וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

MMA: בלאטור מכתירה אלוף עולם חדש במשקל כבד

בועז קורפל, אגו טוטאל

16.12.2012 / 15:46

אירוע הסיום של שנת 2012 עמד בסימן קרב האליפות במשקל כבד, והסתיים בנצחון אלכסנדר וולקוב הרוסי על ריצ'רד הייל

מארגני קרבות ה-MMA של ארגון בלאטור היו מתוחים ביום האירוע משתי סיבות עיקריות. הבשורות הנוראיות שהגיעו מקונטיקט, שבה התרחש הרצח ההמוני בצהרי היום, איימו לקלקל את חגיגות סיום השנה, שעמדו בסימן קרב הגמר של העונה השביעית בקטגוריית משקל כבד. זה הפך לקרב על אליפות העולם, גם בגלל סיום השידורים ברשת הטלוויזיה MTV2 שבה שודרו האירועים עד עתה והמעבר לרשת הטלוויזיה "ספייק".

לפני הקרב המרכזי של הערב, חזינו בשני קרבות במשקל בינוני, שבהם לואיס טיילור גבר על ג'ו וידפו בסיבוב הראשון ודניאל ויזקאיה ניצח את ג'ק הרמנסון בהחלטת שופטים. בנוסף לאלה, נערך קרב בנות בין פטריסיה וידוניק לפליסיה הריג (קרב חוזר) שבסופו גברה הריג על יריבתה בהחלטת שופטים אחידה.

צפו בקרב המכריע בבלאטור 84, באדיבות אגו טוטאל

האווירה לפני הקרב המרכזי בין הייתה טעונה ביותר בין שני המתמודדים. וולקוב, הענק הרוסי עם מאזן של 3:18, בחר לעצמו את הכינוי "דראגו" ודאג להזכיר ליריבו שסיפור רוקי שייך לקולנוע ולא למציאות. מנגד, ריצ'ארד הייל בעל מאזן הקרבות 4:21, בחר להיכנס לאולם כאשר ברמקולים מתנגן שיר הנושא מתוך הסרט רוקי על מנת להרגיז את וולקוב, ולהזכיר לו שהשניים נמצאים באמריקה.

הפתיחה של הייל הייתה מצוינת. למרות שהאמריקני היה מהוסס מעט בתחילת הסיבוב הראשון, הוא שיגר אגרוף מדויק אחד לקראת סוף הסיבוב שפגע בראשו של וולקוב והוריד אותו לקרשים. הייל ניצל זאת והתנפל על יריבו, אך ההסתערות לא הייתה יעילה ואלכסנדר וולקוב שרד את השניות האחרונות לסוף הסיבוב.

תמונת הקרב קיבלה תפנית כבר בסיבוב השני ונותרה זהה עד לסיום. מסיבה לא ברורה, ריצ'ארד הייל נותר מהוסס ונטול יוזמה, בעוד שוולקוב ניהל קרב טאקטי יעיל מאין כמותו. וולקוב פגע בכל פעם בהייל באגרופים ישרים ובבעיטות לראש ולגוף וצבר נקודות בכל סיבוב. גם נזיפות וגערות מצדו של המאמן של הייל בכל פסק זמן בין הסיבובים לא הועילו. האמריקני, שספג עשרות מהלומות כואבות ומדויקות, חשש להיכנס לטווח של וולקוב ואם כבר ניסה לעשות זאת, הוא מיד נתקל באגרופיו של הרוסי שהעניש אותו על כך. וולקוב נמנע מלקחת סיכונים מיותרים ומירידה לקרקע גם כאשר הייל שכב שם והמתין לו, והעדיף להמשיך ולכתוש את הייל בקרב אגרוף בעמידה.

בתום חמישה סיבובים שבלוניים, פסקו השופטים פה אחד לטובתו של אלכסנדר "דראגו" וולקוב והעניקו לו את הניצחון ואת תואר אליפות העולם של בלאטור במשקל כבד. הסוכרייה הגיעה בדמות המחאה על סך 100 אלף דולר כפרס על הזכייה בטורניר של העונה השביעית. וולקוב יצא לחגוג את הזכייה בצורה צנועה עם צוות מאמניו, בעוד הייל ושאר האמריקנים התפנו ללקק את הפסדו בזירה ואת פצעי התקרית הטראגית שפקדה את אמריקה באותו יום.

זירת הקרבות של בלאטור תשוב לפעילות ב-17 בינואר עם לוח זמנים חדש בסדרת אירועים נוצצים שכוללים שמות של לוחמים מפורסמים, קרבות אליפות ופתיחה של עונה חדשה והכול בערוץ הטלוויזיה "ספייק" בארה"ב ובערוץ "אגו-טוטאל" כאן בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully