וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסי דורה: "אין שעה שפחד הירידה לא עובר בגוף. אכנס לדיכאון"

בניית הקבוצה? "כל מה שיגידו נכון". שחקני הבית? "צריכים להתאוורר". התקשורת? "לא מעריכה", והקריירה? "פספוס". רגע לפני המשחק הקריטי בנתניה (שבת, 18:00), יוסי דורה מדבר על מלחמת ההישרדות שלו ושל הפועל חיפה. ראיון

one

במחזור השישי העונה הפסידה הפועל חיפה 2:0 לעירוני רמת השרון ובקבוצה הבינו סופית שמשהו לא עובד. המאמן ניר קלינגר החליט לזעזע את המערכת וערך מיני מהפכה בהרכב לקראת המשחק הבא מול הפועל באר שבע. בין שלל השחקנים שמצאו עצמם על הספסל, ההחלטה המפתיעה ביותר הייתה להוציא מההרכב את הבאנקר הגדול של האדומים בעונות האחרונות, יוסי דורה. הקשר ישב על הספסל גם לאחר מכן במשחק נגד בני סכנין, אבל אז את הקהל שהגיע לדוחא שום דבר כבר לא עניין חוץ מלהבהיר למאמן את עתו על ההחלטה. במשך דקות ארוכות, האוהדים שרו והיללו את דורה ולכולם היה ברור באופן מוחלט מי הפך לסמל הבלתי מעורער של הקבוצה.

"זה לא סוד שאני שחקן דומיננטי. כך אני מרגיש וכך נותנים לי להרגיש", קובע דורה. "נכון שלא שיחקתי כמה משחקים, אבל גם רכב ספורט צריך לפעמים טיפול". הטיפול הזה לא בדיוק עזר ולמרות שדורה חזר להרכב, הפועל חיפה הכבויה נראית כרגע כמועמדת הוודאית לירידה ללאומית. ערב המשחק הגורלי בתחתית מול מכבי נתניה, דורה מסביר לוואלה! ספורט מה לא עובד אצל האדומים, למה המועדון לא מצליח לבצע קפיצת מדרגה ולמה בגיל 29 הוא נחשב לאחד השחקנים הפחות מוערכים בליגת העל.

קשר מכבי נתניה עלי חטיב מנסה לעצור את קשר הפועל חיפה יוסי דורה. קובי אליהו
"גם רכב ספורט צריך לפעמים טיפול". דורה/קובי אליהו

המשחק בנתניה הוא באמת משחק של להיות או לחדול עבורכם?

"אנחנו גרמנו לכך שכל משחק יהיה עבורנו קריטי. זו הולכת להיות עונה ארוכה וקשה בשבילנו".

וניצחון אחד יכול לשנות הכל?

"אומרים: 'תנצח משחק אחד וזה ישנה'. אני לא מאמין בזה. אני מאמין בדרך, אני מאמין שעם ניצחון ועוד ניצחון ותיקו שומרים על יציבות ויוצאים מהמצב".

בלא מעט משחקים העונה נראה שאתם מבולגנים ולא עומדים נכון על המגרש.

"אני לא אכנס איתך למה גרם לזה. אנחנו מסתכלים על ההווה. המשחק בטדי היה מבחינתנו קו אדום. נראינו שם כמו קבוצה שלא רוצה. הפנמנו משהו ואמרנו שכזה דבר לא יכול לקרות. אמרנו שאנחנו יכולים להיות לא טובים, אבל לא לרצות זה לא בלקסיקון שלנו".

מאז שעליתם לליגת העל בקדנציה הנוכחית אתם לא מצליחים לתקוע יתד אפילו כקבוצת מרכז טבלה.

"זו שאלה שגם אנחנו שואלים. אנחנו רוצים להיות יותר למעלה, זה היה מוריד הרבה לחץ והיו פחות שערות לבנות. זו שאלה שצריכה להישאל ואני שואל אותה את עצמי כל יום. כל תחילת שנה צריך לחפור טוב ולמצוא מה הבעיה שגורמת לזה".

יואב כץ אמר שהקבוצה לא נבנתה טוב.

"מה זה לא נבנתה טוב? עובדתית בנו קבוצה ואנחנו לא מצליחים יותר מדי. זה לא סוד ועכשיו כל מה שיגידו יישמע נכון וצודק".

אבל שנה יש ציפיות לפלייאוף עליון. אלו מילים באוויר או שאתם מאמינים שזה מה שאתם שווים?

"אני יכול להגיד שאנחנו באמת שואפים לזה. להוציא את העונה שעברה והעונה הנוכחית פתחנו בצורה פנטסטית, קרענו את הליגה במחזורים הראשונים. משום מה בשנה וחצי האחרונות זה לא קרה. אתה גורר על הגב ליגה שלמה וזה לא פשוט. בעונה שעברה היה לנו חצי שני טוב, אבל בגלל הפתיחה נקלענו למצב שנשארנו רק בסוף".

מי אשם בזה?

"אנחנו השחקנים האשמים העיקריים, ככה זה צריך להיות וככה אני רואה את זה. אנחנו יודעים שאנחנו אשמים ומנסים לתקן. לפעמים אתה רוצה ולא יכול ואנחנו לא בשלב הזה. אנחנו עדיין יכולים ואני מקווה שנעשה את זה".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
שחקני הפועל חיפה, יוסי דורה, אושרי רואש, פביאן סטולר. אדריאן הרבשטיין
האשמים היחידים. דורה, משמאל, עם סטולר/אדריאן הרבשטיין

התחלתם את העונה בצורה לא אופטימאלית מבחינת דברים שקרו מסביב.

"חנן ממן עזב אותנו שהוא היה פקטור משמעותי, אושרי רואש לא התחיל את העונה ושניהם מהדומיננטיים בקבוצה אז ברור שזה פגע בנו".

דיברת על ממן, נראה ששחקנים שעוזבים את הפועל חיפה פורחים ודווקא אצלכם הם לא מצליחים להתרומם.

"אני יכול לתת לך גם דוגמאות של שחקנים שלא הצליחו והיה להם הכי טוב בהפועל חיפה. אני יכול להעיד על עצמי שעזבתי בתור שחקן אלמוני וחזרתי בדלת הראשית".

אולי צריכה להיות מדיניות בהפועל חיפה ששחקנים צעירים ייצאו לשנה או שנתיים של התאווררות ויחזרו בשלים וטובים יותר?

"יכול להיות שזה מה שצריך. זו גם אופציה, אבל זה תלוי בעיקר באופי של הבן אדם. במקרה של חנן זה גם דוגמא קלאסית של להיות במקום הנכון בזמן הנכון. אני לא מאמין שהוא יחזור להפועל חיפה לפחות בשנים הקרובות. אולי באמת יש שחקנים שצריכים להרגיש מקום אחר ולהתאוורר. זה לא רע. גם אני וגם אייל טרטצקי יצאנו ובסופו של דבר חזרנו הביתה".

שחקנים אומרים שלצעירים שלכם אין את התנאים האמיתיים להצליח.

"אני יכול להגיד שלא חסר להם כלום. הייתי בחוץ ומתנהגים לשחקני בית כאן הכי טוב שיש. אין להם שום תירוצים ויש להם את כל התנאים להיות הכי טובים שיש. נכון שזה לא כמו בהפועל תל אביב או מכבי חיפה, נכון אין שיש איטלקי במקלחת, אבל אני לא חושב שצריך את זה. יש כאן את כל התנאים".

חנן ממן, הפועל תל אביב, חוגג מול ויקטוריה פילזן. ברני ארדוב
"יש שחקנים שצריכים להרגיש מקום אחר ולהתאוורר. זה לא רע". ממן/ברני ארדוב

מעבר לקרב ההישרדות, המשחק בשבת יפגיש את הקשר דורה עם בן דודו, מאמן מכבי נתניה טל בנין. בארוחות המשפחתיות כמובן שמדברים על כדורגל ובמצב בו כולם צריכים את הנקודות אפשר להרגיש שהלחץ במשפחה מגיע לשיאים חדשים.

כמה משפיע עלייך לשחק מול בן הדוד שלך?

"זה לא מנגן לי בכלל. זה כדורגל ובטוח שגם לו זה לא מנגן"

ולקבוצה מנגן לפגוש את המאמן שהשאיר אתכם בליגה שנה שעברה?

"ממש לא. שחקן כדורגל ברגע שעולה למגרש שוכח הכל. צריך להיות שחקן כדי להבין את זה".

אולי היה צריך להשאיר את בנין על הקווים?

"לא חושבים על זה. יש לנו את ניר ואני מאמין שהוא יוציא אותנו מאיפה שאנחנו נמצאים".

לכל משפחת דורה- בנין לא הולך השנה.

"יכול להיות שזה יצא במקרה ויכול להיות שככה רצו מלמעלה. בסופו של דבר זו עובדה".

תאר ארוחת שישי במשפחה. גם שם מדברים על כדורגל?

"אז על מה נדבר? על פינג פונג? רוב הארוחה מדברים על כדורגל. כולם מבינים והסבתא לוקחת הכי קשה".

אז מה קורה במשחקים כאלה בינך לבין טל?

"האמת שבמשחקים שלי ושל שלומי זה יותר רגיש מבחינת אמא שלי, אבל אין מה לעשות. אני בטוח שאבא שלי תמיד מעדיף שיהיה תיקו, ככה הוא יוצא בתחושה שאף אחד לא נפגע, אבל מבחינתנו כל אחד רוצה לנצח".

מאמן מכבי נתניה, טל בנין. ברני ארדוב
גם הסבתא בטירוף לקראת שבת. בנין/ברני ארדוב

דורה כבר לא ילד. אם לדייק, בקיץ האחרון הוא חגג 32 ולמרות קריירה ארוכה בכדורגל הישראלי, לא נראה שהקשר של הפועל חיפה ייזכר בנשימה אחת עם השחקנים הכי גדולים שצמחו בו.

מבחינה אישית אתה דומיננטי בקבוצה שלך ועשית קריירה לא רעה, אבל אתה לא זוכה ליותר מדי הערכה תקשורתית.

"זה נכון ואני מרגיש את זה, אבל למדתי לחיות עם זה. כשהייתי יותר צעיר זה דגדג לי, היום אני לא מחפש את זה. זה סוג של אופי. הרבה פעמים מתקשרים אליי להגיע לכל מיני מקומות וברוב הפעמים אני מוותר. אולי אם היה לי את זה, הייתי במקומות הרבה יותר גבוהים"

נשמע שאתה מרגיש פספוס.

"יכול להיות שכן. אם אני מסתכל אחורה ורואה שחקנים ברמה שלי שמצליחים בקבוצות גדולות, אז אולי יש תחושב של פספוס, אבל מטבעי אני אדם שמודה כל יום לבורא עולם על מה שיש לי".

כמה אתה מפחד שתרדו ליגה?

"אין שעה ביום שהפחד הזה לא עובר לי בגוף. מזכירים לי את זה תמיד. בכל מקום שאני הולך שואלים מה יהיה ומדברים על איך שאנחנו נראים. אני חי עם זה. לשמחתי ולצערי כדורגל זה משהו שלוקח לך את כל החיים ומשפיע על מצב הרוח, אבל אני מנסה בכלל לא לחשוב על אפשרות כזו. המצב הלא טוב בקבוצה משפיע גם על החיים".

האוהדים ביקרו העונה את כל השחקנים ורק אתה נותרת חסין.

"האוהדים ואני זה סיפור אהבה. אני בא מתוך הקהל כמו עוד כמה שחקנים. הלוואי ורק אמשיך לקבל את האהבה שהם נותנים לי".

יכאב יותר אם תרדו ליגה יותר בגלל שזה הפועל חיפה?

"אני לא קלישאתי, אבל אני לא חושב על זה כי אני אכנס לדיכאון. מאז שאני זוכר את עצמי, אני זוכר את המתחם של הפועל חיפה וזה המקום הכי חשוב לי בעולם הכדורגל. אנחנו לא רואים סרט כזה למרות שלפעמים זה מדגדג. אם אתה ריאלי אתה אומר: 'המצב לא טוב', אבל אנחנו מחכים לסיבוב הזה אצלנו בראש כדי שנוכל לשאוב משהו ולהגיד שפה הגיעה התפנית".

מחאת האוהדים נגד כץ חלחלה לשחקנים?

"לא הפריעה יותר מדי. זה היה מעצבן לפעמים כי אלה האוהדים הכי שרופים של הפועל חיפה שבכל משחק היו רגילים לעודד ולתופף, אבל זה לא יותר מדי מפריע. ההתעסקות במעמד המאמן? זה לא נעים, אבל לא יודע אם זה משפיע כי אנחנו צריכים לשכוח מהכל במשחק".

תשרדו את המלחמה הזו?

"למדנו בשנים האחרונות שהפועל חיפה זה מקום ששורד".

גם בלי שינוי בינואר?

"אני בטוח שיהיה שינוי. יעזבו שחקנים ויבואו כמה שחקנים .ככה זה בקבוצת כדורגל אני רק מקווה שאלה שיבואו יחזקו אותנו".

שחקני הפועל חיפה חוגגים. ברני ארדוב
כך זה ייגמר? הפועל חיפה חוגגת/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully