וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאט: "ראינו שחקנים שקיבלו יותר מדי קרדיט"

28.10.2012 / 22:32

מאמן מכבי ת"א הפנה אצבע מאשימה לחלק מהשחקנים אחרי התבוסה לראשל"צ. יוטר: "אנחנו רוצים להיאבק על האליפות"

צילום ועריכה: קובי אליהו

מתי בפעם האחרונה ראיתם את מכבי תל אביב מושפלת בהיכל? תזכרו היטב את התאריך 28/10/2012 כי לא בטוח שבזמן הקרוב תוכלו לדבר על הפסד כל כך משמעותי בזירה כלשהי. השחקנים של דיוויד בלאט הגיעו מעט יהירים למפגש עם הכתומים של אפי בירנבוים וחטפו סטירה מצלצלת עם תבוסה 81:64 כאשר מכבי תל אביב פשוט לא הצליחה לעשות שום דבר מול אדריאן יוטר וג'וליאן רייט, שסיימו כל אחד ערב פנטסטי שכלל 22 נקודות. אחרי מחצית ראשונה עגומה שכללה 25 נקודות בלבד מצד מכבי, נראה היה ברבע השלישי שהם הולכים לקזז את ההפרש (17:22), אבל ראשון לא הורידה את הרגל מהגז וסיימה עם ניצחון מתוק.

דיוויד בלאט מאמן מכבי תל אביב עם שון ג'יימס, דייויד לוגן, ריקי היקמן. ברני ארדוב
"היו לכם ימים רעים בחיים? היה לנו ערב רע". דיוויד בלאט/ברני ארדוב

דקות ארוכות התבצרו שחקני מכבי תל אביב בחדר ההלבשה. בסופו של דבר דיוויד בלאט, מאמן מכבי תל אביב, יצא אל העיתונאים, ואמר: "מגיע כל הכבוד לראשון, הם שיחקו בצורה יוצאת מן הכלל. לא באנו לשחק כדורסל בשום שלב היום, זה לא נעים, זה לא קל, אבל ידענו ימים מעטים כאלה בעבר ותמיד ידענו להתעשת ולחזור לעצמנו. מאז הניצחון על אולימפיאקוס בטרום עונה ניצחנו 12 משחקים ברציפות, כולל בטורניר ווינר, בשלושה משחקי ליגה, בשלושה משחקי יורוליג ומשחקים בטורניר בצרפת. היום לא היה לנו את זה, לא מצאנו שום דבר שיכול היה לעזור לנו לצאת מהמצב הזה וראשון ניצלה את זה היטב".

בלאט התקשה להסביר את ההפסד עצמו, ועשה זאת בדרך הבאה: "היו לכם ימים רעים בחיים? היה לנו ערב רע. הייתה לנו נסיעה נוראית מצרפת ובחזרה, בקושי יום אחד היה לנו להתכונן, לא מצאנו את הרגליים ולפעמים אתה לא מתאושש מנסיעות כאלה ומקושי כזה, זה חבל. איבדנו הרבה כדורים רעים, לא קלענו כמו שצריך, ראשון שיחקה מצוין ולפעמים זו התוצאה".

מבחינה מקצועית, בלאט ניתח את המשחק, ואמר: "קיבלנו 44 נקודות משני הגבוהים של ראשון, הם ניצלו את החולשה שלנו, הם שחקנים כאלה". על ניק קיינר מדלי, שבלט בחולשתו עם שבע נקודות: "אני מאמין שלניק קיינר מדלי יש את הפוטנציאל, אני חושב שראינו שחקנים היום שקיבלו יותר מדי קרדיט. היו כאלה שלא ניצלו אפילו את מעט הדקות שהם קיבלו. איפה שלא חיפשנו ומה שלא עשינו, לא קיבלנו כלום למעט שון גיימס. לא היה לנו את זה, היינו רכים בחימום וגם ברבע הראשון ולא יצאנו מזה".

על עתיד הסגל והאפשרות לבצע שינויים, הוסיף בלאט: "אף שחקן לא הולך לשום מקום. קיינר מדלי הוא לא השחקן הראשון שהגיע למכבי ובתחילת הדרך התקשה. היו שחקנים שהתקשו להיכנס לעניינים ולמכבי אבל עם הזמן מצאנו אותם. זו העבודה שלנו לעזור לו להיכנס לעניינים".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
הספסל של מכבי תל אביב. ברני ארדוב
למי הולכת מרבית האשמה? הספסל העגום של מכבי תל אביב/ברני ארדוב

גיא פניני, שסיים ערב עגום מבחינתו עם אפס נקודות ב-22 דקות, אמר: "זה הפסד לא נעים. ציפינו למשחק קשה וידענו שראשון יבואו בכל הכוח והם הצליחו לעצור אותנו. שיחקנו רע, הם היו יותר אגרסיבים וזה לא צריך לקרות. זה לא מתקבל על הדעת. זו עונה ארוכה ואנחנו עם הפנים קדימה, יש פה מספיק שחקנים מנוסים כדי לבוא מחר לאימון ולהמשיך לחשוב ולהתאמן לקראת המשחק בחמישי".

פניני התייחס למשמעות ההפסד מבחינת מכבי, ואמר: "גם בשנה שעברה הפסדנו משחקים כאן בבית, נגד אשדוד ונגד ירושלים. זה קורה. כולם מבינים את הסיטואציה שקרתה היום ואנחנו לומדים מזה. הדרך לא הייתה משהו שאתם רגילים לראות, זה קורה ואין מה לעשות". על התקרית עם אפי בירנבוים כאשר השניים נראו מתווכחים, אמר פניני: "לא קרה כלום עם אפי", והוסיף: "גם במצבים שלא הייתי קפטן ידעתי מה להגיד. כולם צריכים להרים את הראש וכולם יודעים את זה, אנחנו נעבוד ונשתפר".

שחקני מכבי ראשון לציון חוגגים. ברני ארדוב
עד לאן הם מסוגלים להגיע העונה? זו החידה הגדולה. שחקני מכבי ראשון לציון חוגגים את הניצחון/ברני ארדוב

מאמן מכבי ראשון לציון, אפי בירנבוים, סירב לצאת מגדרו אחרי הניצחון על הקבוצה אותה אימן לפני כמה שנים: "הקבוצה שלי מתכוננת ועובדת. כל אחד רוצה להצליח, כל אחד נותן את עצמו לקבוצה, אמרתי להם שיעשו מה שצריך ולא דיברתי על ניצחון או הפסד. אני מאוד מרוצה. כיסינו מעל שמונים אחוז מתוכנית המשחק שלנו".

על המפגש עם גיא פניני, אמר בירנבוים: "אני מכיר את גיא הרבה מאוד שנים, לפעמים אני מדבר איתו למרות שזה לא בסדר. גיא היה אצלי בקייטנה בבית אלפא אז אני יכול לדבר איתו".

על הקבוצה שלו הוסיף המאמן הוותיק: "יש לנו שני גבוהים טובים שאנחנו מרוצים מהם. כשמכבי הולך לה והם רצים אז זה זורם להם אבל כשלא אז אנחנו מנצלים את זה. דאגנו להמשיך את ההגנה שלנו כל הזמן ולא לרדת מתוכנית המשחק שלנו. זה משחק כדורסל ואני שמח שהיום ניצחנו".

גיא פניני שחקן מכבי תל אביב, ניצן חנוכי שחקן מכבי ראשון לציון, אפי בירנבוים מאמן מכבי ראשון לציון. ברני ארדוב
לא יצא מגדרו הערב בסיום המשחק. מה שהיה במהלך המשחק, זה כבר סיפור אחר. אפי בירנבוים בעימות עם גיא פניני/ברני ארדוב

כוכב המשחק אדריאן יוטר הוסיף: "אני פשוט שמח לנצח את מכבי, זה הניצחון הראשון שלי עליהם. היה לנו משחק טוב, התרגשנו לקראת המשחק ואני מאוד שמח שבאנו ולקחנו את המשחק הזה. ככה אתה יודע כשיש לך קבוצה טובה, כשכולם מחוייבים ועובדים ביחד כדי לנצח משחק כל כך חשוב".

על המשחק עצמו אמר הביג בוס של ראשון: "רק רצינו לנצח, היינו בלי הרכז שלנו (לזאריק ג'ונס) ורצינו לנצח בשבילו. אנחנו קבוצה מיוחדת. כשמישהו לא משחק, אחרים לוקחים אחריות בשבילו. כולם לקחו אחריות וזו הייחודיות שלנו. אנחנו מגיעים לכל משחק כדי לנצח". על המטרות של הקבוצה אמר: "אנחנו רוצים להיאבק על האליפות".

ריקי היקמן שחקן מכבי תל אביב מול אדריאן יוטר שחקן מכבי ראשון לציון. ברני ארדוב
"היינו בלי הרכז שלנו ורצינו לנצח בשבילו". אדריאן יוטר/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully