וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני לא כוכב יוטיוב". מאת: משה ביטון

15.11.2012 / 17:41

אחרי שכבש צמד, חלוץ מכבי יפו מתפנה לדבר על ההחמצה ששברה שיאי צפיות. לקינוח, צפו בפספוסים הגדולים בהיסטוריה

ההיגיון אמר לדבר עם משה ביטון ממכבי קביליו יפו כבר אחרי ההחמצה הנוראית שלו לפני שבועיים, מול הפועל קטמון בטדי. החמצה שכנראה ראו גם בטברנות ביוון ובגסטהאוסים בהודו – 780 אלף צופים ביוטיוב לא טועים. אבל במכבי יפו אסרו על הטאלנט לדבר. "אחרי שהוא ישים צמד במשחק הבא, אז הוא ידבר", הבטיח בכיר במועדון מליגה א' דרום. אז משה ביטון אכן שם צמד במשחק הבא, ב-2:3 על בית"ר כפר סבא בשישי האחרון, ומשה ביטון מדבר.

"זה פשוט כיף", אומר החלוץ, שבעונה שעברה עוד היה בהפועל חיפה מליגת העל. "זו הרגשה טובה, אחרי השבוע שעבר עליי עם ההחמצה, ואחרי שלא ניצחנו כבר הרבה זמן. עכשיו צריכים להמשיך לנצח, להיות קבוצות צמרת, לעלות ליגה. יש לנו את כל התנאים לעשות זאת, ועכשיו זה רק תלוי בנו".

אולי קל לומר זאת לאחר שתוך שבוע ענה למקניטים עם צמד חשוב, בישול וניצחון דרמטי שהגיע בעיקר בזכותו, אבל ביטון נשבע שההחמצה לא גרמה ליותר מדי ייסורים. היא אפילו, בשלב מסוים, הצחיקה גם אותו. "ברגע שהחטאתי", הוא נזכר, "זו היתה הרגשה קשה. עבורי, עבור המאמן ובעיקר עבור האוהדים. אני מטבעי לא מתרגש יותר מדי מהדברים האלה.

כבר עברתי דברים גרועים בקריירה, ועם כל הכבוד, זה בסך הכל משחק רגיל בליגה א'. זה לא ג'ון טרי בגמר ליגת האלופות. אם זה לא הייתי אני, לא היו עושים מזה בלאגן כל כך גדול. הנה, עבר שבוע, דברים משתנים ובעוד שבוע אף אחד לא יזכור את זה כבר".

משה ביטון שחקן בני יהודה מול דגלאס דה סילבה שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
"באתי ליפו, המועדון שגדלתי בו, ומבחינתי זו סגירת מעגל. זו קבוצת הילדות שלי, מכבי יפו האמיתית והישנה. זה מועדון שקרוב ללבי וזו הסיבה העיקרית שירדתי שתי ליגות". משה ביטון בבני יהודה/ברני ארדוב

ביטון בכלל לא מתייחס להחמצה כהחמצה רגילה. "זה לא שבעטתי רגיל ופספסתי", הוא אומר. "בסך הכל מעדתי ברגע הבעיטה, והכדור פגע לי במגן העצם ויצא החוצה. האירוע לא גרם לי לפקפק ביכולות שלי לרגע. זה דבר שקורה ויכול לקרות לכל אחד. יכול להיות שהחמצה כזו היתה משפיעה אחרת על אנשים אחרים, אבל עליי זה באמת השפיע רק נקודתית, באותו הרגע. ביום שלמחרת זה כבר היסטוריה, עברתי את זה. מוזר שכל המדינה התעסקה בזה כאילו אני רץ לבחירות".

כבר לאחר ההחמצה שחקני יפו באו לחבק, לנחם, לעודד. "כולם פרגנו לי", הוא מודה. "יש גיבוי מלא מהצוות המקצועי ומההנהלה. כולם באו אליי ואמרו 'לא נורא, אתה תחזיר לנו בשבוע הבא', ומתברר שכולם צדקו".

אז התחושות עברו, אבל הקליפ ביוטיוב כנראה שיישאר לנצח. כמעט מיליון צפיות לוידאו ישראלי זה לא דבר שכיח, וכיאה למדינה צינית, החמצה מטורפת תמיד תביא יותר עניין מאשר שער מרהיב - המספרות של ערן זהבי ואלירן עטר לא הגיעו ביחד לחצי מכמות הצפיות בקליפ של ביטון. "אני לא כוכב יוטיוב", ביטון אומר. "הבנתי שרוב הצפיות הן בכלל מחו"ל, אנשים שבטח זה נראה להם מצחיק. איזו מהומה עשו מזה, לפחות היו נותנים לי על זה כסף אז זה היה שווה משהו", הוא צוחק. "לא ייאמן, הכל הפוך פה".

"רוני רוזנטל יכול להיות רגוע. את ההחמצה שלו אף אחד כבר לא יעבור"

ההחמצה שמה באור הזרקורים סיפור נוסף. איך יכול להיות ששחקן ליגת העל, אוטוטו בן 30, עובר תוך כמה חודשים לליגה א', שתי ליגות למטה. "זה סיפור ארוך", ביטון מתחמק, "ויש לזה הרבה סיבות. באתי ליפו, המועדון שגדלתי בו, ומבחינתי זו סגירת מעגל. זו קבוצת הילדות שלי, מכבי יפו האמיתית והישנה. זה מועדון שקרוב ללבי וזו הסיבה העיקרית. מעבר לזה, אין מה להוסיף כרגע". ביטון החל לשחק בליגה הבכירה לפני יותר מעשור, ועבר במכבי פתח תקוה, בית"ר ירושלים, בני יהודה, מכבי תל אביב והפועל חיפה. "כמובן שמבחינת רמה אני מתאים לליגת העל", הוא טוען.

מכבי יפו מדורגת כרגע במקום ה-12 בליגה א' דרום. הדרך לטופ של המחוז עוד ארוכה, בטח לאחר הפתיחה הנוראית של קבוצת האוהדים. אבל בליגה הכי צמודה בארץ מזה שנים, גם העונה רק שש נקודות מפרידות בין יפו לבין המקום הראשון – מכבי עירוני בת ים. ביטון, לסיום, משאיר את הכתר על מלך ההחמצות האמיתי. "רוני רוזנטל יכול להיות רגוע", הוא אומר. "אותו כנראה שאף אחד לא יעבור".

קובץ החמצות עולמי מדהים, כולל אבישי ז'אנו (מספר 19)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully