וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטבול: קולין קורא הלילה

26.11.2012 / 6:51

קולין קפרניק השתלט כנראה על משרת הקוורטרבק בסן פרנסיסקו עם 21:31 בניו אורלינס. הג'איינטס מחצו את גרין ביי

פעם אחת היא מזל, פעמיים הן מקריות ושלוש פעמים הן שיטה. אטלנטה פאלקונס לא ממש רומסת את היריבות שלה העונה, אבל היא יודעת איך לנצח משחקים צמודים. אמש (ראשון) הפאלקונס ניצחו בטמפה ביי 23:24, הניצחון השלישי ברציפות שלהם בהפרש של פחות מטאצ'דאון. עם מאזן 1:10, רק רצף אירועים בלתי חריג ימנע מהם את ראשות ה-NFC דרום בתום העונה הרגילה.

טוני גונזאלס שחקן אטלנטה פאלקונס. Reinhold Matay, AP
טוני גונזאלס והפאלקונס שוב התאמנו בהענקת התקף לב לאוהדים/AP, Reinhold Matay

פיטסבורג גילתה כמה החיים עם צ'רלי באץ' קשים, כשלא הפגינה כלום בהתקפה והפסידה בקליבלנד 20:14. קרסון פאלמר חזר למקום בו הוא לא רצוי, סינסינטי, וחטף עם אוקלנד בראש מהבנגאלס 34:10. אנדרו לאק ואינדיאנפוליס התאוששו ממפלת השבוע שעבר בפוקסבורו על חשבון בפאלו החלשה, 13:20.

שיקגו לא התקשתה לעבור בביתה את מינסוטה הדועכת 10:28 והמשיכה לשפר עמדות ב-NFC צפון. פייטון מאנינג ודנבר התקשו התקפית בקנזס סיטי, אבל רשמו ניצחון חשוב 9:17, שמיצב גם אותם בראש ה-AFC מערב. מיאמי גילחה מהסיכויים של סיאטל כשניצחה אותה 21:24 והאקס-דולפין צ'אד הני הצעיד קבוצה אחרת מפלורידה, ג'קסונוויל, לניצחון 19:24 על טנסי.

בסדרת המשחקים השנייה של הלילה הראתה סן פרנסיסקו כוח משני צדי הכדור. קולין קפרניק שוב עשה כמה צעדים בוני אמון בקרב הקוורטרבקים עם אלכס סמית', ההגנה קרקעה את דרו בריס והפורטי ניינרס מסרו הצהרה חשובה לליגה עם ניצחון 21:31 בסופרדום. ריאן לינדלי הצעיר קיבל הזדמנות להוכיח מה הוא שווה באריזונה, אבל גם הקוורטרבק הזה לא מנע הפסד ב-31:17 הביתי לסנט לואיס. מהלך גדול של ריי רייס לקראת הסיום עזר לבולטימור לנצח בהארכה בסן דייגו, 13:16. הסאנדיי נייט היה שייך לניו יורק ג'איינטס, שהביסה 10:38 את גרין ביי.

קרסון פאלמר שחקן אוקלנד ריידרס. Al Behrman, AP
לא ממש טוב להיות בבית. פאלמר דואב לאחר שהופל על ידי שחקני הבנגאלס/AP, Al Behrman

טמפה ביי (5:6) - אטלנטה (1:10) 24:23

לא קל להיות אוהד אטלנטה, אבל לפחות הסוף טוב כמעט בכל פעם העונה. הפאלקונס, כרגיל, לא הרשימו, מתחו גבולות, סיבכו את עצמם פעם אחר פעם (אפילו במצב האחרון שבו היו צריכים לעשות פאנט והחטיאו שער שדה, רק כדי להינצל מהפסד על ידי יירוט הייל מרי), אבל בסופו של דבר יצאו עם הניצחון החשוב, שלא רק העלה את מאזנם ל-1:10, אלא הושג על יריבה לבית והבטיח כמעט סופית את אליפות ה-NFC דרום. מייקל טרנר רשם את ריצת הניצחון לאנדזון 7:55 דקות לסיום, ומשם היה המשחק נטול נקודות. מאט ריאן סיים עם 26 מ-32 ל-353 יארד, טאצ'דאון ל-80 יארד לחוליו ג'ונס ואיבוד אווירי. זה היה המשחק הרביעי שלו ברציפות עם 300 יארד מסירה או יותר, שיא מועדון. דאג מרטין הסנסציוני שוב נתן עבודה בבאקנירס, כשלמרות 50 יארד בלבד על הקרקע הגיח פעמיים לאנדזון. הפעם שבה הוא נבלם ממש סמוך לקו, עמוק בתוך הרבע השני, התבררה כמשמעותית. 256 יארד ללא טאצ'דאון לג'וש פרימן, 96 מתוכם לווינסנט ג'קסון.

אינדיאנפוליס (4:7) - בפאלו (7:4) 13:20

אחרי התבוסה בשבוע שעבר לניו אינגלנד, אנדרו לאק והקולטס חזרו הביתה ובמשחק לא גדול עשו את העבודה מול השאריות של הבילס, שרק מקווים, כמו בכל שנה, שהעונה תיגמר כבר. לאק מסר ל-240 יארד, טאצ'דאון (לטי ויי הילטון) ואיבוד ונראה בקרוז קונטרול, אבל טאצ'דאון מאוחר של הבילס סיבך אותו מעט. מסירה לרג'י וויין ל-14 יארד 2:27 דקות לסיום סגרה עניין וגם העלתה את וויין לטוטאל יפה של 102 יארד. 180 יארד, טאצ'דאון ואיבוד לריאן פיצפטריק, 107 מתוכם לסטיבי ג'ונסון. עוד בבילס, 106 יארד לסי ג'יי ספילר על הקרקע.

סינסינטי (5:6) - אוקלנד (8:3) 10:34

קרסון פאלמר הצהיר לא מעט בתקופה שלו בסינסינטי שהוא רוצה לעזוב את העיר. בלית ברירה, הוא חזר אליה עם אוקלנד ועבר חוויה לא נעימה. פאלמר והריידרס הושפלו על ידי שחקני העתיד של העיר אנדי דלטון ואיי ג'יי גרין, בעוד קוורטרבק העבר משלים 19 מ-34 ל-146 יארד, נחטף פעם אחת ומופל ארבע פעמים. האווירה הטעונה עברה לשאר השחקנים, ותגרה ברבע הרביעי, כשהמשחק כבר היה גמור, הסתיימה ללא מורחקים אבל עם דם רע. 210 יארד ושלושה טאצ'ים לדלטון, שניים מהם לאיש שמשמש פרסומת מהלכת לחומרי ניקיון במגזר הערבי, מוחמד סנו. בנג'רוויס גרין אליס כיכב על הקרקע עם 129 יארד וטאצ'דאון, גרין רשם 111 יארד בשלוש תפיסות.

טי וויי הילטון שחקן אינדיאנפוליס קולטס חוגג טאצ'דאון. AJ Mast, AP
הילטון חמישה כוכבים. טי ויי הילטון חוגג טאצ'דאון לקולטס/AP, AJ Mast

קליבלנד (8:3) - פיטסבורג (5:6) 14:20

בפיטסבורג שיערו שיתגעגעו לבן רות'לסברגר, איש לא חשב שגם ביירון לפטוויץ' יהפוך לזיכרון כואב. צ'רלי באץ', הקוורטרבק השלישי בסגל, הוביל את התקפת הסטילרס והמאזן שלו - 20 מ-34 ל-199 יארד ושלושה איבודים ללא טאצ'דאון מספר את הסיפור. אבל רגע, לא את כולו - שמונה פאמבלים (!), שחמישה מהם עברו לצד השני, הם שמשלימים את התמונה העגומה. עם שמונה איבודי כדור אתה לא תנצח משחקים ב-NFL, גם כשהיריבה היא קליבלנד. האירוניה היא שפיטסבורג עלתה על הלוח דווקא אחרי פיק-6 של לורנס טימונס, שחטף את ברנדון ווידן ורץ 53 יארד לאנדזון, אבל הקוורטרבק של הבראונס ידע לאחר מכן לשמור על הכדור, ועם 17 מ-26 ל-158 יארד וטאצ'דאון הוביל את הבראונס למשחק צמוד. טרנט ריצ'רדסון (85 יארד) העלה את החומים ליתרון 5:19 דקות לסיום הרבע השלישי, במה שהתברר כטאצ'דאון המנצח של המשחק.

שיקגו (3:8) - מינסוטה (5:6) 10:28

המשחק הזה הפך לגארבג' טיים אחד גדול במחצית השנייה, כשלהפסקה ירדו הברס ביתרון 3:25. למרות פציעות של דווין הסטר ומאט פורטה ואף שג'יי קאטלר עדיין לא במיטבו, לא התקשתה הגנת הדובים להתמודד עם כריסטיאן פונדר ומינסוטה, שנעלמו לחלוטין לאחר פתיחה חזקה לעונה. קאטלר סיים עם 23 מ-31 ל-188 יארד וטאצ'דאון, מייקל בוש, המחליף של פורטה, רשם 60 יארד וצמד גיחות לאנדזון על הקרקע וברנדון מרשל הוסיף 92 יארד באוויר. 159 יארד, טאצ'דאון ואיבוד לפונדר, 108 יארד על הקרקע לאדריאן פיטרסון במינסוטה.

ג'קסונוויל (9:2) - טנסי (7:4) 19:24

ג'ייק לוקר כמעט הצליח להשאיר את העונה של הטייטאנס על מכשירי הנשמה כשמסירה שלו לקני בריט 4:57 דקות לסיום הורידה את הפער לחמש נקודות בלבד. מי שניתק את העונה של טנסי מהמכשירים הוא דווייט לאורי מהג'אגוארס, שחטף את לוקר והשאיר את הניצחון, השני בסך הכל העונה, בצפון פלורידה. צ'אד הני, שבשבוע שעבר גילה את עצמו מחדש ביוסטון, רשם 17 מ-26 ל-261 יארד ושני טאצ'ים, אחד מהם לססיל שורטס שרשם ארבע תפיסות ל-105 יארד. 261 יארד וטאצ'דאון ללוקר, 80 יארד לכריס ג'ונסון בטנסי.

בילי ווין שחקן קליבלנד בראונס. Tony Dejak, AP
תמיד כיף לנצח יריבה לבית. בילי ווין והבראונס חוגגים/AP, Tony Dejak

מיאמי (6:5) - סיאטל (5:6) 21:24

אחרי שלושה הפסדים רצופים הדולפינס התאוששו, סופסוף, כשריאן טנהיל הוביל אותם לדרייב אחרון, בסיומו בעט דן קרפנטר את כדור הניצחון מ-43 יארד היישר לתוך קורות ה-H. גולת הכותרת בסיאטל הייתה החזרת בעיטת פתיחה של לאון וושינגטון לטאצ'דאון, השמינית שלו בקריירה, שווה לשיא NFL. סיאטל, מצידה, מצאה את עצמה לא פעם בעמדה נוחה, אבל הטאצ'דאון של וושינגטון, שהעלה אותה ל-14:21, החזיק מעמד רק שתי דקות וחצי, כשטנהיל מצא את צ'רלס קליי לטאצ'דאון שוויון. לסיהוקס חמישה הפסדי חוץ בשישה משחקים העונה. 253 יארד, טאצ'דאון ואיבוד לטנהיל, 129 יארד מתוכם לדבון בס, רג'י בוש סיים עם 87 יארד וטאצ'דאון. 224 יארד וצמד טאצ'ים לראסל ווילסון בסיאטל.

קנזס סיטי (10:1) - דנבר (3:8) 17:9

לא משנה איפה תהיה דנבר, היא לעולם תתקשה בארוהד. פייטון מאנינג היה רחוק משיאו, אבל בסיום התברר ש-285 היארדים ושני הטאצ'דאונים שרשם היו יותר מדי עבור ההתקפה האנמית של הצ'יפס בראשות בריידי קווין. הצ'יפס הובילו 0:6 ו-7:9 והחמיצו לא מעט הזדמנויות להפוך פיגור 14:9 ליתרון, בעיקר בגלל חוסר היכולת של קווין, שסיים עם 126 יארד ב-13 מ-25 ואיבוד אווירי אחד. ג'מאל צ'רלס דווקא היה אפקטיבי על הקרקע עם 107 יארד, אבל זה ממש לא הספיק מול מאנינג, נושון מורנו (85 יארד על הקרקע) ודמריוס תומאס (85 יארד באוויר וטאצ'דאון). הברונקוס בדרך הנכונה והבטוחה לראשות הבית, גם אם היא מלאה במהמורות.

רומיאו קרנל מאמן קנזס סיטי צ'יפס בדין ודברים עם ג'ון פוקס מאמן דנבר ברונקוס. AP
ג'ון פוקס מדנבר ורומיאו קרנל מקנזס סיטי ממש לא נפרדו בידידות/AP

ניו אורלינס (6:5) - סן פרנסיסקו (2:1:8) 31:21

לפני המשחק הזה האופציה שקולין קפרניק יפתח בסן פרנסיסקו הייתה תלויה גם במצב בריאותו של אלכס סמית'. אחריו, לא נראה שלמישהו נשאר ספק מי צריך להיות הפותח של הניינרס. קפרניק אולי לא היה פנטסטי, אבל הציג יכולת מספיק טובה באוויר ועל הקרקע, הפגין חוכמת משחק ובעיקר ידע להמיר דאון שלישי במצבים קשים ששימרו את הניצחון.

וזה לא שהקרדיט צריך ללכת רק לקוורטרבק הצעיר של סן פרנסיסקו, שסמוך להפסקה, בפיגור 14:7, איבד כדור שעלול היה להיות קריטי. ההגנה של הניינרס באה לשחק, אחמד ברוקס חטף מיד במהלך לאחר מכן את דרו בריס ורץ לאנדזון כדי להשוות ל-14:14 לפני ההפסקה, במהלך הקריטי של המשחק. בפתיחת המחצית השנייה מסר קפרניק (231 יארד, טאצ'דאון ואיבוד) לפרנק גור שקבע 14:21, ומיד לאחר מכן חטף דונטה וויטנר את בריס כדי להבקיע בטאצ'דאון ההגנתי השני של הניינרס במשחק. ניסיון הקאמבק של בריס לא ממש עזר, בטח כשמולו ניצבו אלדון סמית' והגנת הניינרס האימתנית. סמית', ברוקס וג'סטין סמית' סיימו עם 1.5 סאקים כל אחד ובסך הכל רשמה סן פרנסיסקו חמישה על בריס האומלל, שסיים עם 267 יארד, שלושה טאצ'ים ושני איבודים.

אוהדי הניינרס לא יאהבו לשמוע את זה, אבל לפעמים אין ברירה: יש לנו מועמדת לסופרבול.

אריזונה (7:4) - סנט לואיס (6:1:4) 31:17

אחרי שהתברר שקווין קוב די סיים את תפקידו העונה וג'ון סקלטון לא ראוי למאכל אדם, קיבל ריאן לינדלי (לא להתבלבל עם הבועט ריאן לינדל) הזדמנות להוכיח שהוא קוורטרבק העתיד של אריזונה. מה נגיד לכם? העתיד שם נראה מדבר. לינדלי שיתף היטב פעולה עם ג'נוריס ג'נקינס וחילק לו שתי מסירות לטאצ'דאון, רק שהג'נקינס הזה משחק בסנט לואיס והפך לגיבור הלילה עם שתי חטיפות ושתי כניסות לאנדזון שעשו את ההבדל. בסך הכל זרק הקוורטרבק בבכורה שלו ל-312 יארד וארבעה איבודים אוויריים, לא בדיוק פתיחה חלומית. כריס ביני וולס חזר לאחר היעדרות ארוכה ולפחות הוא בא לעבוד באריזונה עם שני טאצ'דאונים משלו. 205 יארד, צמד ואיבוד לסאם בראדפורד, 139 יארד ב-24 נשיאות לסטיבן ג'קסון בסנט לואיס.

קולין קפרניק שחקן סן פרנסיסקו פורטי ניינרס. Bill Hager, AP
נראה שהקרב על משרת הפותח הוכרע. קפרניק/AP, Bill Hager

סן דייגו (7:4) - בולטימור (2:9) 16:13 (הארכה)

הנה תמצית ההוויה של הצ'ארג'רס: יתרון 10:13, שתי דקות לסיום, דאון רביעי ו-29 יארד לעבור (!) לרייבנס. אבוד, לא? לא במקרה של ריי רייס, בטח לא כשזה קשור לסן דייגו. רייס קיבל מסירה קצרה מג'ו פלאקו, שעט ושעט ועצר רק כשהשרשראות הראו דאון ראשון. לא ייאמן. בשניית הסיום שלח ג'סטין טאקר את המשחק להארכה עם שער שדה, ואז כבר היה ברור מי מסוגלת להטות את הכף. פלאקו, שכמו תמיד רשם משחק של עליות וירידות, הוביל את הרייבנס לדרייב ארוך, שבסיומו בעט טאקר מ-38 יארד ובולטימור בדרך לזכייה באליפות ה-AFC צפון. 355 יארד ב-30 מ-51 לפלאקו עם טאצ'דאון, 164 יארדים כוללים לרייס, 144 יארד לטוריי סמית'. בצד של סן דייגו, 228 יארד וטאצ'דאון לפיליפ ריוורס.

ניו יורק ג'איינטס (4:7) - גרין ביי (4:7) 10:38

כרגיל, כשהפלייאוף מתחיל להתקרב, הג'איינטס מתעוררים. איליי מאנינג שוב נראה חד, ההגנה לא נתנה לארון רוג'רס לנשום מהרגע הראשון, הגיעה אליו פעם אחר פעם וכפתה עליו איבוד ופאמבל והאלופה שוב נראית חדה לקראת המאני טיים. מנגד, גרין ביי איבדה רצף של חמישה ניצחונות וההפסד הזה גם עלול לשלוח אותה לווילד קארד, אולי אפילו למשחק נוסף במדולנדס. ניו יורק סגרה עניין מהר מאוד, כשכבר בדרייב הראשון אחמד בראדשו מספק ריצה ארוכה ואנדרה בראון, שבהמשך שבר את רגלו וגמר את העונה, במה שהיה הרגע הפחות נעים עבור הענקים במשחק ועשוי להשפיע מאוד בעתיד, משלים מקרוב. רוג'רס הצליח לענות ולייזר שלו במהלך הבא הסתיים בטאצ'דאון של 61 יארד מאת ג'ורדי נלסון ושוויון מהיר. מאותו רגע, זה הפך לחד צדדי, כשמאנינג שובר בצורת ארוכה ומוצא גם את רובן רנדל וגם את ויקטור קרוז. עוד טאצ'דאון של בראדשו לקראת המחצית קבע 10:31 ולקינוח, איליי סיפק את השלישי שלו, הפעם להאקים ניקס. האחוזים של מאנינג לא היו בשמיים, אבל הוא סיים עם 249 יארד ובלי איבוד. רוג'רס הסתפק ב-219 יארד במשחק חלש מאוד.

איליי מאנינג ניו יורק ג'איינטס ארון רוג'רס גרין ביי פאקרס. Al Bello, GettyImages
רוג'רס והשפם הלא ברור נפרדים מאיליי/GettyImages, Al Bello

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully