וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטבול: החמישייה הסוגרת

1.12.2012 / 10:00

חמישה מחזורים בלבד נותרו לסיום העונה והמתח ימשיך לעלות: וושינגטון-ג'איינטס, פאקרס-ווייקינגס, בולטימור-פיטסבורג

זה לא סוד שה-AFC הרבה יותר חד צדדי העונה מאשר החטיבה המקבילה. הוכחה נוספת נוכל לקבל כבר מחר (ראשון), כאשר לא פחות משלוש קבוצות, ניו אינגלנד במזרח, בולטימור בצפון ודנבר במערב, עשויות להכריע סופית את הבתים שלהן ולהבטיח כבר עכשיו, במחזור ה-13, את מקומן בפלייאוף.

חמישה מחזורים בלבד נותרו עד לסיום העונה ומלבד הבתים שנראים סגורים, יש לא מעט שאלות שנותרו עדיין פתוחות. ב-NFC מזרח תיערך מלחמת כל בכל, כשדאלאס תארח את פילדלפיה לסאנדיי נייט ו-וושינגטון את הג'איינטס למאנדיי נייט. יוסטון, שמתקרבת למאזן הטוב בחטיבה, יוצאת למשחק בטנסי.

ההימורים, איך נאמר בעדינות, היו ביזיון בשבוע שעבר. 0 מ-3 בחג ההודיה הצטרפו ל-4 מ-13 מעליבים במיוחד ויחד עם ההימור המוצלח על אטלנטה בליל חמישי, בסך הכל יש לנו העונה 108 מ-177 (61.0). וכעת, לשידורים:

טום בריידי סטיבן רידלי ניו אינגלנד פטריוטס. Elise Amendola, AP
יסגרו את הבית עם ניצחון. בריידי וסטיבן רידלי/AP, Elise Amendola

20:00:

FOX: גרין ביי - מינסוטה
METV: טנסי - יוסטון

23:05-23:25:

FOX: בולטימור - פיטסבורג
METV: דנבר - טמפה ביי
5+ לייב: אוקלנד - קליבלנד

ESPN, בין ראשון לשני, 3:20:

דאלאס - פילדלפיה

ESPN, בין שני לשלישי, 3:30:

וושינגטון - ניו יורק ג'איינטס

איליי מאנינג שחקן ניו יורק ג'איינטס מול קארל ניקס שחקן טמפה ביי באקנירס. Elsa, GettyImages
ההתאששות של איליי מאנינג תימשך?/GettyImages, Elsa

20:00: עוד צעד בדרך לתהילה

בפאלו (7:4) - ג'קסונוויל (9:2)

נתחיל דווקא עם הג'אגוארס, שהכניסו את צ'אד הני במקומו של בליין גאברט לפני שבועיים וקיבלו בחזרה צמד משחקים מצוין, אחד נגמר בהפסד מטורף ליוסטון והבא, בניצחון על טנסי. ה"בעיה" מבחינת ג'קסונוויל היא שהניצחון על הטייטאנס הרחיק אותם מהבחירה הראשונה בדראפט הבא, אבל את הני כאמור, זה לא מעניין והוא ממשיך להוכיח שהוא הקוורטרבק הבכיר בקבוצה. בפאלו השליכה עוד עונה לפח וספגה מול אינדיאנפוליס עוד הפסד מאכזב, רביעי בחמישה משחקים. לבילס לא הייתה עונה חיובית מאז 2004 והפסד נוסף יקבע באופן רשמי שגם העונה לא תהיה כזו.

התחזית: הני באמת היה לא רע לאחרונה ועדיין, בפאלו

שיקגו (3:8) - סיאטל (5:6)

ג'יי קאטלר הוא אולי לא הקוורטרבק הכי טוב בליגה, אבל בשבוע שעבר הוא שוב הוכיח כמה הוא חשוב עבור שיקגו. אחרי משחק וחצי אותם החמיץ בשל זעזוע מוח, מה שעלה לדובים בשני הפסדים רצופים והרחיק אותם מהמקום הראשון בחטיבה, קאטלר חזר והוביל ניצחון חשוב על מינסוטה, בו ההתקפה שבה לתפקד. הבעיה של שיקגו במשחק הזה הייתה מבול פציעות משמעותיות, ביניהן של דווין הסטר, מאט פורטה וצ'ארלס טילמן. כעת הברס יצטרכו להתמודד מול סיאטל, שדווקא אחרי שבוע החופש נבלמה עם הפסד במיאמי, שפגע בסיכויי הפלייאוף של הקבוצה המפתיעה הזו. הגנת שיקגו, למרות חסרונו של טילמן, לא אמורה להתקשות מול ראסל ווילסון החלש, אבל מרשואן לינץ' עשוי לעשות לה לא מעט צרות. סיאטל עם ניצחון חוץ אחד העונה, בשישה משחקים.

התחזית: למרות הפציעות, שיקגו

דטרויט (7:4) - אינדיאנפוליס (4:7)

כנראה שאיש לא היה מופתע אם שתי הקבוצות הללו היו מגיעות למשחק הזה במאזנים הפוכים. אלא שבעוד שהעונה של דטרויט התרסקה לחלוטין בשל לא מעט הפסדים צמודים ומרגיזים, זו של אינדיאנפוליס עשתה מסלול נהדר והקולטס מתקרבים להופעת פלייאוף מפתיעה. אנדרו לאק השאיר מאחוריו את ההופעה הנוראית בפוקסבורו והשווה בשבוע שעבר את שיא הניצחונות לקוורטרבק רוקי שנבחר ראשון בדראפט (תיקון), שבעה, שהיה שייך לסאם בראדפורד. נאחל לו המשך דרך מוצלח יותר מאשר לקוורטרבק של הראמס. הליונס זכו לעשרה ימי מנוחה מאז ההפסד בהארכה ליוסטון בחג ההודיה, הפסד שהיה השלישי ברציפות שלהם. בעוד נדמוקונג סו מושך את האש בעיר המכוניות בשל התנהגותו הפרועה, מת'יו סטאפורד ממשיך להוביל לחינם את התקפת המסירה הטובה בליגה. דטרויט לא ניצחה את אינדי מאז 1997, לפני ימי פייטון מאנינג.

התחזית: למרות שהעונה שלהם גמורה, בבית דטרויט לא תרצה להפסיד. ליונס

קלווין ג'ונסון שחקן דטרויט ליונס. AP
קלווין ג'ונסון והליונס ינצחו לשם שינוי?/AP

גרין ביי (4:7) - מינסוטה (5:6)

כל מפגש בין שתי היריבות הגדולות האלה הוא חגיגה בפני עצמה ואם למפגש הזה יש השלכות ישירות על מאבק הפלייאוף, מה טוב. שתי השכנות מגיעות אחרי שבוע לא מוצלח. הפאקרס עשו שני צעדים לאחור ורצף של חמישה ניצחונות נקטע בתבוסת חוץ לג'איינטס, הווייקינגס התרסקו גם הם, בשיקגו והם ממשיכים להיחלש אחרי פתיחת עונה מפתיעה. ניצחון של מינסוטה ישווה את המאזן בין הקבוצות, אבל זה לא יהיה פשוט עבור האורחים, אצלם כריסטיאן פונדר ממשיך לא לפגוע ופרסי הארווין עדיין פצוע והוא בספק. אדריאן פיטרסון ינסה לקחת אחריות ולחתוך את הגנת הפאקרס, שמצידם מצפים להרבה יותר מארון רוג'רס, אחרי משחק חלש להחריד של הקוורטרבק במדולנדס. שימו לב מה קרה מאז נובמבר 2003 במשחקים בין הקבוצות: שלושה ניצחונות רצופים לגרין ביי, שלושה למינסוטה, חמישה לגרין ביי, שלושה למינסוטה וכעת, ארבעה לגרין ביי. הרצף ימשיך או אחד חדש יתחיל?

התחזית: לפחות בויסקונסין, הוא ימשיך. גרין ביי

טנסי (7:4) - יוסטון (1:10)

המפגש השני העונה בין הטקסאנס לקבוצה שפעם שיחקה בעיר שלהם, עשוי לקרב את האורחים לזכייה ב-AFC ואם אינדיאנפוליס תפסיד, גם להבטיח להם כמעט סופית את הבית במקרה של ניצחון. האמת, עם פערי הכוחות המשמעותיים, אין סיבה שהטקסאנס לא ינצחו, חוץ מהעובדה שהם נראים לא טוב בכלל בחודש האחרון. אחרי שתי תצוגות התקפיות נרפות, מאט שאוב, אנדרה ג'ונסון והחברים התפוצצו בשבועיים האחרונים, אבל הפעם הייתה זו ההגנה שפישלה. יוסטון שיחקה קרוב לעשרה רבעים בתוך ארבעה ימים ואיכשהו שרדה וניצחה את שני המשחקים. הפעם, מול הטייטאנס המאכזבים, זה כבר לא אמור להיות קשה כל כך ויוסטון תקווה להחזיר לעצמה קצת מכוח ההרתעה לפני המאני טיים.

התחזית: זה כן יהיה קשה, אבל יוסטון תיקח גם את זה

קנזס סיטי (10:1) - קרולינה (8:3)

המשחק הזה ייערך כמובן בצילם של אירועי אמש בקנזס סיטי, במסגרתם רצח שחקן הצ'יפס ג'ובאן בלצ'ר את זוגתו ולאחר מכן התאבד במתחם האימונים של הקבוצה לנגד עיני הצוות המקצועי. במאנדיי נייט, הפנת'רס סופסוף הצליחו לשמור על יתרון והשיגו את ניצחונם השלישי בלבד העונה. כעת הם יתארחו בארוהד, אצל יריבה שהפסידה שמונה משחקים ברציפות וכנראה שגם לא ממש רוצה לנצח, בניסיון להשיג את הבחירה הראשונה בדראפט הקרוב. בשבוע שעבר הצ'יפס עוד נראו די בסדר, אבל הדברים אמורים אך ורק לגבי ההגנה. ההתקפה העלובה שלהם הפיקה קצת יותר מעשר נקודות למשחק בשבעת המשחקים האחרונים וככה אי אפשר לנצח משחק פוטבול.

התחזית: כאמור, קנזס סיטי בעיקר מתאמצת להפסיד. קרולינה

שחקני יוסטון טקסאנס חוגגים טאצ'דאון. Dave Einsel, AP
עוד התקף לב מצד הטקסאנס?/AP, Dave Einsel

סנט לואיס (6:1:4) - סן פרנסיסקו (2:1:8)

רק לפני שלושה שבועות סיפקו שתי היריבות ל-NFC מערב את התיקו הראשון מזה ארבע שנים וכעת הן נפגשות לגומלין, הפעם במיזורי. מאז אותו משחק, בו אלכס סמית' חטף זעזוע מוח והוחלף, הניינרס עברו שינוי ענק והציבו את קולין קפרניק בעמדת הקוורטרבק. צמד משחקים מרשים וניצחונות על שיקגו וניו אורלינס החזקות, סידרו לרוקי עוד משחק מאחורי הסנטר. ואם סן פרנסיסקו לא הפסידה כבר כמעט חודשיים, הרי שהראמס סופסוף חזרו לחייך וניצחו באריזונה את ניצחונם הראשון מאז המפגש הקודם מול הקרדינלס, בתחילת אוקטובר. מה יכול סאם בראדפורד לעשות מול הגנת המסירה השנייה בטיבה בליגה? והאם לראמס תהיה תשובה לפרנק גור והתקפת הריצה הטובה ב-NFL?

התחזית: ממש לא הרבה, וממש לא. סן פרנסיסקו

מיאמי (6:5) - ניו אינגלנד (3:8)

בשקט בשקט, הדולפינים וריאן טניהיל נותנים עונה לא רעה. נכון, הרוקי לא מדהים את האומה וכנראה גם לא ישחק בפלייאוף העונה, אבל אחרי הניצחון על סיאטל, מיאמי כבר הגיעה לחמישה W העונה, אחד פחות מהעונה שעברה ואולי היא נמצאת בדרכה לעונה חיובית או אפילו חצויה, דבר אותו לא חוותה בשלוש השנים האחרונות. הפטריוטס מצידם, נמצאים כבר על מצב שיוט. לצד הפציעה המאכזבת של רוב גרונקובסקי, הם זכו בחג ההודיה בחזרה בארון הרננדז, שמנסה שוב לחזור למגרשים אחרי שמיעט לשחק העונה. הפטריוטס דרסו את הג'טס בחוץ, כשההגנה שלהם מוכיחה שבוע שני ברציפות שגם אם היא לא מהגדולות בליגה (והיא בהחלט לא), יש לה יכולת לייצר מהלכים גדולים, כאשר לא פחות מחמישה טאצ'דאונים מתוך 108 הנקודות של ניו אינגלנד בשני המחזורים האחרונים הגיעו מההגנה והקבוצות המיוחדות. מלבדן, טוב כמובן שיש את טום בריידי ונראה שהקבוצה ממסצ'וסטס, שקרובה להבטיח את הזכייה בבית שנה נוספת, כבר נמצאת עמוק עם המחשבות בפלייאוף. בריידי אגב, התקשה לא פעם במשחקי החוץ במיאמי וניצח באצטדיון סאן לייף רק בחמישה מתוך עשרת הביקורים שלו, כולל שני האחרונים.

התחזית: ניו אינגלנד בכושר טוב ולמרות שמיאמי תקשה, הפטריוטס ינצחו

ניו יורק ג'טס (7:4) - אריזונה (7:4)

לא מעט קבוצות ברחבי הליגה רוצות שהעונה הזו כבר תיגמר, אבל אם יש שתיים שנמצאות גבוה מאוד ברשימה הזו, הן שתי אלה, שייפגשו במדולנדס. הג'טס חייכו רק לרגע, עם הניצחון בסנט לואיס. אלא שמיד אחריו הגיעה תבוסה ביתית לניו אינגלנד ואיתה ההבנה שהעונה הזו נגמרה סופית והקבוצה צריכה ריענון רציני. מי שעוד התייאש מהמצב הוא אד הכבאי, האוהד המיתולוגי, שנטש במחצית המשחק מול הפטריוטס והחליט שהוא תולה את הקסדה בשל אכזבתו מהמריבות הבלתי נגמרות בין האוהדים, שחלקם תומכים בקבוצה וחלקם דורשים שינויים. כאמור, לא רק בג'טס המצב מסויט ואם באריזונה קיוו שהמשחק הביתי מול סנט לואיס יוציא אותם מהצניחה החופשית, הם התבדו וספגו הפסד שביעי ברציפות, אחרי שהתחילו את העונה ב-0:4.

התחזית: אם מארק סאנצ'ז יוציא את הראש מהתחת של שחקני הקו שלו, אולי הוא גם ינצח. ניו יורק

מארק סאנצ'ז שחקן ניו יורק ג'טס. John Minchillo, AP
תתרכז, סאנצ'ז/AP, John Minchillo

23:05-23:25: חם בצפון

דנבר (3:8) - טמפה ביי (5:6)

בלי וויליס מגהאי הפצוע, הברונקוס היו רעים מאוד בשבוע שעבר מול קנזס סיטי, אבל מה איכפת להם? הרצף הנהדר מגיע כבר לשישה ניצחונות ואחד נוסף יעניק להם באופן רשמי את אליפות ה-AFC מערב ויפנה אותם למאבקי מיקום והכנה לפלייאוף, חודש לפני סוף העונה. לדנבר יש משחק נוסף השבוע, ביום חמישי מול אוקלנד וג'ון פוקס עשוי לקחת גם את הנתון הזה בחשבון מול הקבוצה מפלורידה, שנעצרה בשבוע שעבר אחרי ארבעה ניצחונות רצופים, עם הפסד דרמטי בביתה לאטלנטה. הבאקנירס עדיין חזק מאוד במאבק הפלייאוף, אבל המשחקים שלפניהם לא יהיו פשוטים ועוד נותרו להם ביקורים בניו אורלינס ובאטלנטה. טמפה תנסה לעצור איכשהו את פייטון מאנינג, אבל זה לא יהיה פשוט, בוודאי לא כשהגנת המסירה שלה היא הגרועה בליגה העונה. הגנת הריצה לעומת זאת, היא הטובה ביותר בקיצוניות די מוזרה והיא תהנה מחסרונו של מגהאי. פייטון עבר השבוע בדיקה לזעזוע מוח, לאחר שספג פגיעה מול הצ'יפס, אבל הוא כשיר לשחק.

התחזית: הברונקוס כבר על מי מנוחות ויש כאן פוטנציאל להפתעה של המחזור, אבל הגנת טמפה לא תעמוד מול מאנינג. דנבר

אוקלנד (8:3) - קליבלנד (8:3)

משחק נורא ולפרוטוקול בלבד ולכן נעבור עליו בזריזות. לריידרס אין הגנה, בכלל. בשבוע שעבר הם ספגו את הפסדם הרביעי ברציפות, כשבמהלך הרצף הזה הם חוטפים לא פחות מ-169 נקודות. אוקלנד תנסה לעצור את הקריסה מול קליבלנד, שהדהימה בשבוע שעבר את פיטסבורג הפצועה. הבראונס, שפתחו את העונה בצורה איומה, זכו בניצחון שלישי בששת המשחקים האחרונים והם מנסים להמשיך את קו ההתקדמות של צמד הרוקים שלהם, ברנדון ווידן וטרנט ריצ'רדסון, עד שתיגמר העונה. קליבלנד ניצחה בשני ביקוריה האחרונים בחור השחור בקליפורניה.

התחזית: עוד אחד לאוסף. קליבלנד

פייטון מאנינג שחקן דנבר ברונקוס. David Zalubowski, AP
עוד חגיגה של פייטון?/AP, David Zalubowski

סן דייגו (7:4) - סינסינטי (5:6)

בסן דייגו הצליחו לשבוא את כל שיאי הלוזריות בשבוע שעבר. הרבה מעבר להפסד לדנבר, אחרי 24 נקודות יתרון במחצית בבית. הרבה מעבר להפסד לקליבלנד החלשה. הרבה מעבר לכל דבר אחר. דאון רביעי ו-29 יארד לעבור לא מנעו מבולטימור לנצח איכשהו בדרום קליפורניה ולהנחיל לצ'ארג'רס הפסד שישי בשבעת משחקיהם האחרונים. העונה האיומה של סן דייגו מתקרבת לסיומה בשעה טובה ורצף המשחקים שלהם מול יריבות ה-AFC צפון מגיע למשחק השני, כשהבא והאחרון יהיה בפיטסבורג. סינסי, שהייתה בעונה שעברה בפלייאוף, נראתה לחלוטין מחוץ למירוץ הפעם, אבל חזרה לעניינים בשבועות האחרונים עם שלושה ניצחונות רצופים. עד לסיום העונה מצפים לבנגאלס רק משחקים קשים (דאלאס, פילדלפיה ופיטסבורג בחוץ ולסיום בולטימור) וכדי להיות שוב בפוסטסיזן, אנדי דלטון והחברים יצטרכו להתעלות. את שלושת הניצחונות האחרונים שלה השיגה סינסינטי בתוצאה כוללת של 32:113. מרשים ביותר.

התחזית: לא מהמרים יותר על סן דייגו. בנגאלס

בולטימור (2:9) - פיטסבורג (5:6)

בעוד הסטילרס מתמודדים עם שני קוורטרבקים פצועים ושני הפסדים רצופים, הם מקווים שבן רות'לסברגר יוכל לחזור כבר בשבוע הבא, לפני שהפלייאוף בורח מהם. השבוע זה כבר לא יקרה, לאחר שהסטילרס הודיעו שביג בן יחמיץ גם את המשחק הזה. מה שכבר ברח מהם ככל הנראה זה בית ה-AFC צפון, שעשוי להיות מוכרע כמעט רשמית לטובת הרייבנס אחרי המשחק הזה. רק לפני שבועיים חילצה בולטימור ניצחון בעיר הפלדה והיא עם ארבעה ניצחונות רצופים. מצד שני, את זה מול פיטסבורג ואת האחרון מול סן דייגו היא עשתה כהרגלה, עם מעט מאוד חן ועם 29 נקודות בסך הכל. לפחות ההגנה של בולטימור, שסבלה מאוד תחילה מחסרונו של ריי לואיס, התייצבה והיא שוב נראית מאיימת. לג'ו פלאקו מצפה ערב ארוך מול הגנת המסירה הטובה בליגה. בולטימור ניצחה את שלושת המפגשים האחרונים בין הקבוצות.

התחזית: הרבה תלוי בצלעות של ביג בן, אבל גם אם הוא יחזור, הפציעה לא לגמרי מאחוריו. בבית זה של בולטימור

ריי רייס שחקן בולטימור רייבנס. Patrick Semanski, AP
בבולטימור לא רוצים לבנות על עוד ניסים. ריי רייס/AP, Patrick Semanski

דאלאס (6:5) - פילדלפיה (8:3), בין ראשון לשני, 3:20

האם האיגלס עוד ינצחו עד לסיום העונה? כלל לא בטוח. שחקני פילדלפיה נמצאים בשיאו של מה שנראה כמו סבוטאז' רציני לאנדי ריד וההפסד במאנדיי נייט לקרולינה היה השביעי שלהם ברציפות, משהו שלא קרה לקבוצה מאז 1994. גם דאלאס הפסידה, בחג ההודיה מול וושינגטון והיא יודעת שכל משחק נוסף שתשמוט יגמור עבורה את הסיפור. לפני שלושה שבועות המפגש הזה נגמר ב-23:38 קליל לקאובויס, שינסו לנצח בעיר האחווה לראשונה מאז ינואר 2010.

התחזית: קאובויס, בטח קאובויס

וושינגטון (6:5) - ניו יורק ג'איינטס (4:7), בין שני לשלישי, 3:30

ככה סוגרים מחזור. מאיפה נתחיל? אולי מ-RG3, שאחרי תקופה חלשה יותר ושלושה הפסדים רצופים, חזר בטירוף משבוע החופש והוביל את הרדסקינס לשני ניצחונות אדירים תוך ארבעה ימים, על שתי היריבות האחרות ב-NFC מזרח, פילדלפיה ודאלאס, מה שהעלה את הקבוצה מהבירה למקום השני בבית. את שני המשחקים הללו אגב, סיים גריפין השלישי עם לא פחות משמונה טאצ'דאונים. ומה תגידו על האלופה? הג'איינטס ניצלו עד תום את שבוע החופש שלהם וחזרו משני הפסדים רצופים לניצחון אדיר על גרין ביי, שהזכיר שצריך לקחת גם אותם בחשבון במאבק האליפות העונה. אם מישהו שכח את המפגש הקודם בין הקבוצות, נזכיר שהוא היה בניו יורק לפני כחודש וחצי ואיליי מאנינג ניצח אותו עם טאצ'דאון ל-77 יארד לויקטור קרוז, דקה ורבע לסיום. ניצחון של וושינגטון מוריד את הפער בין הקבוצות למשחק אחד בלבד, ניצחון של ניו יורק די סוגר את הבית לטובתה. רצף של חמישה ניצחונות חוץ של הג'איינטס בוושינגטון נעצר בעונה שעברה. והפעם?

התחזית: קשה, קשה. נלך עם הג'איינטס, בעיקר בזכות הניסיון במשחקים גדולים וחשובים כאלה

פוטבול בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully