וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליס שלזינגר: "מצהירים על חיסול הקריירה שלי"

16.12.2012 / 12:03

הג'ודאית שלא מוכנה להתאמןתחת שני הרשקו במסגרת נבחרת ישראל נימקה את טענותיה במכתב חריף שנשלח לאיגוד הג'ודו

הג'ודאית אליס שלזינגר, שלחה היום באמצעות עורכי דינה את טענותיה לסוג של קרב תקשורתי בינה לבין איגוד הג'ודו. כזכור, שלזינגר היא הג'ודאית הישראלית המובילה במשקל של עד 63 ק"ג וייצגה את המדינה במשחקים האולימפיים בבייג'ינג ובלונדון, אלא שבאותה קטגורייתמשקל תתחרה מולה גם בקמפיין האולימפי הקרוב, ירדן ג'רבי, מי שזכתה חמש פעמים באליפות הארץ במשקל הזה. נכון להיום, ג'רבי מאומנת על ידי שני הרשקו שהוא גם מאמן נבחרת ישראל לנשים ושלזינגר מאומנת על ידי בן זוגה, פבל מוסין. איגוד הג'ודו דרש לאחרונה משלזינגר להתייצב לאימוני הנבחרת בהדרכת הרשקו, אלא שזו סירבה.

היום (ראשון) שלחה שלזינגר מכתב ליו"ר איגוד הג'ודו, משה פונטי, ולפני כן כתבה בעמוד הפייסבוק שלה: "איך יכול להיות שמכריחים אותי להתאמן אצל המאמן האישי של היריבה שלי? זה לא נתפס בעיני. זו הצהרה על חיסול הקריירה שלי, עליה אני לא מתכוונת לוותר!".

במכתב עצמו נאמר בין השאר: "במקום לבנות את ירדן (ג'רבי) ממבקשים להרוס בדרכים בלתי ספורטיביות את אליס. לא זו בלבד שאליס חוייבה להתאמן אצל המאמן של יריבתה, אלא גם הוגבלו מאוד האפשרויות של מאמנה כיום, במהלך אימוני הנבחרת, כך שנאסר עליולהתערב באימונים. קשה להעלות על הדעת התעמרות כזאת בספורטאי אולימפי. ניתן היה לצפות ממי שטענו בעבר נגד שחיתות ספורטיבית ועסקנות פסולה, להמנע מקרבות מחוץ למזרן, נגד ספורטאים וספורטאיות, רק משום שהם לא שייכים למחנה כזה או אחר. אליס החליטה כי אין בכוונתה להכנע לכל ניסיון בלתי ספורטיבי, לא הוגן ומשיקולים זרים כדי לפגוע בקריירה שלה. ההודעה האוסרת על אליס להתאמן עם מאמןאישי היא לפיכך בלתי חוקית בעליל, היא הטלה מעיקרה. כל ניסיון לפגוע באליס באמצעות ההנחיה הבלתי חוקית האמורה - יגרור אחריו מאבק בלתי מתפשר על אליס בכל האמצעים העומדים לרשותה.

מאיגוד הג'ודו נמסר בתגובה: "חלק ניכר מהעובדות לכאורה שמציינת אליס מסולפות. המלצות היחידה לספורט הישגי היא מעבר לעבודה בנבחרות, וזוהי גם החלטת הנהלת איגוד הג'ודו בראשה עומד יו"ר שהיה ספורטאי אולימפי וכמאמן נבחרת זכה במדליה אולימפית.

"למרות החלטה זו, ומתוך הערכה רבה לאליס, הוצע לה כי תכנית האימונים תיבנה בעצה אחת עם מאמנה האישי, שיוכל להיות באימוני הנבחרת, להצטרף לתחרויות בחו"ל, ואף להדריך אותה במהלכן. בנוסף הוצע לה כי מעבר לאימוני הנבחרת תוכל להמשיך להתאמן באימונים אישיים בהדרכתו. למרות זאת היא דחתה כל הצעה. גם גורם נייטרלי כמו מנהל היחידה לספורט הישגי גילי לוסטיג הביע את צערו והסתייגותו מהדרך בה היא בחרה להתנהל".

גורם באיגוד הג'ודו הוסיף היום: "העניין הוא לא מאמן האשיי, העניין הוא שאליס רוצה שרק בן זוגה יאמן אותה. בעבר היא סירבה גם למאמנים אחרים. הסתיימו הימים בהם ספורטאי יחליט בעצמו עם מי להתאמן ומתי".





ג'ודו בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully