וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: אולימפיאקוס הביסה את אפס 53:75

אלופת אירופה נקמה בטורקים עם הצגה גדולה. ברצלונה עדיין מושלמת עם 66:90 על ריטאס, מלאגה - פרוקום גדיניה 48:63

אימג'בנק GettyImages

צפו בניצחון הגדול של אולימפיאקוס

לראשונה מזה זמן רב מכבי תל אביב לא שיחקה הערב (חמישי) ביורוליג, אולם שבעה משחקים אחרים דווקא כן התקיימו בליגת הכדורסל הטובה באירופה. המשחק המרכזי נערך בבית ג', שם נקמה אולימפיאקוס באנאדולו אפס, ודרסה אותה עם 53:75 ענק ביוון. באותו בית חזרה מילאנו לחיים, כשדילגה מעל צדוויטה זאגרב עם 60:75 קליל. בבית ד', הקבוצה המושלמת היחידה שעוד נותרה במפעל, ברצלונה, שמרה על מאזנה המושלם כשהביסה בקלילות בביתה 66:90 את ריטאס וילנה החלשה. סגניתה, צסק"א מוסקבה, הביסה את פרטיזן בלגרד 61:78. בבית ב' של מכבי תל אביב המשיכה מלאגה את המומנטום הנהדר בו היא מצויה, כשגברה בקלילות על פרוקום גדיניה החלשה 48:63, בעוד במקביל השיגה אלבה ברלין ניצחון חשוב על שאלון - 82:87. בבית א' לא התקשתה פנרבחצ'ה/אולקר להביס בביתה 68:85 את לובליאנה המאכזבת.

בית א'

פנברחצ'ה/אולקר - לובליאנה 68:85

קבוצת הפאר של סימונה פיאנג'יאני קטעה רצף של שני הפסדים, בעיקר בשל בריאותו של בו מקאלב, שהערב אמנם לא עלה בחמישיה ושותף רק ל-16 דקות, אך דומה כאילו עצם נוכחותו עשתה את ההבדל, וכמוה גם 13 הנקודות וארבעת האסיסטים שחילק. המארחת פתחה מצוין והוליכה 22:40 כבר ברבע השני, ומשם לובליאנה כבר לא חזרה, והתרחקה מאוד מתמונת ההעפלה לשלב הטופ 16. בויאן בוגדנוביץ' הצטיין אצל פנר עם 19 נקודות, את לובליאנה הוליך דילן פייג' עם 23.

שחקן פנרבחצ'ה/אולקר דייויד אנדרסן מול שחקן אולימפיה לובליאנה דילן פייג'. GettyImages
8 נקודות, 9 ריבאונדים, ניצחון קליל. דייויד אנדרסן מול דילן פייג'/GettyImages

בית ב'

שאלון - אלבה ברלין 87:82

ערב המשחק היו צמודות שתי הקבוצות במקומות 4 ו-5 בבית ב', ועל כן ידעו שההתמודדות ביניהן עלולה להיות מכריעה במירוץ לטופ 16. בסופו של דבר, בתום משחק הפכפך למדי, עצרה אלבה רצף של ארבעה הפסדים רצופים והבדילה עצמה משאלון בטבלה הצפופה. בלייק שליב ובריון ראש צימקו ל-84:82 בלבד, שמונה שניות לסיום, ולאחר ש-וולה אבדלוביץ' קלע רק פעם אחת מהקו עוד ניסה שליב לשלוח את המשחק להארכה, אך איבד כדור וחרץ את גורל קבוצתו. יאסין אידביהי הצטיין אצל המנצחים עם 16 נקודות, שפרציק הוסיף 13, בעוד מנגד, 21 של ושליב לא הספיקו לצרפתים החביבים, שיגיע בשבוע הבא ליד אליהו.

מלאגה - פרוקום גדיניה 48:63

הניצחון הגדול ביד אליהו על מכבי תל אביב בשבוע שעבר הפיח באנשי מלאגה אמונה כי הקבוצה שפתחה את העונה נהדר מסוגלת לסיים את שלב הבתים הראשון בפסגת הבית, והערב הקבוצה של יסמין רפשה המשיכה במומנטום הנהדר בו היא נמצאת ורשמה ניצחון שישי ברציפות באירופה - אפילו אם היה מדובר באחד המשחקים ההתקפיים החלשים במפעל העונה. רבע שני של 10:21 סייע למארחת לברוח קדימה ליתרון דו-ספרתי, שלא עמד בספק עד שריקת הסיום. קוסטה פרוביץ' (12 נקודות) וארל קאלוויי (11) היו היחידים שקלעו בספרות כפולות למלאגה, מנגד הוליך אדם הירצ'אניוק את המפסידים עם 10 נקודות. הנתון המדהים באמת? פרוקום זרקה הערב לא פחות מ-21 פעמים מחוץ לקשת - וקלעה רק פעם אחת (4%).

שחקן מלאגה ארל קאלוויי. GettyImages
לא עוצרים. קאלוויי/GettyImages

בית ג'

אולימפיאקוס - אנאדולו אפס 53:75

נו, מי זוכר כעת את המפגש בין השתיים הללו במחזור השני, אז הביסה אפס את יריבתה השנואה מיוון 72:98? אלופת אירופה נקמה הערב, ונקמה בגדול. רבע שני ענק של האדומים, בו עצרו את הטורקים על שש נקודות בלבד, סייע להם לברוח קדימה ליתרון של 37:58 ברבע השלישי. משם, מיותר לציין, אפס כבר לא חזרה - למען האמת, היא בקושי הצליחה לצמק. קוסטס פפניקולאו הצטיין עם 17 נקודות (4 מ-6 מחוץ לקשת), ואסיליס ספאנוליס תרם 14 ואייסי לואו הוסיף 10. הטורקים סבלו ממשחק חלש במיוחד של ג'ורדן פארמר (6 נקודות, 3 מ-10 מהשדה) וסאשה וויאצ'יץ' (8 נקודות, 2 מ-9 מהשדה), כשרק ג'מון לוקאס קלע בספרות כפולות עם 15.

ארמאני מילאנו - צדוויטה זאגרב 60:75

קשה להאמין, אבל הניצחון הערב קטע עבור מילאנו רצף מטורף של ארבעה הפסדים. אחרי מחצית ראשונה שהיתה צמודה בעיקרה, ברחה המארחת עם רבע שלישי של 9:25, הוליכה כבר 53:75, ועד הסיום רק הצליחה צדוויטה להמתיק במעט את הגלולה. עבור הקרואטים זהו הפסד שעלול לחרוץ את גורלם בתמונת ההעפלה לטופ 16, דווקא לאחר שני נצחונות גדולים על קאחה לבוראל וז'לגיריס. אנטוניס פוציס הוליך רשימה של חמישה שחקנים בספרות כפולות עם 15 נקודות, כשקית' לנגפורד הוסיף 11 וריצ'רד הנדריקס 10. מירו בילאן קלע 15 לצדוויטה.

שחקן אנאדולו אפס ג'ורדן פארמר מול שחקן אולימפיאקוס אוונג'לוס מנצאריס. GettyImages
אפילו פארמר לא עזר. אקס מכבי תל אביב מול מנצאריס/GettyImages

בית ד'

צסק"א מוסקבה - פרטיזן בלגרד 61:78

האלופה הרוסית התאוששה מהתבוסה לברצלונה לפני שבועיים עם ניצחון נינוח על ריטאס וילנה בשבוע שעבר, ועכשיו השיגה עוד שתי נקודות קלות שלא הזכירו במאומה את המשחק הצמוד בין הקבוצות בסיבוב הראשון. דיונטה כריסמס, שהיה מצוין בליגת הקיץ של ה-NBA וכמעט זכה בחוזה בבוסטון לפני שהצטרף לצסק"א לפני כשבועיים, קלע נקודות יורוליג ראשונות - ועוד איך, עם 13 נקודות ב-11 דקות משחק. סאני ווימס כרגיל הוליך את רשימת הקלעים עם 14 נקודות, בעוד מילוש טאודוסיץ' צירף לחמש הנקודות שלו לא פחות מ-11 אסיסטים. המפסידה, לה היה זה הפסד שישי העונה, קיבלה 12 נקודות שלא הספיקו מ-ולאדימיר לוצ'יץ' ודרגאן מילוסאבלייביץ'.

ברצלונה - ריטאס וילנה 66:90

הקבוצה היחידה שעדיין לא הפסידה העונה ביורוליג ממשיכה לשמור על מאזנה המושלם. בארסה עלתה ליתרון 14:25 ברבע הראשון, אלא שרבע שני נהדר של ריטאס סייע לה לבצע מהפך מפתיע ולרדת לחדרי ההלבשה ביתרון 42:45. אלא שחואן קרלוס נבארו הבלתי נגמר ופיט מייקל דאגו לבצע מהפך משלהם, הקפיצו את הקטלאנים ליתרון דו-ספרתי בפתיחת הרבע האחרון, ועם 6:22 ב-10 הדקות האחרונות השיגו הקטלאנים עוד ניצחון מוחץ. נבארו, שנמצא בכושר מצוין, סיים עוד ערב גדול עם 24 נקודות באחוזים טובים, אנטה טומיץ' הוסיף 17 במאה אחוז מהשדה ומייקל תרם 15 נקודות. את ריטאס, לה ההתקפה הגרועה ביורוליג, הוליך לאון ראדוסביץ' עם 14 נקודות.

שחקן ברצלונה חואן קרלוס נבארו. GettyImages
מחצית שניה גדולה. נבארו/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully