וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזעקה? טילים? לא נורא, יש מכבי

15.11.2012 / 23:58

האוהדים הצהובים שלחו מסר – אותם לא שוברים כל כך מהר. אילו המסר היה מחלחל לשחקנים, זו כבר הייתה מלאכת קודש של ממש. אמנון הררי מסכם ערב הזוי בנוקיה

כאילו שזה בסדר, כאילו שזה תקין לגמרי. בתל אביב נשמעה אזעקה לראשונה זה 20 שנה? נו. טילים התרסקו במרחק קילומטרים מכאן? שיהיה. יש מכבי. נעלה על א' צהוב, נגיע להיכל, נשיר את התקווה בנימה מיליטריסטית במיוחד - "תנו לצה"ל לנצח" - עם הסיומת הפשיסטית כמובן, ויאללה, נקרע את הספרדים כאילו היו הם בעצמם פעילי הזרוע הצבאית של חמאס. יהיה בסדר.

ארל קלאווי שחקן מלאגה (ימין) מול ריקי היקמן שחקן מכבי תל אביב. מגד גוזני
ערב מוזר, גם למכבי תל אביב. ריקי היקמן מול ארל קלאווי/מגד גוזני

מה לעזאזל בסדר כאן, בעצם? איך, למען השם, מאשרת משטרת ישראל התקהלות של אלפי אנשים ביום של איום טילים על תל אביב? איך, לעזאזל, מכריחים שחקני קבוצה מספרד לשחק שעתיים בלבד לאחר ששמעו אזעקה על ירי טילים לעבר האולם בו ישחקו? מישהו שכנע אותם שזה "בסך הכל פאג'ר", כאילו ידעו להבחין בינו לבין סקאד עם ראש נפץ כימי? איך אפשר לחגוג במשחק כדורסל, כשבדרום הארץ לא סובלים מאזעקה - אלא מעשרות, ברצף, ובמשך שנים. שום דבר, אבל שום דבר, ממש לא בסדר כאן.

המוני מתלהמים מיהרו בימים האחרונים לזעום על תושבי המרכז, על כך שהם "לא מזדהים עם כאבם וסבלם - האמיתי והנורא, מיותר לציין - של תושבי הדרום. תושבי המרכז, אותם "שותי אספרסו", שחטאם היחיד היה שלא נפלו על ראשם טילים, שמעו, ולגמו. אותם צדקנים שכחו שלפני 15 שנה הסתובבו אותם לוגמים, אז ילדים, בעיר שבה אוטובוסים מתפוצצים על ימין ועל שמאל. נוח לשכוח שתל אביב ספגה מנת טילים הגונה, גם אם לפרק זמן קצר, בחורף 91'. התל אביבים לא שכחו את תושבי הדרום, הם כאבו את כאבם וסבלו את סבלם, הם רק אמרו תודה לאלוהים על שזו לא מנת חלקם.

אוהד מכבי תל אביב עם שלט: "עם ישראל לא מרכין ראש לטרור". מגד גוזני
לא מ-פ-ח-דים. אוהדי מכבי תל אביב בנוקיה/מגד גוזני

והנה, הערב התנפצו כוסות האספרסו על הרצפה, כשאותה אזעקה נוראית החרישה את שמי תל אביב. תושביה הגיבו באופן בו הם מורגלים לנהוג כשמנסים לשבש את אורח חייהם בטרור – התעלמות מוחלטת, ואחיזה בספל בדרך ללגימה הבאה. כך הם עשו כשמחבלים מתאבדים התפוצצו בתוך בתי הקפה, הקניונים והאוטובוסים בעיר, בימים השחורים של שנות ה-90.

אוהדי מכבי, גם אם לא כולם תל אביבים, וגם אם חלקם בזים לתל אביבים, פעלו באופן זהה ועשו את הדבר הכי ישראלי שהם יודעים - להסתכל לטרור בעיניים, ולהמשיך ללכת. מחבלים מתאבדים בבתי הקפה? ממשיכים לצאת לעיר. טילים בתל אביב? לא מוותרים על מכבי. רק לך תסביר את זה לשחקנים הספרדים, שצריכים לסבול את מה שאנחנו אוהבים להגדיר כחוסנו של העורף הישראלי.

אוהדי מכבי תל אביב עם שלט הזדהות עם תושבי הדרום. מגד גוזני
קהל מלחמת בהיכל נוקיה/מגד גוזני

האוהדים מנסים לשלוח כאן מסר, ובעיקר לעצמם - לא שוברים אותם כל כך מהר. אילו המסר הזה היה מחלחל לשחקנים, שהיו מצליחים בתורם לשמח קצת את תושבי הדרום הסובלים, זו כבר הייתה מלאכת קודש של ממש. האם זה בסדר? זה ממש לא בסדר. האם ההחלטה לקיים את המשחק גובלת בחוסר אחריות ומנותקת מערך ספורטיבי? לחלוטין. זו החלטה משוגעת. אבל מה בסדר כאן, במקום הזה, במדינה הזו, מה לא משוגע כאן, בעצם?

שון ג'יימס שחקן מכבי תל אביב. מגד גוזני
האם ההחלטה לקיים את המשחק גובלת בחוסר אחריות ומנותקת מערך ספורטיבי? לחלוטין. זו החלטה משוגעת. שון ג'יימס מול מלאגה/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully