וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

MMA: בלאטור 81 - תפריט איכותי במיוחד

בועז קורפל

18.11.2012 / 11:58

אולם ענק דחוס בקהל, אווירה מחשמלת, קרבות מלהיבים, לוחמים שסיפקו את הסחורה עד זוב דם ורגעי שיא בשלב חצי הגמר במשקל קל. זה התפריט של אירוע "בלאטור 81", שהשאיר אותנו עם טעם של עוד

סבב בלאטור מועבר בשידור ישיר בערוץ אגו טוטאל

יש משהו מאוד אמיתי בשיטת הטורניר של ארגון הקרבות "בלאטור", שמסננת את הלוחמים החלשים ומשאירה במשחק את החזקים. כל קרב מסתיים בהדחה, הרמה רק הולכת ועולה ואיתה הציפייה לקרבות איכותיים יותר בכל שלב. על פי השיטה, המנצח בכל טורניר הוא זה שמקבל את הקרב על התואר העולמי וקובע במו ידיו ורגליו את מעמדו כטוען לכתר בלי להיעזר בדירוגים חיצוניים של פרשנים, בלוגרים או בעלי עניין אחרים.

לפיכך, שני הלוחמים שהעפילו לגמר העונה השביעית במשקל קל, אכן ראויים למעמד ואנחנו רק יכולים לחכות בדריכות לקרב הזה, שיפגיש את אמן בריחי הרגליים הפולני הצעיר בן ה-20 מרצ'ין הלד, שגבר על ריץ' קלמנטי, אחד הלוחמים הוותיקים בספורט, לבין המתאבק האמריקני דייב ג'נסן, שלא התבלבל משמונה האליפויות שמונחות באמתחתו של ריקארדו טירלוני הברזילאי וגם לא מהחגורה השחורה שלו בג'יו ג'יטסו ברזילאי, ונלחם איתו 15 דקות עקובות מדם בקרב סטרייקינג (אגרוף וקיק בוקס). הוא ניצח בהחלטת שופטים חצויה.

הערב נפתח בקרב מסקרן במשקל בינוני בין יונאס בילשטיין הגרמני בהופעתו השלישית ב"בלאטור" לבין פרי פילקינס האמריקני שערך את הופעת הבכורה שלו. בחלוף 15 דקות של אקשן, העניקו השופטים לפילקינס את הניצחון בהחלטה אחידה וזה פתח בחגיגות על הופעת בכורה מוצלחת ב"בלאטור". בילשטיין קיבל בהכנעה את החלטת השופטים, ונראה כי הוא מתאים מאוד לתפקיד "שומר הסף" של קטגוריית משקל בינוני.

בקרב השני זכינו לראות את מרלון סנדרו במיטבו מול אחד הלוחמים המסוכנים שהוא פגש לאחרונה, דאסטין ניס. סנדרו ניצח בשני הטורנירים האחרונים במשקל נוצה אבל נכשל בכל פעם שפגש באלוף. הלוחם הברזילאי נחוש לכפר על שני ההפסדים לפאט קורן ולדניאל סטראוס, ולמרות הפרשי הגיל בינו לבין דאסטין ניס, השניים הגיעו עם מאזני קרבות מרשימים ביותר. ניס ניסה להכריע את הקרב כבר בפתיחה ומשך את סנדרו לקרקע, אך הברזילאי שנראה לרגע קל במצוקה, הפך את הקערה על פיה תוך שימוש בטכניקה מדהימה, וחנק את ניס עד ששופט הזירה זיהה כי ניס "נרדם", הורה לסנדרו להרפות והעניק לו את הניצחון שיסלול את הדרך של מרלון סנדרו לניסיון נוסף לזכות בכתר בעונה הבאה.

שני הקרבות האחרונים היו בשלב חצי הגמר של עונה 7 במשקל קל. כאמור, בקרב הראשון ניסו דייב ג'נסן וריקארדו טירלוני להפתיע זה את זה ונלחמו לכל אורך הקרב בעמידה, בניגוד למקצועות הלחימה מהם הם מגיעים (היאבקות וג'יו ג'יטסו) ואנו זכינו לחזות בקרב נהדר שהוכרע בהחלטת שופטים חצויה לטובת ג'נסן, שאולי נהנה קצת מיתרון ביתיות בארה"ב. תמונת הגמר הושלמה עם הניצחון המדהים של מרצ'ין הלד שחיפש ללא הרף את רגליו של ריץ' קלמנטי. הניסיון הראשון של הלוחם הפולני הצעיר לא עלה יפה וקלמנטי שרד אותו בגבורה וחוכמה, אך בפעם השנייה שהצליח הלד ללכוד את הרגל של קלמנטי, זה היה יותר מדי וקלמנטי נכנע ויצא מהזירה בצליעה.

  • עוד באותו נושא:
  • mma

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully