וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטבול: בהצלחה למנחשים

יוסי כהן

13.12.2012 / 22:30

יוסי כהן, ממקימי וואלה! ספורט וכותב בדימוס לוואלה! פוטבול, עושה קאמבק ניסיוני בפינת טיפים שבועית. ההסברים בפנים

אחרי לא מעט שנים, החלטתי לחזור לכתוב קצת על ספורט אמריקאי. הטור האחרון שלי עלה בוואלה! אי שם בשנת 2002, כמדומני. מאז עברו הרבה מים בנהר הווישקה (ניים דרופינג לימי נירוונה העליזים), אבל דבר אחד לא השתנה: אני עדיין רואה יותר מדי שעות של NFL, NBA ומכללות. כמו רובכם, יום ראשון אצלי כולל עשר שעות של פוטבול. תוסיפו את המשחקים של יום חמישי ואת המאנדיי נייט, ובחשבון פשוט יש לי יותר זמן עם ה-NFL מאשר עם הילדה או עם האישה. לא שזה כזה גרוע, כן?

רגע לפני סיום העונה, אני לוקח עלי את המשימה של להמר על המנצחות השבועיות לפי הליין שמציבה לאס וגאס, בדומה לאתרי הספורט האמריקאים (כמו הפינה של ביל סימונס ב-ESPN, למשל). את התחזיות על המנצחת יש לכם כבר בקדימון הרגיל למשחקים, כאן אנחנו הולכים על ההארד קור. ולא, אני לא יודע למה החלטתי לעשות את זה לעצמי דווקא בשבוע עם המשחקים הקשים ביותר לניבוי, כשרוב הקרבות השבוע משליכים באופן ישיר על מקומות ודירוגים בפלייאוף, הן ב-AFC והן ב-NFC. רק אל תקחו את זה יותר מדי ברצינות - אחרי הכל, אנחנו מתחילים מאוד, מאוד מאוחר בעונה הסדירה - פשוט תראו בכך פיילוט לעונה הבאה ואל תשכחו לצרף את ההימור שלכם.

ועכשיו, לעבודה (הקבוצה הביתית מופיעה ראשונה. הבחירה שלי מודגשת).

טום בריידי שחקן ניו אינגלנד פטריוטס. Jim Rogash, GettyImages
כן, כן, זו תהיה שגעת/GettyImages, Jim Rogash

בין חמישי לשישי

פילדלפיה (פלוס 4) נגד סינסינטי

אני אוהב את הבנגאלס. קבוצה צעירה עם התקפה מלהיבה לעתים (איי ג'יי גרין) וקוורטרבק אנדרייטד ברמות, ג'ינג'ר אנדי דלטון, שבעונת הרוקי שלו כבר הוביל את הקבוצה לפלייאוף. מצד שני, הבנגאלס לא צפויים ולא יציבים. מנגד, האיגלס באחת התקופות האיומות בתולדות הקריירה המפוארת של אנדי ריד סוף סוף הפיקו משחק הירואי מניק פולס הרוקי. אחרי שבועיים שבו נשענו הנשרים על ברייס בראון שנתן מספרים מפלצתיים על הקרקע, הם פתחו את המשחק האוירי נגד הבאקנירס ורשמו נצחון אדיר בשניה האחרונה, אחרי רצף אינסופי של הפסדים. תגידו מה שאתם רוצים על אנדי ריד, אני אהבתי את הריצה שלו עם האיגלס. בשנה הבאה הוא יהיה בסן דייגו או אריזונה אז אל תדאגו לו.

אנדי דלטון שחקן סינסינטי בנגאלס. Jeff Roberson, AP
הפעם הג'ינג'י לא יעמוד בליין. דלטון/AP, Jeff Roberson

משחקי יום ראשון, 20:00

אטלנטה (מינוס 1) – ניו יורק ג'איינטס

הנה אחד מאותם משחקים עם השלכות אדירות על הפלייאוף. השאלה הגדולה היא אם הג'איינטס ילחצו על מתג ה-ON או ה-OFF. אטלנטה מגיעה אחרי הפסד מביש בקרוליינה וכולם יודעים שהיא המדורגת ראשונה הכי לא לגיטימית בהיסטוריה של ה-NFC. למרות זאת, כשהוא משחק בג'ורג'יה דום מאט ריאן הוא סיפור אחר לחלוטין ולכן אני הולך איתו השבוע. הג'איינטס צריכים לעשות את סוף העונה למעניין וכדי שזה יקרה הם יפסידו לפלקונס ויתנו לוושינגטון ודלאס להצמד אליהם. אחר כך הם יטרפו את הקלפים וילכו כל הדרך אל הסופרבול...כבר היינו בסרט הזה, לא?

שיקגו (פלוס 3) - גרין ביי פקרס

הקרב על המקום הראשון ב-NFC צפון. שנה שהתחילה עם תקוות סופרבול עשויה להסתיים בלי פלייאוף עבור הברס. ההגנה שרצחה את היריבות בשבועות הראשונים הולכת ומתרסקת וכשבריאן אורלכר צופה מהיציע וכנראה גמר את הקריירה שלו (לפי דיווחים מאחורי הקלעים), ג'יי קאטלר מבלה יותר על הקרקע אחרי עוד ריסוק עצמות מאשר בלהוביל את ההתקפה וחוץ מברנדון מרשל אף אחד לא באמת מהווה איום התקפי, זה לא נראה טוב לחברה מעיר הרוחות. מצד שני, הפאקרס, אחרי הדיבקל של מאנדי נייט בתחילת העונה ולמרות הופעות לא ממש מרשימות, מטיילים בדרך אל הפלייאוף. אם משחק הריצה יתעורר כמו ביום ראשון האחרון מול דטרויט, הפאקרס יהיו בלתי ניתנים לעצירה.

קליבלנד (אין ליין) – וושינגטון

בלאס וגאס ממתינים לדו"ח על מצבו של RG III לפני שיתנו ליין למשחק הזה, ולכן העבודה שלי יותר קלה בבחירה ישירה של הרדסקינס. כולנו יודעים איך המשחק הזה יראה אם המשיח החדש בעיר הבירה לא ישחק: אלפרד מוריס ינשא את הכדור 40 פעם ל-200 יארד וישרוף את השעון, קירק קאזינס יזרוק אולי 10 פעם באוויר כולל מסירת טאץ' לפייר גרסון, וההגנה של הרדסקינס תעשה מספיק כדי למנוע מברנדון ווידן וטרנט ריצ'רדסון לנצח אותם. וחוץ מזה אנחנו צריכים שב-NFC מזרח יהיה מותח עד הסוף הידוע מראש, לא?

סט. לואיס (מינוס 2.5) - מינסוטה

לטעמי אחד המשחקים הכי קשים לניבוי השבוע. אני לא יודע מה לחשוב על הראמס האלה. לוקחים את הניינרס ל-10 רבעים של פוטבול קשוח ומורט עצבים מצד אחד, בקושי מנצחים את בפאלו מצד שני ועדיין איכשהו במרוץ על המקום האחרון בפלייאוף ב-NFC, אבל זה מרגיש שהיה טוב יותר לולא התיקו ההזוי במשחק הראשון מול סן פרנסיסקו. מינסוטה מציגה הגנה קשוחה ואת אדריאן פיטרסון בעונה מפלצתית, אבל המשחק האוירי מת לגמרי בגלל הפציעה של פרסי הרווין. למרות זאת, אני הולך עם הווייקינגס. רק בגלל שהטלתי מטבע חמש פעמים ובפעם החמישית הוא נפל לצד של מינסוטה.

מיאמי (מינוס 7) – ג'קסונוויל

צ'ד הני חוזר לנקום בדולפינס! (מעבר לזה אין מה לבזבז יותר מדי מלים).

צ'רלס ג'ונסון שחקן קרוליינה פנת'רס מפיל את מאט ריאן שחקן אטלנטה פאלקונס. Rainier Ernhardt, AP
בבית זה יהיה סיפור אחר. ריאן/AP, Rainier Ernhardt

ניו אורלינס (מינוס 3) – טמפה ביי

אזעקת אמוציות: פול טאגליבו חנן את שחקני הסיינטס מפרשת הבאונטי, מעט מדי ומאוחר מדי, ואחרי שרוג'ר גודל שרף שנה מחייו של דרו בריס האגדי והרס לסיינטס את העונה. רק משום שאני כל כך אוהב את בריס והסיינטס, אני לוקח אותם מול קבוצה שיש לה עדיין מה להילחם למרות שלושה הפסדים רצופים. הנה מה שיקרה: בריס יזרוק ל-400 יארד וארבעה טאצ'ים במשחק של F-U טיפוסי ויציל קצת מהכבוד האבוד של הקבוצה המלהיבה הזו.

בולטימור (פלוס 2.5) – דנבר

באמת בולטימור? לפטר את מאמן ההתקפה (קאם קמרון) כשאתם מובילים בבית שלכם ונמצאים בעשיריה הראשונה מבחינת נקודות בכל הליגה? באמת? ובלאס וגאס נותנים לנו את הרייבנס כאנדרדוג בבית במשחק העונה עבורם? תודה, תודה, לא הייתם צריכים... כל הנתונים מצביעים על ניצחון תשיעי רצוף בעונת הקאמבק וה-MVP של פייטון מנינג, אבל אני רואה את ריי רייס רץ כמו משוגע לאורך המגרש, את ג'ו פלאקו נותן את משחק חייו ואת פייטון מאנינג מפסיד סוף סוף כדי להכין את הבמה למנה העיקרית באמת: מאנינג-בריידי בגמר ה-AFC.

יוסטון (מינוס 9.5) – אינדיאנפוליס

יש משהו שלא מספרים לנו בלאס וגאס? הסתכלתי על הליין הגבוה הזה כמה פעמים והגעתי למסקנה אחת: קובעי הליינים מצפים למשחק התאוששות רצחני של הטקסנס אחרי הדיזאסטר במאנדיי נייט נגד הפטריוטס. הקולטס בקושי ניצחו את הטייטאנס במשחק הבית האחרון שלהם, כך שאני מניח שיש קצת היגיון בליין הזה. אבל כשנותנים לנו נקודות במתנה על המגש במשחק על ראשות הבית אני לוקח את הנקודות ואומר תודה. וכן, אנדרו לאק הוא הרוקי הכי מדהים ב-NFL בעשרים השנים האחרונות.

אנדרו לאק אינדיאנפוליס קולטס. Paul Sancya, AP
כן, הוא בהחלט הולך לעמוד בליין נוח שכזה. אנדרו לאק/AP, Paul Sancya

משחקי יום ראשון, 23:05 וצפונה

אריזונה (פלוס 6) – דטרויט

טראפ גיים אלרט! אריזונה מגיעה אחרי השחיטה בסיאטל. הליונס מגיעים אחרי עוד הפסד שבו הם נראו כקבוצה הטובה יותר על המגרש. התיאוריה שלי לגבי מה שקורה עם הקרדינלס אחרי הפתיחה המדהימה של העונה: ג'רי ג'ונס מבין שג'ון גרודן מחליט להיות ג'ון מאדן ולא חוזר לאמן יותר בחיים, מרים טלפון לקן וויזנהאנט (שהיה לוקח סופרבול לולא המסירה האלוהית של רות'לסברגר לסנטוניו הולמס בשניה האחרונה) ואומר לו שג'ייסון גארט לא ימשיך בשנה הבאה ואם הוא רוצה משרת המאמן בדאלאס היא שלו. וויזנהאנט חושב שתי שניות, מהנהן לעצמו ולמחרת מודיע שאיזה תמהוני אחד, ריאן לינדלי, שאף אחד לא שמע עליו, גם לא באריזונה, הופך לקווטררבק הפותח. עכשיו הבעיה היא שגארט עוד עלול להגיע לפלייאוף בטעות.

בפאלו (פלוס 5.5) – סיאטל (משחק בית של בפאלו בטורונטו)

על הנייר נראה כליין מתנה מווגאס. אבל אז אנחנו נזכרים שהסיהוקס לא ניצחו אף קבוצה רצינית בחוץ עד אותו סוף הירואי מול הברס לפני שבועיים ושבפאלו יודעת להרוס לאחרות. מכיוון שהמשחק ייערך בטורונטו אני נוטה ללכת עם ראסל האסל וילסון, שמוכיח שבוע אחרי שבוע כמה פיט קרול גאון. למרות זאת, אני לא עם לב שלם עם הבחירה כי אחרי הסמאקדאון בשבוע שעבר נגד אריזונה יש לצפות לנפילת מתח מצדה של סיאטל. מכיוון שאני מהמר על הסיהוקס לסופרבול (מול ניו אינגלנד) והם עכשיו במסע צלב להשיג את המקום השני ב-NFC , אני לא יכול להמר נגדם מול הבילס העלובים, נכון?

סן דייגו (מינוס 3) – קרוליינה

הנה הנתונים: נורב טרנר יפוטר בסוף העונה. פיליפ ריוורס אולי יהיה קווטרבק מחליף בשנה הבאה. קאם ניוטון נותן מספרי פנטזי משוגעים בשבועות האחרונים וקרוליינה היתה תחרותית בכל המשחקים העונה, למרות המאזן הגרוע (למעט המשחק מול הג'איינטס). שתי הקבוצות מגיעות אחרי נצחונות גדולים בשבוע שעבר (קרוליינה על הפאלקונס בבית והצ'ארג'רס נגד הסטילרס בחוץ) ולשתיהן תהיה נפילת מתח. במקרה כזה אני לוקח את הקבוצה הביתית.

דאלאס (פלוס 1) – פיטסבורג

שני תסריטים עבור המשחק הזה: בראשון, ביג בן נותן תצוגת שיא אחרי הדיבקל בשבוע שעבר מול הצ'רג'רס, גומר לג'רי ג'ונס עוד עונה, מוביל לפיטורים של ג'ייסון גארט ומביא את הסטילרס לפלייאוף מהדלת האחורית. בתסריט השני, דאלאס מנצחת כדי לשמור על מתח שיא ב-NFC מזרח, אחרי עוד משחק שבו אוהדי הקאובויס חוטפים התקף לב במהלכו ממה שטוני 'לונה פארק' רומו עושה להם. הליין פה לא ממש משנה כי הסטילרס פייבוריטים בנקודה בלבד, אבל אם הייתם צריכים להמר על הבית שלכם את מי הייתם לוקחים במשחק העונה שלו: את ביג בן, או את טוני רומו? אני הולך עם ביג בן גם כשהוא רק ב-60% יכולת.

אוקלנד (מינוס 3) – קנזס סיטי

סיבה אחת לראות את המשחק? הפרצוף של רומיאו קרנל אחרי האינטרספשן השלישי במחצית הראשונה מצדו של בריידי קווין. סיבה שניה? הפרצוף העקום של קרסון פלמר אחרי שפמבל נוסף שלו הוחזר לטאצ' על ידי הצ'יפס העלובים.

בן רות'לסברגר שחקן פיטסבורג סטילרס. Gene Puskar, AP
גם ב-60 אחוז יכולת הוא עדיף על רומו. רות'לסברגר/AP, Gene Puskar

ליל ראשון ומאנדיי נייט

ניו אינגלנד (מינוס 5.5) – סן פרנסיסקו

על פניו, משחק עם השלכות פלייאוף רציניות מאוד עבור שתי הקבוצות. הפאטס נלחמים על המקום הראשון ב-AFC. הניינרס מנסים לשמור על המקום השני ב-NFC ומקווים שהמעבר מאלכס סמית לקולין קפרניק לא יתפוצץ להם בפנים. אני לא יודע באיזה ליין אני אחליט ללכת עם הניינרס כמו שהפטריוטס נראים בשבועות האחרונים... 14 נקודות? 21? אני חושב שב-28 אני ארים ידיים ואלך איתם.

טום בריידי. בבית. בדצמבר. גוד לאק, קפרניק.

טנסי (מינוס 1) – ניו יורק ג'טס

זו היתה שנה קשה מאוד עבורנו, אוהדי הג'טס. אבל, היי, אנחנו רק משחק אחד מהפלייאוף! בשנה שעברה זה נגמר ממש מוקדם, אז לא היינו צריכים ממש להתעניין במה שקורה איתנו. השבוע אני ממש דורש שכל האשליות יתנפצו ושהטייטאנס יגמרו לנו את העונה. פליז, פליז, פליז. ב-ESPN ממש נפלו השנה עם משחקי מאנדיי נייט, כשתחתית המיץ של הזבל היה המשחק בין הצ'יפס לסטילרס. המשחק הזה צפוי להיות אפילו יותר גרוע. יש לי הרגשה שריאן יספסל את סאנצ'ז כבר ברבע הראשון וימשיך לשחק בלי קוורטרבק מאחורי הסנטר, עם שלושה רצים שאחד מהם בווילד קאט לאורך כל הדרך. בקיצור: טנסי 14, ניו יורק ג'טס 3 ולילה טוב ניו יורק.

ג'ייסון באבין שחקן ג'קסונוויל ג'אגוארס כופה השמטה על מארק סאנצ'ז שחקן ניו יורק ג'טס. Stephen Morton, AP
מר בחור, בקרוב אתה יורד לספסל. בקרוב מאוד. סאנצ'ז/AP, Stephen Morton
  • עוד באותו נושא:
  • NFL 2012

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully