וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גידי קליגר נקנס ב-15 אלף ש"ח ע"י הוועד האולימפי

19.11.2012 / 9:00

שייט ה-470 שסרב לחזור לארץ יחד עם המשלחת הישראלית אחרי לונדון 2012 נענש בחומרה בבית הדין המשמעתי

בית הדין המשמעתי של הוועד האולימפי החליט אתמול (ראשון) לקנוס את שייט ה-470, גידי קליגר, בסכום של 15 אלף שקלים בגין עבירה משמעתית ובהרחקה על תנאי לשנתיים מפעילות בנבחרת ישראל. כזכור, קליגר שאיכזב בלונדון 2012 יחד עם שותפו ערן סלע, סירב לחזור לארץ יחד עם המשלחת הישראלית למרות הוראתו של יו"ר איגוד השייט יהודה מעיין. הסיפור הזה עורר הדים רבים וגם סוג של נתק בין קליגר לבין איגוד השייט בראשות יהודה מעיין. ההחלטה לקנוס אותו גרמה לזעם רב אצל מקורביו.

נציג הספורטאים בוועד האולימפי, יואל רזבוזוב, שלח בתגובה מכתב ליו"ר הוועד האולימפי צבי ורשביאק בו נכתב: "הקנס הכבד (במידה ולא יתוקן) יוביל בסופו של דבר ,ככל הנראה, לפרישתו של גידי וזאת מעבר לאבדה גדולה לספורט הישראלי גם פגיעה משמעותית במעמד הספורטאי. אני מודיע לך כחבר הועד האולימפי וכנציג הספורטאים בועד שגייסתי עו"ד שיעתור בשמו של גידי לבית הדין העליון של הועד האולימפי בבקשה להמיר את עונש הקנס להרצאות בפני תלמידים או כל עונש חינוכי אחר שלא יגרור בסופו של יום לפרישתו מהענף.
אנו מודעים לעובדה כי בית הדין עצמאי , אך אני סבור כי קיימת הזכות והחובה שלך כיו"ר הועד האולימפי להשמיע את קולך ולהצטרף ליוזמה שלי להקלת העונש הבלתי מידתי שהוטל על ספורטאי שייצג את המדינה במאות אירועי ספורט ובשלוש אולימפיאדות".

בנוסף לדיון בעניינו של קליגר, הגיש מנהל היחידה לספורט הישגי, גילי לוסטיג, דו"ח מקצועי שמסכם את הופעת המשלחת הישראלית בלונדון 2012. ענפי השחיה, והתעמלות אומנותית הוגדרו כהופעה מכובדת. התעמלות מכשירים, טניס, שחייה אומנותית וקליעה הוגדרו כהופעות סבירות. ג'ודו, שייט, בדמינטון ואתלטיקה הוגדרו כהופעות מאכזבות.

עיקרי ההמלצות של לוסטיג לקראת משחקי ריו 2016 הן לאחד במסגרת היחידה לספורט הישגי את כל הפעילויות של ההכנות האולימפיות, לקבוע סדרי עדיפויות ענפיים, להמשיך לעבוד לפי שיטת הפרוייקטים, לשדרג מתקנים לאומיים ולשלוח מאמנים ליותר השתלמויות.

למעלה מ-150 איש מישובי הדרום: אשדוד, גן יבנה, באר שבע, אשקלון, ביצרון, וברור חייל ביקרו אתמול והיום במוזיאון החוויה האולימפית של הוועד האולימפי בישראל בתל אביב, שמזמין את תושבי האזור (תושבי קו 40 הקילומטרים) להתארח במקום ללא תמורה. עלות כניסת מלווים שיבואו עמם ממרכז הארץ תהיה בחצי המחיר. יש להציג תעודה מזהה בכניסה לחוויה האולימפית.


שייט בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully