וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום מחזור בלאומית: חשיפה לצפון

ניר קפלן וארנון שוורץ, אתר "השישית"

6.11.2012 / 14:38

האליפות של קרית שמונה השפיעה גם על חלומות העלייה של נצרת עילית הצנועה. ועד לאן תגיע הפועל ירושלים? סיכום המחזור בלאומית

המועמדת

הפועל נצרת עילית, סיפור מוזר או מוכר? קבוצה קטנה מהצפון. בלי שמות מפוצצים או תקציב מנופח. היא ממוקמת שנייה בליגה, מנצחת מול פייבוריטיות ברורות, גם כשלא מרשימה. ווינרית, קבוצתית. כיבוש השערים מתחלק בין מספר שחקנים, החילופים מנצחים. מעט תקשורת, מעט קהל. ושוב נשאלת השאלה, מה שווה כל סיפור האהבה הזה אם אין פה צופים?

המועדון, שהבליח לפני מספר שנים לליגת העל ומאז התמקם בלאומית, מציג פתיחת עונה ייחודית דווקא כשמבחינה כלכלית הוא נמצא בהסדרי חובות. לא מעט כשרונות גדלים בנצרת עילית. רבות דובר על מוטי מלכה, שלא כל כך מצא את מקומו בהפועל באר שבע בעונה הקודמת וחזר לקבוצה. עכשיו ירדן כהן עושה דרך דומה לזו של איתי שכטר, שהגיע כזכור מנצרת עילית למכבי נתניה.

נראה שהקבוצה נמצאת כרגע במדרגה שלא ציפתה לה. אם הניצחון הביתי על מכבי פתח תקוה נתפס בעיקר ככישלון של המלאבסים, הנוקאאוט על ראשון לציון כבר מלמד על עוצמה. וכשמדובר בקבוצת כדורגל שצוברת תאוצה, חשוב שהמאמן שלה ידע לאן לקחת את זה.

למאמן קוראים דני גולן, שעבד בשנים האחרונות כעוזרו של ניר קלינגר. האיש שומר על פרופיל תקשורתי ונזהר מפיתוח ציפיות. את ההצלחה המאמן מייחס להכנה טובה שעשתה הקבוצה, להבדיל מבשנה שעברה. אז הוזעק לתפקיד לפני משחק הגביע עם מכבי חיפה.

בכל מקרה יהיה מעניין לראות האם נצרת עילית היא סיפור כמו זה של מ.ס אשדוד – מאמן יסודי בגובה העיניים, שמעלה 11 שחקנים ללא כוכבים גדולים ולחץ. הפוטנציאל ברור. לעשות ריצה יפה, לאגור נקודות לימים קשים. האליפות של קרית שמונה לא גדולה, ביחס להשראה שהיא מספקת לקבוצות כמו נצרת עילית. אמונה שהמרחק מקבוצות גוש דן בתקציב, לא מחייב שיתבטא בטבלה. ימים יגידו.

דני גולן מאמן הפועל נצרת עילית עם איברהים בסיט, יבגני ברקמן. ניב אהרונסון
האליפות של קרית שמונה לא גדולה, ביחס להשראה שהיא מספקת לקבוצות כמו נצרת עילית. השחקנים חוגגים עם דני גולן/ניב אהרונסון

מלאבס קולינג

מכבי פתח תקוה ממשיכה לקרטע כל הדרך לצמרת. עם ניצחון 0:2 על בית"ר תל אביב, ותוך ניצול ההפסד של הפועל ראשון לציון, היא כבר במקום השלישי. לא לרכבת ההרים הזו פיללו הלוזונים כשירדו ליגה. הם בטח כבר ראו בעיני רוחם כיצד הקבוצה שלהם דורסת את כל הליגה ומבטיחה עלייה עוד לפני שמגיע האביב. מה לעשות שבליגה הלאומית החוקים משתנים, וצריך להזיע ולעבוד קשה עבור כל נקודה. אין ספק שלמכבי פתח תקוה לא חסר הכישרון, השאלה היא אם השחקנים שלה ירצו מספיק.

אצל הפועל פתח תקוה אין חדש תחת השמש. היא ממשיכה לנצח את נמושות הליגה ולהיות לא יציבה מול הגדולות. כמובן שלעלייה זה לא יספיק, אבל אם וכאשר היא תפתח מבערים, הנקודות שהיא לוקחת מול הקטנות יהיו תוסף חשוב מאוד לדלק במרוץ לליגת העל. השבוע היא השיגה עוד ניצחון כזה עם 0:1 על הקבוצה המפוררת מאשקלון. לא מה שיפחיד את המתחרות, לא מה שיוציא את האוהדים לרחובות, אבל שלוש נקודות. בשבוע הבא היא מארחת את אחי נצרת, שממוקמת שלישית. אז נדע אם הניצחון על האשקלונים היה חלק מריצה יותר רצינית, או סתם עוד צעד בדשדוש שמאפיין את הכחולים מתחילת העונה.

גידי קניוק (מימין), דור אלו שחקני מכבי פתח תקוה. ניב אהרונסון
לא דורסים, אבל מנצחים. קניוק ואלו/ניב אהרונסון

ניפגש בסיבוב

יכול מאוד להיות שהפנטזיות על דרבי ירושלמי אדום בלאומית היו מוקדמות, ולא בגלל כישלון צפוי של קטמון. הפועל ירושלים השיגה ניצחון שלישי בארבעה משחקים (0:1 על הפועל כפר סבא) והתייצבה במקום השישי, מרחק נקודה מהמקום השני שמקנה עלייה. הירושלמים פתחו את העונה לא טוב עם הפסד לאום אל פאחם ועוד שלוש תוצאות תיקו, אבל מאז היא השיגה כאמור 10 נקודות מתוך 12, ביניהן ניצחון מרשים על המועמדת לעלייה מראשון לציון. נראה ששחקניו של סלמן עמר נכנסו לכושר בדיוק בזמן הנכון, מה גם שבמחזורים הבאים מחכים להם משחקים נוחים יחסית נגד הכח ומכבי יבנה. אם המומנטום ימשיך, חלום הדרבי עשוי להתגשם, אבל דווקא מול בית"ר בליגת העל.

אופיר עזו שחקן הפועל ירושלים. מגד גוזני
הדרבי הירושלמי חוזר לליגת העל? עזו/מגד גוזני

שאר ירקות

להלן תרחיש הזוי מיום שישי האחרון בווינטר. סמיר עיסא, מאמנה של מכבי אום אל פאחם, תדרך את שחקניו במחצית המשחק מול הכח עמידר רמת גן: "חבר'ה, אנחנו מובילים 0:2, יפה מאוד, תמשיכו ככה. לא לוותר! הקבוצה מעל הכל! טוב, שומעים? אני זז. יש לי פשוט עוד משחק היום. אבל אתם אחלה. באמת".

המשחק שעיסא מיהר אליו היה משחק העונה בליגה הפלסטינאית בין קבוצתו (השנייה), ג'בל מוכבר, לבין חברון. כן, עיסא מאמן שתי קבוצות שונות בשתי ליגות שונות, ועקב כך נאלץ לעזוב במחצית משחק קבוצתו. לא ברור מי אישר את הבזיון הזה, ששם ללעג גם את ההתאחדות, גם את הקבוצה וגם את הליגה הלאומית כולה, אבל אין טוב מהסיפור ההזוי הזה כדי להעיד על השפל אליו הגיע הכדורגל שלנו.
ועוד שתי נקודות מעניינות בסיפור הזה:

1. עיסא כבר היה בכותרות בעבר, כשהורשע בניסיון להטיית משחק לפני כארבע שנים. היום לא רק שהאיש הזה עדיין נמצא בכדורגל שלנו, הוא עוד מלהטט בין שתי קבוצות.

2. הכח עמידר הצליחה להפסיד לקבוצה שהמאמן שלה עזב במחצית. קיימות מעט נורות יותר אדומות.

סמיר עיסא מאמן עירוני אום אל פאחם. דאבל פס
ממשיך לעשות צחוק מהכדורגל שלנו. עיסא/דאבל פס

המחזור הבא: הפועל רעננה - מכבי פתח תקוה

נפתח דווקא עם רעננה. חידה הקבוצה הזאת. מה בעצם שאיפותיה? העניין שחוסר הביתיות וההזדהות עם הקבוצה, מעלה תהיות מה עומד לנגד עיניהם של בעליה, המאמן והשחקנים. קרש קפיצה או בית הבראה? תומר קשטן הגיע לאמן אותה אחרי מפלה כפולה, בכפר סבא והפועל הרצליה. רעב ואמביציה להצליח בטח לא חסרים לו. ניצחון על הקבוצה ממלאבס והאדומים מהשרון לא יוכלו להתקע במשבצת חממת הגידול.

סיני פוגש את קשטן זה תמיד מעניין. כמו כל משחק בליגה הזאת הכל אפשרי והשאלה האם נראה את מכבי פתח תקוה שהובכה בנצרת עילית, או שהינצחון הנוכחי מוציא אותה מהמשבר. לנצח יריבה מהצמרת כמו רעננה זו הצהרה שהלוזונים התרגלו ללאומית והם מוכנים לעמוד בציפיות שלהם, מעצמם קודם כל.

משה סיני מאמן מכבי פתח תקוה. ניב אהרונסון
סיני נגד קשטן? תמיד מעניין/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully