וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטבול: את מוכרת לי מפעם

24.11.2012 / 10:00

חצאי גמר ה-NFC מהעונה שעברה ישוחזרו במחזור ה-12: הסיינטס מול הניינרס, הג'איינטס מול הפאקרס. טמפה-אטלנטה

אחרי שחגיגת חג ההודיה עברה חלפה לה, כולנו יכולים להתפנות לעוד מחזור גדוש ב-NFL, ה-12 במספר העונה, בו חוזרות כל הקבוצות האחרונות משבוע החופש שלהם, לערב מלא במשחקים לקראת שלבי ההכרעה. בעוד שב-AFC ארבע קבוצות כבר הבטיחו כמעט סופית את אליפות הבית ונאבקות על מיקום כרגע, הרי שבחטיבה המקבילה שמחה וששון וקרבות עזים עוד מצפים לנו.

שיקגו תנסה להתאושש מהמפלה במאנדיי נייט ותארח את מינסוטה, שנאבקת על מקומה, טמפה ביי נואשת לניצחון נוסף והיא תפגוש את אטלנטה המגמגמת, ניו אורלינס המתאוששת תארח את סן פרנסיסקו לשיחזור של אחד ממשחקי הפלייאוף הגדולים של השנים האחרונות ובכלל והדובדבן יגיע בדמות סאנדיי נייט בין ניו יורק ג'איינטס לגרין ביי פאקרס.

בגזרת ההימורים, עשינו בשבוע שעבר 10 מ-13 מכובד ביותר ולצד משחקי חג ההודיה, אותם סיים המדור עם 0 מ-3 מהדהד (אמרתי לכם שהג'טס ינצחו...), אנחנו עם 103 מ-163 (63.1). וכעת, לשידורים.

ורנון דייויס שחקן סן פרנסיסקו פורטי ניינרס. Paul Sakuma, AP
בשנה שעברה הוא הכריע. ורנון דייויס/AP, Paul Sakuma

20:00

METV: טמפה ביי - אטלנטה
FOX: שיקגו - מינסוטה

23:05-23:25:

METV: ניו אורלינס - סן פרנסיסקו
FOX: סן דייגו - בולטימור
5+ לייב: אריזונה - סנט לואיס

בין ראשון לשני, 3:20, ESPN:

ניו יורק ג'איינטס - גרין ביי

בין שני לשלישי, 3:30, ESPN:

פילדלפיה - קרולינה

ניק פולס שחקן פילדלפיה איגלס. Nick Wass, AP
למי שממש מתעקש, גם ניק פולס יהיה על המסך/AP, Nick Wass

20:00: הכל או כלום בצפון

שיקגו (3:7) - מינסוטה (4:6)

לאן תלך העונה של הברס ולאן זו של הווייקינגס? לא מעט תשובות יתקבלו אחרי המשחק הזה. שתי היריבות ל-NFC צפון מגיעות למפגש קריטי על המקום בפלייאוף. שיקגו, בלי ג'יי קאטלר שעלול להיות מושבת גם הפעם בשל זעזוע מוח, לא תיפקדה בסן פרנסיסקו וחטפה הפסד שני רצוף. מינסוטה נמצאת משחק אחד מאחוריה והיא גם מגיעה טרייה משבוע החופש. הווייקינגים נסמכים כמובן על אדריאן פיטרסון הנפלא, שממלא את החסך בהתקפת מסירה ראויה. מול הגנת הדובים הקשוחה, שבוודאי תרצה להוכיח שהיכולת במפרץ הייתה חד פעמית, AP צפוי לעבור ערב ארוך. זה יהיה המשחק ה-104 בין הקבוצות ושיקגו ניצחה בכל חמשת המפגשים האחרונים.

התחזית: שיקגו לא בעניינים, מינסוטה לוקחת את זה

סינסינטי (5:5) - אוקלנד (7:3)

לאור הפציעה של בן רות'לסברגר, שמחלישה משמעותית את פיטסבורג, הבנגאלס קיבלו זריקת מרץ וחזרו לחיים, כשהם מגיעים למשחק הזה עם שני ניצחונות רצופים, בהם ההגנה חזרה להראות מצוין ואנדי דלטון נהנה מכל רגע. מאזן הנקודות של סינסי בשני המשחקים האלה עמד על 19:59 וכדי שמצב הרוח הטוב באוהיו יישמר למשך שבוע נוסף הבאנגלס צריכים להמשיך ולתקוף, בעיקר מול הגנת הריידרס המביכה, שספגה לא פחות מ-135 נקודות בשלושת משחקיה האחרונים, בהם הקבוצה הפסידה כמובן. אוקלנד מפורקת לחלוטין ומתחילה כבר לחשוב על הדראפט, בו היא תצטרך למצוא פיתרון לבעיית משחק הריצה, שמדורג במקום ה-31 בליגה. מי שלא נראה מוטרד מכל הצרות הוא קרסון פאלמר, שממשיך לזרוק בקצב מטורף ולשפר את המספרים, בדרך לעונה אישית לא רעה.

התחזית: סינסינטי, בקלות

קליבלנד (8:2) - פיטסבורג (4:6)

הסטילרס בצרות. למרות יכולת סבירה של ביירון לפטוויץ', הם שמטו את המשחק הביתי מול בולטימור ואיתו ככל הנראה גם את הסיכוי לתפוס את הבכורה ב-AFC צפון. שבוע לפני שהם נוסעים למשחק חוץ מול הרייבנס, הפלדות ייאלצו קודם כל לנצח, שוב ללא בן רות'לסברגר ואפילו ללא לפטוויץ', שנפצע גם הוא, את הקבוצה החלשה ביותר בבית שלהם, אחרת גם המקום בפלייאוף יתחיל לחמוק. צ'רלי באץ' צפוי לפתוח. הבראונס הובילו בפער גדול והציגו הגנה מעולה במחצית הראשונה בדאלאס, אבל כשהראש בבחירה גבוהה בפלייאוף, הידיים והרגליים כבר לא ממש רוצות לנצח ואכן, הם איבדו את המשחק בהארכה. ברנדון ווידן צפוי לאכול מרורים מהגנת המסירה הטובה בליגה, כשגם לטרנט ריצ'רדסון הצעיר מחכה ערב לא קל. מאז 1994, המאזן בין הקבוצות מראה על 4:29 מוחץ לסטירלס.

התחזית: יש סיבה למאזן הזה. פיטסבורג מנצחת גם בלי קוורטרבק

אדריאן פיטרסון שחקן מינסוטה וייקינגס. Andy King, AP
הזדמנות טובה לאדריאן פיטרסון ומינסוטה/AP, Andy King

אינדיאנפוליס (4:6) - בפאלו (6:4)

אחרי חודש מזהיר במיוחד, אנדרו לאק למד שבליגה הזאת יש ימים בהם שום דבר לא הולך וארבעה איבודים שלו הובילו באופן ישיר לתבוסה של אינדי לפטריוטס, במשחק שקטע לקולטס ארבעה ניצחונות רצופים. למרות ההפסד וההתפרקות ההגנתית במשחק ההוא, החבורה מאינדיאנפוליס עדיין נמצאת על המסלול המהיר לפלייאוף וכדי לא לרדת ממנו, היא צריכה קודם כל לנצח את המשחק הביתי הזה, מול יריבה נחותה ממנה. בפאלו זכתה גם לניצחון על מיאמי בחמישי שעבר וגם לשבוע וחצי של מנוחה, אבל בצפון ניו יורק יודעים שהעונה שלהם די גמורה, אלא אם כן הם יצליחו להתעלות עכשיו בכמה משחקים רצופים. סי ג'יי ספילר ינסה לחגוג על ההגנה הבינונית של הקולטס, אבל לאק צפוי לעשות את אותו דבר ממש מן העבר השני.

התחזית: משום מה זה מריח כמו הפתעה. בפאלו

קנזס סיטי (9:1) - דנבר (3:7)

הנה משחק שיכול להתפתח לכיוונים לא נעימים. פייטון מאנינג הלוהט והברונקוס שלו, עם חמישה ניצחונות רצופים, מגיעים למשחק מול מי שמסתמנת זה זמן רב כקבוצה החלשה בליגה. הצ'יפס, שעשויים לזכות בבחירה הראשונה בדראפט הקרוב, חולמים על קוורטרבק חדש ובשבוע שעבר זרקו את מאט קאסל החלש לטובת בריידי קווין החלש לא פחות, מה שלא עזר למנוע הפסד שביעי ברציפות. דנבר הכריעה כמעט סופית את הבית שלה עם ניצחון על סן דייגו והיא מחפשת לשפר עמדות לקראת ההמשך. החדשות הרעות שהגיעו ממייל היי סיטי הן פציעתו של וויליס מגהאי, שקרע את הרצועה וייעדר בין שישה לשמונה שבועות, כלומר לפחות עד שייחל הפלייאוף אם לא יותר.

התחזית: מישהו חושב להמר נגד דנבר פה?

מיאמי (6:4) - סיאטל (4:6)

הפתיחה הטובה של הדולפינים ממשיכה לרדת לטימיון וההפסד השלישי ברציפות, שהגיע בבפאלו בחמישי שעבר, קבע כמעט סופית שפלייאוף לא יראו העונה בדרום פלורידה. רגע לפני צמד מפגשים מול ניו אינגלנד וסן פרנסיסקו, מיאמי תשמח לנצח כדי לא לראות את המאזן שלה צונח בצורה משמעותית והופך עונה לא רעה לחלשה. הסיהוקס רודפים אחרי מקום בפלייאוף וניצחון שלישי ברציפות יכול בהחלט לקרב אותם אל המטרה. מרשואן לינץ' יפגוש הגנת ריצה לא רעה מולו (תשיעית בליגה) ויהיה חייב לקבל עזרה מראסל ווילסון, שמוביל את התקפת המסירה הגרועה ב-NFL. הרוקי מן העבר השני, ריאן טניהיל, יצטרך לעבוד קשה מאוד מול הגנת ניצי הים הקשוחה.

התחזית: המשחק הזה קריטי לסיאטל, אבל בחוץ היא קבוצה די חלשה. מיאמי

אנדרו לאק שחקן אינדיאנפוליס קולטס. Charles Krupa, AP
עכשיו הוא צריך להוכיח יכולת התאוששות. לאק/AP, Charles Krupa

טמפה ביי (4:6) - אטלנטה (1:9)

איזה משחק גדול בין שתי מוליכות ה-NFC דרום. הבאקנירס להטו בהתקפה בשבועות האחרונים, אבל דווקא מול קרולינה הם היו רחוקים שניות מהפסד. למזלם, עם הניצחונות מגיע גם האופי וקאמבק גדול השאיר אותם במירוץ בזכות ניצחון בהארכה. הפאלקונס מחזיקים כרגע במאזן הטוב ביותר בחטיבה, אחרי שהצליחו לגבור בשיניים על אריזונה, אבל היכולת שלהם לא בשמיים כבר תקופה ארוכה, בעיקר זו של מאט ריאן, שהצליח למסור לא פחות מחמישה איבודים מול הקרדינלס. הפעם ריאן ייתקל בהגנת המסירה החלשה בליגה ובהגנת הריצה הטובה בליגה, כך שעיקר האחריות תיפול עליו. דאג מרטין הנהדר ינסה להוביל את התקפת שודדי הים, שלא מפסיקה לייצר נקודות. אטלנטה ניצחה בשישה מתוך שבעת המפגשים האחרונים ושתי הקבוצות ישחקו שוב במחזור האחרון של העונה.

התחזית: כמו בשבוע שעבר, כל עוד לא יוכח אחרת, נמשיך ללכת עם טמפה

ג'קסונוויל (9:1) - טנסי (6:4)

למרות ההפסד ביוסטון, הג'אגוארס הוכיחו שיש להם פוטבול לתת, בעיקר צ'אד הני הפצוע תמידית, שעלה במקום בליין גאברט וסיפק את משחק חייו עם כמה מסירות מדהימות, מה שהבטיח לו את המקום גם למשחק הנוכחי. לניצחון כאמור, זה לא הספיק, אבל לא בטוח שבצפון פלורידה התלוננו יותר מדי, שכן הם עושים את דרכם הבטוחה לאחת הבחירות הראשונות של הדראפט. הטייטאנס, שנמצאים מקום אחד לפני ג'קסונוויל ב-AFC דרום וגם איבדו עניין בעונה הזו, חוזרים משבוע החופש וינסו לשפר את מאזנם ולהשיג ניצחון שני ברציפות, לפני סדרת משחקים לא פשוטה שמצפה להם, עד לגומלין מול ג'קסונוויל בערב סיום העונה הסדירה.

התחזית: טנסי

מאט ריאן שחקן אטלנטה פאלקונס. John Bazemore, AP
מה נקבל ממאט ריאן אחרי משחק האימים שלו?/AP, John Bazemore

23:05-23:25: זמן נקמה?

ניו אורלינס (5:5) - סן פרנסיסקו (2:1:7)

מי יכול לשכוח את משחק הפלייאוף המטורף בין שתי הקבוצות הללו, בחצי גמר ה-NFC בעונה שעברה? בערב ההוא במפרץ, היתרון החליף ידיים לא פחות מארבע פעמים בשלוש וחצי הדקות האחרונות, עד שאלכס סמית' מצא את ורנון דייויס לטאצ'דאון מנצח במסירה הגדולה בקריירה של הקוורטרבק המושמץ. מאז זרמו הרבה מים במיסיסיפי ודברים רבים השתנו לקראת המפגש הזה. הסיינטס עברו פגרת אימים עם פרשת הבאונטי ופתחו עם ארבעה הפסדים רצופים, אבל עכשיו הם שוב כאן, עם מאזן חצוי ואמונה ביכולתם להשתחל לפלייאוף למרות שורת משחקים מאיימת במיוחד המצפה להם. הניינרס לא הפסידו מאז המפלה מול הג'איינטס לפני חודש וחצי, אבל התיקו שלהם מול סנט לואיס מחייב אותם להמשיך ולנצח כדי להשיג את שבוע החופש. אלכס סמית', גיבור אותו משחק, סבל מזעזוע מוח ולא שיחק בניצחון הקל על שיקגו לפני שבוע וייתכן שהוא יאבד את מקומו שוב לקולין קייפרניק, שהיה מצוין.

התחזית: וואו, מסובך מאוד. ניתן את זה לסיינטס, שלא יכולים להרשות הפסד

סן דייגו (6:4) - בולטימור (2:8)

בעוד הצ'ארג'רס גמרו את העונה עם ההפסד בדנבר בשבוע שעבר, זו של הרייבנס רק מתחילה. העורבים יהיו בפלייאוף, השאלה מאיזה מקום בחטיבה, בה הם נמצאים כרגע במקום השני. בשבוע הבא מצפה להם עוד משחק מול פיטסבורג, בו יוכלו לסגור סופית את הזכייה ב-AFC צפון, בעיקר אם יצליחו לנצח את המשחק הזה בדרום קליפורניה. סן דייגו ניצחה רק פעם אחת בששת משחקיה האחרונים ופיליפ ריוורס נראה אבוד באופן מוחלט, למרות שבמפגש מול ג'ו פלאקו הוא עוד עשוי להיות הקוורטרבק הטוב על המגרש. או בקיצור, אל תצפו ליותר מדי התקפה במשחק הזה.

התחזית: מתישהו סן דייגו תנצח. זה יקרה הפעם

אריזונה (6:4) - סנט לואיס (6:1:3)

חודש לתוך העונה זה נראה כמו קרב אפשרי על הפלייאוף, אבל כרגע זה בעיקר ניסיון לברוח מהמקום האחרון ב-NFC מערב. שתי הקבוצות מגיעות בכושר ירוד, וזה עוד בעדינות, למפגש הזה במדבר. אריזונה עם שישה הפסדים רצופים, האחרון שבהם לאטלנטה במשחק שיכול היה ללכת לקרדינלס, אם רק היה להם קצת אופי, וקוורטרבק. ג'ון סקלטון, שמחליף את קווין קוב הפצוע, נזרק בעצמו והרוקי ריאן לינדלי נקרא להציל את המולדת ועשוי לקבל צ'אנס נוסף. הראמס לא ניצחו כבר חמישה משחקים ברציפות והצליחו להפסיד בבית לג'טס, מה שמראה שהם באמת לא משהו, בעיקר לא סאם בראדפורד, שממשיך להתגלות כבאסט רציני. סנט לואיס ניצחה במפגש הראשון העונה 3:17.

התחזית: איזה משחק גרוע. קרדינלס (אולי תיקו?)

דרו בריס שחקן ניו אורלינס סיינטס. רויטרס
ימשיך בדהרה? בריס/רויטרס

ניו יורק ג'איינטס (4:6) - גרין ביי (3:7), בין ראשון לשני, 3:20

גם המשחק הזה היה חצי גמר ב-NFC בעונה שעברה וכשהענקים, בדרכם לאליפות, הגיעו להתארח בלמבו פילד, הם היממו את הצופים ואת הקבוצה שעשתה 1:15 בעונה הסדירה, עם תצוגת תכלית וניצחון גדול. הג'איינטס חוזרים משבוע החופש, שהיה הדבר לו הם נזקקו יותר מכל אחרי שני הפסדים. לצערם, גם המשחק הזה נופל על חודש נובמבר, שבשנים האחרונות לא מפסיק להביא להם הפסדים. ניו יורק זייפה לאורך לא מעט משחקים העונה, מה שעלה לה כאמור בצמד ההפסדים ואיפשר לדאלאס לצמצם פערים במירוץ הפלייאוף. לג'איינטס נותרו משחקים קשים עד לסיום העונה והם בהחלט צריכים להישמר מהפאקרס הדוהרים, שניצחו חמישה ברציפות. גרין ביי מנהלת מאבק תלת ראשי עיקש את ה-NFC צפון וגם לה נותרו כמה מבחנים רציניים בהמשך. מלבד ארון רוג'רס, ששוב נראה בשיאו, מי שיצטרך להתאפס במהרה הוא מייסון קרוסבי, שמציג יכולת חלשה מאוד לאחרונה. הבועט האמין בדרך כלל יעבוד קשה מול הרוחות במדולנדס והיכולת שלו עשויה להיות קריטית במשחק הזה. אגב, בעונה הסדירה הג'איינטס לא ניצחו את גרין ביי מאז 2004.

התחזית: עוד משחק קשה מאוד לחיזוי, אבל המנוחה תועיל לג'איינטס, שינצחו

פילדלפיה (7:3) - קרולינה (8:2), בין שני לשלישי, 3:30

אנחנו לא רגילים למשחקים לפרוטוקול במאנדיי נייט, אבל זה בדיוק מה שנקבל השבוע, דרך די מתסכלת לסגור מחזור. שתי הקבוצות כבר מזמן עם הראש בעונה הבאה ועוד קודם לכן, בדראפט ובסוגיית המאמן. האיגלס חייבים לצאת כבר מהרצף המזעזע שעומד כרגע על שישה הפסדים ומי שינסה לעשות זאת יהיה ניק פולס, ששוב יחליף את מייקל ויק הפצוע. אחרי משחק לא מבטיח במיוחד מול וושינגטון, שהסתיים בתבוסה כואבת, פולס ינסה להוכיח שמקומו בכל זאת מאחורי הסנטר. מן העבר השני, הפנת'רס גילו לוזריות יוצאת דופן ושמטו ניצחון בטוח בטמפה ביי וגם אצלם יש קוורטרבק מתקשה, בדמות קאם ניוטון.

התחזית: פילדלפיה יוצאת מהדיכאון, לפחות זמנית

פוטבול בוואלה! ספורט

איליי מאנינג ניו יורק ג'איינטס מול רוברט גית'רס סינסינטי בנגאלס. Michael Keating, AP
עוד הפסד באוקטובר? איליי מאנינג/AP, Michael Keating

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully