וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

MMA: ערב קרבות מרשים בבלאטור 79

בועז קורפל, אגו טוטאל

4.11.2012 / 14:00

ארבעה קרבות נערכו בקנדה, שניים מהם בחצי הגמר של העונה השביעית בבלאטור. התחרויות מועברות בשידור חי באגו טוטאל

ארגון קרבות הזירה באמנויות לחימה משולבת - בלאטור, ערך בליל שישי האחרון את אירוע מס' 79 באולם קזינו ראמה באונטריו, קנדה. באירוע נערכו ארבעה קרבות ושניים מהם בשלב חצי הגמר של העונה השביעית של בלאטור.

בקרב הראשון שפתח את הערב במשקל בינוני-קל (77 ק"ג) נלחמו ריאן פורד מקנדה וקאיל בייקר מארה"ב. היה זה הקרב השני בסך הכול של פורד בארגון הקרבות בלאטור והוא הוזמן לאירוע הזה אחרי הופעה מרשימה בקרב הבכורה שלו מתוך צייה כי הסגנון האגרסיבי שלו יבוא לידי ביטוי גם הפעם על חשבונו של בייקר. פורד פתח את הקרב בהתקפה ברוטלית ומהירה כברק וחבט בבייקר ללא רחם עם כל כלי הנשק המותרים לשימוש בזירה, לרבות מכות מרפקים. בייקר ספג מטר של מהלומות כה חזקות ונראה היה כי הוא יישבר בשניות הראשונות אך הוא שרד את הסיבוב הראשון כשהוא מוכה וחבול ונטול כוח.

השניים עלו לסיבוב השני לאחר שבייקר נבדק וקיבל אישור רפואי להמשיך בקרב. בייקר ניסה להשיב מלחמה אך פורד היה מדויק בכל המכות שלו ולא הותיר ליריבו שום סיכוי. התמונה חזרה על עצמה גם בסיבוב השלישי וכל הניסיונות של פורד לגמור את הקרב ולא להגיע להחלטת השופטים, סוכלו על ידי בייקר הקשוח שסירב להישבר למרות שספג מספר אדיר של מכות שהיו שוברת את גופו ורוחו של כל לוחם אחר. בסיום העניקו השופטים את הניצחון לפורד בהחלטה אחידה, אך הלב היה עם בייקר שלא נכנע והוכיח את קשיחותו העצומה והוא עשוי לקבל הזדמנות נוספת בהמשך בזכות יכולתו בקרב הזה.

הקרב השני בערב נערך בין דאגלס לימה לג'ייקוב אורטיז במשקל 82 ק"ג. לימה הגיע לקרב כפייבוריט מול אורטיז, שחש בעוצמה של הברזילאי כבר בשניות הראשונות. עבור לימה היה זה מעין קרב אימון מול יריב חסר מיומנות וכלים בסיסיים, שהסכים לעלות לזירה למרות נחיתותו רק בזכות ההזדמנות שניתנה לו ובשם הסיכוי הקלוש שהוא יצליח להפתיע את לימה ולחולל הפתעה עולמית מרעישה. לימה הבין את אי השוויון בינו לבין אורטיז ולא התאמץ במיוחד לסיים את הקרב בסיבוב הראשון והשני. אורטיז היה עסוק רוב הזמן בניסיונות התחמקות שלא הועילו ובבריחה מלימה, שמצא את הכתובת בכל מכה.

עשר שניות לתום הקרב נטל לימה את היוזמה בפעם האחרונה ובסדרה של מכות מחץ הוא חיסל את אורטיז ושלח אותו חזרה לאריזונה לחופת החלמה והתאוששות ארוכה במיוחד. לימה נחשב לאחד הלוחמים הטובים בעולם במשקל 77 ק"ג והוא אחד מהכוכבים הגדולים של ארגון בלאטור ואינו נופל מיריבים בעלי שיעור קומה עולמי מארגונים אחרים. הניצחון הזה העלה את מאזנו ל-22 ניצחונות.

הקרב השלישי בערב פתח את שלב חצי הגמר בקטגורית משקל נוצה. שאבולט שמלאייב מדגיסטן פגש את מייק ריצ'מן האמריקני שנוהג לסיים את הקרבות שלו בסיבוב הראשון בנוק-אאוט. הלוחם הרוסי שהרשים בקרב הבכורה בבלאטור, סיפק את הסחורה גם הפעם והפתיע את ריצ'מן תוך שימוש בנשק של ריצ'מן עצמו. בחלוף 1:45 דק' בסיבוב הראשון פגע שמאלייב באגרוף מדויק בריצ'מן, שהוריד אותו לקרשים ולשופט לא נותרה כל ברירה אלא לסיים מידית את הקרב ולהכריז על הלוחם מדגסטן כמנצח בנוק-אאוט.

הקרב המרכזי של הערב במשקל כבד בין ריצ'ארד הייל לטיאגו סנטוס, היה גם הוא במסגרת טורניר העונה השביעית. היל הגיע אחרי ניצחון מרשים בשלב רבע הגמר ואילו סנטוס זכה למקום בשלב הזה בזכות פסילה של יריבו בקרב הודם עקב בעיטה לא חוקית למפשעה של הברזילאי. חילופי המילים בין שני הלוחמים ערב הקרב הלהיטו את האווירה, וסנטוס פתח נפלא והפתיע את הייל במכות חזקות ומדויקות שזעזעו את האמריקני הגדול. הייל שרד את הסופה הברזילאית והפגין התאוששות נפלאה, תוך שהוא מחולל מהפך ולוקח את הקרב אל המגרש של סנטוס. כשנותרו מספר שניות לסוף הסיבוב, הגיע הסוף של סנטוס. הייל המשיך בהתקפה גדולה ומכות רבות עוצמה, שאחת מהן שברה את שיניו של סנטוס שהוכרע לקרקע והפקיר את גופו למכות החזקות של האמריקני.

הייל ניצל את העניין והוריד מטר של מכות על סנטוס, שקיבל התראה משופט הזירה שעליו להתגונן ולהשיב אש, אך סנטוס בחר לחשוב על התור למרפאת השיניים הקרובה ועל עלות הכתר שישלים את מבנה הלסת שלו והפקיר את גופו להתקפה של הייל. לשופט לא נותרה כל ברירה אלא לעצור את הקרב ולהכריז על הייל כמנצח בנוק-אאוט טכני.

  • עוד באותו נושא:
  • mma

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully