וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: קאנטו הפתיעה 70:76 את ריאל מדריד

האיטלקים שמרו על סיכוי להעפלה לטופ 16. מלאגה ניצחה בברלין, ניצחון דרמטי לברצלונה מול פרטיזן לאחר הארכה

אימג'בנק GettyImages

שלב הבתים של היורוליג קרוב לסיומו והערב יצא לדרך המחזור התשיעי, כאשר מלבד משחקה של מכבי תל אביב בפולין מול פרוקום גדיניה, נערכו חמישה משחקים נוספים ברחבי היבשת. במשחק הפותח של הערב, צסק"א הביסה 72:87 את בשיקטאש. מלאגה נותרה קרובה לראשות בית ב' של מכבי תל אביב, לאחר ניצחון 63:74 על אלבה ברלין בחוץ. בבית ג', אלופת אירופה הלוהטת אולימפיאקוס רשמה ניצחון שישי ברציפות מול צדביטה זאגרב. קאנטו רשמה ניצחון 70:76 יוקרתי על ריאל מדריד בבית, שהשאיר אותה בתמונת העלייה לטופ 16. ברצלונה הצליחה לשמור על מאזן מושלם לאחר שגירדה ניצחון 66:67 על פרטיזן בבלגרד לאחר הארכה.

קרלוס סוארס, ריאל מדרדי, מול מרטי לאונן, קאנטו. GettyImages
ניצחון גדול לקאנטו. מרטי ליאונן מול קרלוס סוארס/GettyImages

בית א'

קאנטו - ריאל מדריד 70:76

קאנטו הגיעה למשחק עם הגב לקיר, בידיעה שמשמעותו של הפסד יהיה הדחה בשלב הבתים, עונה אחת בלבד לאחר המסע המצוין בעונה שעברה שהסתיים בטופ 16 והיה לא רחוק מלהסתיים בהעפלה לרבע הגמר על חשבונה של מכבי תל אביב. נישאת על כתפיי האוהדים המסורים שלה ב"פאלא דסיו", האיטלקים הצליחו לדחות במעט את הקץ, ולהשאיר פתח של אופטימיות לקראת המשחק האחרון בשלב הבתים בטורקיה מול פנרבחצ'ה אולקר. הבלאנקוס, שהבטיחו כבר מזמן את העלייה לשלב הבא חסרו את רודי פרננדס הפצוע שנותר בבירת ספרד וקיבלו יכולת משופרת מג'ייס קארול וסרחיו יול, אך זו לא הספיקה.

האיטלקים פתחו פער קטן במחצית הראשונה, אך ריאל חזרה לעצמה ברבע השלישי. רצף שלשות של קאנטו הרים את "פאלא דסיו" על הרגליים, וקאנטו הייתה נראית בדרך הבטוחה לניצחון. סלים נוספים של ג'ונתן טאבו ולאונן הבטיחו ניצחון גדול לאיטלקים. מנוכאר מרקוישווילי היה נהדר עם 23 נקודות ושישה ריבאונדים, ג'ונתן טאבו הוסיף שורה סטטיסטית יפה של 14 נקודות, חמישה ריבאונדים וחמישה אסיסטים ואילו מרטי ליאונן תרם 11 נקודות. אלכס טיוס קלע 9 נקודות ו-6 ריבאונדים. 24 נקודות של ג'ייסי קארול לא הועילו לריאל, שקיבלה גם 17 נקודות מסרחיו יול.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
ג'יימס גיסט, מלאגה מול דריק ביירס, אלבה ברלין. GettyImages
עדיין מאיימים על מכבי תל אביב. ג'יימס גיסט/GettyImages

בית ב'

אלבה ברלין - מלאגה 74:63

שתי הקבוצות יהיו בשלב הבא, אך מלאגה רשמה ניצחון חשוב על מנת להמשיך ולהיאבק מול מכבי תל אביב על ראשות בית ב'. האנדלוסים התאוששו מהתבוסה שספגו בשבוע שעבר בסיינה, הודות למחצית שנייה משופרת, בעיקר של מרכוס וויליאמס. הם יארחו בשבוע הבא את שאלון, למשחק קל על הנייר בבית, ויקוו למעידה של אלופת ישראל.

הגרמנים פתחו טוב יותר את המשחק, כשמלאגה התקשתה להשיג סלים ופיגרה בתום הרבע הראשון 18:14. ג'יימס גיסט וקרונוסלב סימון החזירו את הקבוצה של יסמין רפשה ליתרון ברבע השני, שירדה להפסקה ביתרון קטן, 35:36. שולצה דאג לכך שהיתרון ישוב לצידה של הקבוצה המארחת בפתיחת המחצית השנייה, אך מלאגה העיקשת שוב חזרה הודות לשלשות מוצלחות של מרכוס וויליאמס. וויליאמס המשיך לצלוף והעלה את מלאגה ליתרון דו ספרתי ברבע האחרון. ניהאד דג'דוביץ' ניסה לקרב את את הגרמנים ללא הצלחה. מרכוס וויליאמס קלע 16 נקודות למנצחת, לוקה זוריץ' הוסיף 11. סוון שולצה הוותיק הפתיע עם 12 נקודות אצל אלבה, דריק ביירס ויאסין אידביהי קלעו 11 כל אחד.

ג'וש פאוול, אולימפיאקוס, מול מירו בילאן, צדביטה זאגרב. GettyImages
ניצחון שישי ברציפות לאולימפיאקוס. ג'וש פאוול מול מירו בילאן/GettyImages

בית ג'

צדביטה - אולימפיאקוס 84:62

האדומים ממשיכים בתהליך ההתאוששות שלהם מפתיחת העונה הגרועה. הזוכה ביורוליג אשתקד רושמת כבר ניצחון שישי ברציפות ביורוליג, ההגנה הטובה התהדקה במחצית השנייה, אך ההתקפה עדיין לא מהוקצעת מספיק. היוונים עלו בכך למאזן של שבעה ניצחונות מול שני הפסדים ושומרים על סיכוי טוב מאוד לסיים בראשות בית ג'. בכך, איבדה הקבוצה הקרואטית את מעט הסיכוי שעוד נותר לה להעפיל בדרך נס לטופ 16. אחרי ההצגה המצוינת מול ז'לגיריס והניצחון המרשים בליטא, ואסיליס ספאנוליס, מצטיין חודש נובמבר ביורוליג, רשם משחק חלש יחסית, ואולימפיאקוס נתקעה מעט במחצית הראשונה.

ברייסי רייט ו-ולאדו אילייבסקי הוותיק השאירו את הקרואטים קרובים, ואולימפיאקוס ירדה להפסקה ביתרון 38:41. במחצית השנייה היא נראתה הרבה יותר טוב. יורגוס פרינטזיס וסרטוס פרפרוגלו הוסיפו תרומה נאה, ואולימפיאקוס ברחה. ספאנוליס, למרות ערב חלש, סיים עם 14 נקודות וחמישה אסיסטים. פרפרוגלו ופרינטזיס תרמו 12 ו-11 נקודות בהתאמה. אילייבסקי קלע 14 נקודות למארחת.

סוני ווימס, צסק"א מוסקבה. GettyImages
שוב היה המצטיין בצסק"א. סוני ווימס/GettyImages

בית ד'

צסק"א מוסקבה - בשיקטאש 72:87

אטורה מסינה ושחקניו שוב לא הרשימו יתר על המידה, אך שוב הצליחו לצאת עם ניצחון בפער גדול למדי בקרב מול שתי קבוצות שכבר הבטיחו את העלייה לטופ 16. עם הניצחון, עלו הרוסים למאזן של שמונה ניצחונות והפסד. בשיקטאש, לעומת זאת, נותרה במקום השלישי בבית. ועלתה למאזן בשיקטאש פתחה את המשחק היטב וניצלה את ההגנה הרדומה של צסק"א על מנת לקלוע 28 נקודות ברבע הראשון ו-51 נקודוות במחצית כולה, הודות ליכולת טובה מאוד של דמיר מרקוטה הקרואטי ופטריק כריסטופר, שהקנו לה יתרון של חמש נקודות בירידה להפסקה.

קרטיס ג'רלס ניהל את המשחק מצוין גם בפתיחת המחצית השנייה, אך סוני ווימס שוב התעלה וקלע שלשה מאסיסט נוסף של מילוש תאודוסיץ' שהחזירה את היתרון לצד של צסק"א. משם, אטורה מסינה ושחקניו לא נעצרו ופתחו פער דו ספרתי אותו לא שמטו. סוני ווימס הוליך את צסק"א עם 20 נקודות, סשה קאון הוסיף 19, ננאד קרסטיץ' 15 ו-ויקטור חריאפה 14, שמונה ריבאונדים וחמישה אסיסטים. פטריק כריסטופר היה הקלע הבולט אצל הטורקים עם 14 נקודות.

ניית'ן ג'וואי, ברצלונה, מול דיאן מוסלי, פרטיזן. GettyImages
חסימה וריבאונד שניצחו את המשחק. ניית'ן ג'וואי/GettyImages

פרטיזן - ברצלונה 68:67

איזה קרב קיבלנו באולם פיוניר הישן והלוהט של פרטיזן. הינוקות של דושקו וויושביץ' שאבו כוחות מהקהל הנהדר שלהם, שפוצץ את האולם, ונלחמו בכבוד מול ברצלונה החזקה, אך אלופת ספרד שוב יצאה כשידה על העליונה, ונותרה עדיין הקבוצה היחידה ביורוליג שמחזיקה במאזן מושלם ללא הפסד. לאור ההפסד, פרטיזן תגיע עם הגב לקיר למשחק האחרון בשלב הבתים, בגרמניה מול באמברג, שעשוי להיות הקרב שיכריע מי תהיה העולה הרביעית מהבית לשלב הטופ 16.

באדיבותם של האוהדים הנהדרים של פרטיזן, שיצרו אווירה לוהטת באולם הישן, השחקנים הביתיים פתחו בהגנה קשוחה ורצחנית, והוליכו בתום הרבע הראשון 13:14. דרגאן מילוסבלייביץ' ודיאן מוסלי נראו אפילו טוב יותר ברבע השני, השחקנים של צ'אבי פסקוואל פשוט לא הצליחו לייצר נקודות, והסרבים ירדו למחצית ביתרון 25:30. חואן קרלוס נבארו, במשחק חלש, התעורר מעט עם פתיחת המחצית השנייה ועם חמש נקודות רצופות השווה את התוצאה, אך הילדים של דושקו וויושביץ' השיבו מלחמה ועלו שוב ליתרון.

דקה לסיום, שלשה אדירה של ולדימיר לוצ'יץ' העלתה את פרטיזן ליתרון שתי נקודות. הוארטס השווה, וסיי ג'יי וואלאס קיבל שתי הזדמנויות להכריע את המשחק בתום זמנו החוקי, אך החטיא. ההארכה הייתה מורטת עצבים לא פחות. נבארו העלה את ברצלונה ליתרון ארבע פחות מדקה לתום ההארכה, אך שלשה של מילוסבלייביץ' וסל נוסף של דג'ורדה גגיץ' הצעיר עם סל ענק חצי דקה לסיום הפכו את התוצאה. הוארטס עם שתי קליעות עונשין מדויקות שוב העלה את ברצלונה ליתרון, וניית'ן ג'וואי עם חסימה על דיאן מוסלי וריבאונד מיד לאחר מכן הבטיח את הניצחון לברצלונה. נבארו היה היחיד שקלע בספרות כפולות בברצלונה עם 10, אינגלס הוסיף 9 ואילו ג'וואי ומיקל קלעו 8 כל אחד. דרגאן מילוסבלייביץ' קלע 14 נקודות לפרטיזן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully