וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטבול: נתראה בחגים?

רועי פרידמן

20.12.2012 / 17:15

כבכל שנה, רגע לפני הכרעות העונה הסדירה, רועי פרידמן עושה סדר בכל התרחישים האפשריים במאבק הפלייאוף. לגזור ולשמור

שני מחזורים נותרו לעונה. שבע קבוצות כבר בפלייאוף, חמש עוד יצטרפו, חלקן כנראה שכבר השבוע. כמדי שנה, רגע לפני שההכרעות מתקרבות, רועי פרידמן דואג לעשות לנו סדר בכל התרחישים האפשריים. השבוע נתחיל עם המאבקים על כרטיסי הפלייאוף והדירוגים למיניהם ובשבוע הבא, לאחר שרוב העניינים כבר יתבהרו, נעבור לקרבות המאסף, גם על הדירוג, אבל בעיקר על הווילד קארד.

לפני שיוצאים לדרך, תזכורת לשוברי השוויון בבתים ב-NFL:

1. מאזן פנימי בין הקבוצות
2. מאזן בתוך הבית
3. מאזן נגד יריבות משותפות
4. מאזן בתוך החטיבה
5. המאזן המצטבר של הקבוצות אותן ניצחה כל קבוצה
6. המאזן המצטבר של הקבוצות מולן התמודדה כל קבוצה
7. הדרוג הכולל בנקודות זכות ונקודות חובה בחטיבה
8. הדרוג הכולל בנקודות זכות ונקודות חובה בכל הליגה
9. הפרש הנקודות במשחקים נגד יריבות משותפות
10. הפרש הנקודות הכללי
11. הפרש הטאצ'דאונים הכללי
12. הטלת מטבע

בן רות'לסברגר שחקן פיטסבורג סטילרס. Gene Puskar, AP
הסיכויים שלו ושל פיטסבורג לשחק בפלייאוף לא כל כך רעים. בן רות'לסברגר/AP, Gene Puskar

NFC:

צפון – גרין ביי אלופת הבית

דרום – אטלנטה אלופת הבית

מזרח – וושינגטון ניצחה את דאלאס בחג ההודיה והשתיים תתמודדנה שוב זו מול זו במחזור האחרון של העונה. המאזן העונתי של הג'איינטס מול כל אחת משתי היריבות שלה לבית הוא 1:1 והענקים כבר הפסידו העונה לפילדלפיה, מולה הם ישחקו שוב במחזור הסיום. כרגע המאזן של האלופה בתוך הבית עומד על 3:2, לעומת 1:3 של וושינגטון ו-2:3 של דאלאס, מה שאומר שהג'איינטס יפסידו בשובר שוויון מול כל אחת מהשתיים. לא חדשות טובות עבור החבורה מהתפוח הגדול.

מערב – הודות לתיקו שהשיגה מול סנט לואיס, סן פרנסיסקו נמנעה מכל שלבי שובר השוויון למיניהם. גם אם הניינרס יפסידו השבוע בסיאטל, הם יזכו בבית עם ניצחון ביתי על אריזונה במחזור האחרון. שני הפסדים, וסיאטל תוכל לעקוף אותם אם תנצח בבית את סנט לואיס בשבוע הבא.

ניצחון של אטלנטה והפסד של סן פרנסיסקו או של גרין ביי, יבטיח לפאלקונס שבוע חופש. אם סיאטל תזכה בבית בסופו של דבר, הפאקרס עלולים ליפול בשובר השוויון מולם (כרגע יש לגרין ביי ניצחון אחד יותר) ואף אחד בויסקונסין עדיין לא שכח את השוד בסיאטל מוקדם יותר העונה.

במידה שסיאטל תסיים שנייה במערב, היא עלולה להגיע לשובר שוויון מול לא פחות מארבע קבוצות: שתיים מבין וושינגטון, דאלאס והג'איינטס וכן שיקגו ומינסוטה. בנקודה זו חשוב להזכיר שקודם כל יוכרעו שוברי השוויון הפנימיים בתוך הבתים ולאחר מכן הכלליים יותר, כך ששובר השוויון הסופי לא יכול להיות בין יותר משלוש קבוצות, סיאטל והשנייה מכל בית (מזרח וצפון).

גולדן טייט שחקן סיאטל סיהוקס תופס לטאצ'דאון. Otto Greule Jr, GettyImages
בגרין ביי לא שוכחים. גולדן טייט והטאצ'דאון שלא היה/GettyImages, Otto Greule Jr

AFC:

מזרח – ניו אינגלנד אלופת הבית

מערב – דנבר אלופת הבית

דרום – יוסטון אלופת הבית.

צפון – פיטסבורג וסינסינטי מתמודדות ביניהן ביום ראשון ואילו בולטימור מארחת את הג'איינטס. ניצחון של הרייבנס יקנה להם את אליפות הבית בכל מצב, גם אם סינסינטי תנצח את הסטילרס, זאת מאחר שבמחזור האחרון, סינסי מארחת את בולטימור ואם תגבור עליה, יווצר שוויון במאזן ומה שישבור אותו יהיה המאזן הטוב יותר של העורבים בתוך הבית (2:4 מול 3:3).

מצב מעניין יכול להתרחש במידה שבולטימור תפסיד ביום ראשון ופיטסבורג תנצח את סינסינטי. כך, במידה שהסטילרס יגברו במחזור הסיום על קליבלנד והבאנגלס על הרייבנס, יהיה שוויון משולש. מי שתזכה בו במצב כזה תהיה דווקא פיטסבורג, בזכות מאזן פנימי בין שלוש הקבוצות (1:3 לסטילרס, 2:2 לריינבס, 3:1 לבנגאלס). בולטימור תסיים שנייה (שוב, בשל המאזן בבית לעומת סינסינטי) ואם אינדיאנפוליס תסיים במאזן זהה לזה של בולטימור וסינסינטי, אזי שוברי השוויון לוויילד קארד ייבדקו בין הרייבנס לקולטס בלבד.

המאבק על המקום החמישי והשישי ב-AFC עשוי להיות בין אינדיאנפוליס והקבוצות שתסיימנה במקום השני והשלישי בבית הצפוני. נזכיר שבמקרה בו אינדי ושתי הקבוצות הללו מסיימות עם אותו מאזן, שובר השוויון לא יהיה בין שלושתן, אלא קודם בתוך הבית ואז בין הקולטס למנצחת.

הניצחון של ניו אינגלנד על יוסטון סיבך במקצת את המאבק על יתרון הביתיות. אם בולטימור תזכה בבית הצפוני ומאחר ודנבר, יוסטון וניו אינגלנד זכו בבתים שלהן גם בעונה שעברה, כל הארבע התמודדו ביניהן במהלך העונה הנוכחית. המאזן הוא כזה:

• יוסטון ניצחה את דנבר ואת בולטימור והפסידה לניו אינגלנד (1:2)
• ניו אינגלנד ניצחה את דנבר ואת יוסטון והפסידה לבולטימור (1:2)
• בולטימור ניצחה את ניו אינגלנד והפסידה ליוסטון ולדנבר (2:1)
• דנבר ניצחה את בולטימור והפסידה ליוסטון ולניו אינגלנד (2:1)

כל זה יהיה רלוונטי כמובן במצב של שוויון מאזנים, מה שכרגע לא נראה שעומד לקרות, אבל תיאורטית עדיין ייתכן.

זה הכל לשבוע הזה. כאמור, ניתוח מלא של האפשרויות האחרונות יחכה לכם בשבוע הבא.

פוטבול בוואלה! ספורט

אנדרו לאק אינדיאנפוליס קולטס. Paul Sancya, AP
להיות שם, מאת: אנדרו לאק/AP, Paul Sancya
  • עוד באותו נושא:
  • NFL 2012

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully