וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי נתניה-הפועל ת"א: סערת רגשות

המארחת מקווה שההתרגשות מחניכת האצטדיון לא תפריע, האורחת רוצה לשים מאחור את ארועי טדי (20:50, ערוץ 1)

שלומי גבאי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טריוויה

* המאזן בין מכבי נתניה להפועל תל אביב ב-120 המגפשים ביניהן: 51 ניצחונות לאדומים, 42 ניצחונות לצהובים ו-27 תוצאות תיקו.

* בשלוש השנים האחרונות עומד ממוצע השערים בין נתניה לאדומים על כ-4.625 שערים למשחק, כמות נדירה לליגת העל.

* מאז שטוטו תמוז הצטרף להפועל תל אביב הוא הבקיע שישה שערים מול היהלומים מנתניה. כמה חבל אם כן מבחינת הפועל, שהוא לא ישחק מחר בגלל הרחקה. אחמד סבע מחזיק באותה כמות שערים כנגד האדומים.

שחקן מכבי נתניה, אחמד סבע. ברני ארדוב
נוהג לכבוש נגד האדומים. סבע/ברני ארדוב

מפתחות והכנות

מכבי נתניה:

מאמן מכבי נתניה, טל בנין, ניסה להרגיע את השחקנים לאורך כל השבועיים האחרונים ולנתק אותם מאווירת ההתרגשות שאופפת את המועדון לקראת משחק החניכה של האצטדיון החדש. המאמן גם ניצל את העניין של התקשורת באצטדיון ובפתיחתו כדי להכין בשקט את הקבוצה למשחק מבחינה מקצועית.

באימון המסכם היום תרגל בנין את, לירן שריקי, שעלה רק לפני כשבוע וחצי מקבוצת הנוער, במקומו של יוסי שבחון, אלא שלקראת סוף האימון שוב תורגל שבחון בהרכב. המאמן עדיין מתלבט בין השניים כשייתכן מאוד ששריקי הצעיר יקבל את המושכות דווקא במשחק נגד הפועל תל אביב. גם ירדן כהן, שבישל את השער של הקבוצה מול הפועל רמת גן במחזור הקודם ושבשבועיים האחרונים היה מהבולטים באימונים, צפוי לקבל את חולצת ההרכב על חשבונו של עלי חטיב. סרג' לופו שהגיע לקראת סוף מועד ההעברות, תורגל בהרכב וככל הנראה יפתח לראשונה. הקשר דראגן צ'ראן עבר בבקרה התקציבית וצפוי לעמוד לרשות המאמן.

"יהיה טירוף ביציעים וגם אצלנו יש דריכות גדולה מאוד", אמר אחד מהשחקנים, "אנחנו רוצים להוכיח שאנחנו קבוצה טובה ואין מקום יותר ראוי לעשות את זה ממשחק מול הפועל תל אביב באצטדיון החדש". בנתניה ביקשו מהשחקנים להגיע למקום מפגש מחר בערב כדי שכל הקבוצה תגיע ביחד באוטובוס.

הפועל תל אביב

בהפועל תל אביב אומנם התעסקו השבוע יותר במה שאירע בטדי במחזור הקודם ופחות במשחק מחר, אך ברור לכולם אצל האדומים שהפסד נוסף, שעשוי להיות שלישי ברציפות, יוליד משבר של ממש. הפועל תגיע למשחק ללא טוטו תמוז שהורחק על ידי בית הדין משני משחקים לאחר תנועת ההשתקה לעבר אוהדי בית"ר. ללא גילי ורמוט שאמור לשוב לאימונים רק בעוד שבועיים וכרגע גם הוא צפוי להחמיץ את הדרבי.

מי שאמור להחליף את תמוז בחוד הוא ויקטור מרעי שמלבד דקות ספורות בשבוע שעבר מול בית"ר ועימות עם וואליד באדיר בסיום המשחק כמעט שנשכח מאז הגעתו של יוסי אבוקסיס לקבוצה. כרגע נראה כי המאמן האדום לא צפוי לשנות את המערך, אך מתכנן עוד שינוי אחד לפחות מההרכב בטדי, שג'ון פיינטסיל החלש יירד לספסל ובמקומו יעלה נעאל חוטבא. ניקולה פטקוביץ' עשוי לקבל דקות ראשונות בעמדת המגן השמאלי.

למרות שני הפסדים של הפועל, המצטיין מתחילת השנה, חנן ממן, שהתראיין לעמוד הבית של האדומים בגוגל פלוס נשמע דווקא אופטימי מאוד: "אני מרגיש שיש כאן קבוצה שלא פחות טובה מזו של הדאבל של לפני שנתיים, וזה דבר גדול להגיד. אנחנו אמנם אחרי שני הפסדים, אבל אני מרגיש כאילו אנחנו אחרי שני ניצחונות. עכשיו זה עוד מוקדם והעונה עוד ארוכה כך שזה דברים שאפשר לתקן אותם. יש בקבוצה פוטנציאל אדיר, הדברים מתחברים למרות ההפסדים".

אחרי שבוע סוער במיוחד כינס המאמן יוסי אבוקסיס את השחקנים לאסיפה שערכה כמעט כשעה. המאמן התייחס בעיקר לטעויות שהיו מול בית"ר ולמשחק מחר מול נתניה: "לא יכול להיות שבמצב שאנחנו מובילים 1:2 שחקנים יעזבו את העמדות ולא ישמרו על התוצאה. זו חוסר אחריות. יש רגעים במשחק שקודם כל חשוב לשמור על התוצאה ולהתגונן ואני מצפה מכם שתפנימו את זה ולא תלחצו את היריב בעשרה שחקנים".

המאמן הראה לשחקניו את שני השערים האחרונים בטדי ולא הסתיר את אכבזתו מהסגירות של ג'ון פנסטיל ובכלל מהעובדה שכדורי הגובה מהאגפים הופכו להיות מסוכנים כמעט בכל התקפה. "אנחנו חייבים להיזהר מקובי דג'ני שמניע את הקישור בנתניה ומאחמד סבע", הוסיף המאמן לקראת המשחק וביקש יותר לחץ באמצע המגרש ועזרה בסגירות האלכסוניות.

אצטדיון נתניה. שלומי גבאי
כיצד ההתרגשות תבוא לידי ביטוי?/שלומי גבאי

יעמדו למבחן

מכבי נתניה: קובי דג'אני

אחרי תחילת עונה עמוסה באירועים מבחינתו והרבה דיבורים על תפקודו ועל המחויבות שלו, קובי דג'אני יהיה חייב שוב לקחת את המושכות ולהנהיג את הקבוצה. השליטה במרכז המגרש חשובה מאוד לנתניה במשחק כזה ודג'אני יצטרך להתעלות על עצמו כדי שהצהובים יחגגו את פתיחת האצטדיון החדש עם ניצחון.

הפועל תל אביב: וואליד באדיר

למרות שאין עוררין על מעמדו של הקפטן בהפועל תל אביב, משהו נסדק ביחסים בין באדיר לשחקנים בקבוצה בסיום המשחק בטדי. נדמה היה כי ללא מעט מהאדומים נמאס מהיחס המיוחד לו זוכה הקפטן הוותיק. מחר הפועל שוב עומדת בפני משחק מפתח, הפסד שלישי ברציפות לא יעבור בשקט ובשל כך חייבים האדומים את ההנהגה השקטה של באדיר, אחרת שלושת הנקודות של הדרבי בשבוע הבא יהיו הרבה יותר קריטיות לאדומים בכדי להדביק את הפער ממכבי.

וואליד באדיר שחקן הפועל תל אביב מתרגש לפני הטקס לכבודו. ברני ארדוב
משהו נסדק ביחסים בינו לבין שאר שחקני הקבוצה.וואליר באדיר/ברני ארדוב

הרכבים משוערים

מכבי נתניה: לואיג'י צ'נאמו, עמית שומוביץ', עמרי בן הרוש, עידו לוי, טובארנו פינאס, קובי דג'אני. בן בנימין, ירדן כהן, לירן שריקי (יוסי שבחון), סרג' לופו (עידן שריקי), אחמד סבע.

הפועל תל אביב: אפולה אדל, וואליד באדיר, נעאל חוטבא, זאב חיימוביץ', ניקולה פטקוביץ' (יגאל אנטבי), אריק דג'מבה דג'מבה, רועי גורדנה, חנן ממן, עומר דמארי, טל בן חיים, ויקטור מרעי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully