וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שינויים של אליפות

22.12.2012 / 23:54

מכבי תל אביב שינתה מערכים ועשתה התאמות, בעוד הפועל תל אביב עלתה אפאטית ואיבדה מומנטום. שלום תקווה מסכם שבת, עם ההבדל בין התל אביביות

one

צפו בניצחון של מכבי תל אביב על מכבי נתניה

שחקן הפועל תל אביב וואליד באדיר חוגג. אדריאן הרבשטיין
איפה הייתם בחצי השני? באדיר/אדריאן הרבשטיין

הפועל תל אביב: הפספוס של דצמבר

הפועל תל אביב ממשיכה לאבד נקודות מיותרות. היום (שבת) מול הפועל חיפה היא שלטה לחלוטין במחצית הראשונה, החזיקה בכדור, יצאה היטב למתפרצות, הגיעה להרבה מאוד מצבים, נראתה מסוכנת מאוד, ובדיעבד זו כנראה הייתה המחצית הכי טובה שלה העונה. הפועל בהחלט יכלה להגדיל את התוצאה, להבטיח את הניצחון, ולשמור על המקום הראשון. זה לא קרה.

הבעיה הייתה שהפועל הייתה כל כך בטוחה בעצמה, עד שלמחצית השנייה היא עלתה רגועה מדי, בביטחון גדול מדי. הקלות שבה היא עלתה ליתרון במחצית הראשונה, יצרה לה ביטחון מופרז, שהיה בעוכריה. היא הייתה בטוחה שתסיים את המשחק הזה עם שלוש נקודות קלות, והשאננות הזאת עלתה לה ביוקר.

בסופו של דבר, הפועל שיחקה בחודש דצמבר נגד שלוש קבוצות מהתחתית – עכו, רמת גן והפועל חיפה – וסיימה מול שלושתן בתיקו. דווקא בתקופה שבה מכבי תל אביב גמגמה, לא הצליחה הפועל להגדיל את היתרון שלה. זה היה הזמן המתאים ביותר להפועל לברוח ממכבי, לנצל את המעידות שלה ולרוץ חזק במאבק מולה, אבל היא פספסה את זה בגדול.

לגבי הטענות כלפי השופט, הפעם הן ממש לא במקום. הפועל יכולה לבוא בטענות אך ורק לעצמה, לאור מה שהתרחש במחצית הראשונה. היא זו שאיבדה את הנקודות, היא זו שעושה חיים קלים למכבי, היא זו שהגישה לה את המקום הראשון. היו לה הרבה דקות של משחק שוטף, של לחץ על היריבה, עם הרבה מצבים ליד השער, אבל יש לה עוד הרבה מקום לשיפור. אי אפשר לאבד ככה יתרון. כשהיא ניסתה לחזור, זה היה מאוחר מדי. כמו שקורה בהרבה מקרים בכדורגל – כשאתה יכול אתה לא כל כך רוצה; וכשאתה רוצה אתה לא כל כך יכול.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
שחקני הפועל חיפה חוגגים. אדריאן הרבשטיין
מהפכה בחצי השני. הפועל חיפה/אדריאן הרבשטיין

הפועל חיפה: נחישות זה לא מספיק

לגבי הפועל חיפה, מגיעות לה הרבה מחמאות על החזרה למשחק. בתור הקבוצה שהבקיעה הכי מעט שערים העונה, גם היום היא חשפה הרבה בעיות בחלק ההתקפי. בחצי הראשון היא כמעט שלא היוותה יריב להפועל תל אביב, ופיגור 2:0 בהפסקה היה די מזל מבחינתה. במחצית השנייה הכל השתנה. לחיפאים לא היה מה להפסיד, קלינגר ביצע חילוף התקפי, וידע שאין לו ברירה אלא להפסיק את השליטה של האדומים במרכז השדה.

הפועל חיפה עדיין לא ביצעה מהלכים במיומנות, גם כשהיא הבקיעה שערים היא עשתה את זה בפנדלים, וזה מראה על הקושי של הקבוצה למצוא את הרשת דרך משחק מהיר. אם בחיפה יש עוד אמונה ורצון להיחלץ מהמקום האחרון, היא תהיה חייבת לשפר את החלק ההתקפי שלה. כל קבוצות התחתית משחקות טקטי ובנחישות, אבל כדי לשרוד הן חייבות יכולת התקפית. אין מה לעשות, הכדורגל בנוי על גולים. אם אין לך כוח התקפי, קשה מאוד למשוך לאורך זמן. לא כל שבוע קלינגר יפגוש קבוצה שמשחקת רק מחצית אחת.

גאל מרגוליס שחקן מכבי תל אביב מול אורי שטרית שחקן מכבי נתניה. ברני ארדוב
יש ממה להתעודד. מרגוליס/ברני ארדוב

מכבי תל אביב: קבוצה שונה מהשבוע שעבר

מכבי תל אביב עלתה למשחק אחרי ההפסד בחיפה והתיקו המפתיע של הפועל תל אביב, מה שנתן לה את הדחיפה ואת הרצון לכבוש שוב את המקום הראשון. מכבי התחילה טוב את המשחק, בדקה הרביעית קיבלה מתנה, ועלתה ליתרון מוקדם. גם אחרי היתרון מכבי תל אביב המשיכה ללחוץ והראתה הרבה רצון ומוטיבציה להמשיך ביכולת הטובה, אבל נתקלה בקבוצה שנמצאת בתחתית הטבלה, והיוותה יריב עיקש.

גם במחצית השנייה מכבי המשיכה במשחק החיובי, לחצה, איימה, ואין ספק שזה היה אחד המשחקים הכי טובים של מכבי בתקופה האחרונה, לפחות בכל הקשור להנעת הכדור ולהגעה למצבים. במחצית השנייה אין ספק שמכבי תל אביב הייתה דומיננטית והכתיבה את הקצב, ומבחינתי, מה שהועיל מאוד לשטף של המשחק היה יציאתו של גונסאלו גרסיה. לדעתי הוא מעכב את הנעת הכדור. ברגע שהוא יצא, הנעת הכדור הייתה מהירה יותר ויעילה יותר. בלעדיו מהראן ראדי קיבל מקום גדול יותר, והרבה זמן שלא ראינו את ראדי נכנס כל כך עמוק ומאיים כל כך הרבה על השער. לא במקרה הוא זה שאחראי על הבישול המנצח.

בסך הכל מכבי תל אביב המשיכה בדרך שלה, בשקט שלה, והשיגה את המקום הראשון. אנחנו מדברים הרבה על הנאמנות של אוסקר גרסיה לשיטה שלו, וראינו היום קצת חשיבה אחרת. אוסקר מתעקש כל הדרך לשמור על הסגנון שאותו הוא רוצה להנחיל - ואכן כל מאמן צריך דרך, סגנון ושיטה - אבל כל מאמן גם חייב להיות פרגמטי ולהתאים את הסגנון לכל הבעיות שנוצרות, ותפקידו לשנות ולהשפיע.

זה מה שאוסקר עשה היום. בדרך כלל הוא מתרכז בעמידה טקטית ובשליטה במרכז השדה, אבל היום הוא חשב איך הוא משפר את החלק הקדמי ואת התיאום בהתקפה. הוא שיחק עם ארבעה שחקנים יצירתיים בחלק הקדמי, נתן כוח וחופש פעולה גדול יותר לחלק ההתקפי, וראינו את מכבי פחות חושבת הגנה, ויותר חושבת על איך ליצור מצבים, איך להיות מאיימת.

נכון שכשאתה חושב התקפי, אתה חשוף יותר מאחור, אבל קבוצה שרוצה לנצח, חייבת לשלוח את הכלים שלה קדימה. זה מה שאוסקר עשה היום. אין ספק שמכבי עוד יכלה לנצח בתוצאה גבוהה יותר. כשמשווים את מכבי תל אביב לזו ששיחקה בשבוע שעבר בקרית אליעזר, הרי שזו קבוצה שונה לחלוטין. לתשומת לבו של המאמן.

דרגאן צ'ראן שחקן מכבי נתניה חוגג שער, מעליו ירדן כהן. ברני ארדוב
בעיה חוזרת בהתקפה. נתניה/ברני ארדוב

מכבי נתניה: איך זה ייגמר?

מנגד, אפשר לחלק מחמאות גם למכבי נתניה. גם במיקומה בטבלה, היא לא חששה ולא פחדה, הגיעה היום לבלומפילד והייתה שוות כוחות מול מכבי תל אביב. היא לחצה את מכבי תל אביב גבוה, לא אפשרה לה להניע כדור, הייתה יריב עיקש, ואין ספק שהייתה ראויה לשוויון. עם קצת יותר מזל, היא יכלה לרדת להפסקה עם יתרון.

אי אפשר שלא להחמיא לקובי דג'אני על ניהול המשחק במרכז המגרש. הקבוצה עומדת טקטית בצורה נכונה, מניעה נכון את הכדור, אבל עושה את זה עד ה-30 מטר של היריבה, עד למסירה האחרונה של דג'אני.

להבדיל, במחצית השנייה, חלה ירידה ביכולת הקבוצתית. בחצי השעה האחרונה נתניה כבר נראתה עייפה מאוד. לא היה לנתניה מספיק כוח לתקוף. החלוצים איבדו מהר מדי את הכדורים שהגיעו אליהם, וכתוצאה מזה נוצר לחץ על החלק ההגנתי. כבר אמרנו בעבר כמה נתניה חסרה העונה שחקנים בחלק הקדמי שלה, כמה חשוב לקבוצות תחתית שיהיה להם מי שיבקיע שערים. גם היום זה היה חסר לה, ובצורה הזאת, זה עלול להיגמר רע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully