וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשש למהומות: נדחה המשחק בין אחי נצרת לנצרת עילית

18.11.2012 / 21:14

המשטרה חששה מעימותים בין אוהדים יהודים לאוהדים ערבים עקב המלחמה בעזה: "זה טעון מאוד, יהיה קשה לשמור על סדר"

משטרת ישראל החליטה לדחות את המשחק בין אחי נצרת להפועל נצרת עלית במסגרת הליגה הלאומית, בטענה שהמשחק - שאמור היה להיערך מחר - עלול להוות מוקד לפורענות ולמקרים אלימים בשל האירועים בעזה. לאחר הערכת מצב הודיעה המשטרה לשתי הקבוצות כי המשחק יידחה עקב חשש לעימותים בין האוהדים היהודים לאוהדים הערביים של שתי הקבוצות.

הקבוצות קיבלו את ההחלטה באכזבה גדולה, שכן המשחק חשוב מאוד לשתיהן. לטענת גורמים בשתי הקבוצות, אין סיבה מוצדקת לבטל את המשחק, בדיוק כפי שאין סיבה לבטל כל משחק עם מתיחות.

אנס דאבור שחקן מכבי אחי נצרת, משמאל. מגד גוזני
המחאות בנצרת נגד הלחימה בעזה הפחידו את המשטרה. דאבור/מגד גוזני

"לפני שבוע היה משחק בין סכנין לבית"ר ירושלים, שהוא לא פחות טעון, ואף אחד לא ביטל אותו", אמר גורם בנצרת עלית, "אז למה עכשיו צריך לבטל את המשחק שלנו? לא ברור".

למרות הטענות של הקבוצות, במשטרה שלמים עם ההחלטה, כשעיקר הדאגה הגיעה לאור הפגנות שנעשו בימים האחרונים בנצרת נגד המלחמה וכאות הזדהות עם תושבי עזה. לטענת המשטרה, התושבים היהודים בנצרת עלית תכננו הפגנות ועצרות הזדהות התומכים במלחמה ובחיילי צה"ל, דבר שהביא למתיחות רבה ולחשש שמשחק בין הקבוצות עלול להיגרר לתקריות אלימות שיסכנו הן את השחקנים והן את האוהדים שהיו צפויים להגיע במגרש בעילוט.

אבי סבג מאמן מכבי אחי נצרת. מגד גוזני
"אם יכלו לשחק אתמול בתל אביב עם אזעקות וטילים, לא היה קורה כלום אם היו גם מקיימים את המשחק היום. כל השבוע התכוננו". סבג/מגד גוזני

רב פקד יקי אוחנה ממחוז חוף במשטרה הסביר היום את ההחלטה: "בהתבסס על הערכת מצב שבוצעה במחוז חוף ובכפוף לסמכות חוקית, הוחלט על דחיית המשחק בין הקבוצות לשם שמירת ביטחון הציבור".

גורם במשטרה היה חריף יותר ואמר: "אם היו מקיימים את המשחק, קשה היה למשטרה לשמור על הסדר. היו הערכות וקיבלנו מידע מראש שאמורות להיות התפרעויות במשחק שהפך טעון מאוד. עדיף לכולם שהוא יידחה מעט".

מאמן אחי נצרת אבי סבג התייחס גם הוא לאכזבה מהדחייה. "אני מכבד כל החלטה של משטרת ישראל אבל לדעתי אם יכלו לשחק אתמול בתל אביב עם אזעקות וטילים, לא היה קורה כלום אם היו גם מקיימים את המשחק היום. כל השבוע התכוננו כמו שצריך. זה משחק חשוב, ופתאום מודיעים לנו שהוא נדחה. זה בטח לא נעים, אבל אין לנו מה לעשות".

על האפשרות שהועלתה - להעביר את המשחק מעילוט - אמר סבג: "בשום פנים באופן זה לא יקרה. איזו עילה יש להעביר את המשחק למגרש אחר? לא נסכים לזה". יצוין כי גם במשטרה לא העלו את האפשרות בפני אנשי נצרת והודיעו ישירות כי המשחק יידחה למועד לא ידוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully