וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיש הנכון לנקמה: ג'ק ווילשר וארסנל מחכים למנצ'סטר יונייטד

1.11.2012 / 8:00

ג'ק ווילשר ינסה להנהיג את ארסנל לניצחון מול ואן פרסי ויונייטד, ויירה החדש יעמוד במוקד הדרבי של איטליה, שני השוערים הטובים בגרמניה יתעמתו ודייגו סימאונה יוביל את אתלטיקו לקרב מכריע. מיכאל יוכין עם חמשת המשחקים המרתקים של סוף השבוע

10 חדש, לא ישן (מנצ'סטר יונייטד – ארסנל, שבת, 14.45, ספורט 1)

זה הזמן להתחיל לפנטז. אתמול (רביעי) הובקעו תשעה שערים במשחקה של יונייטד בסטמפורד ברידג', שלשום נכבשו 12 שערים במותחן המטורף של התותחנים ברדינג. עכשיו תוסיפו למשוואה את עשרת הכדורים ברשת במפגש הקודם ביניהן באולד טראפורד, ב-2:8 המפורסם באוגוסט 2011. למה שלא נקבל מנה דומה גם בשבת בצהריים? אחרי הכל, בארבעה המשחקים האחרונים של השדים האדומים צפינו ב-25 שערים!

כל העיניים יהיו נשואות לעברו של רובין ואן פרסי, מלך השערים בפרמיירליג, שכבש בעונה שעברה לזכות התותחנים בשני ההפסדים ליונייטד. אלפי מילים יישפכו בימים הקרובים על קפטן ארסנל ש"בגד", וזה טבעי, אבל המשחק הזה יהיה חשוב לא פחות עבור ג'ק ווילשר, האיש שיענוד את סרט הקפטן באיצטדיון האמירויות בעתיד. לא לחינם קיבל הקשר בן ה-20 את החולצה מספר 10 שהותיר אחריו ההולנדי. ארסן ונגר אמר בתחילת העונה: "כאשר ווילשר ואבו דיאבי יחזרו לכשירות, הם יהוו מבחינתנו סוג של שני שחקני רכש". יש רק הבדל אחד – ווילשר הוא בשר מבשרה של ארסנל, מכיר היטב את השיטה, ולא דרוש לו זמן כדי להיכנס לעניינים, בניגוד ללוקאס פודולסקי ואוליבייה ז'ירו.

רובין ואן פרסי שחקן מנצ'סטר יונייטד. GettyImages
כל העיניים יהיו עליו. ואן פרסי/GettyImages

בעונת הפריצה של ווילשר, 2010/11, הוא שיחק לא פחות מ-49 משחקים בכל המסגרות, והיה פנטסטי. לארסנל יש רק ניצחון אחד על יונייטד בארבע השנים האחרונות, ומנהיג הקישור הצעיר היה האדריכל שלו. במאי 2011 הוא חיסל את מרכז השדה של אלכס פרגוסון, לצידו של אלכס סונג, ניווט במיומנות את המהלכים, וזכה לתשואות עצומות באיצטדיון האמירויות. שבועות ספורים לאחר מכן, העומס הרב שהופעל על גופו גרם לקריסה. הוא נפצע בקרסולו, עבר ניתוח, נפצע שוב בתהליך ההחלמה ולא ראה מגרש מאז.

בשבת, מול קווינס פארק ריינג'רס, נרשמה החזרה המרגשת אחרי 17 חודשים. ווילשר קיבל 67 דקות ולא סתם סיפק משחק טוב, אלא היה המצטיין במגרש. מובן שנדרשת זהירות רבה מאוד אחרי היעדרות כה ארוכה, אבל על סמך ביצועיו סביר להניח שהמנג'ר הצרפתי ישלח את מספר 10 החדש לקרב מול הישן. העתיד מול העבר. אם ווילשר יהיה גיבור המשחק, זה יהיה הסיפור המופלא מכולם.

שחקן ארסנל, ג'ק ווילשר לפני מייקל קאריק, מנצ'סטר יונייטד. Mike Hewitt, GettyImages
יודע איך לנצח את יונייטד. ווילשר/GettyImages, Mike Hewitt

עצתו של ויירה (יובנטוס – אינטר, שבת, 21.45, ספורט 5)

פרגוסון אולי הרוויח בקיץ את ואן פרסי, אבל הפסיד ליובנטוס במלחמה ארוכה ומתישה על שירותיו של פול פוגבה. אוהדי השדים האדומים היו עסוקים אתמול בדרמה בסטמפורד ברידג', ולא ראו את ההצגה של הכוכב הצרפתי באיצטדיון החדיש בטורינו מול בולוניה, אבל כדאי להם מאוד לצפות אפילו בתקציר. בהופעתו המלאה השניה בלבד בהרכב הגברת הזקנה, הפגין פוגבה את התכונות שכה חסרות לעתים קרובות בקישור יונייטד. שילוב נפלא של כוח פיזי, הספק עבודה עצום, טכניקה משובחת וחוש מפותח לשערים – לא סתם קיבל פוגבה את הכינוי "ויירה החדש".

רק לפני שבועיים הבטיח פוגבה את הנצחון של יובה עם שער נהדר במשחק העונה מול נאפולי, כאשר נכנס כמחליף וקבע 0:2. נגד בולוניה הוא היה בלתי ניתן לעצירה, מבקש את הכדור ללא הפסקה, מהנדס את המהלך שהוביל לכיבוש של פאביו קוואליארלה ונוגח בעצמו את שער הנצחון בתוספת הזמן. יונייטד, שגנבה בזמנו את פוגבה מלה האבר, יכולה לבוא בטענות רק לעצמה. פרגוסון ידע שהוא חייב לתת לילד הזדמנויות להתקדם, אך לא עשה זאת, ולכן היה קל לשכנע אותו לעזוב. עם זאת, בצד האדום של מנצ'סטר לא ישמחו לשמוע על תרומתו של ויירה המקורי למהלך. פוגבה סיפר לאחרונה כי כוכב ארסנל לשעבר, שמכהן כיום כמנהל פיתוח במנצ'סטר סיטי, הוא שייעץ לו להעדיף את ההצעה של יובנטוס.

ל-ויירה יש, כמובן, עבר שתי הקבוצות שייפגשו בשבת בדרבי של איטליה. למעשה, המעבר שלו מיובנטוס לאינטר ב-2006, לאור הורדת הגברת הזקנה במסגרת עונשי הקלצ'ופולי, מהווה חלק מרכזי בשנאה התהומית בין המחנות. ביובה בטוחים שמאסימו מוראטי רקח את המזימה, במסגרתה גם שדד את הכוכבים ויצא לרצף חמש אליפויות באין מפריע. מנגד, אוהדי אינטר משוכנעים שהקלצ'ופולי הוא קצה הקרחון, וחלק ניכר מהתארים של יובה הושגו במרמה, כאשר הפצע הגדול ביותר היה ונותר הפנדל שלא נשרק לטובת רונאלדו במשחק העונה ב-1998. והנה לכם הקרב האולטימטיבי. לראשונה מאז הקלצ'ופולי, הדרבי של איטליה הוא מפגש בין המובילה לסגניתה. בנוסף, יכולה יובנטוס להשלים 50 משחקי ליגה רצופים ללא הפסד. הנראזורי, שניצחו בכל משחקי החוץ העונה בכל המסגרות, חולמים להרוס את המאזן. האם ויירה החדש יקבל הזדמנות להשפיע על המהלכים?

פול פוגבה, יובנטוס. Luca Bruno, AP
כל מה שחסר לפרגוסון. פוגבה/AP, Luca Bruno

הכנפיים של אדלר (המבורג – באיירן מינכן, שבת, 19.30, ספורט 2)

למזל יש לפעמים חלק עצום בקריירה של כדורגלן. מנואל נוייר ורנה אדלר פרצו יחדיו לתודעה בעונת 2006/07, כאשר הדיחו מההרכב שוערים ותיקים והפכו ללהיט הבונדסליגה. נוייר עשה את זה בשאלקה לפרנק רוסט שנפצע, אדלר סיפסל בלברקוזן את האנס יורג בוט שריצה השעיה. עם הזמן, הפכו השניים למועמדים לאפודת שוער הנבחרת, וכאן נהנה אדלר מעדיפות ברורה. הוא מבוגר בשנה מנוייר, ובעוד האינסטינקטים של שניהם היו דומים, הרי ששוער לברקוזן היה יציב הרבה יותר ולא סבל מאובדן ריכוז וטעויות מטופשות. אחרי פרישתו של יינס למאן בתום יורו 2008, ניהל אדלר מאבק הוגן וחברי עם רוברט אנקה, בעוד נוייר נחשב לשוער השלישי בסגל. אחרי ההתאבדות של אנקה בנובמבר 2009, קיבל אדלר באופן רשמי וסופי את אמונו של יואכים לב.

ואז התערב הגורל במתרחש. אדלר נפצע בצלעותיו לפני הנסיעה לדרום אפריקה, נוייר לקח את ההזדמנות בשתי ידיים, ומאז המוניטין שלו נוסק לשמיים. המעבר לבאיירן תמורת 22 מיליון יורו כמעט הפך אותו לשוער היקר בהיסטוריה, שני רק לג'יג'י בופון. מנגד, אדלר נפצע שוב בקיץ 2011, וראה את ברנד לנו עושה לו בדיוק את התרגיל שהוא עצמו ביצע על בוט. אחרי שנה ללא פעילות, הוא הצטרף בחלון ההעברות האחרון להמבורג כדי להחזיר את הקריירה למסלול – וזה בדיוק מה שקרה. אדלר הוא השוער הטוב ביותר בבונדסליגה העונה, ומשאל שערך אתר האינטרנט של העיתון "קיקר" מגלה 87 אחוזים מהמשיבים תומכים בהחזרתו לנבחרת. גם נוייר מסכים: "כאשר הוא בריא, רנה הוא אחד השוערים הטובים בגרמניה. אנשים באים לראות כדורגל בזכותו". אחרי ההפסד הביתי הטראומתי ללברקוזן, קבוצתו הקודמת של אדלר, תנסה באיירן להתאושש במגרשה של קבוצתו הנוכחית, אבל זה לא ממש לא יהיה פשוט, והמאבק בין אלדר לנוייר יחזור למרכז הבמה.

רנה אדלר שוער המבורג. Martin Rose, GettyImages
שוב מול נוייר. אדלר/GettyImages, Martin Rose

חילופי משמרות? (ולנסיה – אתלטיקו מדריד, שבת, 23.00, ספורט 5)

לא רבים הפנימו עד הסוף את המהפך המטורף שחולל דייגו סימאונה באתלטיקו. מלוזרית אולטימטיבית היא הפכה לווינרית מושלמת, זו שמכריעה משחקים בדקה ה-90 ולעולם לא נשברת. ההפסד האחרון של הקולצ'ונרוס היה בדרבי מול ריאל ב-11 באפריל, כלומר לפני יותר מחצי שנה. מאז יש ללוחמים של צ'ולו 22 נצחונות ושלוש תוצאות תיקו ב-25 משחקים. הם כוללים, בין היתר, את הנצחון הכפול על ולנסיה בחצי-גמר הליגה האירופית, בדרך לזכיה במפעל.

מצד שני, יהיו שיטילו ספק בהתקדמות המנטלית של רדאמל פלקאו וחבריו. הרי בתקופה המדוברת הם לא פגשו את בארסה ואת ריאל – זה יקרה רק בדצמבר בצמד משחקי חוץ. בינתיים, היא יכולה להתחיל להתכונן במפגש מול הקבוצה שהתרגלה לסיים במקום השלישי. ולנסיה שמרה על התואר בשלוש העונות הקודמות, אבל כעת התדרדרה למקום ה-11. תאמינו או לא, אבל במשחקי החוץ לא ראה המאמן מאוריסיו פלגרינו שער מאז הביקור בברנבאו במחזור הפתיחה. ובכל זאת, בבית יש לעטלפים מאזן ללא הפסד, וזה יהיה האתגר הגדול ביותר של סימאונה מאז ה-1:4 הסנסציוני על צ'לסי בסופרקאפ האירופי. אם הוא יאריך את רצף הנצחונות בכל המסגרות ל-14 במסטאייה ויישאר צמוד לברצלונה בפסגה, גם הפרשנים הסקפטיים ביותר יצטרכו לקחת אותו ברצינות.

דייגו סימאונה מאמן אתלטיקו מדריד. juan manuel serrano arce, AP
מי יעצור אותם? סימאונה/AP, juan manuel serrano arce

הנתון המדהים באירופה (פנאתינייקוס – אא"ק אתונה, ראשון, 19.30)

הנה משפט שפשוט לא יכול להיות נכון. פנאתינייקוס היא הקבוצה היחידה בליגה היוונית ללא ניצחון בית. נשמע הזוי ובלתי נתפס, אבל זו המציאות. הירוקים, שלא סיימו מחוץ לשלישיה הראשונה מאז 1998, מדורגים בתום שמונה מחזורים במקום התשיעי. הקשיים הכלכליים, העזיבה של יורגוס קראגוניס וקוסטאס קצוראניס הוותיקים והפציעה של הכוכב הארגנטיני סבסטיאן לטו – כל אלה חברו יחדיו כדי להכניס את מועדון הפאר למשבר עמוק מאוד, וגם בליגה האירופית מצבה לא מזהיר בלשון המעטה, כולל תבוסה 3:0 בסלובניה מול מאריבור. לפחות הפעם הם הגיעו לשלב הבתים, כי הרי בעונה שעברה הודחה פנאתינייקוס במוקדמות בידי הילדים של מוטי איוניר.

אלא שלא מדובר בצרות הגדולות ביותר באתונה – אלה שייכות לאא"ק שנמצאת כיום במקום האחרון. עם חוב של 30 מיליון יורו, בהמתנה מורטת עצבים למשקיע שיושיע את הספינה, הצהובים-שחורים קורסים. לפני מספר שבועות הם החתימו כמאמן את אבאלד לינן הגרמני – באופן משעשע למדי מדובר בעוד מאמן שהפסיד למכבי תל אביב בליגה האירופית. במחזור האחרון חגג הגרמני נצחון בכורה העונה עבור אא"ק. קרב תחתית שכזה לא נצפה באתונה כבר עשורים ארוכים מאוד, אם בכלל. זה רק יהפוך אותו למתוח ויצרי יותר. כדורגל גדול לא צפוי כאן, אבל מלחמה חסרת פשרות מובטחת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully