וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריק בנאדו מונה למאמן מכבי חיפה

25.11.2012 / 13:04

אחרי כישלון המו"מ עם רן בן שמעון, יעקב שחר בחר בשחקן העבר שהתרגש: ”המשימה הכי חשובה שהוטלה עליי בכדורגל”. שחר הסביר: ”נדהמנו מגובה הסכום שלרנקה דרשה, אריק היה המועמד הטבעי לקבלת התפקיד וכבר עשינו זאת בעבר עם רוני לוי”

one

אחרי שבוע לא פשוט שעבר על מכבי חיפה, שכלל חיפוש מאסיבי אחר מאמן שיחליף את ראובן עטר בתפקיד, החליט הבוקר (ראשון) נשיא הקבוצה יעקב שחר למנות את אריק בנאדו (39) כמאמן הקבוצה עד לתום העונה הנוכחית. בנאדו, שהדריך עד כה את קבוצת הנוער, הוקפץ אל הבוגרת בניסיון לשקם את המועדון שנקלע במחזורים האחרונים אל התחתית בתקופתו של עטר. לבנאדו אין תעודת פרו ולכן שמוליק חנין, המנהל המקצועי של מחלקת הנוער, יישב לצדו על הספסל. שחקן העבר אברהם אבוקרט מונה למאמן קבוצת הנוער במקומו של בנאדו.

מינויו של בנאדו לתפקיד מגיע על רקע הכישלון במשא ומתן עם א.א.ק לרנקה, שלא הסכימה לשחרר את רן בן שמעון גם אחרי מגעים אינטנסיביים במיוחד. בנאדו, שהדריך את הקבוצה במשחק הליגה האחרון נגד בני סכנין שהסתיים ב-0:0, מכיר היטב את המערכת ונחשב לאהוד בעיני השחקנים, מה שאמור ליצור חיבור מהיר בין הצדדים. כזכור, חיפה השיגה עד כה בעשרה משחקי ליגה ניצחון בודד על הפועל רמת גן, כשפרט לכך היא רשמה חמש תוצאות תיקו וארבעה הפסדים.

אריק בנאדו מאמן מכבי חיפה עם יעקב שחר. ראובן כהן, מכבי חיפה
יש לו חיבור טוב עם השחקנים. אריק בנאדו/מכבי חיפה, ראובן כהן

בנאדו מסר לאתר הרשמי של הקבוצה: "זה היום המאושר בחיי, אני גאה ויש לי הזכות להיות מאמן מכבי חיפה, מרגע זה אני מרוכז במשימה הכי חשובה שהוטלה עליי מאז התחלתי לעסוק בכדורגל. אני מודה לנשיא יעקב שחר וההנהלה על האמון שהם נותנים בי ואעשה הכל שהמועדון הזה יצליח".

ממכבי חיפה נמסר: "ההחלטה התקבלה לפני שבוע, אך פרסומה התעכב כל עוד נושא תעודת הפרו היה בבדיקה מול ההתאחדות. אריק נמצא בקורס "פרו", דבר המקנה לו אפשרות לאמן קבוצה בליגת העל אולם אינו יכול להיות מאמן ראשי בתהליך רישוי המועדונים של אופ"א כל עוד לא סיים את קורס הפרו, לכן יכהן לצידו שמוליק חנין, מנהלה המקצועי של מחלקת הנוער ובעל תעודת פרו.

יעקב שחר הסביר לאתר הרשמי את ההחלטה: "אריק היה המועמד הטבעי לקבלת התפקיד וכבר עשינו זאת בעבר עם רוני לוי. כאן נלקח בחשבון מצב הקבוצה ונבדקה האפשרות להביא מאמן מנוסה למשימה הלא קלה. היו לנו הצעות רבות מגורמים שונים. לפחות ארבעה מאמנים זרים מחו"ל ומספר מאמנים ישראליים.

"החלטנו לבדוק את האפשרות עם רן בן שמעון, ממנו קיבלנו מסר חיובי והערכה כי ישוחרר תמורת פיצוי לא גדול. כמועדון מסודר פנינו לא.א.ק לרנקה ונדהמנו מגובה הסכום שדרשו. הנושא ירד מבחינתנו מהפרק אולם רן, שמאוד רצה להגיע למכבי, ביקש 48 שעות לשכנוע בלרנקה. הפערים נשארו ולא אפשרו את המהלך. המשימה נמסרה לאריק לפני שבוע. אני גאה שהצלחנו לשמור אותה אצלנו עד שהובהרו התקנות ונערכנו בהתאם.

"אריק נפרד למעשה אתמול מתפקידו כמאמן הנוער. במשך כל השבוע שעבר אימן והכין את קבוצת הנוער עוזרו של אריק, יורם בסר.טבעי ואצילי מצדו של אריק לתת לבסר את הבמה ולהתראיין כנהוג בטלוויזיה במשחקים המשודרים. כל הכבוד לאריק ובהצלחה בתפקידך החדש".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
יעקב שחר, מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
"כבר עשינו זאת בעבר עם רוני לוי". שחר/אדריאן הרבשטיין

בנאדו, שיחגוג בעוד כשבועיים את יום הולדתו ה-39, גדל במכבי חיפה וגם החל בה את הקריירה הבוגרת שלו. הוא שיחק בקבוצה 12 עונות בשלוש קדצניות שונות ולבש את מדי בית"ר ירושלים שש עונות נוספות בשתי קדנציות שונות. לאורך קריירת משחק של 18 שנה הוא זכה בשבע אליפויות עם הירוקים ובשתי אליפויות עם הקבוצה מהבירה וכן בשלושה גביעי מדינה (אחד עם מכבי חיפה, שניים עם בית"ר ירושלים). בנוסף, בלם העבר הוא שיאן ההופעות בנבחרת ישראל עם 94 משחקים בינלאומיים.

בנאדו שעזב את כפר גלים לבית"ר ירושלים בקיץ 2006, חזר לכרמל בעונת 2010/11 במה שבדיעבד התבררה כעונת הפרישה שלו. בקיץ הבא הומלץ לו לפרוש אחרי סדרת בדיקות רפואיות שעבר והוא הודיע את תליית הנעליים ביוני 2012. במהלך העונה שעברה צורף לצוות המקצועי של אלישע לוי ובקיץ האחרון מונה למאמן קבוצת הנוער. אחרי פיטוריו של ראובן עטר, הוא מונה למאמנה הזמני של הקבוצה הבוגרת, מינוי שהפך היום לקבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully