וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני סכנין - הפועל חיפה: תחילתה של יריבות מופלאה

2.11.2012 / 10:53

שחקנים נגד האקסית, זיכרונות מהעבר, מתח ותחתית בוערת. כך מפתחות סכנין והפועל חיפה שייפגשו בשבת יריבות טעונה

בשבוע הבא תארח בני סכנין את בית"ר ירושלים באצטדיון דוחא למשחק שכבר זכה להגדרה למשחק הנפיץ ביותר בכדורגל הישראלי (ויסלחו לנו טוטו תמוז ואוראל גרינפלד). היריבות בין השתיים רבת שנים ומוכרת היטב. המפגשים בין נסיכת המגזר לקבוצה מהבירה תמיד היו מלאי אמוציות, אווירה חמה ביציעים וקרבות לוהטים על כר הדשא. אבל עוד לפני המפגש המסקרן, לסכנין מצפה בשבת (18:00) משחק קריטי לא פחות מול הפועל חיפה ואם למישהו נדמה שהמשחק הזה לא כולל מטענים מהעבר, יריבות ומתחים, הוא טועה, ובגדול.

אז נכון, מבחינת אוהדי סכנין, הפועל חיפה היא לא בית"ר, אבל מבט טיפה יותר עמוק לאינטראקציות בין שחקני הנציגות הצפוניות, שחקנים ומאמנים שיפגשו קבוצתם לשעבר וכמובן העובדה שמדובר בשתי נועלות הטבלה, מספק תובנה לכך שמדובר במשחק עם המון מתח מתחת לפני השטח. לא סתם קרב תחתית. לא עוד משחק על שש נקודות. סכסוך בהתהוות. כך מתפתחת יריבות טעונה ומרתקת בין בני סכנין להפועל חיפה.

אייל טרטצקי שחקן הפועל חיפה (ימין) מול חאלד חלאיילה שחקן בני סכנין. אדריאן הרבשטיין
לא שוכח את עזאם. חלאיילה מול טרטצקי בעונה שעברה/אדריאן הרבשטיין

כל יריבות טובה צריכה משהו שיצית אותה ובמקרה של שתי הקבוצות זה החל בחודש פברואר. חיפה עם טל בנין על הקווים הגיעה במומנטום אדיר לדוחא למשחק גורלי מבחינתה. כבר מהדקה הראשונה היה ברור שאהבה אין פה וסף העצבים של שני השחקנים נמוך מאוד. בדקה ה-13, אחרי שהאדומים מחיפה כבר הובילו 0:1, היה זה חלוץ סכנין, קוסטדין אזורוב, שהחל את הכסאח במשחק, נכנס עם הפקקים בצורה מכוערת מאוד ביוסי דורה (אח של מאמן סכנין להזכירכם) וראה מיד את הכרטיס האדום. לפני ההפסקה היה זה ולדימיר גלושצ'ביץ' שקיבל אדום שפגע בעידן והשופט איתן שמואלביץ שלף עוד כרטיסים צהובים כאילו היה מדובר בפטריות שצצות אחר הגשם.

בעוד רוב העימותים גלויים וזכורים, היה עימות אחד נסתר, כזה שעלול גם מחר להתסיס את האווירה. עאהד עזאם, לו זה היה אחד המשחקים הראשונים בליגת העל, נגרר לעימות עם הקפטן של סכנין חאלד חלאיילה בתחילת המשחק ומאז זה לא הפסיק. שחקנים ששיחקו במשחק בעונה שעברה מספרים כי השניים פשוט לא הפסיקו להתעסק אחד בשני, ושכל המשחק לווה בעימותים הדדים ביניהם. "אל תתפלאו אם עאהד, חלאיילה או אפילו שניהם יקבלו אדום במשחק הזה. לא מספיק שיש הרבה מתח לקראת המשחק, בין שניהם יש מתיחות לא קטנה בפני עצמה", אמר מקורב לעזאם.

ואם כל זה לא מספיק הרי שהמפגש מלא בפיקנטריה. ויצמן, שמעון הרוש וכמובן המאמן דורה פוגשים את הקבוצה בה גדלו וגם לחלוץ ירו בלו יש עבר באדום. לחלקם, כך על פי שחקנים בסכנין, יש לא מעט רצון להוכיח למועדון מהכרמל שלא נתן להם הזדמנות לגדול ולצמוח בו. גם הטבלה נותנת את אותותיה. חיפה אחרונה בטבלה ללא ניצחון, אך במגמת שיפור קלה במחזורים האחרונים. סכנין מעליה עם שתי נקודות יותר וגם היא נראית טוב לאחרונה. בקיצור, למשחק הזה יש את כל המרכיבים להפוך לעוד בפרק בתחילתה של יריבות מופלאה.

גם בקבוצות מתכוננים לקרב לא פשוט: "המשחק הזה קריטי לשתי הקבוצות. הפועל חיפה רוצה לצאת מהמשבר והם יעשו הכל ואנחנו מבחינתנו רוצים להמשיך במומנטום ככה שצפוי משחק עיקש. אנחנו צריכים לעשות הכל כדי לא להיגרר לעימותים מיותרים ולהוכיח שאנחנו קבוצה טובה יותר", סיכם אחד משחקני מסכנין.

קשר הפועל חיפה מתעמת עם דנילו ניקוליץ'. אדריאן הרבשטיין
ולא שכחנו שהוא פוגש את אחיו. יוסי דורה/אדריאן הרבשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully