וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום המחזור בלאומית: מושבת מצורעים

ניר קפלן וארנון שוורצמן, אתר "השישית"

13.11.2012 / 14:05

מכבי והפועל פתח תקוה נכנסות לעניינים, אבל דווקא מחוץ למושבה. ירושלים במומנטום וכפר סבא מתחדשת. סיכום המחזור

המועמדת

דברים מתחילים להיראות טוב במכבי פתח תקוה, ולא בגלל ה-0:1 המרשים ברעננה והמקום הראשון. בקבוצה חוזרים למקורות וקוטפים את הפירות. התבססות על מלאי זרים ומושאלים בתקופת השתפשפות (ויקטור מרעי, ציון צמח) אפיינו את הסגל של מכבי פתח תקוה בעונה החולפת. זה נגמר בירידת ליגה. השנה הלוזונים שבו לבסיס. הבחירה להחזיר את מוראד מגמאדוב למשחק פעיל. עומר גולן הוותיק, רובי לבקוביץ' (הצלה גדולה השבוע), חגי גולדנברג. ועוד מספר ילדים מוכשרים. יחד עם החזרתם של נאור פסר ויוסי אופיר, מכבי פתח תקוה הפסיקה לנסות להיות מה שהיא לא.

ומילה על דני פרדה. דווקא העובדה שיכול להרוג משחק בהברקה אחת, מרחיקה אותו משמירה על פוקוס. אסור שיהיה מודע לזה. הקבוצה רוצה לעלות. הוא בוודאי רוצה לשחק בליגה בכירה יותר. המטרה של שני הצדדים היא פרידה, בסוף. אם לא יסתמך רק על הכישרון שלו וינצל את עונת ההתחשלות שנכפתה על קבוצתו, זה יהיה סוף מתוק. פרדה הפך ממועמד לצאת לאירופה שחקן מחליף בליגה לאומית, זהו גבול טעם טוב מספיק ברור בשבילו.

דני פרדה שחקן מכבי פתח תקוה מול דן רומן שחקן בית"ר תל אביב רמלה. ניב אהרונסון
צריך להתעורר. פרדה/ניב אהרונסון

מלאבס קולינג

אצטדיון המושבה לא האיר פנים לשתי הפתח תקוואיות. מאז עברו השתיים לבית החדש, הן התקשו להסתגל אליו והידרדרו מחברות קבועה בליגה הבכירה למקום בו הן נמצאות היום. סגולות רבות יוחסו לאצטדיונים שונים. פיזור מלח (מה שכנראה סייע גם למשה ביטון למצוא את הרשת בליגה א' השבוע), שום, החלפת מזוזות. נראה שבמקרה הזה, שתי הפתח תקוואיות זקוקות ל"דייט בחשיכה". יציאה מהמשבצת הקבועה, שתאפשר להם לשים קצת בצד את החששות מבית.

נראה שהמלאבסיות מצאו את הפתרון שלהן. לשחק מחוץ למושבה, כאשר לשתיים מאזן חוץ טוב מהמאזן הביתי המושבה הפועל ניצחה בחוץ בשבוע שעבר ובשישי, מכבי של סיני הראתה שגם היא יכולה עם ה-0:1 ברעננה. יחד עם רצף המשחקים הנצבר בלאומית, שתי ילדות החוץ שנחתו בסגנית של הלוזון-ליג, מתרגלות, עושה רושם.

הפועל אירחה השבוע בווינטר בשל השזרוע, זכתה בשלוש נקודות וגם היא מתחילה להיכנס למסלול. אחד הסיפורים הגדולים בהפועל קשור בשחקן הרכש האחרון שהגיע למעדון. ליאור ז'אן, בדומה לאייל שן וג'ונתן אסוס, הוא פליט מכבי תל אביב שהתקשה למצוא מקום. עושה רושם שגם הוא בדרך לבית חם אצל הכחולים. שחקן כמו ז'אן עשה דרך בכדורגל שלנו. היה קפטן בנבחרות הצעירות, יכול לספק את קור הרוח והמנהיגות. זאת שקיימת ביניב לוזון וגם אצל השניים האחרים שהוזכרו. דבר קריטי בליגה הזאת. לפעמים הרבה יותר מכישרון.

שחקני הפועל פתח תקוה, במרכז אסף בן מוחה, שחר בלילטי. מגד גוזני
יש חיים מחוץ למושבה. שחקני הפועל פתח תקוה/מגד גוזני

ניפגש בסיבוב

מישהו אמר דרבי בטדי? האדומים מהבירה צוברים ביטחון מדי שבוע עם ארבעה ניצחונות בחמשת המשחקים האחרונים, והרגל עוד נטויה. כדי להבין מה הסיפור אצל הפועל ירושלים, צריך לחזור אחורה. ברוב שלבי העונה שעברה, הקבוצה הייתה במאבקי הצמרת. בסיבוב האחרון הגיעה ירידה גדולה. הקונספט של לופא קדוש על הקווים ועידן טל בקאמבק לקבוצת נעוריו, הסתיים בטונים צורמים עם ריב מתוקשר בין השניים.

פרק חדש נפתח במועדון העונה, עם סלמן עמר, שפרש לטובת משרת המאמן. סגל השחקנים לא עבר זעזועים מיוחדים. בדומה לדרך היפה שעושה נצרת עילית, גם כאן קבוצתיות זהו שם המשחק. שחקנים כמו רם סטי, מוסא סלמן ואופיר עזו שעדיין מספקים את הסחורה. ללא כוכבים או יומרות מיוחדות, סוג של שפיות במקומותינו. בכל זאת, הפועל ירושלים זו קבוצה עם עבר, מסורת וקהל. כשמנצחים, מתעורר פוטנציאל העליה. גם אם זו לא מטרה מוצהרת.

האוהדים שלא נטשו לקטמון הם סופר נאמנים, אך האקטיביות שלהם כרגע ממוקדת במחאה כנגד סאסי. בזה אין חדש. בדומה ליואב כץ בהפועל חיפה, גם בעלי האדומים מירושלים גורם אי נוחות לקהל, שיודע כי האיש מקיים את הקבוצה, אך בדרך שלא מקובלת עליהם. המעברים בהנהלה מגיל רז למוטי גמיש והדיבורים על ריב בין עידן טל לאיציק כהן, מזכירים שבהפועל כמו תמיד לא שקט. מול הכח, כהן ירד לספסל בעקבות המריבה עם טל. החלוץ המוביל של הקבוצה מפתיחת העונה עלה כמחליף וכבש צמד.

בתוך כל ההתרחשויות ירושלים עושה את הריצה שלה למעלה. האוהדים מגיעים במספרים סבירים, 700 למשחק אמצע שבוע זה מכובד. בשישי יבנה מגיעה כאמור לטדי, שצפוי לאכלס לא רק אוהדי הפועל אלא מספר שחקני עבר, שיוזמנו לקבל כבוד. במערכת יחסים לא פשוטה בין הקהל להנהלה ועם מאמן בעונת בכורה, נראה במחזורים האחרונים שמשהו טוב קורה בירושלים. המחאה יכולה דווקא להיות דלק לקהל להגיע ואם הדבק בין השחקנים ישמר, האדומים מהבירה יכולים להוסיף עניין וצבע לליגה.

סלמן עמר מאמן הפועל ירושלים. ברני ארדוב
עבודה גדולה. סלמן עמר/ברני ארדוב

שאר ירקות

בהפועל כפר סבא התגשם השבוע חלום של אוהדי לא מעט קבוצות בשתי הליגות הבכירות. ג'קי מויאל, איש עסקים אמיד, רכש את הקבוצה ומינה לתפקיד המנג'ר את אחד מהשמות הגדולים של הכדורגל הישראלי לדורותיו – אלון מזרחי. מגיע להפועל כפר סבא, קבוצה עם מסורת וקהל, שיהיה לה סוף סוף גב כלכלי יציב וניהול רציני ועקבי. מגיע לה איש מקצוע כמו אלון מזרחי, שבא לעזור לקבוצה מכל הלב, ומן הסתם יכול לתרום לה לא מעט מקצועית.

כמובן שבדרך לא חסרות מהמורות. המאמן אסי דומב לא מוכן לעבוד תחת מזרחי, הקבוצה עדיין לא מתפקדת מקצועית והתוצאות בהתאם (במחזור האחרון הפסד 2:1 למכבי יבנה). אבל יש להניח שעם הזמן המסלול יתיישר, ושהפועל כפר סבא לא תימחק ממפת הכדורגל. וזה, למעשה, הדבר החשוב ביותר. הליגה הלאומית צריכה קבוצות כמו הפועל כפר סבא – קבוצות לגיטימיות בניהול אנשי מקצוע. קבוצות שבאות לשחק כדורגל. כן ירבו.

ג'קי מויאל עם אלון מזרחי. דרור פיקלני
יש להם מה לתרום. מויאל ומזרחי/דרור פיקלני

המחזור הבא: הפועל כפר סבא - הפועל פתח תקוה

וכבר במחזור הבא נוכל לראות אם הפועל כפר סבא מתחילה להתאושש. הקבוצה תארח את הפועל פתח תקוה במשחק בין שתי קבוצות ששמן הוא כרגע הנכס הגדול ביותר שלהן. בהנחה שהאוהדים הירוקים קיבלו תקווה מחודשת מהחלפת הידיים של המועדון, ובהתחשב בעובדה שאוהדי הפועל פתח תקוה הראו נוכחות מרשימה עד כה, מצפה לנו חגיגה ביציעים.

מבחינה מקצועית, המלאבסים אמנם פייבוריטים ברורים, אבל גם הם לא נתנו תצוגות גדולות העונה. כשהיריבה העירונית מסתכלת מהמקום הראשון אך רחוקה נקודה אחת בלבד, המוטיבציה של הכחולים תהיה בשיאה. אותו דבר ניתן להגיד על שחקני כפר סבא, שירצו להוכיח גם לראשי המועדון הטריים וגם לאוהדים שיש על מי לסמוך. יהיה חם בלויטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully