וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטבול: מי צריך יותר מזה?

15.12.2012 / 10:00

איזה מחזור: אטלנטה-ג'איינטס, שיקגו-גרין ביי, יוסטון-אינדיאנפוליס, בולטימור-דנבר, פטריוטס-ניינרס ועוד. חגיגה

שימו את הילדים אצל הבייביסיטר, סדרו לאישה כרטיס לתיאטרון, נתקו את הטלפון, קנו כמה בירות ופנו את הלו"ז. המחזור הכי מטורף של עונת 2012 מגיע ואתם ממש לא רוצים להפסיד אותו. בשבוע שעבר, במחזור ה-14, נותרנו חסרי נשימה, לאור שלל ההפתעות והדרמות הגדולות ועכשיו, הגיע הזמן להתעלות על זה.

מה בתפריט? מה לא. אטלנטה מול הג'איינטס, שיקגו נגד גרין ביי, ניו אורלינס מחכה לטמפה ביי, יוסטון לאינדיאנפוליס ובולטימור לדנבר. מספיק? אלה רק המשחקים המעניינים של 20:00. בסדרה השנייה, דאלאס ופיטסבורג במלחמת עולם ואילו בסאנדיי נייט, סן פרנסיסקו נוחתת בפוקסבורו. טירוף כבר אמרנו?

בשבוע שעבר עשינו 10 מ-15 בהימורים ויחד עם ההימור המוצלח על סינסי בליל חמישי, אנחנו שומרים על המומנטום השלילי ועומדים על 129 מ-209 (61.7). מה נראה השבוע?

איליי מאנינג ניו יורק ג'איינטס ארון רוג'רס גרין ביי פאקרס. Al Bello, GettyImages
שניהם פותחים את הערב עם משחקים גדולים. איליי מאנינג וארון רוג'רס/GettyImages, Al Bello

20:00:

FOX: שיקגו - גרין ביי
METV: אטלנטה - ניו יורק ג'איינטס

23:05-23:25:

FOX: בפאלו - סיאטל
METV: דאלאס - פיטסבורג
5+ לייב: סן דייגו - קרולינה (אחרי סיום משחק הכדורגל מהליגה האיטלקית)

ESPN, בין ראשון לשני, 3:20:

ניו אינגלנד - סן פרנסיסקו

ESPN, בין שני לשלישי, 3:30:

טנסי - ניו יורק ג'טס

ווס וולקר שחקן ניו אינגלנד פטריוטס. Jared Wickerham, GettyImages
עוד מבחן גדול לוולקר והפטריוטס/GettyImages, Jared Wickerham

20:00: מוכנים?

אטלנטה (2:11) - ניו יורק ג'איינטס (5:8)

למרות שהפאלקונס מחזיקים ביתרון שלושה משחקים על פני האלופה, לא קשה לדעת מי הקבוצה שנמצאת בכושר טוב יותר בחודש האחרון. בזמן שאטלנטה גירדה ניצחון אחר ניצחון, עד שלבסוף חטפה זאפטה מקרולינה, הג'איינטס אומנם הראו חוסר יציבות משווע, אבל בצמד משחקי הבית האחרונים שלהם המטירו לא פחות מ-90 נקודות על גרין ביי וניו אורלינס. הבעיה: הפעם הם משחקים בחוץ, בג'ורג'יה דום, בו מאט ריאן לא מפסיד כמעט אף פעם. מאטי אייס חייב להשתפר כדי להוות גורם בפלייאוף הקרוב והשיפור הזה צריך להגיע כבר במשחק הזה, שבקלות יכול להיות משוחזר בעוד חודש, בגמר ה-NFC. אלא שהג'איינטס צריכים להיזהר, כי וושינגטון ודאלאס רודפות אחריהם חזק מאוד. ניו יורק ניצחה את ארבעת המפגשים האחרונים בין הקבוצות, כולל 2:24 בפלייאוף האחרון.

התחזית: אטלנטה בכושר לא טוב, הג'איינטס חייבים ניצחון, אבל בבית נלך עם הפאלקונס

שיקגו (5:8) - גרין ביי (4:9)

לפני חודש, הברס היו אלה שמטיילים לפלייאוף ואילו הפאקרס נלחמו על מקומם. אלא שהכל השתנה וכעת שיקגו בצרות גדולות ואילו גרין ביי יודעת שניצחון ייתן לה זכייה ב-NFC צפון. כאשר כל הסיפור הזה קורה ביריבות (אולי) הכי גדולה בליגה, החגיגה מושלמת. שיקגו רשמה ארבעה הפסדים בחמשת המחזורים האחרונים. ההפסד החמישי שלה היה בלמבו פילד בתחילת העונה. ארון רוג'רס לעומת זאת, אולי לא דומיננטי כמו בעונה שעברה, אבל הוא החזיר את גרין ביי לצמרת הבית, בזכות שבעה ניצחונות בשמונה משחקים. 185 משחקים עבר נערכו בין שתי הקבוצות הגדולות האלה, כאשר גרין ביי מנצחת את כל חמשת המפגשים האחרונים.

התחזית: גרין ביי עדיפה, אבל בעיר הרוחות יהיה לה קשה. שיקגו

צ'רלס ג'ונסון שחקן קרוליינה פנת'רס מפיל את מאט ריאן שחקן אטלנטה פאלקונס. Rainier Ernhardt, AP
לאטלנטה יש המון מה להוכיח. מאט ריאן/AP, Rainier Ernhardt

בולטימור (4:9) - דנבר (3:10)

איזה משחק קריטי, שגם הוא עשוי להיות משוחזר בפלייאוף הקרוב. הרייבנס אומנם נהנים מהעובדה שהיריבות לבית לא מצליחות להתקרב, אבל הם עצמם בצרות, אחרי שני הפסדים רצופים. הרצף של הברונקוס הרבה יותר טוב ועומד כבר על שמונה ניצחונות, בזכות עוד עונת שיא של פייטון מאנינג וההגנה בכתום-כחול, שתנסה להתעלל בג'ו פלאקו, משימה שלא נראית קשה במיוחד בשבועות האחרונים (או בכלל). מעבר למיקום של שתי הקבוצות, המשחק הזה יקבע הרבה מאוד לגבי מצב הרוח איתו הן תגענה לפלייאוף, כאשר לבולטימור עוד מצפים משחקים מול הג'איינטס ובסינסינטי עד לסיום העונה, בעוד דנבר תבלה מול קליבלנד והצ'יפס בבית. מאנינג הפסיד בפעמיים הראשונות בהן פגש את בולטימור, אבל מאז ניצח אותה שמונה פעמים ברציפות, הכל במדי אינדיאנפוליס כמובן.

התחזית: עוד אחד לאוסף של פייטון. דנבר

יוסטון (2:11) - אינדיאנפוליס (4:9)

בפעם השנייה בלבד העונה, הטקסאנס מגיעים למשחק כשהם צריכים להתמודד עם טעמו של הפסד. בפעם הקודמת, אחרי שחטפו מגרין ביי, הם התפוצצו על חשבון בולטימור ועוד תוצאה מוצלחת כזו מול הקולטס, תעניק להם את אליפות ה-AFC דרום זו שנה שנייה ברציפות. זה לא יהיה פשוט כלל, כי אינדי מריחה הזדמנות. הטקסאנס ספגו מכה מנטלית לא פשוטה במאנדיי נייט מול ניו אינגלנד והקולטס יודעים שאם יצליחו לבצע עוד אחד מאותם קסמים שמובילים אותם לאורך העונה כולה, הם לא רק יהיו בפלייאוף, הם גם יקבלו כנראה את ההזדמנות לארח את יוסטון למשחק על אליפות הבית במחזור האחרון. עוד מימי פייטון מאנינג, ביוסטון לא אוהבים משחקים מול אינדיאנפוליס והם ניצחו רק בשלושה מבין 20 מפגשים עד כה, אבל עשו זאת בשני המשחקים האחרונים בריליאנט סטדיום שלהם.

התחזית: ההערכה לקולטס גדולה, אבל בבית יוסטון תעשה את העבודה. טקסאנס

פייטון מאנינג שחקן דנבר ברונקוס. Joe Mahoney, AP
משחק קריטי במאבק על המיקום בפלייאוף. פייטון מאנינג/AP, Joe Mahoney

ניו אורלינס (8:5) - טמפה ביי (7:6)

שתי קבוצות לא רעות, שיראו את הפלייאוף מהבית, כל אחת מסיבותיה שלה. הקדושים פתחו את העונה בצורה איומה, התאוששו, אבל בלי הגנה ובלי משחק ריצה אי אפשר, למרות אחד דרו בריס (שבעצמו לא נמצא בכושר טוב במיוחד לאחרונה) והם שוב עם שלושה הפסדים רצופים. גם הבאקנירס סופרים שלושה הפסדים ברצף, כשהנפילה האחרונה והכואבת במיוחד, הייתה בבית מול פילדלפיה, עם טאצ'דאון אורח בשנייה האחרונה של המשחק. טמפה תקווה לסיים את העונה בצורה חיובית ואולי גם לנקום בסיינטס, שניצחו את המפגש הראשון בין השתיים 28:35.

התחזית: זה הזמן של ניו אורלינס להתאושש. סיינטס

סנט לואיס (6:1:6) - מינסוטה (6:7)

צ'אנס די אחרון של הווייקינגס, שנמצאים בפיגור של משחק משיקגו ערב המחזור במאבק על הווילד קארד. אחרי הניצחון על הברס, מינסוטה חזרה לעניינים, אבל מאזן החוץ שלה העונה עומד על 5:1 בלבד וזה לא מתכון טוב להגיע איתו למשחק מכריע, אפילו לא מול סנט לואיס, שפתחה את העונה טוב, נחלשה ועכשיו שוב נמצאת על הגל עם שלושה ניצחונות רצופים. הגנת הריצה של הראמס, מקום 13 בליגה, תנסה למצוא את הפיתרון לאדריאן פיטרסון הרותח. ההחלטה של מינסוטה לוותר סופית על שימוש בכריסטיאן פונדר החלש והתקפת המסירה הגרועה בליגה, הובילה את AP לרצף מדהים של שבעה משחקים עם מעל 100 יארד בריצה, כאשר בחמישה מהם הוא מתעלה גם על רף ה-150 ומספק בסך הכל שמונה טאצ'דים (ותודה לרוזנטל, שהרס עוד מילה מעוברתת). פיטרסון עומד כבר על 1,600 יארד העונה ואם כל הכדורים ימשיכו ללכת אליו, אולי יש סיכוי כלשהו לעונת אלפיים שביעית בהיסטוריה.

התחזית: פיטרסון ייתן הכל, אבל סנט לואיס לוקחת את זה

אדריאן פיטרסון מינסוטה ווייקינגס. Tom Lynn, AP
כל הקבוצה על הגב שלו. פיטרסון/AP, Tom Lynn

קליבלנד (8:5) - וושינגטון (6:7)

הרבה נשימות לרווחה נשמעו ברחבי הבירה לאחר שנודע שהפציעה של רוברט גריפין השלישי מול בולטימור, שתחילה נראתה חמורה, התבררה כלא נוראית ולא כזו שתסיים את העונה של הרוקי הסנסציוני. גם לאחר שגריפין נטש, קירק קאזינס הוכיח שיש על מי לסמוך והשיג את השוויון מול הרייבנס, בדרך לניצחון קריטי בהארכה, הניצחון הרביעי ברציפות של וושינגטון, שהשאיר אותה חזק בתמונת הפלייאוף. עדיין לא בטוח האם RG3 יכול לשחק ובאיזה מצב הברך שלו נמצאת, אבל בכ למקרה הוא לא יפתח במשחק. ואם כבר בתקופות טובות אנחנו עוסקים, מה תגידו על קליבלנד, שמתחת לאף של כולנו עשתה שלושה ניצחונות רצופים ונמצאת כבר על חמישה בעונה כולה? הבראונס אולי קבוצה חלשה, אבל בהתחשב בבית הלא פשוט שלהם, בהחלט צריך לתת קצת כבוד.

התחזית: המשחק באוהיו, המצב של גריפין לא ברור, זה מריח כמו הפתעה. קליבלנד

מיאמי (8:5) - ג'קסונוויל (11:2)

הדרבי החיוור של פלורידה יפגיש בין שתי קבוצות שחושבות על הפגרה והדראפט. הדולפינים הפסידו שניים ברציפות, לניו אינגלנד וסן פרנסיסקו ויקוו לסיים את העונה בטעם טוב ואם עוד ניצחון או שניים. היגוארים, גם הם עם שני הפסדים רצופים, במאבק עם הצ'יפס על הבחירה הראשונה בדראפט וצ'אד הני פוגש את האקסית. זהו, לא רוצים להוסיף יותר על המשחק הזה.

התחזית: מיאמי

ברנדון ווידן שחקן קליבלנד בראונס. Sharon Ellman, AP
יש מצב להפתעה של קליבלנד? ברנדון ווידן/AP, Sharon Ellman

23:05-23:25: יש מקום רק לאחת

דאלאס (6:7) - פיטסבורג (6:7)

שתי קבוצות מחטיבות שונות, שנמצאות בערך באותה סיטואציה: אסור להפסיד. הקאובויס נכנסים למחזור כשהם בפיגור של משחק מהווילד קארד, מצב אליו הגיעו בזכות שני הניצחונות הקריטיים על פילדלפיה ובסינסינטי. הסטילרס נותרו המומים אחרי ההשפלה הביתית מול סן דייגו וההפסד השלישי בארבעה משחקים. למרות שביג בן רות'לסברגר שוב איתם, הסטילרס לא נראים בכושר טוב במיוחד ואם לא יתעוררו בהקדם, הם ישארו מחוץ לפלייאוף.

התחזית: הקרדיט הולך לדאלאס, שהוכיחה הרבה אופי בשבועיים האחרונים. קאובויס

בפאלו (8:5) - סיאטל (5:8)

אל תשכחו את הסיהוקס. אומנם בחוץ סיאטל לא קבוצה גדולה וניצחה רק פעמיים בשבעה משחקים העונה, אבל הפעם השנייה הייתה בשיקגו לפני שבועיים וכרגע לא נראה שיש מה שיעצור את החבורה מהמערב בדרך להופעת פלייאוף מפתיעה. במחזור הקודם סיאטל השיגה את ניצחונה הגדול בהיסטוריה, כשקרעה לגזרים 0:58 את אריזונה והיא יושבת חזק מאוד על הזנב של סן פרנסיסקו, אותה תארח בשבוע הבא. כדי שהמשחק הזה יהיה משוגע במיוחד, לסיהוקס אסור ליפול בבפאלו, שמצאה עוד דרך יצירתית להפסיד ונפלה מול סנט לואיס בשניות הסיום, מה שקבע רשמית שהיא תסיים עונה שמינית ברציפות ללא מאזן חיובי.

התחזית: סיאטל הוכיחה את עצמה, גם בחוץ והיא בכושר מצוין. סיהוקס

אריזונה (9:4) - דטרויט (9:4)

משחק לפרוטוקול, נעביר אותו במהרה. שתי הקבוצות האלה היו יכולות וצריכות להיות במצב הרבה יותר טוב. הקרדינלס התרסקו סופית בסיאטל ועומדים על תשעה הפסדים רצופים, הליונס עם חמישה כרגע, אחרי הפסד בלמבו פילד. הדבר היחיד שחשוב במשחק הזה הוא קלווין ג'ונסון, שככל שההפסדים נערמים, הופך למטרה היחידה של מת'יו סטאפורד. מגהטרון כבר עם שישה משחקים רצופים בהם תפס ליותר מ-100 יארד והוא רחוק 302 יארד בלבד משיאו האלמותי של ג'רי רייס ביארדים עונתיים. בעיר המכוניות עוקבים בדריכות ומקווים שזה מה שיהפוך את העונה שלהם לפחות נוראית.

התחזית: התחושה היא שאריזונה לא תנצח מעולם. הליונס לעומת זאת, לא גרועים כמו המאזן שלהם. דטרויט

ג'ייסון גארט מאמן דאלאס קאובויס. Bob Leverone, AP
ג'ייסון גארט והקאובויס במשחק על כל הקופה/AP, Bob Leverone

סן דייגו (8:5) - קרולינה (9:4)

ממשיכים עם המשחקים לפרוטוקול, והפעם עם שתי קבוצות שחייכו במחזור החולף, בזכות ניצחונות גדולים. הצ'ארג'רס נזכרו בעברם וקטעו רצף של ארבעה הפסדים עם ניצחון ענק בפיטסבורג, הראשון שלהם אי פעם בעונה הרגילה בעיר הפלדה (היו להם שני ניצחונות פלייאוף שם). כל זאת, כשמלך דצמבר, פיליפ ריוורס, עולה למאזן 4:24 בחודש האחרון של השנה הקלנדרית. חבל שהוא נזכר לעשות זאת אחרי התרסקות טוטאלית. הפנת'רס לא ריחמו על אטלנטה, כשקאם ניוטון קובע נתון מעניין והופך לשחקן הראשון בהיסטוריה שמסיים משחק עם יותר מ-250 יארד באוויר, 100 על הקרקע וטאצ'דאונים בשתי הדרכים. אולי זה מה שיעזור לו לחזור ליכולת מעונת הרוקי.

התחזית: דצמבר או לא, לא מהמרים יותר על סן דייגו. קרולינה

אוקלנד (10:3) - קנזס סיטי (11:2)

הארד קור בחור השחור. מצד שני, אולי דווקא זה המשחק הכי מעניין של המחזור, קרב ישיר במאבק על הבחירה הראשונה בדראפט (סתם, לא באמת כתבתי את זה. אפילו המחשב צוחק). הריידרס המביכים עם שישה הפסדים רצופים, הצ'יפס הגרועים חזרו לסורם ואחרי התעלות בעקבות הטראומה שעברו, הם חטפו בראש מקליבלנד. קרסון פאלמר נגד בריידי קווין. פופקורן, מישהו?

התחזית: תיקו בלי שערים. אוקלנד

קרסון פאלמר שחקן אוקלנד ריידרס. Ben Margot, AP
גם אתם כבר מתרגשים לקראת אוקלנד - קנזס סיטי? קרסון פאלמר/AP, Ben Margot

ניו אינגלנד (3:10) - סן פרנסיסקו (3:1:9), בין ראשון לשני, 3:20

המאנדיי נייט האחרון הבהיר סופית שלפחות בפוקסבורו, הפטריוטס פייבוריטים מול כל יריבה. ניו אינגלנד חיסלה את יוסטון, כשטום בריידי חוגג וההגנה מציגה יכולת משופרת. כעת מצפה לחבורה של ביל בליצ'יק מבחן גדול לא פחות, מול הניינרס החזקים, שההגנה שלהם כנראה לא תיתן לבריידי עוד ארבעה טאצ'דאונים. סן פרנסיסקו לא בכושר טוב לאחרונה, והיא אומנם תהיה בפלייאוף, אבל סיאטל אורבת לה ומחכה להזדמנות לעקוף ואילו קולין קפרניק צריך עדיין להוכיח שההחלטה להעדיפו על פני אלכס סמית' היא נכונה. הניינרס ניצחו בשבעה מתוך שמונה המפגשים הראשונים שערכו שתי הקבוצות, אבל שלושת האחרונים הלכו לניו אינגלנד ולמעשה, הניצחון האחרון של סן פרנסיסקו בפוקסבורו היה ב-1992.

התחזית: ניו אינגלנד הוכיחה את כוחה בבית. נלך איתה

טנסי (9:4) - ניו יורק ג'טס (7:6), בין שני לשלישי, 3:30

אולי בכל זאת, ניו יורק? בזמן שהרודפות האחרות נושרות בזו אחר זו, הג'טס איכשהו מצליחים להישאר בתמונה. שני הניצחונות הרצופים, מגעילים ככל שהם היו, מול אריזונה וג'קסונוויל, החזירו את הצבע לפנים של האוהדים הירוקים במטלייף. בהתחשב במשחקים הקשים שנותרו ליריבות, הסילונים יכולים איכשהו להשתחל לפלייאוף, אם רק ימצאו את הדרך לנצח את המשחק הזה ואחריו גם את סן דייגו בבית ובבפאלו. לא פשוט, לא בשמיים. טנסי החלשה הפסידה בשלושת השבועות האחרונים לכל היריבות לבית והיא כבר עם הראש בפגרה.

התחזית: נמשיך להאמין בג'טס

פוטבול בוואלה! ספורט

מארק סאנצ'ז שחקן ניו יורק ג'טס. Wilfredo Lee, AP
הג'טס ממשיכים להאמין. סאנצ'ז/AP, Wilfredo Lee

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully