וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטבול: בלי נקיפות מצפון

17.11.2012 / 10:00

פיטסבורג ללא רות'לסברגר תארח את היריבה הגדולה ב-AFC צפון בולטימור במוקד המחזור ה-11. הפטריוטס מול לאק ואינדי

אחרי שבשבוע שעבר הבנו שעונה מושלמת כבר לא תצא מ-2012, כולנו יכולים להפסיק לעסוק בשיאים כאלה ואחרים או בהשוואות לקבוצות כאלה ואחרות ולחזור לדבר האמיתי: המלחמה על הפלייאוף. כשנותרו לנו שבעה שבועות בלבד לעונה הסדירה (איך זה תמיד נגמר כל כך מהר?), נראה שחלק מהדברים אומנם מתחילים להתבהר, אבל חלק מהחידות רק מתחדדות עוד יותר. ב-AFC ישנן שש קבוצות שנמצאות ביתרון כרגע על פני היתר ואם לא תגיע איזו פריצה מצד קבוצה כזו או אחרת, המאבק שם יהיה בעיקר על המיקומים. ב-NFC הדברים קצת יותר צפופים ומסובכים ושם נראה שצטרך לחכות עד לרגע האחרון כדי לקבל את כל התשובות.

בינתיים, יספק לנו המחזור ה-11 שורה של משחקי מפתח. במוקד יעמוד כמובן הסאנדיי נייט הענק בין פיטסבורג הפצועה ללא בן רות'לסברגר לבולטימור, מפגש ראשון מבין שניים בתוך שלושה מחזורים, שיקבע את גורל ה-AFC צפון. בנוסף, אטלנטה תנסה להתאושש מהפסד הבכורה ותארח את אריזונה, דטרויט בהזדמנות אחרונה מול גרין ביי, פייטון ודנבר מחכים לסן דייגו ואילו ניו אינגלנד תפגוש את אינדיאנפוליס, הפעם תחת אנדרו לאק.

בהימורים סגרנו עוד שבוע של 9 מ-13 (מה עושים עם התיקו הזה לעזאזל???) ולצד ההימור המוצלח על בפאלו בליל חמישי, אנחנו על 93 מ-147 (63.2). ומה נראה השבוע?

ג'ו פלאקו שחקן בולטימור רייבנס. Nick Wass, AP
יצליח לנצח בהיינץ פילד? פלאקו/AP, Nick Wass

20:00:

FOX: דטרויט - גרין ביי
METV: סנט לואיס - ניו יורק ג'טס

23:05-23:25:

FOX: דנבר - סן דייגו
METV: ניו אינגלנד - אינדיאנפוליס
5+ לייב: אוקלנד - ניו אורלינס

ESPN, 3:20, בין ראשון לשני:

פיטסבורג - בולטימור

ESPN, 3:30, בין שני לשלישי:

סן פרנסיסקו - שיקגו

פרנק גור שחקן סן פרנסיסקו פורטי ניינרס. Jeff Roberson, AP
יצטרך לסחוב את הניינרס יותר מתמיד. פרנק גור/AP, Jeff Roberson

20:00: עכשיו נראה אותם מתאוששים

אטלנטה (1:8) - אריזונה (5:4)

בתוך תוכם, גם הפאלקונס ידעו שהם לא קבוצה לעונה מושלמת. כן, הם מצוינים, אבל לא ברמה של 0:16. עכשיו, כשהמעמסה הזו ירדה מהכתפיים שלהם עם ההפסד בניו אורלינס, באטלנטה יכולים להתרכז שוב בפלייאוף, אליו הם יגיעו כמעט בודאות. גם בביג איזי הפאלקונס נראו לא רע בכלל, בעיקר בזכות מאט ריאן הנהדר (שיתמודד השבוע עם הגנת המסירה השנייה בטיבה בליגה), אבל ההגנה שלהם נתנה לראשונה העונה למעלה מ-30 נקודות. התקפת הריצה עדיין לא פוגעת והיא רק במקום ה-26 בליגה, נתון שאטלנטה תהיה חייבת לשפר כדי להתמודד עם הגדולות באמת. אריזונה האומללה, שפתחה את העונה עם 0:4, סופרת כבר חמישה הפסדים ברציפות ואולי שבוע החופש יוציא אותה לדרך חדשה. ואם כבר מדברים על הריצה, הרי שזו של הקרדינלס היא החלשה בליגה העונה. בגילגולם הנוכחי כאריזונה, הקרדינלס הפסידו בכל חמשת הביקורים שלהם באטלנטה.

התחזית: זה הולך לכיוון אחד בלבד. אטלנטה

דאלאס (5:4) - קליבלנד (7:2)

רגע לפני שעוד עונה נגמרה סופית, דאלאס הצליחה לדחות מעט את הקץ עם ניצחון גדול בפילדלפיה, בו ההתקפה שלה נראתה לשם שינוי כמו שהיא נראית בחלומות של ג'רי ג'ונס. עד לסיום העונה, ההגרלה הועידה לקאובויס עוד חמישה משחקי בית ואם הם יתאמצו מאוד, אולי הפלייאוף עדיין בהישג יד. בתור התחלה, אסור להם ליפול מול הבראונס, אחת הקבוצות החלשות בליגה, שחוזרת משבוע החופש שלה. קליבלנד אומנם עם שני ניצחונות בארבעת המשחקים האחרונים, אבל עדיין ללא ניצחון חוץ העונה ולמעשה, הפעם האחרונה שהבראונס ניצחו בניכר הייתה באינדיאנפוליס, לפני 14 חודשים ומאז הם סופרים 11 הפסדי חוץ רצופים.

התחזית: עוד משחק עם פייבוריטית ברורה. דאלאס

דטרויט (5:4) - גרין ביי (3:6)

צ'אנס אחרון באמת לליונס. הקבוצה מעיר המכוניות מאוד לא יציבה והיא סוגרת את הבית כרגע. לצערה של דטרויט היא משחקת בבית החזק בליגה כיום, ה-NFC צפון. למזלה, זה מוביל לכך שאף קבוצה בבית לא ממש מצליחה לברוח וניצחון במשחק הזה, יצמצם את הפער של הליונס מהפאקרס למשחק אחד בלבד, כשעוד מצפה להם ביקור בלמבו פילד בעוד שלושה שבועות. גרין ביי מצידה, כבר שכחה מזמן מפתיחת העונה החלשה והיא עם ארבעה ניצחונות רצופים ועם הפנים קדימה. ארון רוג'רס אומנם לא דומיננטי כמו בשנה שעברה, אבל עם תשעה משחקים מאחוריו יש לו כבר 25 טאצ'דאונים והזרוע עוד נטויה. מת'יו סטאפורד מנגד, אומנם מוביל את התקפת המסירה הטובה בליגה כרגע, אבל זה לא ממש מספיק. זה יהיה המפגש ה-166 ביריבות העתיקה הזו ובמילניום הנוכחי המאזן עומד על 4:20 לטובת האורזים.

התחזית: דטרויט תעלה עם כל מה שנשאר לה ותקיח את זה בשיניים

מאט ריאן אטלנטה פאלקונס. Bill Haber, AP
איך אטלנטה ומאט ריאן יגיבו להפסד הראשון העונה?/AP, Bill Haber

קנזס סיטי (8:1) - סינסינטי (5:4)

ברכות לצ'יפס. לא, לא על ניצחון ראשון (זה כבר היה להם איכשהו). הקבוצה של רומאו קרנל הובילה לראשונה העונה בזמן החוקי, במאנדיי נייט מול פיטסבורג. גם זה נגמר בהפסד וקנזס סיטי כבר מזמן החלה את המירוץ אחר הבחירה הראשונה בדראפט הקרוב. הבנגאלס לעומת זאת, השאירו את הצרות מאחור וסיפקו את התצוגה הטובה שלהם העונה ובכלל בשנים האחרונות, עם ניצחון מוחץ מול הג'איינטס. לסינסי עד נותרו שני משחקי סיום מול פיטסבורג ובולטימור ובזמן ששתי היריבות לבית יתכתשו בשבועות הקרובים, זו תהיה הזדמנות מצוינת עבור הקבוצה מאוהיו לצמצם פערים.

התחזית: כאמור, הצ'יפס לא ממש רוצים לנצח בשלב זה, הבנגאלס כן. סינסי

סנט לואיס (5:1:3) - ניו יורק ג'טס (6:3)

מה שנראה כמו סיבוב הפרידה של רקס ריאן מתפקיד המאמן ושל מארק סאנצ'ז מתפקיד הקוורטרבק של הג'טס, נמשך בשבוע שעבר בסיאטל, עם עוד תבוסה מביכה. הסילונים חטפו 58:16 בשני המשחקים האחרונים שלהם וביום חמישי הקרוב ניו אינגלנד כבר מגיעה לביקור במדולנדס. סנט לואיס, שעוד לא התאוששה מהטיול לאנגליה וכבר נאלצה להבין האם התיקו מול סן פרנסיסקו טוב לה או שהיא הייתה צריכה ללכת לקרן ולמשוך זמן, מחפשת ניצחון ראשון מאז תחילת אוקטובר וגם אצלה עולים קולות לחילוף בעמדת המוסר. הראמס ניצחו עד היום תשעה מבין 12 המפגשים בין הקבוצות.

התחזית: אל תצפו ליותר מדי מהמשחק הזה. ראמס

וושינגטון (6:3) - פילדלפיה (6:3)

לאיגלס היו המון ציפיות בתחילת העונה, אבל כולן התנפצו די מהר. לרדסקינס לא היו ציפיות כמעט בכלל, אבל הן נוצרו אחרי כמה משחקים מלהיבים של רוברט גריפין השלישי, רק כדי להתנפץ גם כן. שתי הקבוצות ינסו לצאת מהמשבר בבירת ארצות הברית, כשהמארחת מגיעה אחרי שלושה הפסדים רצופים והאורחת אחרי לא פחות מחמישה, כשהיא גם נטולת מייקל ויק, שספג זעזוע מוח. בצעד אותו חלק מהאוהדים ביקשו לראות זה זמן רב, מסיבות אחרות לגמרי כמובן, יעלה ניק פולס למגרש כקוורטרבק של האיגלס, לקרב הרוקים מול RG3. פילי ניצחה בשלושת המפגשים האחרונים בין הקבוצות, שתפגשנה שוב ב-23 לדצמבר.

התחזית: בלי ויק ועם השבר בפילדלפיה, הפעם זה של וושינגטון

רוברט גריפין השלישי שחקן וושינגטון רדסקינס. Evan Vucci, AP
ינסה לנצל את המשבר של האיגלס. גריפין השלישי/AP, Evan Vucci

קרולינה (7:2) - טמפה ביי (4:5)

הבאקנירס נראים נהדר לאחרונה וארבעה ניצחונות בחמשת המשחקים האחרונים שלהם, הציבו אותם בעמדה מצוינת. טמפה ביי לא מפסיקה לייצר נקודות בחודש האחרון וכדי שהחגיגה לא תיגמר, היא צריכה לעשות זאת גם מול קרולינה החלשה, יריבתה ב-NFC דרום. הפנתרים לא הצליחו למנף את הניצחון על וושינגטון וחטפו בראש מדנבר בבית. קאם ניוטון ממשיך להיתקל בחומת השנה השנייה, כשכרגע נראה שקרולינה תתחזק עם בחירת דראפט גבוהה והקבוצה כולה כבר חושבת על 2013. שתי הקבוצות נפגשו במחזור הראשון של העונה בפלורידה, במשחק שהסתיים ב-10:16 לשודדי הים.

התחזית: קשה ללכת נגד טמפה ביי כרגע. הבאקנירס מנצחים

יוסטון (1:8) - ג'קסונוויל (8:1)

מה שמכונה "קרב קצוות", משחק שעשוי להיות אחד מהפחות צמודים שנראו העונה, למרות שכידוע, ל-NFL חוקים משלו. הטקסאנס שוב לא הרשימו בהתקפה, אבל ההגנה שלהם, מאז התבוסה מול גרין ביי, פשוט בטירוף והקבוצה ספגה 28 נקודות בשלושת המשחקים האחרונים גם יחד. המאבק על המקום הראשון ב-AFC עדיין חי ויוסטון ממש לא מתכוונת לשמוט את ההובלה. מאט שאוב יציב, אבל לא מרשים ולמזלו, הריצה וההגנה סוגרים הרבה מאוד חוסרים. היגוארים מנגד, כבר עם שישה הפסדים רצופים ולאחר שהובסו בבית מול הטקסאנס בתחילת העונה, קשה להמאין שהם מגיעים לריליאנט סטדיום עם ציפיות גדולות. מעניין מה יהיה לבליין גאברט להציע מול הטקסאנים, שניצחו את כל ארבעת המפגשים האחרונים בין הקבוצות.

התחזית: יוסטון, בלי בעיות

אריאן פוסטר שחקן יוסטון טקסאנס. Eric Gay, AP
הטקסאנס לא אמורים להיתקל בקשיים. אריאן פוסטר/AP, Eric Gay

23:05-23:25: עוד לא אבדה תקוותנו

אוקלנד (6:3) - ניו אורלינס (5:4)

משום מקום, הסיינטס התאוששו והתאזנו מעט. אחרי פתיחה של 4:0 ושבר עמוק, פתאום הם קרובים למאזן חצוי ואפילו המלחמה על שירותיו של שון פייטון לא נראית אבודה. ההגנה עדיין על הפנים, אבל בשבוע שעבר היא הצליחה למנוע ממאט ריאן עוד דרייב ניצחון וזה לפעמים מספיק, בעיקר כשיש לך את דרו בריס. הקוורטרבק הפנטסטי צפוי לחצות במשחק הזה את רף 3,000 היארדים העונה והוא שוב בלתי ניתן לעצירה. גם קרסון פאלמר מציג עונה לא רעה ויורה לכל הכיוונים, אבל לצערו זה לא עוזר, כי אם ההגנה של ניו אורלינס רעה, מה כבר אפשר להגיד על זו של הריידרס, שספגה לא פחות מ-97 נקודות בשני המשחקים האחרונים בלבד, משחקים שכמובן הסתיימו בהפסד. הקדושים ביקרו באוקלנד רק שלוש פעמים בעבר ולא הפסידו בעיר מאז 1975.

התחזית: גם הפעם זה לא יקרה. טירוף התקפי ובסיומו, ניו אורלינס מנצחת

דנבר (3:6) - סן דייגו (5:4)

אין ספק ששתי הקבוצות סימנו את ה-15 לאוקטובר כרגע של שינוי. לא רק של העונה כולה, אלא של שני המועדונים הללו בכלל. סן דייגו הגיע למאנדיי נייט הביתי ההוא במאזן 2:3 ועם הרבה מאוד אמונה, שרק התגברה אחרי 0:24 מוחץ בירידה לחדרי ההלבשה במחצית. דנבר, שפתחה קצת בהיסוס את ימי פייטון מאנינג, ענתה עם 35 נקודות רצופות, עלתה למאזן חצוי ומאז הוסיפה עוד שלושה ניצחונות רצופים למאזנה. אומנם ערב המשחק הפער בין שתי הקבוצות הוא רק שני משחקים לטובת הברונקוס, אבל הכיוונים כל כך שונים וניצחון מקומי יסגור כמעט סופית את הבית הזה לטובת פייטון. קשה לראות את הגנת הצ'ארג'רס, שלא הסתדרה מול טמפה ביי בשבוע שעבר, מוצאת פיתרון להתקפה של דנבר. פיליפ ריוורס מצידו, יקווה לשחזר את ניצחונות העבר שלו על מאנינג.

התחזית: על המשחק הזה כתוב בענק "דנבר"

ניו אינגלנד (3:6) - אינדיאנפוליס (3:6)

לאורך שנים, המשחק הזה היה אחד מאלו שסומנו בכל לוח שנה של חובב פוטבול. בריידי נגד פייטון. בשנה שעברה זה נגמר ועכשיו, אנחנו מקבלים את הגירסא השנייה לקלאסיקו. בריידי נגד לאק. הרוקי הנהדר מוביל את הקולטס לפלייאוף והוא מגיע למשחק ללא רגשי נחיתות ועם מאזן שווה לזה של המארחת, שגירדה ניצחון מול בפאלו בשבוע שעבר. אינדי עם ארבעה ניצחונות רצופים, כולל שניים בחוץ ומסקרן יהיה לראות את המאצ' אפ הזה, שעשוי להיות משוחזר בפלייאוף הקרוב. הפטריוטס מגיעים עם שלושה ניצחונות רצופים, אבל גם עם המון בעיות (שוב) בהגנה. יהיה שמח.

התחזית: נלך על זה? יאללה, נלך על זה. אינדי מנצחת

אנדרו לאק שחקן אינדיאנפוליס קולטס. Darron Cummings, AP
יכול להדהים את פוקסבורו? לאק/AP, Darron Cummings

פיטסבורג (3:6) - בולטימור (2:7), בין ראשון לשני, 3:20

לא ככה חלמה פיטסבורג להגיע למשחק הזה, שאמור לתת לה צ'אנס כמעט אחרון לעקוף את הרייבנס במאבק על ה-AFC צפון. בן רות'לסברגר פצוע וייעדר מהמשחק הזה וכנראה שגם מהגומלין בעוד שבועיים בבולטימור. ללא ביג בן ועם מחליפו ביירון לפטוויץ', הסטילרס לא הצליחו להשיג טאצ'דאון לאורך מחצית וקצת מול קנזס סיטי החלשה, אז קשה לראות איך הם יעשו זאת מול ההגנה של בולטימור, למרות שגם זו סובלת כמובן מלא מעט פציעות ומדורגת רק במקום ה-26 בליגה נגד המסירה והריצה. הרייבנס התפוצצו עם 55 נקודות מול אוקלנד בשבוע שעבר, אבל ג'ו פלאקו יצטרך לייצר משהו מיוחד נגד הגנת הסטילרס הקשוחה, אותה הוא ניצח בשני המפגשים האחרונים.

התחזית: כמעט בלתי אפשרי לדעת מה יותר חסר: התקפה לפיטסבורג או הגנה לבולטימור. נבחר בכל זאת בגורם הקוורטרבק. בולטימור מנצחת

סן פרנסיסקו (2:1:6) - שיקגו (2:7), בין שני לשלישי, 3:30

מי ששיבץ את המשחק הזה למאנדיי נייט בוודאי חלם ששתי הקבוצות יגיעו אליו עם המאזן הזה. קשה להאמין שהוא חלם על "קרב" הקוורטרבקים שהולך להתרחש בקנדלסטיק. שתי הקבוצות סבלו מזעזועי מוח של המוסרים שלהן בשבוע שעבר, אולם בעוד שלשיקגו זה עלה בהפסד ביתי מול יוסטון, לסן פרנסיסקו זה עלה רק בתיקו נדיר נגד סנט לואיס. קולין קייפרניק המארח וג'ייסון קמפבל האורח ינסו לא לעשות בושות לעיני האומה וחשוב מכך, לטעום כמה שפחות מהדשא. זה לא יהיה פשוט מול שתי ההגנות האימתניות ובכל מקרה, בהתחשב בעובדה שהתקפת הריצה של הניינרס ראשונה בליגה וזו של הברס תשיעית, צפוי משחק קרקעי בעיקר.

התחזית: במלחמת ההתשה הזו פרנק גור יהיה גדול על הדובים. בנוסף, החיסרון של ג'יי קאטלר הרבה יותר משמעותי מזה של אלכס סמית'. ניינרס

פוטבול בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully