וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חצי רגל בקבר

אחרי 14 מחזורים בליגת העל, להפועל חיפה יש שישה שערים בלבד, פחות מחצי שער למשחק. ההיסטוריה מראה שעם ממוצע כזה אף קבוצה בעבר לא נשארה בליגה. אורן יוסיפוביץ מנתח

one

צפו ב-0:0, עוד משחק שבו הפועל חיפה לא כבשה, מול מכבי נתניה

הפועל חיפה הגיעה ביום שלישי ליקנעם כדי לחנוך איצטדיון חדש, ועל הדרך פירקה את הפועל המקומית, זו מליגה ג', 0:5. מהראן לאלה, הישאם כיוואן, ולדימיר גלושצ'ביץ', עדי שלג ואפילו מקסים פלקושצ'מקוב בן ה-15 השתתפו בחגיגות. הקבוצה המשיכה במהירות למסעדה כדי לנסות לגבש את השורות. אף אחד לא התעכב על התוצאה, בטח לא המאמן ניר קלינגר - בכל זאת, יריבה מליגה ג'. אבל ביום שלישי, בשעה וחצי הפועל חיפה כבשה שער אחת פחות ממה שכבשה בליגה בארבעה חודשים.

יובל אבידור היה הראשון לעשות זאת העונה, בפנדל מול מכבי תל אביב במחזור השלישי. גלושצ'ביץ' כבש מול בני יהודה במחזור הרביעי, לאלה הבקיע מול קרית שמונה במחזור החמישי, גלושצ'ביץ' הרשית גם מול אשדוד, אז כבש גם פביאן סטולר - בניצחון היחיד של קלינגר העונה, במחזור התשיעי. לאלא, בפנדל, כבש מול הפועל רמת גן במחזור 13 וחתם שישה שערי ליגה ב-14 משחקים.

גיא צרפתי שחקן הפועל חיפה (אמצע) חוגג עם יוסי דורה, דושאן ברקוביץ'. אדריאן הרבשטיין
אם לא כמה דקות של מזל, היו להפועל חיפה רק ארבעה שערים. האדומים חוגגים ניצחון דרמטי על אשדוד/אדריאן הרבשטיין

רק ארבעה שערי שדה.

רק משחק אחד עם יותר משער אחד.

שישה שערים ב-14 משחקים - 0.42 שערים למשחק. סה טו.

ליגת העל השנה, כבר נאמר, צפופה, בלתי צפויה ולא משאירה הרבה מקום להיגיון. אבל יש דברים, לאורך ההיסטוריה של הכדורגל הישראלי, שהם מדע מדויק. ברזל. אחד מהם הוא העובדה הזו: מאז שהוקמה רשמית הליגה הלאומית, ב-1954/55, קבוצות שמסיימות עם ממוצע כיבושים של 0.5 ומטה למשחק, מגיעות למקום שממנו יורדים ליגה.

הפועל חיפה, כרגע, בצד הלא נכון של הרף, ובהתאם, גם בצד הלא נכון של הקו האדום. "היו לנו הזדמנויות טובות", אמר קלינגר לאחר ה-0:0 הנורא בנתניה, וטען שהוא ראה שיפור במשחק קבוצתו. המאמן גם הוסיף שעדיין חסר לו את הפס האחרון והרגל המסיימת, אבל נראה שבחיפה אדישים מדי לסטטיסטיקה הכואבת.

אז הנה מספר שכדאי שבקרית חיים ילכו לישון איתו: 17. אם הפועל חיפה תהיה בפלייאוף התחתון, והיא תהיה, היא תשחק 33 משחקים העונה. כדי לעבור את רף ה-0.5 שערים למשחק, חיפה צריכה לכבוש 17 שערים ומעלה. גם אז המצב יהיה קשה, אך מעל למספר הזה יש תקדימי הישארות. מתחת, כפי שהבנתם, זו ירידה ודאית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
ניר קלינגר מאמן הפועל חיפה. אדריאן הרבשטיין
אין פס אחרון, אין רגל מסיימת ואין גולים. ניר קלינגר/אדריאן הרבשטיין

בינתיים, חסרים לקלינגר 11 שערים כדי להגיע למטרה הראשונית, ויש לו 19 משחקים לעשות זאת. הבעיה: הלו"ז הקרוב של הפועל חיפה. בשבת הקבוצה תארח את הפועל תל אביב, בשבוע הבא תצא לבלומפילד כדי לפגוש את מכבי תל אביב, לאחר מכן תארח את בני יהודה ואז תצא לנקודה הכי צפונית בליגה כדי לפגוש את קרית שמונה. כלומר, בחודש הקרוב הפועל חיפה פוגשת את הקבוצות שמדורגות 1, 4, 5 ו-6 בהתאמה בכמות ספיגות.

אם קלינגר רוצה סיכוי, הוא חייב לחשוב התקפי. היום, מחר, בינואר ובכלל. ואם לא קלינגר, אז יואב כץ. הרכש, או המאמן הבא, חייב להיות מוכוון התקפה. יש רף לעבור, ואסור לזלזל בו.

מעבר לזה, אם בהפועל חיפה לא מפחדים מכתם של ירידה - הרי זה לא משהו שלא קרה שם - אולי כדאי שיפחדו מלהיות הקבוצה הכי דלה בהיסטוריה. יותר מ-800 קבוצות קיימו את 57 שנות הליגה הבכירה מאז שנוסדה. ומכל אלו, רק שתיים - הפועל רמת גן של 1969 ומכבי פתח תקוה של 1975 - סיימו עונה בממוצע כיבושים דלוח יותר מהממוצע העכשווי של קלינגר.

אז קדימה - לאלה, אבידור, גלושצ'ביץ' - לעבודה. אפולה אדל מחכה לכם. ואם לא יילך, תמיד תהיה לכם יקנעם.

אפולה אדל שוער הפועל תל אביב. מגד גוזני
דווקא זה יהיה האיש לשבור מולו את הבצורת? אפולה אדל/מגד גוזני
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully