וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוני לוי: "בנאדו הולך למשימה קשה, אבל יעמוד בה"

25.11.2012 / 15:18

מינוי המאמן גרר תגובות. אלישע: "האישיות תנצח". אוסמו: "לוי והארדי הצליחו כשעלו מהנוער". אמנון רז שוב דרש הבהרות

מכבי חיפה יצאה היום (ראשון) לדרך חדשה, כשהודיעה על מינויו של אריק בנאדו באופן רשמי למאמנה עד לסיום העונה הנוכחית. מינוי של בנאדו, שהיה עד עכשיו מאמן קבוצת הנוער של המועדון הירוק, לתפקיד המאמן הראשי למרות חוסר הניסיון שלו, זכה לתמיכה גורפת של שחקני עבר במכבי חיפה.

במועדון שקלו אתמול להוציא את ההודעה רק מחר, לפני המשחק מול בית"ר ירושלים, אך נראה כי חוסר הידיעה סביב נושא המאמן, תרמה להחלטה של הבעלים יעקב שחר, שרצה ליצור מעט שקט לפני המשחק החשוב בטדי.

אריק בנאדו מאמן מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
במועדון רוצים שקט. בנאדו/אדריאן הרבשטיין

כפי שפורסם בסוף השבוע, אחת הסיבות שהטרידו את מכבי חיפה הייתה מכתב ששלח אירגון המאמנים להתאחדות לכדורגל, בו הוא מבקש ממנה לעצור את המינוי של בנאדו לתפקיד המאמן. הדרישה הגיעה על רקע הפרסום בוואלה! ספורט על הכוונה למנות את בנאדו, שאינו מחזיק בתעודת פרו, לצד שמוליק חנין המחזיק בתעודה.

היום נפגש יו"ר האירגון אמנון רז עם ראשי ההתאחדות לכדורגל ושמע מהם כי אם יוחלט למנות את בנאדו, יצטרכו למנות תחתיו מאמן אחר, כפי שקורה כעת בעירוני קרית שמונה, בה ברק בכר מנהל את המשחק לצד עופר מזרחי, המחזיק בתעודה.

"הבעיה בחוק הזה נוצרה כאשר אבי נמני ניהל משחק לצידו של ניר לוין, שישב לידו רק בגלל התעודה", הגיב רז על המינוי, "זה לא נראה נורמלי, לא לרוחנו, אבל אם ההתאחדות מחליטה לשנות את התקנות, זו בעיה שלה. אנחנו עדיין מחכים לתגובת ההתאחדות האם היא מאשרת לבנאדו להמשיך על הקווים גם אחרי שלושת המשחקים הקרובים. אם תתקבל תשובה חיובית, היא תצטרך לפעול לשינוי התקנון".

שלמה שרף עם אמנון רז במשחק הנבחרת הצעירה בכדורגל. ברני ארדוב
המינוי עדיין מפריע לו. אמנון רז/ברני ארדוב

"מינוי בנאדו הפך אנשים רבים במועדון לבני חורין, ברור שעכשיו תהיה יותר פתיחות במערכת ויהיה קל יותר לבקש דברים או להעיר כשצריך", אמר אחד משחקני מכבי חיפה. "אני לא משווה אותו לראובן עטר, משום ששניהם סמלים גדולים, אבל יכול להיות שמבחינת הקירבה לשחקנים, יש משהו במינוי של בנאדו שעושה כאן טוב לאנשים. הוא מחובר אלינו, מבין בדיוק מה כל שחקן מרגיש וזה יבוא לידי ביטוי ביחס לפני, במהלך ואחרי האימון".

שחקן אחר אמר: "לפעמים החיבור בין מאמן לשחקנים יכול להוליד יותר מאשר מינוי של מאמן עתיר ניסיון. היו הרבה מאמנים שנכשלו למרות שכבר אימנו שנים ואולי עשרות שנים בליגה. הצד האנושי של אריק יוסיף הרבה לקבוצה".

רוני לוי מאמן סטיאווה בוקרשט. רויטרס
בנאדו מקבל פירגון מכל עבר. רוני לוי/רויטרס

רוני לוי, מאמן מוליכת הליגה הקפריסאית אנתורזיס פמגוסטה, שהגיע לחופשת מולדת אחרי הניצחון אמש על א.א.ק לרנקה של רן בן שמעון, אמר: "אריק הוא בחור נפלא, כשחקן הוא היה דוגמא ומודל להקרבה ולנתינה למען הקבוצה. כבר בתחילת הדרך אתה רואה סימנים שהוא בדרך הנכונה. המשימה המוטלת עליו קשה מאוד, אבל מהתרשמותי הוא יוכל לעמוד בה ולהצליח עם מכבי חיפה. בהזדמנות הזאת אני מאחל לו הצלחה גדולה".

מאמן מכבי חיפה בעונה שעברה והפועל באר שבע בהווה, אלישע לוי, הוסיף: "לאריק בנאדו יש אישיות טובה מאוד, יש לו מנהיגות מלידה. אני מאמין שהאישיות שלו תוביל להצלחה".

"אחד הרגעים היותר גדולים של מועדון כדורגל הוא ששחקנים שגמרו את קדנצית המשחק מקבלים את שרביט האימון", אמר שחקן העבר רפי אוסמו, שמכיר את המערכת מקרוב, "אריק בנאדו, כאחד שהגיע לכמעט 500 הופעות בקבוצה ועוד כ-100 בנבחרת, בהחלט ראוי לקבל את שרביט האימון".

"המקרה של עטר ושל בנאדו שונה", המשיך אוסמו בהתייחס לשני הסמלים, "עטר קיבל את השרביט לאחר מספר שנות אימון בחוץ ואז הגיע למכבי חיפה עם ניסיון מסוים שצבר. אריק קיבל את התפקיד מתוך התקדמות במחלקת הנוער וכאשר נוצרה בעיה, היה נכון לתת לו את המשרה. ישנן שתי דוגמאות כאלה, רוני לוי וג'וני הארדי עברו תהליך דומה. שניהם הצליחו. הראשון הביא שלוש אליפויות ברציפות, ג'וני קיבל את הקבוצה לאחר מוטל'ה שפיגלר, העלה אותה מהליגה השניה לראשונה ושנה לאחר מכן הצעיד אותה למקום השביעי המכובד. אני מקווה שבנאדו יעבור תהליך דומה של הצלחה במעבר מקבוצת הנוער לבוגרים".

אריק בנאדו שחקן מכבי חיפה מול שמעון אבוחצירא שחקן עירוני קרית שמונה. ברני ארדוב
9 אליפויות כשחקן. אריק בנאדו/ברני ארדוב

אריק בנאדו, נקודות ציון

* אריק בנאדו ערך את הופעת הבכורה שלו כשחקן בקבוצה הבוגרת ב-1993, כשהוא בן 17.5 בלבד. בסוף אותה עונה הוא זכה עם הירוקים באליפות בעונה היסטורית, שבה הקבוצה מהכרמל לא הפסידה אפילו משחק אחד.

* בתחילת עונת 1994/5 בנאדו עבר בהשאלה לבית"ר ירושלים ושיחק במדיה שתי עונות, שבמהלכן התחשל רק כדי לחזור למועדון האם שלו ב-1996.

* ב-1995 קיבל בנאדו זימון בכורה לנבחרת ישראל, היה אחד משחקני ההגנה הכי יציבים ורשם במדים הלאומיים 94 הופעות (שיאן ההופעות). ב-2 בספטמבר 2011 קיבל בנאדו גביע הוקרה על פועלו בנבחרת לאורך השנים.

* ב-1998 מונה בנאדו לקפטן מכבי חיפה והיה שותף בכיר להישג השיא של הקבוצה באירופה - רבע גמר הגביע למחזיקות ב-1999.

* בחודש יולי 2000 יצא בנאדו להתרשמות בקבוצת ווסטהאם האנגלית, אך הוא נשאר בסופו של דבר בישראל ולא מימש את האתגר האירופי.

* ב-23 ביולי 2006 עבר בנאדו שוב לבית"ר ירושלים, יחד עם עוד שחקני מכבי חיפה כמו מיכאל זנדברג ועידן טל, כדי להיות חלק מפרויקט הגלאקטיקוס של ארקדי גאידמק. במדי בית"ר זכה בנאדו בשתי אליפויות וגביע.

* בתחילת עונת 2010/11 חזר בנאדו לעונת פרישה במכבי חיפה, בתיאום עם יעקב שחר. בנאדו נחשב בעיני חלק מאוהדי הקבוצה כבוגד וחזרתו עורר ההרבה מחלוקת. בתחילת העונה בנאדו התייבש על הספסל, אך במהלך העונה הוא קיבל מקום קבוע בהרכב והיה אחד מעמודי התווך בזכייה של הקבוצה באליפות ב-2011.

* בסיום עונת 2010/11 סיכם בנאדו כי ימשיך לעונת פרישה, אך בעקבות רישרוש שהתגלה בליבו השחקן ערך מסיבת עיתונאים ביוני 2011 והודיע על פרישה ממשחק פעיל.

* ב-2012 בנאדו הצטרף לצוות המקצועי של מכבי חיפה ושימש כעוזרו של אלישע לוי. בתחילת עונת 2012/13 מונה ראובן עטר כמאמן הבוגרים של מכבי חיפה ובנאדו מונה כמאמן קבוצת הנוער.

* ב-25 בנובמבר 2012, מונה אריק בנאדו באופן רשמי כמאמן קבוצת הבוגרים של מכבי חיפה, במקומו של ראובן עטר שפוטר בעקבות פתיחת העונה הכושלת של הקבוצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully