וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 הפספוסים הגדולים בתולדות מכבי חיפה

24.12.2012 / 15:01

הם היו כוכבי נוער ענקיים, לא קיבלו צ'אנס בבוגרים ופרחו במקומות אחרים. קבלו את 5 ההחמצות של מדיניות המושאלים במכבי חיפה

5. ישראל זגורי

אולי מוקדם להגדיר את הקשר המוכשר כפספוס מובהק, אבל בהחלט מדובר באחת ההחלטות המוטעות שקיבלו הירוקים בשנים האחרונות. הוא עלה לבוגרים במהלך עונת הקיזוז - 2009/10 - וקיבל 11 הופעות ליגה, רובן כמחליף. כשהקבוצה רצה לאליפות, היה קשה לאלישע לוי לזרוק צעירים למים ובהמשך הוחלט שהקשר יושאל. הוא נהנה מעונה נהדרת בהפועל פתח תקוה, הצליח פחות אשתקד בבני יהודה והעונה, אחרי שפדה את כרטיסו, הוא פורח בהפועל רמת גן. בגיל 23, זגורי נמצא במעמד של יותר משחקן ליגת העל לגיטימי ואת התהליך הזה הוא יכול היה לעבור גם בבית. מדובר בדוגמא לתהליך מסוים שקורה במכבי חיפה בשנים האחרונות. המועדון רוכש שחקנים משלימים צעירים בהרבה כסף ואלו דוחקים החוצה את שחקני הבית. לכו תדעו, אם זגורי ימשיך להתקדם, אולי מכבי חיפה תצטרך להכניס את היד עמוק לכיס כדי להחזיר אותו בדלת הקדמית.

4. יואב זיו

ראשי מכבי חיפה לא מסתירים את תמיכתם בהקמת ליגת מילואים שתאפשר להם להמשיך לטפח את הכישרונות במסגרת המועדון. אלא שההיסטוריה מלמדת שגם ליגה שכזו לא מנעה מהם פספוס גדול. בעונת 2000/1 הקפיץ אברהם גרנט את זיו הצעיר לסגל הבוגרים לאחר שהרשים בעונה היחידה בה שוחקה בישראל ליגת מילואים. זיו, ששיחק אז בעמדות קדמיות, קיבל מגרנט הופעת ליגה אחת ושלוש נוספות בגביע הטוטו והירוקים אף רכשו את כרטיסו ממכבי חדרה, אך גם ויתרו עליו בקלות. זיו עזב במהלך עונת 2001/2 להפועל חיפה, פרץ בהפועל נצרת עילית והשאר היסטוריה. אם וכאשר תקום ליגת המילואים מחדש, בחיפה יצטרכו לזכור היטב את הסיפור של זיו כדי להימנע מאותה הטעות מחדש.

3. מאור בוזגלו

מכבי חיפה לא נוהגת לוותר בקלות על שחקנים סוררים עם בעיות משמעת, נותנת צ'אנס, מנסה לפתור את הדברים, אבל מציבה גבול מסוים. על הכישרון העולה איסמעיל ריאן, למשל, נלחמו כדי להכניס אותו לתלם וזה הצליח. ערן לוי ובעיקר בוזגלו מהווים סיפור אחר. למרות פרשת הטוויטר המביכה בסטנדרד ליאז', בוזגלו עצמו אינו שחקן בעייתי. הסטיגמה הודבקה לו בגלל המעורבות המוגזמת וההשתלחויות הבלתי פוסקות של אביו. בוזגלו נדד הרבה בילדותו, אבל כבר בגיל צעיר מאוד היה ברור שמדובר בכישרון נדיר. הוא לא קיבל צ'אנס במכבי חיפה ועבר עונות השאלה טובות בהפועל פתח תקוה ובני סכנין לפני שמערכת יחסים עם האב הכריעה את יעקב שחר והוא מכר את כרטיסו. קשה לבוא בטענות לשחר, אבל בד בדד, קה גם שלא לתהות מה היו מרוויחים חיפה ובוזגלו לו היו מוצאים דרך לחיות בשלום. הכסף הגדול שהגיע ממכבי תל אביב מרכך במעט את תחושת הפספוס.

2. עדן בן בסט

מועדון בסדר גודל של מכבי חיפה נלחם מדי שנה על כל התארים ולפיכך לאורך השנים, תמיד החזיקו הירוקים בסגל חלוצים זרים או שחקני רכש ישראלים מוכחים בעמדות הקדמיות. כתוצאה מכך, גם לכוכבי קבוצת הנוער היה קשה להשתלב. בן בסט בכלל גדל בהפועל חיפה וחצה את הכביש לירוק בגיל נערים. הוא היה מבקיע מצטיין בנוער תחת רוני לוי, שגם הקפיץ אותו לבוגרים, אך לא נתן לו דקות משחק רבות. בינואר 2007 החל בן בסט במסכת ההשאלות שכללה את מכבי הרצליה, הפועל חיפה, עירוני קרית שמונה והפועל תל אביב, בסיומה קיבל את כרטיסו מהירוקים ועזב בטריקת דלת. שנתיים מאוחר יותר, אחרי שהפך לאחד החלוצים הבולטים בליגה, בן בסט ושחר נפגשו ויישרו את ההדורים, הדרך חזרה לירוק נסללה, אבל השחקן בחר באופציה האירופית והירוקים מחפשים מאז לא בהצלחה יתרה חלוץ ישראלי בכיר.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

1. תומר חמד

הפספוס הכי גדול של הירוקים הוא גם הנקודה הרגישה שלא מרפה מראשי המועדון. גם חמד היה כוכב ענק במחלקת הנוער, אך נתקע בבוגרים. הוא קיבל רק 18 הופעות ליגה בשנתיים וחצי ואז החל גם הוא במסע ההשאלות. מכבי הרצליה הייתה הראשונה לקלוט אותו, אז הגיעה עונה מקוללת ומלאת החמצות בבני יהודה וירידת ליגת עם מכבי אחי נצרת. בקיץ 2011, חמד נחשב לשחקן גמור. אלישע לוי לא רצה אותו בסגל, אבל בחיפה היה מי שהחליט באופן לא שגרתי לכפות את המהלך על המאמן. חמד ישב סיבוב שלם על הספסל וכשקיבל את הצ'אנס, סחף את הירוקים לאליפות עם 13 שערי ליגה. אלא שבסיום אותה עונה פג חוזהו והוא עבר ללא תמורה למאיורקה הספרדית. הירוקים למדו לקח. השאלות לא תמיד תורמות להתקדמות ולהתפתחות של שחקן ולפעמים עדיף להשאיר את הכישרון בתוך המערכת ולזרוק אותו למים ברגע הנכון. אם חמד היה נשאר בירוק, אולי קופת המועדון הייתה עשירה בשניים או שלושה מיליון יורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully