וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום המחזור בלאומית: הטבלה כן משקרת?

ניר קפלן וארנון שוורצמן, אתר "השישית"

5.12.2012 / 14:26

מכבי פ"ת בפסגה בלי יכולת מרשימה, רוחות חדשות מנשבות בירושלים וראשון לציון וכיצד תשתחרר בני לוד מהתדמית השלילית? סיכום המחזור

המועמדת

הסיבה שהליגה הלאומית מהווה כזה ממתק לצופים, היא אותה סיבה שהיא מהווה ממתק לאנשי התקשורת – שום דבר לא בטוח, כל מגמה יש לקחת בעירבון מוגבל והכי מסוכן ביותר – הטבלה שלה משקרת. נעיף מבט מבט אל צמרת הטבלה ונגלה את מכבי פתח תקוה בראש (לאחר משחק השלמה שבו ניצחה 1:3 את מכבי הרצליה), וזאת למרות שבשישי האחרון היא נראתה נורא והפסידה 1:0 לבני לוד. מיד אחריה נמצאת הפועל רעננה, שסיימה ב-0:0 משמים מול אחי נצרת והפסידה בגמר גביע הטוטו. אלו שתי הקבוצות שאם הליגה הייתה מסתיימת היום, היו עולות לליגת העל. האם מגיע להן לפי הכדורגל שהן משחקות? לא. האם הן יהיו שם בסוף העונה? לא בטוח. האם ניתן להסיק מכך משהו לגבי המשך העונה? בטוח שלא.

מוראד מגמאדוב שחקן מכבי פתח תקוה. ברני ארדוב
היכולת לא משהו, אבל הקבוצה שלו במקום הראשון. מגמאדוב/ברני ארדוב

מלאבס קולינג

כאמור, מכבי הציגה השבוע לראווה את הגרסה הפתח-תקוואית לד"ר ג'קל ומיסטר הייד. אם תרצו, ד"ר עמוס ומיסטר איציק. ההפסד הביתי מול בני לוד חשף את כל נקודות התורפה שלה – שוער חסר ניסיון, הגנה נרפית והתקפה קהה. ההפסד לקבוצה שבאף שלב של העונה לא נראתה כמו טוענת אמיתית לכתר לא הוסיף אופטימיות למשה סיני. והנה, חלפו להם ארבעה ימים ובמשחק דחוי מימי "עמוד ענן", ניצחה הקבוצה שלו את מכבי הרצליה, קבוצה שעם ניסן יחזקאל כמאמן חדש בהחלט אמורה להוות מכשול גדול יותר מהלודאים. לא ברור מי מהן היא מכבי פתח תקוה האמיתית – החלשה של שישי או האטרקטיבית של שלישי - אבל העובדות בשטח הן שהקבוצה כרגע משקיפה על כל הליגה מלמעלה.

עבור הפועל, המקום הראשון נשאר בגדר פנטזיה לא ממומשת. לא ברור איך, אבל חניכיו של אלי מחפוד הצליחו להוציא אפילו ממכבי יבנה, הקבוצה האטרקטיבית בליגה מבחינת כיבוש שערים במשחקיה, 0:0 משעמם. עבור קבוצה כמו הפועל פתח תקוה, משחק סגור על תוצאה ביבנה מהווה הימור לא קטן. מצד אחד, במצבה הנוכחי של הקבוצה ובמצבה הלא יציב של צמרת הליגה, כל נקודה חשובה ויכול להיות שבמשחק חוץ קשהה זו הטקטיקה הנכונה. מצד שני, כרגע הנכס הגדול ביותר של הקבוצה הוא הקהל. משחקים כמו זה שנראה בשני רק יבריחו אותו.

אלי מחפוד מאמן הפועל פתח תקוה. מגד גוזני
הקהל לא מרוצה. מחפוד/מגד גוזני

ניפגש בסיבוב

בשבוע שעבר, דיברנו על משחק המבחן של הפועל ירושלים מול המפתיעה נצרת עילית ועכשיו אפשר לומר שהקבוצה של סלמן עמר נמצאת בדרך הנכונה ואצטדיון טדי הופך למבצר אדום. כידוע, בעונה שעברה, כשהאצטדיון בבירה היה בשיפוצים והקבוצה אירחה משחקים בבת ים ומגרשים נוספים, ירושלים גמגמה. ה-0:1 הביתי על נצרת עילית השלים את תהליך החזרה.

הפועל של העונה יכולה לחבר את העבר המכובד לעתיד. קבוצה שתשאיר הכל על המגרש ותקבל אמביציה מיוחדת במשחקי הבית. עם זה, יריבות שמחכות בכל שבוע לראות אם הגיעה המשכורת ומעט מאוד צופים מגיעים לתמוך בהן, יתקשו מאוד להתמודד. ואם הפועל לא תשמור על טדי, היא בהחלט יכולה ללכת עד הסוף.

אופיר עזו שחקן הפועל ירושלים. מגד גוזני
אפקט טדי עושה את שלו. עזו/מגד גוזני

שאר ירקות

1. את ניצחונותיה מכבי יבנה השיגה מול היריבות הנחותות ואילו מול הגדולות היא התרסקה. לכן,המפגש עם הפועל פתח תקוה היה מבחן משמעותי. אז נכון, יבנה לא ניצחה, אבל התיקו המאופס שהשיגה בהחלט מלמד על בגרות מסוימת ונתן אינדיקציה שהקבוצה יכולה להמשיך בצמרת, לאחר שסיימה את הטירונות בליגה בהצלחה.

עם קהל אוהדים, חלק קדמי אטרקטיבי ושוער ליגת על לגיטימי כיוסי שקל, יבנה מצאה את הגרוש ללירה. כבר אמרנו, לעלייה זה לא בטוח יספיק, אבל יש כאן מהפך. העולה החדשה כבר פחות עומדת למבחן, אך מי שתרצה לעלות ליגה, תצטרך לעבור אצלה, גם לכבוש כמות שערים כמו שהיא מספקת. להתחרות בכדורגל השמח שיבנה מציגה? זה כבר יהיה ממש קשה.

העובדה שהקבוצה משחקת בנס ציונה מונעת הגעה של קהל גדול יותר. אולי מגרש ביתי אמיתי היה מאפשר לקבוצה הזו ללכת שלב אחד קדימה. במקום זה קיבלנו מאמן שצועד ברגל מנס ציונה ליבנה בגלל הקרבה לכניסה לשבת ואוהדים דתיים שעוזבים במחצית. גם הקהל של יבנה מקבל השראה מגל המחאה האחרון והוא מתכוון לפעול. טוב שהאוהדים לא שוקדים על השמרים ובכל מקרה, קבוצה תוססת ובריאה צריכה בית חם.

2. הפועל ראשון לציון נכנסה במחזורים האחרונים למשבר. אחרי שפתחו את הליגה עם ניצחונות ומקום ראשון, החבורה של אייל לחמן ספגה לא מעט ביקורת. ציינו כאן במדור ששחקניה לא נראים ככאלה שמסתפקים בליגה השניה. אז אחרי שהתרחקה יחסית מהמאבק, ראשון הביאה חיברה נצחון ליגה לתואר. אמנם גביע הטוטו, אבל בהחלט רגע שיכול לסמן מפנה במיוחד לאור ההיסטוריה - בשנים האחרונות, מי שזוכה בגביע הטוטו גם עולה לליגת העל.

3. בני לוד ספגה לא מעט ביקורת בחודשים שעברו מסוף העונה שעברה. הקטטה מול הפועל רמת גן והמשחק הבעייתי מול אחי נצרת במחזור האחרון הפכו את המועדון למזוהה בעיקר עם אלימות, קומבינות ולמעשה כל מה שלא קשור לכדורגל. ייחוס זה עשה עוול לעונה הנפלאה והכדורגל היפה שהקבוצה סיפקה עד אותה קטטה, ובעיקר לקהל שתמך בקבוצה באופן מרשים לאורך כל הדרך. במובן מסוים, לוד נכנסה לטראומה שבאה לידי ביטוי בתוצאות רעות. אולי ניצחון החוץ על מכבי פתח תקוה יוציא את הקבוצה לדרך חדשה. אם בלוד יידעו להתרכז רק בכדורגל ולהרגיע את הדיבורים מסביב, למועדון יש פוטנציאל להפוך מקבוצת ליגה לאומית לגיטימית למתחרה אמיתית לסכנין על תואר נסיכת המגזר.

ליאור אסולין שחקן הפועל ראשון לציון לפני עדי נמני שחקן הפועל רעננה. ברני ארדוב
התואר יביא למפנה בליגה? אסולין/ברני ארדוב

המחזור הבא: הפועל רעננה - הפועל כפר סבא

דרבי קצוות בשרון. תומר קשטן פוגש את המועדון שבו צמח ולבסוף נחתך ממנו בצורה כואבת. דומה כי לאחר שנים, הקבוצה מרעננה שהייתה בסך הכל גחמה מעבר לכביש, הפכה את היוצרות.

בכפר סבא שנים של ניהול כושל של הוביל אותם למרתפי הליגה השנייה, ונראה שהישועה לא תגיע מכיוון הרוכש ג'קי מויאל שלא קיבל אישור ההתאחדות לעסקה. לא בטוח שזה רע עבור הירוקים, שכן איש העסקים ביצע כניסה כוחנית והחל לחתוך בבשר עוד לפני שהפך לבעלים הרשמי. מהספינה הטובעת של כפר סבא נזרקו בעלי תפקידים עוד לפני שנקבעה סופית סמכותו של רב החובל. האמת? כמו שזה נראה, נעשתה להם טובה. את העצב של האוהדים הירוקים זה בוודאי לא ינחם.

אז פלא שקבוצתו של קשטן מגיעה רעננה? לה אין צרות, אך גם לא מסורת וקהל. אז בחיובי - אין לחץ וציפיות. בשלילי - עונה מרגשת כמו זו שהיא מציגה עד כאן, לא זוכה להד הראוי. בכל מקרה דרבי הקצוות הזה, הוא משחק שעשוי לשלוח את העונה של שתי השכנות לכתובת אחרת. רעננה כבר איננה האנדרדוג המובהק. אם מצבה המקצועי של כפר סבא יחמיר כמו זה הניהולי, אולי מישהו שם יתעורר.

ג'קי מויאל עם אלון מזרחי. דרור פיקלני
לא בטוח שהנוכחות שלו הייתה עוזרת לכפר סבא. מויאל עם מזרחי/דרור פיקלני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully