וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום המחזור בלאומית: האווירון שוב ממריא

ניר קפלן וארנון שוורצמן, אתר "השישית"

19.12.2012 / 14:17

על רקע הפיאסקו הניהולי והעתיד הלא ברור, אלון מזרחי מחזיק לבד את כפר סבא בחיים. ומה רוצים אוהדי הפועל פ"ת ממחפוד?

המועמדת

הליגה הלאומית תמיד מושגעת, הפכפכה ומרתקת ולכל מגמה צריך להתייחס בזהירות, אך אחרי 15 מחזורים נראה שהתמונה בצמרת מתחילה להתבהר. מכבי פתח תקוה שומרת על המקום הראשון כי הקבוצה הכי טובה ובעיקר הכי יציבה מבין יריבותיה לחלק העליון. דווקא התיקו הביתי עם הפועל ראשון לציון (1:1) הוכיח את העליונות המקצועית של הקבוצה ממלאבס. הפנדל המוחמץ, המשקוף של דני פרדה וכמובן שער הסולו הנפלא של מרואן קבהא גרמו למכבי פתח תקוה להיראות כמו קבוצה שבטעות נקלעה לליגה השנייה. לא חסרים אנשים בקבוצה שיטענו באוזניכם שזה אכן סיפורה של הקבוצה העונה. כרגע, קשה לראות מי יעצור אותם בדרך לליגת העל.

דני פרדה שחקן מכבי פתח תקוה מול דן רומן שחקן בית"ר תל אביב רמלה. ניב אהרונסון
אין שחקנים כמוהו בלאומית. פרדה/ניב אהרונסון

מלאבס קולינג

ובאופן נדיר, גם בצד השני של העיר יכולים לחייך. אחרי ההפסד לנצרת עילית, הפועל התאוששה עם 0:1 בחוץ על בית"ר תל אביב רמלה הודות להופעה מצוינת של שניר דורי שעצר פנדל של מור גולן בדקה ה-60. אלא שהניצחון ובעיקר היכולת לא מהווים סיבה למסיבה. נכון, הקבוצה של אלי מחפוד גם שמרה על היתרון ב-10 שחקנים, אבל זה עדיין לא זה. קבוצה עם קהל, מסורת וגם לא מעט כישרון צריכה להיראות הרבה יותר טוב. לפיכך, קיימים לא מעט קולות בקרב קהל אוהדי הפועל פתח תקוה שקוראים לפיטוריו של מחפוד, אבל המקום הרביעי ובעיקר מרחק שתי הנקודות מהפסגה משכנעים את ההנהלה שהוא האיש הנכון לתפקיד. המשך יבוא.

אלי מחפוד מאמן הפועל פתח תקוה. מגד גוזני
מקום רביעי, אבל הקהל לא מרוצה. מחפוד/מגד גוזני

ניפגש בסיבוב

והפעם במבט אל התחתית שמתחילה ללהוט. בית"ר תל אביב היא הקבוצה היחידה מהחלק התחתון של הטבלה שלא לקחה נקודות במחזור החולף. בעוד נס ציונה ואשקלון (1:1) ואום אל פאחם והפועל כפר סבא (1:1) לא הצליחו לנצח משחקי תחתית חשובים, הגיעה דווקא הכח עמידר רמת גן והשיגה את תוצאת המחזור. רק בתחילת השבוע נראה מצבה של הקבוצה הסגולה אנוש – היא סחבה את כל הטבלה על כתפיה ומאמנה מאיר סומך החליט לנטוש את הספינה לפני שהיא טובעת. משחק חוץ אצל המועמדת לעלייה מנצרת עילית נראה כמו הדבר האחרון שהיא צריכה. אבל בלאומית כמו בלאומית, הרמת-גנים הצליחו לשרוד את הלחץ של המארחת, לעקוץ כשצריך ולצאת עם 0:1 ענק. ציון לשבח מגיע גם למכבי הרצליה, שניצחה את הפועל ירושלים היומרנית ומלאת המוטיבציה (0:1) ותפסה מרחק משמעותי מהקו האדום. ליגה מטורפת כבר אמרנו?

אריק ינקו שוער הכח עמידר רמת גן. נמרוד סונדרס
ניצחון מדהים. ינקו/נמרוד סונדרס

שאר ירקות

1. המצב בהפועל כפר סבא עצוב מאוד מדאיג ולא ברור כיצד יסתיים. רכישת המועדון על ידי ג'קי מויאל עדיין בתמונה כאשר ההתאחדות צריכה לקבל החלטה בעניין, אך במקביל בית המשפט עשוי למנות למועעדון מפרק בשבוע הבא. אלא שלצד הפיאסקו הינהולי, בצד המקצועי נרשמה התקדמות. הכפר סבאים ממשיכים לצבור נקודות תחת עינו הבוחנת של המנג'ר אלון מזרחי, שנראה כמתעלם מכל הרעש שמסביב. מזרחי בא כדי שהפועל כפר סבא תתחיל לשחק כדורגל. והפועל כפר סבא התחילה לשחק כדורגל. התיקו מול אום אל פאחם השלים רצף של ארבעה משחקים ללא הפסד, מאזן שבינתיים הרחיק את הירוקים ממלתעותיה של ליגה א'.

2. עוד קבוצה מהשרון שיצאה עם חיוך גדול מהמחזור החולף היא הפועל רעננה, שהפכה פיגור 2:0 ל-2:4 על מכבי יבנה. האחרונה ממשיכה להיות הקבוצה הכי לא צפויה ומרגשת בליגה, כששבוע אחד היא על תקן המובסת ובשבוע שאחריו על תקן המביסה. דבר אחד בטוח – על אף העלייה למקום השני, אל לו לתומר קשטן להסיק מסקנות מהמשחק האחרון. יבנה היא אנומליה, יוצא מן הכלל שאינו מעיד על הכלל. היא חלומו של הצופה הממוצע, וסיוטו של מחפש המגמות.

אלון מזרחי מנג'ר הפועל כפר סבא. דרור פיקלני
מתעלם מהפיאקסו הניהולי. מזרחי/דרור פיקלני

המחזור הבא: הפועל רעננה - הפועל פתח תקוה

זה המשחק שייתן לקשטן ג'וניור אינדיקציה לאן הולכת קבוצתו. צפוי לנו משחק מרתק בין שתי קבוצות שכבר ידעו עליות ומורדות העונה, אבל גם שתיים מהבודדות בליגה שעבורן עלייה היא לא מילה גסה. שתיהן גם מבינות שזה הזמן לפתוח מבערים על מנת להמשיך לטפס במעלה הטבלה, או לפחות לא להישאר מאחור בעוד יריבותיהן צוברות נקודות. אבל אין דבר שמצביע יותר מכל על השוויון בין השתיים מאשר הטבלה עצמה – שבעה ניצחונות, שש תוצאות תיקו, שני הפסדים ו-27 נקודות. זהו המאזן הזהה שחולקות רעננה ופתח תקוה. אין קרב צמוד מזה ואין הזדמנות טובה מזו על מנת לתת את ההצהרה שאוהדי השתיים כל כך רוצים לשמוע: אנחנו כאן, ואנחנו רוצים ליגת על.

קובי חסן שחקן הפועל רעננה מול מור שקד שחקן הפועל ראשון לציון (משמאל). ברני ארדוב
עבור רעננה, עלייה היא לא מילה גסה/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully