וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטבול: ככה נראות פייבוריטיות?

19.11.2012 / 9:30

יוסטון ניצחה במשחק מופרע 37:43 את ג'קסונוויל, אטלנטה גברה בקושי 19:23 על אריזונה. בולטימור ניצחה בפיטסבורג

הדבר הכי נחמד ומדהים ב-NFL, בלי קשר לזהות הקבוצה האהודה על כל אחד, הוא שאף משחק, בשום שבוע, אינו בטוח לחלוטין. שתיים מהקבוצות הטובות בליגה כמעט וגילו זאת הערב (ראשון). יוסטון נזקקה לניסים ונפלאות כדי לחלץ 37:43 ביתי מול ג'קסונוויל בהארכה ואילו אטלנטה גירדה 19:23 על אריזונה, למרות לא פחות מחמישה איבודים של מאט ריאן.

במשחקים נוספים, גרין ביי השיגה 20:24 על דטרויט, סינסינטי הביסה 6:28 את קנזס סיטי, ניו יורק ג'טס עשתה זאת מול סנט לואיס עם 13:27 ואילו וושינגטון נעזרה במשחק ענק של רוברט גריפין השלישי, כדי לטייל ל-6:31 מול פילדלפיה המפורקת. טמפה ביי הדוהרת ניצחה בקרולינה 21:27 בהארכה, בזכות קאמבק גדול. דאלאס חזרה אף היא מבור גדול והשאירה את העונה שלה בחיים, עם 20:23 בהארכה על קליבלנד.

בסדרה השנייה, ניו אינגלנד הראתה עליונות על אנדרו לאק ואינדיאנפוליס עם 24:59 מוחץ. דנבר דוהרת וניצחה 23:30 את סן דייגו. ניו אורלינס ממשיכה להתקדם והביסה 17:38 את אוקלנד. במשחק שנעל את הלילה, בולטימור השיגה 10:13 חשוב מאוד בפיטסבורג.

מאט שאוב שחקן יוסטון טקסאנס. Patric Schneider, AP
איכשהו, יוסטון חילצה ניצחון. מאט שאוב/AP, Patric Schneider

יוסטון (1:9) - ג'קסונוויל (9:1) 37:43 (בהארכה)

מאיפה בכלל מתחילים להסביר את המשחק הלא שפוי שהיה בריליאנט סטדיום של יוסטון? אולי מהסוף. 2:01 לסיום ההארכה, מאט שאוב מצא את אנדרה ג'ונסון, שרץ עם הכדור 48 יארד עד לאנדזון ושלח את כולם הביתה בתום המשחק הכי מטורף שראינו השנה. עכשיו נלך אחורה. מאט שאוב מצא את קישון מרטין מיד בפתיחה לטאצ'דאון ראשון במשחק, אלא שצ'אד הני, שעלה מהר מאוד במקום בליין גאברט שנפצע, סיפק את משחק חייו וענה עם צמד משלו, למרסדס לואיס ולססיל שורטס (ל-67 יארד). שאוב שוב הגיב עם מסירה לג'יימס קייסי ולמחצית ירדנו בשוויון 17:17. הג'אגוארס עלו גם למחצית השנייה בלי רגשי נחיתות וטאצ'דאונים מאת הני, ללואיס ולג'סטין בלקמון (הפעם 81 יארד), הציבו אותם ביתרון 14. הטקסאנס לא נשברו גם הפעם ועם 5:39 על השעון הצליחו לכפות הארכה, כששאוב מוצא את גארט גרהאם פעמיים. עוד לפני הטאצ'דאון המנצח כל קבוצה כבשה שער שדה בהארכה ותיקו שני בתוך שני מחזורים כמעט הגיע, אבל אנדרה ג'ונסון הגיע לפניו.

עכשיו למספרים ומומלץ לעקוב בזהירות: שאוב סיים עם 43 מ-55, 527 (!) יארדים (שווה למספר השני הכי גבוה בתולדות הליגה), חמישה טאצ'דאונים וצמד איבודים. אנדרה ג'ונסון תפס 14 כדורים ל-273 יארד (הכי הרבה מאז טרל אואנס ב-2000). בצד השני, הני סיפק רביעיית טאצ'ים (הראשון שעושה זאת כמחליף מאז סטיב יאנג ב-1987) ו-354 יארד, 236 מהם הלכו לידיים של בלקמון הנהדר, אבל בסופו של יום, הטקסאנס נותרו עם הפסד בודד והג'אגוארס, עם ניצחון בודד.

צ'אד הני שחקן ג'קסונוויל ג'אגוארס. Patric Schneider, AP
משחק מעולה שלא הספיק. הני/AP, Patric Schneider

אטלנטה (1:9) - אריזונה (6:4) 19:23

מאט ריאן והפאלקונס לא רגילים למשחקים כאלה רעים. נכון, הקבוצה מג'ורג'יה התאוששה אחרי ההפסד הראשון העונה, שהגיע בשבוע שעבר מול הסיינטס, אבל היכולת הזו לא תוביל אותה רחוק. ריאן הצליח למסור ללא פחות מחמישה (!) איבודים, שניים פחות ממה שהיו לו בכל שאר המשחקים העונה גם יחד. מצד שני, אם בערב כזה, בו מאטי אייס גם לא מסר לאף טאצ'דאון, אטלנטה מנצחת, אולי היא תוכל להתנחם לפחות באופי. ריאן סיים עם 301 יארד (הקוורטרבק הראשון שמנצח עם חמישה איבודים מאז בארט סטאר ב-1967), 123 מהם לרודי וויט, אבל מי שהצילה אותו הייתה בעיקר ההגנה. אריזונה, שרשמה הפסד שישי ברציפות, טסה ל-0:13 ברבע הראשון, אבל ג'ונתן באבינו סימן את הקאמבק עם החזרת פאמבל לטאצ'דאון ושוויון 16:16 במחצית. אחרי ההפסקה לא זכינו ליותר מדי, חוץ מטאצ'דאון מכריע של מייקל טרנר, שהגיח ליארד בודד וקבע מהפך, 6:42 לסיום. ג'ון סקלטון, הקוורטרבק המחליף של קווין קוב באריזונה, הוחלף בעצמו ובמקומו עלה הרוקי ריאן לינדלי, שסיים את משחקו הראשון בקריירה עם 64 יארד ופאמבל ופינה את הבמה ללרוד סטיבנס הולינג, שמצידו סיפק 127 יארדים בריצה, שלא הספיקו.


סנט לואיס (6:1:3) - ניו יורק ג'טס (6:4) 27:13

הסילונים הצליחו לקטוע רצף של שלושה הפסדים מול הראמס הדועכים, שמצידם לא ניצחו משחק מאז תחילת אוקטובר. "קרב" הקוורטרבקים בין סאם בראדפורד המארח למארק סאנצ'ז האורח לא הבטיח יותר מדי ובהתאם, גם לא קיים הרבה, אבל הבחור מניו יורק היה קצת יותר חד ונעזר במשחק ריצה טוב ובעיקר, באנמיות התקפית רצינית מצד סנט לואיס, שעלתה ראשונה על הלוח עם טאצ'דאון של ברנדון גיבסון לקראת סוף הרבע הראשון, אבל מאותו רגע לא ייצרה שום דבר. סאנצ'ז מצא את צ'אז שילנס באנדזון ובילאל פאוול הוסיף שתי גיחות מקרוב ברבע האחרון, כדי להכריע את העסק, לפני שבראדפורד מצא את גיבסון שוב, הפעם בגארבג' טיים. סאנצ'ז סיים עם 178 יארד וטאצ'דאון ומה עשה טים טיבו אתם שואלים? מינוס יארד במסירה, מינוס חמישה בריצה. בראדפורד סיפק 170 יארד בלבד באחוזים רעים, צמד, איבוד אווירי ופאמבל.

מאט ריאן שחקן אטלנטה פאלקונס. John Bazemore, AP
מה קרה לו? מאט ריאן/AP, John Bazemore

וושינגטון (6:4) - פילדלפיה (7:3) 6:31

האיגלס ידעו שניק פולס עשוי להתקשות בפתיחה הראשונה בקריירה, לאחר שהחליף את מייקל ויק הפצוע, אבל כנראה שגם הם לא חלמו שהרוקי יפתח עם צמד איבודים בשני הדרייבים הראשונים שלו, בדרך להפסד שישי (!) ברציפות, באחת העונות האיומות בתולדות המועדון מעיר האחווה. הרדסקינס, שהגיעו למשחק אחרי שלושה הפסדים רצופים, אמרו הרבה תודה ונהנו מערב קסום של רוברט גריפין השלישי, שהגיע לשיאו עם שני לייזרים של 49 יארד (לאלדריק רובינסון) ו-61 (לסנטנה מוס) וסידר את הניצחון הנינוח. גריפין, מצא לטאצ'דאונים גם את דרל יאנג ולוגאן פולסן וסיים משחק ראשון בקריירה עם ארבעה טאצ'דאונים אוויריים וסגר 200 יארד עגולים ב-14 מ-15, כשהוא מוסיף 84 יארד בריצה. אכן, משחק גדול. פולס מסר לא פחות מ-46 פעמים, 21 מהניסיונות גם צלחו והוא סיים עם 204 יארד וללא טאצ'דאון.

קנזס סיטי (9:1) - סינסינטי (5:5) 28:6

הצ'יפס, שבשבוע שעבר הובילו לראשונה העונה בזמן החוקי וכמעט הדהימו את פיטסבורג, שוב עלו ראשונים על הלוח, עם שער שדה מהיר. אלא ששם זה גם נגמר, בעיקר בזכות טאצ'דאון פסיכי במיוחד של אי ג'יי גרין, שתפס ביד אחת כדור בלתי אפשרי באנדזון. בהמשך, אנדי דלטון ובנג'רוויס גרין אליס הוסיפו טאצ'ים קרקעיים ליארד בודד, דלטון מצא את מוחמד סאנו לטאצ'דאון נוסף והבנגאלס שמרו על תקוות הפלייאוף, בעוד קנזס סיטי שמרה על התקווה לבחירה ראשונה בדראפט הקרוב. דלטון סגר את הערב על 230 יארד וצמד, 91 מהם לגרין. 101 על הקרקע לגרין אליס האמין. בקנזס סיטי, מאט קאסל סיפק 93 יארד עד שהושלך אחר כבוד לספסל לטובת בריידי קווין, שהוסיף 95 משלו. ג'מאל צ'ארלס נשא את הכדור ל-87 יארד.

רוברט גריפין השלישי שחקן וושינגטון רדסקינס. Patrick Semansky, AP
איזה ערב גדול שלו. RG3/AP, Patrick Semansky

דטרויט (6:4) - גרין ביי (3:7) 24:20

משחק מעניין בעיר המכוניות הסתיים בניצחון חמישי רצוף של הפאקרס וגמר פחות או יותר את העונה של הליונס המאכזבים. מת'יו סטאפורד עשה כמיטב יכולתו וחיבר כמה מסירות מדהימות עם קלווין ג'ונסון, אבל האיבודים היו בעוכריה של דטרויט (שניים באוויר ופאמבל לסטאפורד ועוד פאמבל לג'ונסון) והיא נכנעה למהפך גדול. ארון רוג'רס מצא את ג'רמייקל פינלי באנדזון ומייקל לשור החזיר בטאצ'דאון משלו במחצית הראשונה, לפני שאם די ג'נינגס החזיר חטיפה ל-72 יארד וטאצ'דאון. מגהטרון השיב את היתרון לדטרויט עם תפיסה גדולה, אחת מתוך חמש ל-143 יארד, אבל בשתי הדקות האחרונות, גרין ביי הייתה חדה יותר וניצחה עם מסירה של רוג'רס לרנדל קוב ושער שדה של מייסון קרוסבי, שקודם לכן החמיץ פעמיים בצורה רשלנית. רוג'רס סגר 236 יארד, צמד ואיבוד. סטאפורד סיפק 266 יארד משלו.

דאלאס (5:5) - קליבלנד (8:2) 20:23 (בהארכה)

שבוע שני ברציפות שהקאובויס שומרים על העונה בחיים וכעת הם רחוקים משחק אחד בלבד מניו יורק ג'איינטס. זה קרה בעיקר בזכות האנמיות של קליבלנד, שהובילה 0:13 במחצית ולא ידעה לסגור עניין. הקאבויס חזרו עד ליתרון 13:17 עם מסירה של טוני רומו לדז בריאנט, ל-28 יארד, אבל 1:07 לסיום ברנדון ווידן מצא בפעם השנייה במשחק את בנג'מין ווטסון באנדזון. לדאלאס עוד היה זמן לענות, כשדן ביילי השחיל את האליפסה עם שתי שניות לסיום והשווה ואותו ביילי גם ניצח את המשחק בהארכה, עם בעיטה מדויקת ל-38 יארד. רומו מסר ל-35 מ-50, 313 יארד וטאצ'דאון, בריאנט תפס ל-145 מהם. ווידן סיפק 210 יארד, טרנט ריצ'רדסון הגיח ל-95.

קרולינה (8:2) - טמפה ביי (4:6) 27:21 (בהארכה)

מסתבר שלבאקנירס יש לא רק התקפה מעולה, אלא גם הרבה מאוד אופי, מה שממש אי אפשר להגיד את הפנת'רס, ששוב שמטו משחק שהיה בידיים שלהם. טמפה, עם ניצחון רביעי רצוף, ממשיכה להתקרב לפלייאוף והפעם היא עשתה זאת עם קאמבק דרמטי בשניות הסיום והרבה קלאץ' בהארכה. נייט ביהאם השיג את הטאצ'דאון הראשון של שודדי הים, אבל השחקן עם השם האדיר קפטן מונרלין השווה עם החזרת חטיפה ל-74 יארד והפנתרים רצו קדימה בזכות שני טאצ'דאונים נוספים. 12 שניות לסיום, וינסנט ג'קסון תפס מסירה של ג'וש פרימן באנדזון ומיד לאחר מכן, גם את ההמרה שקבעה שוויון. בהארכה, היה זה דאלאס קלארק שתפס בוירטואוזיות מסירה נוספת של פרימן וסידר לטמפה את הניצחון. הקוורטרבק האורח סיים עם 248 יארד, שלושה טאצ'ים ושני איבודים, דאג מרטין שוב שרף את הקרקע עם 138 יארד ופאמבל. קאם ניוטון סיפק 252 יארד וטאצ'דאון בצד המפסיד.

קלווין ג'ונסון שחקן דטרויט ליונס מול ג'רון מקמילן גרין ביי פאקרס. Rick Osentoski, AP
כמה תפיסות גדולות של מגהטרון ג'ונסון לא הספיקו לליונס, ששוב הפסידו/AP, Rick Osentoski

ניו אינגלנד (3:7) - אינדיאנפוליס (4:6) 24:59

לאחר שנים רבות של מאבקים מול אינדי של פייטון מאנינג, הפטריוטס זכו למפגש ראשון מול היורש, אנדרו לאק. הבחירה הראשונה בדראפט, שהוביל את הקולטס לארבעה ניצחונות רצופים לפני המשחק הזה, קיווה להותיר את חותמו גם על פוקסבורו, אבל לאחר פתיחה טובה, סיפק את משחקו החלש ביותר בקריירת המקצוענים הקצרה שלו, מה שעלה לאורחים בתבוסה כואבת. ניו אינגלנד מצידה, השוותה את שיא הנקודות של המועדון וממשיכה להתקרב לעבר עוד זכייה ב-AFC מזרח ועוד הופעה בפלייאוף. כאמור, לאק היה חד בפתיחה ושני הדרייבים הראשונים שהוביל הסתיימו בטאצ'דאונים, של דלון קרטר בריצה ושל טי ווי הילטון בתפיסה, אחד מתוך שניים שלו במשחק. אלא שהפטריוטס ענו עם שלושה טאצ'דאונים משלהם, אחד של רוב גרונקובסקי בתפיסה, אחד של ג'וליאן אדלמן בהחזרת פאנט ל-68 יארד ואחד של הרכש החדש אקיב טליב, שקנה את עולמו במהרה עם החזרת חטיפה ל-59 יארד.

למחצית השנייה עלו הפטריוטס בטירוף, כשהם מכריעים את המשחק עם לא פחות מחמישה טאצ'דאונים: השני של גרונק (שהגיע מיד אחרי פאמבל של לאק), השני של אדלמן (הפעם בתפיסה), עוד החזרת חטיפה, ל-87 יארד, מצידו של אלפונסו דנארד וריצות קצרות של סטיבן רידלי ושיין ורין. בריידי סיים עם 331 יארד ושלושה טאצ'דאונים, גרונקובסקי תפס ל-137 יארד בעוד משחק מפלצתי. לאק כאמור, ירצה לשכוח את הערב הזה, כשלמרות 334 יארד (27 מ-50) וצמד, הוא נחטף שלוש פעמים ופימבל פעם נוספת. 100 יארד להילטון באוויר.

אוקלנד (7:3) - ניו אורלינס (5:5) 38:17

בשקט בשקט, הסיינטס ממשיכים להתקדם ועם ניצחון חמישי בשישה משחקים, הם במרחק משחק אחד מהמקום שמוליך לפלייאוף. זה לא יהיה פשוט, בעיקר לאור הגרלת המשחקים האכזרית שעוד נותרה להם, אבל בניו אורלינס יכולים להיות די מרוצים מהעובדה שעונה שהחלה בצורה איומה, עשויה להסתיים הרבה יותר טוב. דרו בריס המשיך לירות לכל עבר, עם טאצ'דאונים לג'ימי גרהאם ופעמיים ללאנס מור. מלקולם ג'נינגס החזיר חטיפה ל-55 יארד והסיינטס ירדו למחצית עם יתרון גדול, שצמח בזכות ריצה של מארק אינגרם ל-28 יארד, תשע שניות מפתיחת המחצית השנייה. קרסון פאלמר הצליח רק לענות עם צמד מסירות לאנדזון, לברנדון מאיירס וג'ורון קרינר, אבל גם נחטף פעמיים וסיים עם 312 יארדים, כשמי שמצטיין באוקלנד הוא מרסל ריס, שרץ ל-109 יארד ותפס ל-90 נוספים. בריס שיגר 219 באחוזים טובים, כהרגלו.

רוב גרונקובסקי שחקן ניו אינגלנד פטריוטס. Michael Dwyer, AP
הפטריוטס בדרך הבטוחה לפלייאוף והוא סיפק עוד משחק גדול. גרונקובסקי/AP, Michael Dwyer

דנבר (3:7) - סן דייגו (6:4) 23:30

הצ'ארג'רס ידעו שזה הצ'אנס האחרון לתפוס את פייטון והברונקוס, אחרי הקריסה הביתית מולם לפני כחודש. אלא שלברונקוס יש תוכניות משלהם והניצחון החמישי ברציפות סגר עבורם כמעט סופית את ה-AFC מערב וסידר להם שקט במאבקי המיקום בחטיבה. זה שוב התחיל טוב עבור סן דייגו, עם אריק וודל, שחטף את מאנינג והחזיר את הכדור לאנדזון. אבל הקוורטרבק ענה עם צמד טאצ'דאונים לדמריוס תומאס וברנדון סטוקלי וסידר יתרון נוח לפני המחצית. בהמשך, פייטון הופל באנדזון, אבל הוסיף טאצ'דאון שלישי, הפעם לאריק דקר, מיד לאחר פאמבל של פיליפ ריוורס האומלל, שמצידו הצליח למצוא באנדזון את דנאריו אלכסנדר פעמיים לקראת הסיום ולהפוך את המשחק לקצת יותר צמוד, אבל לא מספיק. שלושה טאצ'ים ואיבוד לפייטון, שמסר ל-270 יארד. שניים ושניים לריוורס, עם 258 יארד ופאמבל.

פיטסבורג (4:6) - בולטימור (2:8) 13:10

לא ציפינו ליותר מדי התקפה מהמשחק הזה, ואכן, גם לא קיבלנו יותר מדי. בולטימור הצליחה לחלץ את הניצחון הקריטי הזה, שנותן לה עדיפות רצינית במאבק על ה-AFC צפון, למרות שלא סיפקה ולו טאצ'דאון התקפי אחד. ביירון לפטוויץ', שעלה בפיטסבורג במקום בן רות'לסברגר הפצוע, פתח בטירוף ואחרי 43 שניות הוא רץ 31 יארד לאנדזון. לצערו, הוא גם נפצע במהלך הזה וסבל מכך לאורך המשחק כולו. בולטימור השיגה את הטאצ'דאון שלה מהחזרת פאנט של ג'קובי ג'ונס ל-63 יארד, גם כן ברבע הראשון ומשם, ההגנות עבדו וזו של האורחים עשתה זאת קצת יותר טוב. ג'ו פלאקו שוב היה חלש והסתפק ב-164 יארד בלבד, לפטוויץ' נחטף פעם אחת ומסר ל-201 יארד, אבל אם הוא אכן פצוע, הסטילרס בצרות גדולות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully