וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב?ל?י?ין קבוע: הימורי המחזור הקרוב ב-NFL

יוסי כהן

19.12.2012 / 19:30

אחרי שבוע של 8 מ-16, יוסי כהן מעז לשלוח עוד טור מנומק לפי הליינים ב-NFL. הוא יסביר, אנחנו נתרושש ונזרוק עליו ביצים

עוד לא החלטתי ממה אני מבסוט יותר העונה: מהביצועים הנהדרים של קאפרי קוולי (לאלה שרצים לגוגל עכשיו: Capri Cavalli. תודו לי אחר כך), או מזה שיש לנו קבוצת קוורטרבקים שיהיו יורשים ראויים לאגדות המהלכות בריידי, מאנינג ובריס. אחרי שהתלהבנו מאנדרו לאק ו-RG השלישי, השבוע פיתחתי סופית את ה-MAN CRASH שלי על קולין קפרניק וראסל האסל מיי מאן ווילסון, שהפגינו תצוגות הרואיות במשחקי חוץ נגד הפטריוטס והבילס. המשחק של קפרניק ביטל באופן סופי ומוחלט כל דיון לגבי נכונות ההחלטה של ג'ים הרבו לספסל את אלכס סמית. ווילסון ממשיך להוכיח שלמרות המיליונים שהובטחו למאט פלין, גם פיט קארול עשה החלטה נכונה.

ואי אפשר בלי כמה מלים על הקוורטרבק הנדיר בכל קנה מידה של הג'טס: איזה מסירות נהדרות לשחקני היריבות. איזה פימבולים יצירתיים. ההיילייט של השנה יהיה ה-BUTT FUMBLE מול הפטריוטס. בשנה הבאה מארק "אוכל נקניקיות באמצע המשחק" סנצ'ז יתחנן לקבל דקות משחק בליגת הפוטבול המקסיקנית (היא נמצאת בשלבי הקמה, אני בטוח). זו היתה תצוגה מבישה לכל דעת ועניין ב'מאנדיי נייט', והשבוע נראה אם גרג מק'לרוי יכול להיות קוורטרבק פותח בליגה. Good luck with that.

ועכשיו, אחרי 8 מ-16 בשבוע שעבר, להימורי השבוע. הקבוצות הביתיות מופיעות ראשונות, הליינים נכונים ליום רביעי וההימור שלי מודגש.

מארק סאנצ'ז שחקן ניו יורק ג'טס. Joe Howell, AP
אחח, איזה כיף לראות שחקנים כאלה. סאנצ'ז/AP, Joe Howell

דטרויט - אטלנטה (מינוס 4)

איזה מאמן כבר יכול להציל את הליונס העלובים? אחרי עונה אחת טובה שנגמרה בהפסד בסיבוב הראשון בפלייאוף חזרו הליונס לדרכיהם הנלוזות. למרות שהוא עוד אחד ברשימה ארוכה של מאמנים שניסו להפוך את המזל של הקבוצה מעיר המכוניות, ג'ים שוורץ פשוט גרוע. התחלתי לפתח אליו אנטגוניזם אחרי פרשת לחיצת היד עם ג'ים הארבו, שבה הוא רדף אחרי מאמן הפורטי ניינרס עד שהשחקנים נאלצו להפריד ביניהם, וזאת רק משום שהארבו לחץ לו את היד חזק מדי. עם כל כך הרבה כישרון בהתקפה (סטפורד ומגהטרון) ובהגנה (סו, ואן דן בוש ופיירלי), דטרויט היתה צריכה להיות בפלייאוף השנה. הנפיחה הגדולה שהשאירו הליונס באריזונה בשבוע שעבר צריכה לחרוץ סופית את גורלו של שוורץ.

הפאלקונס לא צריכים לשחק בשביל שום דבר כי המקום הראשון ב-NFC בכיס שלהם. אחרי הטבח מול הג'איינטס בשבוע שעבר מדובר כאן במשחק טראפ טיפוסי למהמרים. למרות זאת, קשה לי להמר על הליונס במשחק הזה, גם אם מדובר בקרב על הכבוד ועל הג'וב של שוורץ. אני חושב שזה השבוע האחרון שבו הפלקונס ישחקו עם הקבוצה הראשונה לפני שיתנו להם מנוחה של שבועיים עד המשחק הביתי בסיבוב השני של הפלייאוף. המשחק בפריים טיים אז אטלנטה לא יכולה לפשל.

ג'ים שוורץ מאמן דטרויט. Phelan M. Ebenhack, AP
חביבי, ממש לא מתים עליך. ג'ים שוורץ/AP, Phelan M. Ebenhack

משחקי יום ראשון

גרין ביי (מינוס 12) – טנסי

השכל הישר אומר לקחת את רוג'רס בבית נגד הטייטאנס העלובים, למרות הליין הגבוה. בכתף ימין יושב השטן ולוחש לי לקחת את הטייטאנס, כי הם נמצאים פה כדי לקלקל את החגיגה ולנסות למנוע מגרין ביי את המקום השני ב-NFC. בכתף שמאל יושב מלאך ההגיון ואומר לי לקחת את הפאקרס, שרק מחכים להציג איזה סטייטמנט גיים שימלא אותם בביטחון בדרך לפלייאוף, משהו סטייל השחיטות של הסיהוקס בשבועיים האחרונים. לוקר וכריס ג'ונסון יכולים לעשות הרבה נזק ולטחון את השעון עם משחק ריצה יעיל על האדמה הקפואה ב'למבו פילד'. רוג'רס ינסה להחזיר את ג'נינגס לעניינים וימשיך להראות לנו למה לגרין ביי יש סיכוי טוב לאליפות כשהוא מאחורי הסנטר. למרות הפוטנציאל לשחיטה אני לוקח את הנקודות.

קרוליינה (מינוס 8.5) – אוקלנד

הנה רשימת ההפסדים של הפנתרס השנה: שש נקודות נגד טמפה ביי, קריסה בבית נגד הג'איינטס, 2 נקודות נגד הפאלקונס, 4 נקודות נגד הסיהוקס, 5 נקודות נגד הקאובויס, נקודה נגד הברס, התרסקות נגד הברונקוס והפסד מזוויע נגד הצ'יפס במשחק אחרי הטרגדיה בקנזס סיטי. בלי המשחקים מול הג'איינטס, הברונקוס והצ'יפס, הפנתרס היו יכולים להיות בקלות במלחמה על הכרטיס האחרון לווילד קארד. מהלך לכאן, מהלך לשם וקאם ניוטון היה שם לגיטימי בדיון על ה-MVP. למרות זאת, הפנתרס נמצאים עכשיו במסע התאוששות להצלת המשרה של רון ריברה. הריידרס מזעזעים. ראיתי אותם לפרקים נגד הצ'יפס, מטנפים את המגרש ובועטים חמישה שערי שדה כדי לנצח את המשחק (נו פאלמר, היה טוב לעזוב את הבנגאלס בסופו של היום?). אחרי הניצחון מול הצ'ארג'רס בשבוע שעבר והתצוגה היפה של ניוטון, דאנג'לו וויליאמס וסטיב סמית, אני הולך עם קרוליינה גם השבוע ומעל הליין.

מיאמי (מינוס 4.5) – בפאלו

איך הדולפינס מתכוונים לסכם את השנה הראשונה תחת פילבין - טובה? בינונית? גרועה? מה זה משנה, לעזאזל? עד שטום בריידי יפרוש, ה-AFC מזרח נמצא בבעלות של הפטריוטס, כשכל האחרות יכולות רק לחלום על כרטיס דרך הווילד קארד. המשחק הראשון בבפאלו היה שעמומון אחד גדול, כששתי הקבוצות בקושי הצליחו לעבור את קו מחצית המגרש. זה היה עוד אחד מאותם משחקים מיותרים של יום חמישי, שבהם הקבוצות מגיעות מותשות אחרי מאבקי הדמים של יום ראשון. כמה מסכנים האוהדים של בפאלו? בעיר הקפואה אין שום דבר מעניין חוץ מהבילס ולמרות זאת, מאז ימי הסופרבול העליזים (או המשביזים, תלוי איך מתיחסים לארבעה הפסדים רצופים) הקבוצה ממשיכה ברצף עונות מדכאות שלא נראה כי תיגמר בקרוב. אחרי הנצחון בדרבי של פלורידה נגד היגוארים, הדולפינס ירצו לסיים את העונה בפן חיובי ויוסיפו ניצחון נוסף למאזן, כולל כיסוי הליין. ואגב בפאלו, הגיע הזמן להחליף את פיצי. הוא לא באמת ברמה של קוורטרבק פותח ב-NFL.

לאודיס מקלווין בפאלו בילס מול דבון באס מיאמי דולפינס. Gary Wiepert, AP
עונה טובה? עונה רעה? למי אכפת? דבון בס במפגש הקודם עם לאוטיס מקלווין והבילס/AP, Gary Wiepert

פיטסבורג (מינוס 4.5) – סינסינטי

איך הסטילרס לא ניצחו בדאלאס בשבוע שעבר? בלתי נתפס. כנראה שהכתף של ביג בן באמת לא במצב טוב. אינטרספשן כל כך מטופש עם תחילת ההארכה זה לא משהו שאנו מצפים לראות מאחד משחקני הקלאץ' הגדולים בעשור האחרון. למרות שהגנת הסטילרס מדורגת גבוה מבחינה סטטיסטית, היא כבר מזמן לא מפחידה אף אחד כשטרוי פולמאלו מסתובב סהרורי וצולע לאורך המגרש. שתיים מההגנות המפוארות ב-NFL, אלו של הסטילרס והרייבנס, צריכות לעבור שינוי גדול ובשנים הקרובות ניאלץ להיפרד מג'יימס הריסון ופולאמלו מעיר הפלדה ומריי לואיס, אד ריד ותרל סאגס מהעורבים. אמרתי כבר בשבוע שעבר שאני די מחבב את סינסי. הדרך שלהם לפלייאוף עוברת ב'היינץ פילד' וקשה לי לראות איך הם יוצאים משם בשלום, גם כשפיטסבורג היא כבר לא אותה קבוצה מאיימת כבשנים עברו. אם הסטילרס ינצחו את שני המשחקים הבאים הם יהיו בפלייאוף, כנ"ל לגבי הבנגאלס. אני ממשיך להאמין בביג בן ובסטילרס, השאלה אם הם ינצחו את הליין. אני מקווה שכן, או שאני בדרך למחזור מהגיהנום.

ג'קסונויל - ניו אינגלנד (מינוס 14)

אחד ממשחקי העונה הרגילה הגדולים ביותר שאני זוכר התרחש ב'פוקסבורו' ביום ראשון בלילה. במצב של 3:31 לניינרס הסתכלתי על השעון ותהיתי אם לפרוש לישון. חשבתי על זה דקה, שתיים, שלוש. בסוף הגעתי למסקנה שטום בריידי לא יתן למשחק הזה להיגמר בכזו השפלה. נשארתי ער ונהניתי מכל רגע. אני אמור לשנוא את הפטריוטס אבל אני לא, כי בריידי הוא מה שג'ורדן היה עבור ה-NBA. ווינר ענק, ותתחילו לחשוב על זה שעוד שנתיים שלוש הוא כבר לא יהיה פה, אז תנצרו כל רגע שנשאר לכם ליהנות ממנו. ואגב יום ראשון בלילה, אני זוכר רק שני קאמבקים גדולים שהסתיימו בנצחון במשחק ב'פריים טיים' מאז שהתחלתי לראות פוטבול ב-1990, שניהם ב'מאנדיי נייט': הג'טס עם ויני טסטוורדה חוזרים מפיגור אטומי נגד הדולפינס ומנצחים בהארכה לפני יותר מעשור, ופייטון מאנינג חוזר מפיגור של 24 נקודות, אם אני לא טועה, ברבע האחרון נגד טמפה ביי של ג'ון גרודן. בריידי היה בדרך לשם, אבל קפרניק והניינרס החזיקו מעמד וכל הכבוד להם.

ליגוארים אין אפילו עשירית מהיכולת של סן פרנסיסקו ונראה לי שהפטריוטס יגיעו למשחק הזה כמו פיראנות שמריחות דם אחרי שלא אכלו יותר משבוע. הפטריוטס בדרך לשיא עונתי בלתי נתפס של 600 נקודות והשבוע הם מקבלים מתנה און דה האוס בחסות מארגני לוח המשחקים. זה יכול להיגמר 0:60 ואני לא אהיה מופתע (כמובן שבסוף ג'קסונויל תכסה את הליין עם איזה שער שדה מפגר בשניה האחרונה ואני שוב אצא טמבל).

קנזס סיטי - אינדיאנפוליס (מינוס 6.5)

חוץ מאטלנטה לקחתי יותר מדי קבוצות בית (אף פעם לא סימן טוב למהמר) ובשני המשחקים האחרונים קבוצות החוץ. על פניו נראה כמו מתנה מווגאס, מה שצריך מאוד להדאיג, אבל אנדרו לאק צריך לכסות 6.5 נקודות מול הצ'יפס? חבורת הסמרטוטים שרשמה דאון ראשון נגד הריידרס רק במחצית השניה, הגיעה שלוש פעמים לרדזון ואפילו לא בעטה שער שדה כדי לעלות על הלוח? אני שוקל לקחת את ההימור הזה בטיזר יחד עם הפטריוטס ולעשות קופה שמנה השבוע (אתם? עדיף שתתרחקו כי זה מתכון לאסון).

שחקן פיטסבורג סטילרס בן רותלסברגר חוגג טאצ'דאון. AP
ממשיכים להאמין בו, השאלה היא אם זה משתלם. רות'לסברגר/AP

דאלאס (מינוס 3) - ניו אורלינס

השבוע זה ייגמר עבורכם, אוהדי הכוכב הכחול. גם אתם יודעים שהקבוצה שלכם לא באמת שווה פלייאוף. היא פשוט נמצאת בתמונה כי הג'איינטס החליטו לחזור על הטריק של השנים האחרונות ולהיכנס לפלייאוף מהדלת האחורית ובמצב שאף אחד לא ממש סופר אותם. אבל הבלון הזה הולך להתפוצץ ברעש גדול, ואין דמות ראויה יותר כדי לחרב את החגיגה ממאסטרו דרו בריס. אני מרחם עליו על השנה המבוזבזת הזו, ובשבוע שעבר ראינו שוב כמה פוטנציאל יש לסיינטס כשהוא במיטבו (אחד מההימורים הטובים שלי, ה-F*** You גיים של בריס). הקרקס של טוני רומו צפוי לתת שתי הופעות אחרונות בהחלט לפני שג'רי ג'ונס יצטרך להחליט מה קורה עם הקבוצה הזו אחרי עוד עונה מאכזבת. זו הפעם הראשונה השבוע שאני הולך עם האנדרדוג. שוב, לא סימן טוב.

פילדלפיה - וושינגטון (אין ליין)

גם השבוע אין ליין עד שיחרץ גורלו של רוברט גריפין, למרות שקירק קאזינס צריך להספיק נגד האיגלס. אין לי מושג על מה חשבתי לעצמי בשבוע שעבר, בו לקחתי את האיגלס שיכסו את הליין נגד הבנגאלס. בליגה הזאת אי אפשר לדעת כלום וגם מי שחושב שהוא יודע באמת לא יודע שום דבר. השיקול שלי היה משחק בית של האיגלס בו הם צריכים להרוס לטוענת לפלייאוף וגם השבוע זה צריך להיות שיקול, בטח נגד יריבה מהבית שלהם. למרות זאת, אני מתקשה לראות מצב בו הרדסקינס לא ימשיכו ברצף הנצחונות. מייק שנאהן לא היה כזה רלבנטי בשלבים מאוחרים של עונת NFL מאז ימיו בדנוור, לפני שהברונקוס הפסיקו לתת לו חסד על שתי זכיות סופרבול בשנות התשעים. אני לא יודע אם שנהאן באמת מאמן גדול או שהתמזל מזלו לאמן את אחד מחמשת הקוורטרבקים הגדולים בהיסטוריה. אבל עכשיו, כשיש לו את RG לשנים הקרובות (אם לא יפצע) הוא יכול להתחיל לחשוב על טבעת נוספת ולהחזיר את עצמו לדיון לגבי מקומו בהיכל התהילה.

טמפה ביי (מינוס 3) - סנט לואיס

אם חבורה של מהמרים כבדים תחטוף אותי, החבר'ה יצמידו לי אקדח לרקה ויתנו לי מיליון דולר להמר בשבילם על המשחק הזה, אני פשוט אבקש מהם לגמור עם זה כבר עכשיו כי אין לי מושג לאן זה הולך (כנ"ל לגבי המשחקים בין הסיהוקס לניינרס ובין הג'איינטס לרייבנס). הבאקנירס הטילו פצצת סירחון כל כך מצחינה בניו אורלינס, שקשה לי מאוד לקחת אותם ברצינות. בסנט לואיס ידעו שאדריאן פיטרסון הוא השחקן היחיד נגדם וכל מה שהם צריכים לעשות היה לצופף שמונה שחקנים באמצע, ועדיין הוא רשם עליהם מעל 200 יארד. דאג מרטין עשוי לעשות אותו דבר במשחק קאמבק אחרי הזוועה בניו אורלינס (16 יארד על הקרקע ו-19 באוויר. ברור שהוא היה הראנינג בק הפותח שלי בפנטזי...)

טוני רומו שחקן דאלאס קאובויס. Sharon Ellman, GettyImages
מר בחור, הקרקס עומד להסתיים. רומו/GettyImages, Sharon Ellman

בולטימור - ניו יורק ג'איינטס (מינוס 2.5)

בולטימור נכנסה לפלייאוף בצורה מבישה. עכשיו העורבים יכולים לנוח, ולא שהם לא עשו את זה עד עכשיו. עם האינטרספשן הראשון של איליי בשבוע שעבר הבנו לאן המשחק מתגלגל. הג'איינטס חייבים ניצחון כדי לשמור על הסיכוי שלהם להגן על התואר, ובמקרה כזה אני חייב לקחת אותם (ואגב, איליי: למרות שיש לו שתי טבעות, מישהו חושב שהוא יותר טוב מפייטון? מישהו? ביולר?).

יוסטון (מינוס 7.5) – מינסוטה

בווגאס חולים על יוסטון. הליינים לטובתם גבוהים באופן יחסי ובמשחק הזה, שאמור לסגור עבורם סופית את המקום הראשון ב-AFC ושבוע מנוחה בפלייאוף, הם גם אמורים לנצח, אבל השאלה אם הם יכסו את הליין. מפגש בין הרצים הטובים בליגה, אריאן פוסטר ואדריאן פיטרסון צפוי להיות מרתק. לא יודע מה אתכם וטחנו את זה באופן בלתי נסבל ב-ESPN (חזר מניתוח, עונת פנתיאון, ידה ידה ידה) אבל פיטרסון הוא הראנינג בק המדהים ביותר שראיתי בימי חיי. חוץ מבארי סנדרס אין אף אחד שגרם לי להתרגשות כזו מהעמדה הכי תובענית בפוטבול (וכן,י אני יודע שתגידו אמט סמית, כשקשישי הענף יזרקו שמות כמו או.ג'יי. סימפסון, וולטר פייטון וג'ים בראון). השבוע יגמר חלום הפלייאוף עבור פיטרסון, שכמו סנדרס, גם הוא מתבזבז בקבוצה שאינה קרובה אפילו לדיון על סופרבול.

דנבר (מינוס 13) - קליבלנד

הליין נראה גבוה מדי? בואו נראה: מצד אחד מאנינג וההגנה המשתפרת של הברונקוס, שעדיין חייבים לנצח עד הסוף כדי להבטיח את המקום השני ואולי אף להשתחל למקום הראשון ב-AFC. מצד שני ווידן והבראונס במשחק אחר הצהריים באוויר הדליל של דנוור. אנחנו כבר יודעים לאיזה כיוון זה הולך (ואגב ווידן, לא הגיע הזמן שהוא יקצר את ה-EN בשם המשפחה, סתם בשביל הפאן?).

אריזונה - שיקגו (מינוס 5.5)

אריזונה החזירה את הכבוד מהשחיטה בסיאטל עם ניצחון בית על הליונס. עכשיו הברס חייבים להחזיר את הכבוד שלהם נגד הקרדינלס, וזאת כשהם מסתכלים על תמונת הפלייאוף מבחוץ. ואגב הברס, לעוד מישהו יש הרגשה שהמשחק בשבוע שעבר נגד גרין ביי היה מכור? שלושה דגלים נגד הרסיבר? ושום עבירה לא ספורטיבית אחרי עוד השכבה של קטלר? כמו פיטרסון, גם ברנדון מרשל מבזבז את שנות השיא שלו בקבוצות בלי שום סיכוי ריאלי לקחת סופרבול. חבל.

ניו יורק ג'טס (מינוס 3) - סן דייגו

מישהו יכול לתת לי הצעת מחיר עבור בניית האתר BringKirkCousinsToTheJets.COM? תודה. ועבור הנהלות שתי הקבוצות, כי אני יודע שאין לכם מושג, אז הנה חמשת הקוורטרבקים ששווה לעשות עליהם טרייד או לבחור בדראפט בשנה הבאה: קזינס, מט פלין, מט ברקלי, ג'ינו סמית, ג'וני מנזיל. ביי ביי ריוורס אנד סנצ'ז.

איליי מאנינג שחקן ניו יורק ג'איינטס. John Amis, AP
מישהו חושב שהוא יותר טוב מפייטון/AP, John Amis

ליל ראשון

סיאטל - סן פרנסיסקו (מינוס 1)

כפי שכתבתי קודם, אני לא יכול לתאר לכם כמה נהניתי מקולין קפרניק ביום ראשון בלילה. זה הגיע למצב שכמעט החלפתי את תמונת הפרופיל שלי בפייסבוק בתמונה שלו, אבל ויתרתי בשניה האחרונה. ואגב קפרניק, שמתם לב לשרירי הזרועות שלו? הם נראים כאילו מישהו הזריק להם סטרואידים ישירות למרכז השריר. הוא חייב להוריד מהנפח כדי לקבל יותר רגש בזריקות שלו כי היו לו כמה לייזרים שחלפו מעל ראשי הרסיברים במהלך המשחק.

מי היה מאמין שנתרגש כל כך לקראת מפגש בין קפרניק וראסל האסל בשלבים מאוחרים כל כך של העונה? לצערנו, העוקץ מהמשחק הזה קצת קהה אחרי שהסיכוי של הסיהוקס לזכות בראשות הבית נפל לאפס נקודה 0001 אחרי הניצחון של הניינרס בניו אינגלנד. יותר מדי דברים צריכים לקרות כדי שסיאטל תזכה לארח משחק בית בפלייאוף ולהגדיל את הסיכוי שלה להגיע לסופרבול. תגידו מה שאתם רוצים על היריבות של הסיהוקס בשבועיים האחרונים (קרדינלס, בילס), טבח כזה במשך שני משחקים רצופים הוא די נדיר. רק הפטריוטס בעונת 2007 המפורסמת הציגו כאלו שחיטות מפוארות שבוע אחרי שבוע. בבית, הסיהוקס חזקים מאוד והמשחק הזה יתן להם אומדן של כמה הם באמת שווים מול האריות של הליגה. אני רואה אותם מנצחים פה ומשחקים נגד אלופת ה-NFC מזרח בסיבוב הראשון. אחר כך, מי יודע? אולי נראה ריצה סטייל הג'איינטס של עונות הסופרבול.

  • עוד באותו נושא:
  • NFL 2012

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully