וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת המחזור: זו ילדותי השנייה

לוקה טוני פורח בקדנציה השנייה בפיורנטינה, דמיצ'ליס נולד מחדש אצל פלגריני והטאלנט הפרוע של הפרמיירליג נוטש את השכונה. נבחרת המחזור, כולל "הפותחן" של ברצלונה

ספורט 2

צפו בכריסטיאן בנטקה מביך את ליברפול בדרך לנבחרת המחזור

תשע נקודות. זה הפער בו מחזיקה באיירן מינכן עם היציאה לפגרת החורף בגרמניה; זה היתרון שיש לברצלונה לאחר 16 מחזורים בליגה הספרדית. גם יובנטוס (שבע נקודות באיטליה) ומנצ'סטר יונייטד (שש נקודות באנגליה) נהנות מיתרון מבטיח בפסגה, ורק צרפת מציגה צפיפות בצמרת, עם לא פחות משלוש קבוצות החולקות יחד את המקום הראשון. אז מקומם של נציגי המוליכות לא נפקד לגמרי, אבל בזמן שהן בורחות שחקנים אחרים משתלטים על העמדות הפנויות בנבחרת המחזור. בין היתר, לוקה טוני נולד מחדש בקדנציה השנייה בפיורנטינה, מרטין דמיצ'ליס מלמד הגנה במלאגה, הרכש היקר של אסטון וילה פורע שטרות והטאלנט השכונתי של ק.פ.ר עושה צעד ראשון בתהליך ההתבגרות.

חלוץ פיורנטינה, לוקה טוני. GettyImages
והוא עוד שקל פרישה בקיץ. לוקה טוני/GettyImages

שוער

מארק אנדרה טר סטיגן - בורוסיה מנשנגלדבאך

באיירן מינכן רצתה לצאת לפגרת החורף עם עוד כמה שיאים לאוסף. ניצחון על מנשנגלדבאך לא רק היה ה-14 שלה בסיבוב הראשון, אלא היה מעניק לה שיא נקודות בסיבוב וגם 11 נקודות יתרון בפגרה (בשלושת המקרים, שיא ליגה). הבווארים עשו הכל כדי שזה יקרה. הם בעטו 28 פעמים לעבר השער, השיגו 14 קרנות ותקפו ללא הפסקה גם לאחר שנקלעו לפיגור, אבל הצליחו להכניע את מארק אנדרה טר סטיגן פעם אחת בלבד והסתפקו ב-1:1 מתסכל. טר סטיגן בן ה-20, שסבל העונה מנסיגה ביכולתו וספג בחצי עונה יותר מבכל העונה שעברה (26 לעומת 24), הזכיר שוב עד כמה עצום הפוטנציאל שלו, עם מפגן מרהיב של הצלות באליאנץ ארינה. זה התחיל עם נגיחה של תומאס מולר בדקה החמישית וטיל של ריברי בדקה ה-27. לאחר מכן הכובש שרדאן שאקירי נתקל בשוער גלדבאך המעולה, שעצר פעמיים את טוני קרוס וכן את דויד אלאבה ומריו גומז בדקה ה-78. אפילו יופ היינקס יצא מגדרו. "שיחקנו מצוין. אני לא יכול לבוא בטענות לשחקנים, רק להחמיא לטר סטיגן. הוא היה מדהים", פרגן מאמן באיירן. "היו לו הצלות ברמה עולמית".

מארק אנדרה טר סטגן שוער מנשנגלדבאך. lennart preiss, AP
אפילו יופ היינקס יצא מגדרו כדי להחמיא לו. מארק אנדרה טר סטיגן/AP, lennart preiss

הגנה

מגן ימני: אדריאנו - ברצלונה

האם סיפור האליפות בספרד נסגר כבר במחזור ה-16? מאוד יכול להיות. בעוד ריאל מדריד שמטה נקודות ביתיות מול האחות הקטנה אספניול, ברצלונה הביסה 1:4 את סגניתה בטבלה אתלטיקו מדריד. ליאונל מסי אמנם כבש צמד מספר 11 העונה, אבל הפעם אור הזרקורים צריך להיות מופנה לאדריאנו. הכלבויניק של בארסה, שכבר שיחק העונה כמגן שמאלי, מגן ימני, בלם וקשר, הועדף בהרכב על פני דני אלבס והראה מדוע. הברזילאי היה היחיד בהגנת הבלאוגרנה שהצליח להתמודד עם המהירות האדירה של פלקאו, חילץ מהקולומביאני שני כדורים ברחבה וגם השתתף בהנעת הכדור המפורסמת. אדריאנו כמובן גם היה זה שהוציא את ברצלונה מהבוץ, כשהבעיטה הראשונה של המארחים למסגרת הייתה הכדור האימתני שהוא שיגר ברגל שמאל לחיבורים. חמישה שערי ליגה יש כבר לאדריאנו, שאפילו בימים בהם שיחק כקיצוני בסביליה לא העמיד מספרים כאלה. "הפותחן" - כך כינו את אדריאנו באתרים הקטלאנים לאחר המשחק, שכן ארבעה מחמשת השערים שלו היו אלה ששברו את הקרח עבור ברצלונה, ארבעה הובקעו לאותו שער בקאמפ נואו וגם נפלו במחצית הראשונה. לא רק למסי יש שיאים ייחודיים.

בלם: דניאלה פורטנובה - בולוניה

הקאמבק המרגש של סוף השבוע נרשם בסן פאולו. זה לא היה רק המהפך הדרמטי של בולוניה מפיגור 2:1 לניצחון 2:3 על נאפולי, אלא זהות כובש השער המכריע. למעשה, גיבור המשחק. דניאלה פורטנובה היה אחד הנאשמים בפרשת הטיות המשחק שהסעירה את איטליה בקיץ. התובע התעקש להשעותו לשלוש שנים על סמך שיחת טלפון שלכאורה ביצע מתוך כוונה להטות משחק והציע לו עסקת טיעון, אבל פורטנובה סירב וטען לחפותו. בסופו של דבר, לאחר שגם ערעורו התקבל, הוא הושעה למשך ארבעה חודשים, ואת משחק החזרה שלו ("הרגשתי כמו ביום הראשון שעליתי מהנוער") עשה השבוע. מול לא פחות מאדינסון קבאני הלוהט. פורטנובה התמודד איתו נהדר, היה השחקן הטוב על המגרש והנהיג את בולוניה עם סרט הקפטן על זרועו. לקינוח הוא גם נגח את שער הניצחון בדקה ה-89 וחגג בסטייל את שובו למגרשים ואת יום הולדתו ה-34.

אדריאנו פדרו שחקני ברצלונה חוגגים שער. AP
לא רק למסי יש שיאים ייחודיים. אדריאנו/AP

בלם: מרטין דמיצ'ליס - מלאגה

פעם בארבע שנים מגיעה מלאגה לרמון סאנצ'ס פיחואן ומביכה את סביליה בדרבי האנדלוסי. זה קרה ב-2004, ב-2008 וגם עכשיו ב-2012, כשמלאגה ניצחה בחוץ 0:2 והתבססה במקום הרביעי. מנואל פלגריני קיבל מחמאות רבות העונה על הכדורגל המהנה של קבוצתו, אבל ראוי לקרדיט לא פחות גדול על ייצוב ההגנה שהפכה לטובה ביותר בספרד. רק 10 שערים ספגה מלאגה ב-16 מחזורים. פחות מריאל, אתלטיקו וברצלונה. למרטין דמיצ'ליס יש חלק גדול בכך. רבים אהבו ללעוג לארגנטינאי בתקופה שלו בגרמניה, אך הוא תמיד היה שם עבור באיירן מינכן וזכה בארבעה דאבלים. במלאגה הוא דומיננטי אף יותר. בשבת הוא התחיל כבלם ותרם את חלקו בעצירת אלברו נגרדו הלוהט, כשבמחצית השנייה הוסט במהלך מבריק לעמדת הקשר האחורי והעלה את מלאגה ליתרון בנגיחה. פלגריני אימן את דמיצ'ליס בריבר פלייט לפני כעשור והשתמש בו כקשר אחורי. מיצ'ו השתלט על העניינים כ'סינקו', כיוון את התנועה במרכז המגרש והוביל את מלאגה לניצחון משכנע. כמו שריף אמיתי.

מגן שמאלי: מקסים ברתלמה - לוריין

מנפלאות הליגה הצרפתית הצמודה. רק לפני כחודש הייתה לוריין במשבר חריף. המצב היה כל כך קשה אחרי שבעה משחקי ליגה ללא ניצחון (כולל תבוסות 6:1 לוולנסיין ו-4:0 לבורדו) שבצרפת אפילו העזו לדבר על פיטורים אפשריים של המאמן כריסטיאן גורקוף, רגע לפני שהוא משלים עשור במועדון. חודש עבר, לוריין רצה לארבעה ניצחונות רצופים ולפתע היא במקום הרביעי ובמרחק חמש נקודות בלבד מהפסגה. בארבעת המחזורים האחרונים לוריין לא ספגה, וכך היה גם ב-0:2 המשכנע במגרשה של סנט אטיין. בין מצטייני החודש המושלם של הקבוצה הצנועה מבריטני, נמצא מקסים ברתלמה בן ה-24. בעונה שעברה הוא עוד שיחק לסירוגין בקבוצת המילואים של המועדון, לפני שגורקוף עשה לו הסבה מקשר למגן שמאלי והפך אותו לשחקן הרכב לגיטימי. ברתלמה היה בלתי חדיר בהגנה, הסתדר עם הכדרורים של רומן המומה וגם הציג את כישוריו ההתקפיים עם כדורי רוחב מסוכנים שסיבכו את הגנת סנט אטיין. גורקוף האב ממשיך להצמיח שחקנים.

מרטין דמיקליס, חואקין, שחקני מלאגה חוגגים שער מול מילאן. GettyImages
נהנה מהחיים במלאגה. מרטין דמיצ'ליס, משמאל, עם חואקין/GettyImages

קישור

ווסלי הולהאן - נוריץ'

מישהו זוכר איך נוריץ' החלה את העונה הזו? שלוש נקודות בלבד היו לקנריות אחרי שבעה מחזורים. אז הגיע הניצחון המפתיע על ארסנל, ומשם נוריץ' לא מביטה לאחור. 10 משחקים ללא הפסד, בתוכם גם הניצחון הסנסציוני על מנצ'סטר יונייטד, ולפתע הקבוצה של כריס יוטון במקום השביעי ובמרחק ארבע נקודות בלבד מהמקום המוליך לליגת האלופות. השבוע הגיע תורו של ווס הולהאן לככב, עם בישול מצוין שכל כולו נחישות וגם שער בכורה ב-1:2 הביתי על וויגאן, מולה הבקיע בשני משחקים בעונה שעברה. הקשר האירי חתם על חוזה חדש עד 2015 לפני המשחק, ו"הרוויח" את השדרוג על המגרש עם ריצה בלתי פוסקת, עבודת הגנה והפעם גם תרומה משמעותית בחלק הקדמי. באנגליה כבר למדו להעריך את הולהאן בן ה-30. אולי עכשיו גם באירלנד יבינו שהוא שווה יותר משתי הופעות בנבחרת.

בלס מאטוידי - פריס סן ז'רמן

אחרי שכבר הפסידה העונה בפארק דה פראנס לראן וסנט אטיין, פריס סן ז'רמן הגיעה לחוצה מאוד למשחק העונה מול ליון, שהייתה יכולה לפתוח פער של שש נקודות בפסגה במקרה של ניצחון. בלס מאטוידי לא נתן לזה לקרות. קשר נבחרת צרפת, יקירו של קרלו אנצ'לוטי, חזר להרכב לאחר שהורחק בהפסד לניס לפני כשבועיים והשתלט על מרכז השדה של פ.ס.ז'. מאטוידי הבטיח לחבריו לשעבר מסנט אטיין כי ינקום עבורם בליון, אבל גם הוא לא האמין שזה יקרה עם שער ניצחון יוקרתי שהחזיר את פ.ס.ז' למקום הראשון. אנצ'לוטי ויתר על מערך של 4-3-3 לטובת 4-4-2 פרקטי יותר, חשש מהמתפרצות הקטלניות של ליון והציב את מאטוידי קרוב מאוד לשני הבלמים. הוא קיבל מהקשר האחורי שלו משחק אחראי וגם בונוס על ההתמדה בדמות נגיחה שהכריעה את המשחק. כעת רק עדן בן בסט וברסט יכולים למנוע מפ.ס.ז' את אליפות החורף בצרפת.

עאדל טעראבט - ק.פ.ר

פתיחת העונה הגרועה של קבוצה כלשהי בתולדות הפרמיירליג, נקטעה סוף כל סוף בשבת. ק.פ.ר, בניסיון ה-17 שלה העונה, השיגה ניצחון ראשון עם 1:2 על פולהאם וגם נמלטה מהמקום האחרון בטבלה. מי שהעניק לה את הרגע משובב הנפש הזה וסידר לה ניצחון ראשון בדרבי מול פולהאם מאז מאי 1983, היה עאדל טעראבט, אותו הארי רדנאפ מכר כשאימן את טוטנהאם. הגורל איחד אותם בק.פ.ר, לשמחתו של המאמן הוותיק. "זו הייתה אחת ההופעות האישיות הגדולות בכל הזמנים, לפחות כך הרגשתי", התמוגג רדנאפ אחרי שטעראבט כבש צמד, כולל מבצע סולו מרהיב אותו סיים באלגנטיות בדקה ה-69. מתחרה ראוי לתואר שער העונה. על הקשר המרוקני כבר אמרו הכל באנגליה. הוא שכונתי, בעייתי ורך, אבל הוא בעיקר כישרון גדול שזקוק ליד מכוונת ומלטפת. כמו זו של רדנאפ. אחרי שמשקעי העבר הונחו בצד ורגע לפני שהוא יוצא לאליפות אפריקה, אולי נמצא האיש שיביית אותו.

עאדל טאארבאט שחקן ק.פ.ר. GettyImages
אולי החיבור המחודש עם רדנאפ יגרום לו למצות את הפוטנציאל. עאדל טעראבט/GettyImages

התקפה

כריסטיאן בנטקה - אסטון וילה

ברנדן רודג'רס נשמע השבוע אופטימי כשדיבר על הגעה של ליברפול למקום השני. כריסטיאן בנטקה בא לאנפילד בשבת ודאג להנחית אותו בחזרה לקרקע. החלוץ הבלגי יליד קינשסה, שבתחילת העונה עוד שיתף פעולה עם אליניב ברדה בגנק, הגיע לאסטון וילה כרכש היקר של המועדון אי פעם ונכנס בהדרגה לעניינים. מול ליברפול הוא כבר הציג את כל הרפרטואר וסיפק את אחת ההופעות המרשימות של חלוץ מרכזי בפרמיירליג העונה. בנטקה בן ה-22 רץ ללא הפסקה, הטריד את שחקני ההגנה באדום, ניצח אותם בכל מאבק פיזי תוך ניצול מימדיו (1.90 מטר, 82 ק"ג) והיה אחראי לכל השערים ב-1:3 המפתיע של וילה. הבלגי הבינלאומי כבש צמד נהדר, ובתווך בישל במסירת עקב נפלאה לאנדראס ויימן. "הפוטנציאל שלו מפחיד, יש לו סיכוי להיות אחד הגדולים", טען מאמנו פול למברט, שרשם את הניצחון המשמעותי ביותר שלו העונה. שבוע חלומי מבחינת אסטון וילה, שביום שלישי הביסה ברבע גמר גביע הליגה 1:4 את נוריץ'. גם שם בנטקה כבש ובישל פעמיים.

לוקה טוני - פיורנטינה

רק בקיץ אלוף העולם האיטלקי שקל לפרוש מכדורגל. בגיל 35, לוקה טוני מצא עצמו ביום האחרון של חלון ההעברות ללא קבוצה. הוא קיבל הצעה מסיינה, אבל ברגע האחרון ראה איך דימיטאר ברבאטוב הבריז לפיורנטינה וקפץ על ההזדמנות לחזור לקדנציה שנייה בסגול. בסיינה הצטערו על כך ב-31 באוגוסט, ולא פחות ב-16 בדצמבר. טוני קיבל את המקום בהרכב לצד סטבן יובטיץ' והחזיר במשחק מצוין, כשכבש בנגיחות אופייניות את הראשון והאחרון של פיורנטינה במשחק, ונתפס ברחבה במהלך שהוביל לפנדל של דויד פיסארו. זו הייתה הדרך היחידה של בלמי סיינה לעצור את החלוץ הוותיק בדרבי הטוסקני, שהסתיים ב-1:4 מוחץ של הוויולה. טוני כבר עם שישה שערי ליגה, שכולם הובילו לניצחונות. אחרי שהיה 'לייט בלומר' והתגלה בגיל מאוחר יחסית, טוני נהנה מפריחה מחודשת ומוכיח שוב שאף פעם לא מאוחר מדי. בטח כשמסביבך נמצאים אשפי כדורגל כמו דויד פיסארו, בורחה ואלרו ואלברטו אקוויליאני. החיים יפים בפירנצה.

שטפן קיסלינג - לברקוזן

התחרות על תואר מלך השערים בבונדסליגה מרתקת והפכפכה מתמיד. מריו מנדז'וקיץ' הוליך, אדם סולואי, ודאד איבישביץ' ואלכסנדר מאייר החליפו אותו, אבל מי שהשתלט על ראשות טבלת המבקיעים לפני פגרת החורף הוא שטפן קיסלינג המצוין, שהבקיע צמד לרשת חברו רנה אדלר בקרב המתדפקים על דלת נבחרת גרמניה, וגם הוסיף בישול ב-0:3 של לברקוזן על המבורג. קיסלינג לא שיחק במדי הנבחרת כבר למעלה משנתיים, אך זה לא מונע ממנו לככב בליגה עם 12 שערים וחמישה בישולים בסיבוב הראשון הנהדר של קבוצתו. החדות וקור הרוח מול השער אפשרו לו להגיע ל-27 שערים בשנת 2012 (יותר מכל חלוץ גרמני אחר). הוא יוכל לשפר את המאזן במשחק האחרון של לברקוזן השנה, בגביע מול וולפסבורג. אולי בדרך חזרה לנבחרת. "הוא אחד החלוצים הטובים בגרמניה", שיבח אדלר את החלוץ איתו שיחק שש עונות בלברקוזן. "אני מקווה שנגיע יחד לנבחרת".

שטפן קיסלינג שחקן לברקוזן (ימין) עם רנה אדלר. רויטרס
לא ריחם על חברו הטוב. שטפן קיסלינג לצד רנה אדלר/רויטרס

שווים אזכור

גורקה איראיסוס (אתלטיק בילבאו) - אחת מהצלות העונה

יאיא טורה (מנצ'סטר סיטי) - יתגעגעו אליו בינואר

מריו גצה (דורטמונד) - הפגרה רק מפריעה

אנדראה פירלו (יובנטוס) - זן נדיר 1

מירוסלב קלוזה (לאציו) - זן נדיר 2

רובין ואן פרסי (מנצ'סטר יונייטד) - מחתים כרטיס

דריו סביטאניץ' (ניס) - בעקבות זלאטן

מירוסלב קלוזה שחקן לאציו. GettyImages
מה לאציו הייתה עושה בלעדיו? מירוסלב קלוזה/GettyImages

כוכב אורח

אליאס יואנו - וריה

הליגה היוונית נמצאת בעונה היסטורית. בעוד אולימפיאקוס דוהרת לעבר אליפות נוספת, א.א.ק אתונה שמעולם לא ירדה ליגה שקועה מתחת לקו האדום, וגם פנאתינייקוס חווה את העונה הגרועה בתולדותיה. הירוקים סיימו את הסיבוב הראשון כשהם רק במקום התשיעי בטבלה, מרחק 19 נקודות מהיריבה המושבעת אולימפיאקוס, ובמחזור ה-15 הושפלו בתבוסה 3:0 לעולה החדשה וריה. דווקא שבוע אחרי ההופעה המעודדת בדרבי הגדול שהסתיים ב-2:2. פנאתינייקוס איימה על שערה של וריה לראשונה רק בדקה ה-73, אחרי ששלושה כדורים כבר פרפרו ברשתה. שניים מהם היו של איליאס יואנו הוותיק, שהבקיע במחצית הראשונה ברגל ימין ובנגיחה. "אחד המשחקים הגרועים בהיסטוריה של פאו", תיארו ביוון את הערב הקשה של האימפריה השוקעת, שעברה מבעלות פרטית לידי האוהדים בקיץ והחליפה מאמן רק בחודש שעבר. יואנו יזכור את המשחק הזה לעד. גם אוהדי פנאתינייקוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully