וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: ברצלונה הביסה את צסק"א, קאנטו את פנרבחצ'ה

הקטאלנים התפוצצו על צסק"א בקרב הענקיות. קאנטו הדהימה עם 58:82 על פנרבחצ'ה אולקר, אולימפיאקוס עם ניצחון במילאנו

AP

צפו בניצחון המרשים של ברצלונה

לצד משחקה של מכבי תל אביב בגרמניה מול אלבה ברלין, חמישה משחקים נוספים ולא פחות מרתקים שוחקו הערב (חמישי). במשחק המוקדם והמסקרן ביותר של המחזור, ברצלונה סיפקה הצהרת כוונות מרשימה, כשהביסה 60:81 את צסק"א. לאחר מכן, קאנטו סיפקה תוצאה לא פחות מדהימה, כשפשוט השפילה את פנרבחצ'ה אולקר באולמה הביתי עם 58:82. אולימפיאקוס חזרה ממילאנו עם ניצחון 71:84 גדול על ארמאני, כשגם בשיקטאש רשמה ניצחון שלישי בבית ד' לאחר 67:73 על ריטאס בוילנה. מלאגה רשמה ניצחון רביעי ברציפות בבית ב' של מכבי תל אביב, עם 78:88 על שאלון.

שחקן נבחרת ישראל אלכס טיוס. ברני ארדוב
קלע תשע בהצגה הגדולה של קאנטו. אלכס טיוס/ברני ארדוב

בית א'

קאנטו - פנרבחצ'ה אולקר 58:82

התוצאה המדהימה של הערב, לצד זו שהגיעה ממוסקבה, יצאה מקאנטו, שם אלכס טיוס וחבריו הציגו יכולת נהדרת מול פנרבחצ'ה אולקר השאפתנית והביסה אותה 58:82. חניכיו של אנדראה טרינקיירי, שהיו ההפתעה הנעימה של היורוליג בעונה שעברה, עושה רושם כמי שלאט לאט מתחברת והופכת לקבוצה לא רעה בכלל גם העונה. סימונה פיאניג'יאני, מאמנה האיטלקי של פנרבחצ'ה אולקר , חזר למולדתו יחד עם בו מקאלב ורומייין סאטו ששיחקו תחתיו בסיינה וראה את קבוצותו מציגה משחק מאכזב במיוחד.

הטורקים נראו אפאטיים כבר בתחילת המשחק, כשקאנטו פתחה פער דו ספרתי כבר בתום הרבע הראשון לעיני הקהל הביתי שלה. הרבע השני גם הוא התנהל בשליטה של האיטלקים, שראו את מקאלב חוזר לאולם אותו הוא מכיר די טוב וכמעט מתאייד. רומיין סאטו ניסה להחזיר את הטורקים למשחק במחצית השנייה, אף אף אחד מחבריו לא הצטרף אליו וקאנטו חגגה בדרך לניצחון גדול. ג'ונתן טאבו הוליך רשימת קלעים מאוזנת להפליא של האיטלקים עם 16 נקודות, ברוקס וקוזין הוסיפו 15 כל אחד. אלכס טיוס רשם משחק לא רע עם תשע נקודות ושלושה ריבאונדים ב-15 דקות משחק. רומיין סאטו היה היחיד בפנרבחצ'ה אולקר שקלע בספרות כפולות, כשסיים עם 10.



בית ב'

שאלון - מלאגה 88:78

במפגש בין שתי קבוצות שמכבי תל אביב לא מאוד התקשתה לנצח באולמן הביתי, ידם של האנדלוסים הייתה על העליונה, עם ניצחון נינוח. שאלון, שניצחה את משחקה הראשון, רושמת מאז הפסד רביעי ברציפות ביורוליג. מלאגה, לעומת זאת, לאט לאט מקבעת את מעמדה במקום השני בבית ב', עם ניצחון רביעי ברציפות, שמגיע דווקא לאחר תבוסה מביכה שנחלה בתחילת השבוע מול בילבאו בליגת הספרדית.

מלאגה נטלה את ההובלה כבר בפתיחה, כשקרונוסלאב סימון הקרואטי, שהגיע העונה ומסתמן כרכש מוצלח, הוליך אותה לריצה יפה ברבע השני, כשהורידה אותם למחצית ביתרון 32:44. ברבע השלישי היתרון הדו ספרתי נשמר, אך בריון ראש ובלייק שילב הצליחו להפיח תקווה אצל הביתיים אצל הביתיים. אך זה לא הספיק לניצחון, אותו מרכוס וויליאמס הבטיח לה. סימון הוליך את קלעי מאלגה עם 18, זוריץ' הוסיף 15 וג'יימס גיסט 13. שילב קלע 24 לזכות שאלון וראש תרם 12.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ואסיליס ספאנוליס שחקן אולימפיאקוס (אמצע). Angel Navarrete, AP
הצגה גדולה במילאנו. ואסיליס ספאנוליס/AP, Angel Navarrete

בית ג'


ארמאני מילאנו - אולימפיאקוס 84:71

האם הערב קיבלנו סוף סוף בחזרה את אולימפיאקוס המרגשת והטובה מהעונה שעברה? הזוכה ביורוליג אשתקד הגיעה למשחק חוץ קשה במילאנו ושלטה לכל אורכו, כדי לעלות למאזן של שלושה ניצחונות מול שני הפסדים. הקבוצה של קית' לנגפורד וריצ'רד הנדריקס עם הפסד שלישי ברציפות ביורוליג, דווקא לאחר ניצחון מרשים בסיינה בתחילת השבוע בליגה האיטלקית. יאניס בורוסיס היווני, שעזב את אולימפיאקוס בטריקת דלת לאחר פרשיית סמים שערורייתית, ניסה לנקום אך 16 נקודות שלא הספיקו למול עוד הצגה של ואסיליס ספאנוליס הנהדר, שסיים עם 23 נקודות ותשעה אסיסטים.

אלופת יוון פתחה מצוין ועלתה ליתרון דו ספרתי במחצית הראשונה, אך לנגפורד ומאליק היירסטון הצליחו לקרב מעט את סרג'יו סקאריולו ושחקניו, שהורידו לפיגור שבע בלבד בפתיחת הרבע האחרון. אך ספאנוליס וקוסטאס פפאניקולאו דאגו להבטיח ניצחון משכנע. פפאניקולאו בלט לצד ספאנוליס עם 17 נקודות. קית' לנגפורד קלע 17 עבור מילאנו, ואילו הנדריקס המשיך את יכולתו החלשה בפתיחת העונה עם 3 נקודות באחד מחמש מהשדה.

חואן קרלוס נבארו, ברצלונה, מול ויקטור חריאפה, אנטון פונקראשוב, צסק"א. Alexander Zemlianichenko, AP
חזר לכושר בדיוק בזמן. נבארו/AP, Alexander Zemlianichenko

בית ד'


צסק"א מוסקבה - ברצלונה 81:60

ברצלונה קרטעה בתחילת העונה ובתחילת השבוע האחרון הובסה בויטוריה מול קאחה לבוראל, אך דווקא במבחן הגדול של העונה, בקרב הענקיות עם צסק"א, היא התפוצצה עם 60:81 מרשים במוסקבה. חואן קרלוס נבארו, המלך של ברצלונה, שנראה לא בכושר כבר תקופה ארוכה, צלף 21 נקודות כולל ארבע שלשות. גם אראזם לורבק, שפתח לא טוב את העונה, היה נהדר עם 15 נקודות ועזר לקטאלנים לספק הצהרת כוונות מרשימה באולם במוסקבה (בו נכחו 5,000 צופים בלבד) ולשמור על מאזן מושלם בבית ד'. שחקניו של אטורה מסינה, שדווקא התצוגה שלהם מול בשיקטאש בשבוע שעבר הפיחה תקוות כי הם מתחילה סוף סוף להתחבר, הציגו סף שבירה מנטלי נמוך מאוד עם מחצית שנייה חלשה במיוחד.

דווקא הרוסים היו אלה שפתחו טוב יותר וסיימו את הרבע הראשון ביתרון 17:19, והמשיכה לשלוט בקצב גם בפתיחת הרבע השני, אלא שריצת 9:17 של בארסה הורידה אותה ביתרון 35:38 במחצית. מכאן, זו הייתה הצגת יחיד של אלופת ספרד, כשנבארו ולורבק מריצים אותם לריצה מדהימה ונוק אאוט מושלם בסיום. לצד נבארו ולורבק, גם הוארטס בלט עם 12 נקודות ואילו ניית'ן ג'וואי הוסיף 10. ננאד קרסטיץ' הוליך את הרוסים עם 18 נקודות ואילו מילוש תאודוסיץ' קלע 12. סוני ווימס, הסקורר הבולט של צסק"א עד היום, נעצר על ארבע נקודות בלבד.

ארזם לורבק, ברצלונה. Alexander Zemlianichenko, AP
גם הוא סוף סוף הצדיק את החוזה השמן שלו. ארזם לורבק/AP, Alexander Zemlianichenko

ריטאס וילנה - בשיקטאש 73:67

במשחק הנוסף והפחות זוהר בבית ד', ריטאס וילנה אירחה את בשיקטאש הטורקית בקרב חשוב על המקומות השלישי והרביעי בבית, אך שוב הפסידה 73:67, ובכך התרחקה מרחק שני ניצחונות מהטורקים. בשיקטאש, שפתחה את העונה מצוין אך הרגישה את נחת זרועותיהן של ברצלונה וצסק"א במשחקים הקודמים, חזרה לנצח. 4,900 צופים בלבד הגיעו ל"סימנס ארנה" בוילנה.

ריטאס פתחה חזק הודות ליכולת טובה של נמאניה נדוביץ' הצעיר, אך קרטיס ג'רלס המצוין שמר את הטורקים במשחק במחצית הראשונה. התוצאה הצמודה נשמרה גם בפתיחת המחצית השנייה, אך ברבע הרביעי דאשיץ' וג'רלס, שוב הוא, נתנו את האות לבריחה של הטורקים. ריטאס הצליחה להתקרב ונעזרה ברצף של החטאות עונשין של מורטאקן גולר מהאורחת, אך לא הצליחה להפוך את התוצאה. ג'רלס, הסלע היציב של בשיקטאש, שוב הצטיין וקלע 25 נקודות לצד שבעה ריבאונדים. דמיר מרקוטה הוסיף 13 ודאשיץ' 10. סטפונאס בבראוסקאס ההיה הבולט בשורות ריטאס עם 14 נקודות, נדוביץ' תרם 11.

שחקן בשיקטאש קרטיס ג'רלס. Mindaugas Kulbis, AP
הוליך את בשיקטאש לניצחון שלישי ביורוליג העונה. קרטיס ג'רלס/AP, Mindaugas Kulbis

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully