וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטבול: ביד קשה

29.10.2012 / 7:05

נגיעה של דז בריאנט עם היד בקו החוץ העניקה לג'איינטס ניצחון דרמטי 24:29 בדאלאס. אטלנטה עדיין בלתי מנוצחת

ניו אינגלנד פטריוטס לא הצטיינה עד כה בסגירת משחקים, אבל לונדון כנראה נתנה לה השראה. רוב גרונקובסקי חזר ליכולת שיא, ועם שני טאצ'דאונים הוביל את הפטריוטס לניצחון חד משמעי בוומבלי, 7:45 על סנט לואיס.

אבל עם כל הכבוד לפטריוטס, המשחק של הערב נרשם בטקסס, שם ניצחה ניו יורק ג'איינטס את דאלאס 24:29 לאחר שכבר הובילה 0:23, וניצלה בזכות נגיעה של דז בריאנט עם היד בקו החוץ, נגיעה שפסלה טאצ'דאון והעניקה לה את הניצחון.

רוב גרונקובסקי שחקן ניו אינגלנד פטריוטס. Matt Dunham, AP
שמחה גדולה הלילה. גרונקובסקי/AP, Matt Dunham

הרחק משם, בצד השני של האוקיינוס האטלנטי, המשיכה ניו יורק ג'טס להתרסק, הפעם עם תבוסה ביתית משפילה 30:9 למיאמי. בפילדלפיה לא הראתה אטלנטה סנטימנטים למייקל ויק וניצחה ללא קושי את האיגלס 17:30 כדי להישאר בלתי מנוצחת. מתיו סטאפורד ודטרויט שוב התקשו בבית לפני שפיצחו את סיאטל העיקשת 24:28, ושיקגו נזקקה לשער שדה של רובי גולד בשניה האחרונה כדי לגבור על קרוליינה 22:23.

פיטסבורג, ששיחקה עם מדי הווינטאג' המכוערים בהיסטוריה המודרנית של האנושות, של היקום ושל הגלקסיה כולה (תיקון - לא רק בהיסטוריה של האנושות, גם הדינוזאורים לא התלבשו ככה) עברה את וושינגטון 12:27. ג'קסונוויל עשתה קצת צרות לגרין ביי לפני שהפאקרס ניצחו בלמבו פילד 15:24 ואנדרו לאק ירה לטאצ'דאון בהארכה כדי לנצח עם אינדיאנפוליס בנשוויל את טנסי 13:19. קליבלנד קברה במשחק לא אסתטי במיוחד את סן דייגו 6:7 ואוקלנד גברה על קנזס סיטי 16:26.

במשחק הלילה הביסו פייטון מאנינג ודנבר את דרו בריס וניו אורלינס 14:34.

לאונרד פופ שחקן פיטסבורג סטילרס. Don Wright, AP
לא, לא, אתם לא יכולים להסתובב ככה בחוץ. לאונרד פופ מציג לראווה את המדים הנוראיים של הסטילרס/AP, Don Wright

סנט לואיס (5:3) - ניו אינגלנד (3:5) 45:7

הפטריוטס "התארחו" בלונדון אבל הרגישו בבית, כשבין 80 אלף הצופים באצטדיון וומבלי היה להם רוב גדול. יותר מכך, ניו אינגלנד השתחררה מהטבע שלה לסבך משחקים והפעם הצליחה לשתק את היריבה. סאם בראדפורד אמנם ידה פצצה ל-50 יארד לכריס גיבנס והעלה את הראמס ל-0:7, אולם ההמשך היה כולו של טום בריידי ורוב גרונקובסקי. השניים שיתפו פעולה ל-146 יארדים אוויריים ושני טאצ'דאונים (מתוך ארבעה של בריידי), כדי לרטש את הראמס עד דק. בריידי סיים עם 304 יארד, סטיבן רידלי עם 121 יארד וטאצ'דאון. בראדפורד סגר 205 יארד, טאצ'דאון ואיבוד מול ההגנה של ניו אינגלנד, וכשזה ההספק שלך מול ההגנה של ניו אינגלנד כנראה שאתה לא ממש טוב.

פיטסבורג (3:4) - וושינגטון (5:3) 12:27

המפתח בעצירת הרדסקינס הוא לבלום את רוברט גריפין השלישי על הקרקע, והבחור כנראה נבהל משילוב הדבורה מאיה וביטלג'וס על חולצות היריבה, שהעדיף לנוס על נפשו לאחור והגיח לשמונה יארדים בלבד בשישה ניסיונות. בלי האיום שלו על הקרקע, להגנת פיטסבורג היה קל יותר והיא חסמה את הנתיבים גם לאלפרד מוריס, שהסתפק ב-59 יארד. 222 יארד ושלושה טאצ'דאונים לבן רות'לסברגר, 107 יארד לג'ונתן דווייר על הקרקע. 177 יארד וטאצ'דאון לגריפין השלישי באוויר.

פילדלפיה (4:3) - אטלנטה (0:7) 30:17

כולם מדברים על הציפייה להפסד ראשון של הפאלקונס, אבל האמת היא שהקבוצה הזו פשוט גדולה על רוב הליגה. מאט ריאן ממשיך בדרך הבטוחה לעונת MVP, ועם 22 מ-29 ל-262 יארד ושלושה טאצ'דאונים, כולם במחצית הראשונה, הפך את המחצית השנייה לגארבג' טיים ארוך. אחת המסירות, ל-63 יארד, מצאה את הידיים של חוליו ג'ונס המצוין, שסיים באנדזון ובסך הכל רשם 123 יארד. 191 יארד וטאצ'דאון למייקל ויק, שפגש את האקסית ולא יכול היה לעשות יותר מדי.

חוליו ג'ונס שחקן אטלנטה פאלקונס. Mel Evans, AP
שועט ושועט ולא עוצר. חוליו ג'ונס בדרך לטאצ'דאון מול האיגלס/AP, Mel Evans

ניו יורק ג'טס (5:3) - מיאמי (3:4) 30:9

התהייה היחידה שעולה מהמשחק הזה היא האם רקס ריאן השאיר את מארק סאנצ'ז על המגרש עד שניית הסיום כדי להשפיל אותו. אל תתפלאו אם התשובה חיובית, משום שהקהל של הג'טס כבר מזמן איבד את הסבלנות לקוורטרבק. הדולפינס התעללו בסאנצ'ז, ולמרות נטישה מוקדמת של ריאן טנהיל (נפצע בברך ברבע הראשון) גילו גם יכולת התקפית טובה תחת מאט מור, בנוסף להגנה משובחת. טאצ'דאונים של אוליבייה ורנון ודניאל תומאס הוציאו את המשחק מידי הג'טס כבר בפתיחת הרבע השני, והמשחק נקלע לפיהוק מתמשך, שהבריח את יושבי המדולנדס כבר באמצע הרבע השלישי. 131 יארד וטאצ'דאון למור, 283 יארד, טאצ'דאון ואיבוד לסאנצ'ז.

שיקגו (1:6) - קרוליינה (6:1) 22:23

אם חיפשתם את התשובה מדוע הברס על מאזן 1:6 והפנתרס על 6:1, אולי תמצאו אותה במהלך שאירע 6:44 דקות לסיום, שמונה שניות בלבד אחרי טאצ'דאון של שיקגו שצימק ל-19:14. קאם ניוטון זרק את הכדור היישר לידי טים ג'נינגס, שנכנס לאנדזון וקבע 19:20 לשיקגו. להזכיר, שמונה שניות לפני כן היה 7:19 לקרוליינה. הפנתרים עוד עלו ליתרון, אבל ניהול שעון נכון של ג'יי קאטלר אפשר לו להגיע למרחק 41 יארד מהשער ורובי גולד השחיל את הכדור לתוך ה-H כשעל השעון לא נותר זמן. 19 מ-28 יארד ל-186 יארד, טאצ'דאון ואיבוד לקאטלר, 98 יארד באוויר לברנדון מרשל. 314 יארד ושני איבודים לניוטון.

קליבלנד (6:2) - סן דייגו (4:3) 6:7

יום יבוא והנכדים שלכם ישאלו אתכם היכן הייתם כשהקלאסיקה הזו שוחקה. אתם תספרו להם מעשיות ותפליגו בסיפורים, כשבפועל תמיד תדעו ששיקרתם להם והייתם הכי רחוק ממרכז התרחשות של האירוע האיום הזה. משחקים של קהבראונס לא חינניים למראה, אבל לפחות הם ידעו לצאת עם היד על העליונה בזכות טאצ'דאון בודד של טרנט ריצ'רדסון, הגנה טובה ופיליפ ריוורס, עליו תמיד אפשר לסמוך שיידע איך לא לנהל את השעון בדקות הסיום. 122 יארד על הקרקע לריצ'רדסון, רק שבע פחות מהסכום של הקוורטרבק שלו ברנדון ווידן באוויר. 154 יארד ב-18 מ-34 לריוורס, שכבר מזמן לא נמנה עם שחקני העילית של הליגה.

טרנט ריצ'רדסון שחקן קליבלנד בראונס עם חברו שון לאבאו. Tony Dejak, AP
סוחב את כל הקבוצה על הגב. ריצ'רדסון/AP, Tony Dejak

דטרויט (4:3) - סיאטל (4:4) 24:28

מתיו סטאפורד והחברים מעיר המכוניות חייבים לעשות את זה קשה, אבל לפחות הפעם הם הצליחו ליצור סוף טוב. טיטוס יאנג החליף את נייט ברלסון הפצוע ורשם משחק ענק של 100 יארד ושני טאצ'דאונים מסטאפורד, השני הכריע את המשחק 20 שניות לסיום. סטאפורד הרים מספרי פנטזי יפים - 352 יארד, שלושה טאצ'ים ואיבוד, אבל משהו עדיין חורק בהתקפת דטרויט. סיאטל, לעומת זאת, החזיקה את המשחק בידיים שלה, אך ההגנה הטובה, בדרך כלל, לא עמדה מול הפוקוס שאליו נכנס סטאפורד ברבע הרביעי. 236 יארד, שני טאצ'ים ואיבוד לראסל ווילסון, 105 יארד וטאצ'דאון למרשואן לינץ' על הקרקע.

גרין ביי (3:5) - ג'קסונוויל (6:1) 15:24

אז אחרי פתיחה גרועה לפאקרס כבר יש שלושה ניצחונות רצופים והם שוב נראים כמו מועמדים לתואר. ארון רוג'רס זרק ל-186 יארד בלבד, אבל שני הטאצ'דאונים שלו הספיקו כדי לעקוף את בארט סטאר ולהפוך לפאקר השני בכל הזמנים, עם 153. את ברט פארב, לו 442 טאצ'דאונים כאורז, ייקח לו זמן לעבור. 303 יארד וטאצ'דאון לבליין גאברט בג'קסונוויל.

טנסי (5:3) - אינדיאנפוליס (3:4) 19:13 (הארכה)

אנדרו לאק מסר לוויק בלארד לאנדזון חמש דקות בתוך ההארכה, והקולטס המפתיעים חזרו למאזן חיובי. לאק סיים עם 297 יארד, טאצ'דאון ואיבוד והפרסות החזיקו מעמד גם מול הכוח המתפרץ של כריס ג'ונסון, שהמשיך בקאמבק עם עוד משחק טוב של 99 יארד ב-21 גיחות. הקולטס אולי לא יהיו השנה בפלייאוף (ואולי כן, בעצם), רק חשוב לזכור שללאק יש כבר עכשיו ניצחון אחד יותר מפייטון מאנינג בעונת הרוקי שלו. מה זה אומר? לא יותר מדי, אבל גם לפיקנטריה חן משלה, כמו לעובדה ששני הטאצ'דאונים של אינדי הושגו מדרייבים של 80 יארד.

אנדרו לאק שחקן אינדיאנפוליס קולטס. Wade Payne, AP
האיש הזה בהחלט יודע לשחק. אנדרו לאק/AP, Wade Payne

דאלאס (4:3) - ניו יורק ג'איינטס (2:6) 29:24

קשה לדעת מאיפה להתחיל במשחק המצוין הזה, אבל לא חשוב איך הוא החל, חשוב איך הוא נגמר. הג'איינטס כבר הובילו 0:23 ונראו דומיננטיים, לפני שהקאובויס חזרו ל-23:24 וספגו שני שערי שדה מרגלו המדויקת של לורנס טיינס. כשטוני רומו נחטף נראה היה שהסיפור נגמר, אולם דאלאס קיבלה הזדמנות נוספת, ואז בא המהלך של המשחק. רומו זרק כדור לאנדזון, אותו תפס דז בריאנט באקרובטיות. השופטים פסקו על טאצ'דאון שהעלה את הבוקרים ליתרון, אולם ההילוך החוזר הראה בבירור שידו של בריאנט נחתה על קו החוץ. ההחלטה שונתה ובשני הניסיונות הבאים הצליחו הג'איינטס לשמור על היתרון ולחלץ ניצחון קשה.

רומו נראה רע בפתיחה ואיבד שלושה כדורים באוויר כבר במחצית הראשונה, אולם התעשת בהמשך וסיים עם 36 מ-62 ל-437 יארד, טאצ'דאון באוויר ואחד על הקרקע. מנגד, איליי מאנינג שוב לא היה במיטבו וסגר משחק חלש של 192 יארד ואיבוד אווירי ללא טאצ'דאון. למזלו של מאנינג, ג'ייסון פייר פול וסטיבי בראון, שחטף שני כדורים ואסף פאמבל אחד, השאירו את הניצחון בצד הכחול. ניו יורק חזק על סוס ה-NFC מזרח.

אוקלנד (4:3) - קנזס סיטי (6:1) 16:26

בשר התותחים ממיזורי סיפק ארוחת ערב דשנה גם לקרסון פאלמר והריידרס, שהיו בשליטה במחצית השנייה ושמרו על הניצחון. פאלמר זרק ל-209 יארד ושני טאצ'דאונים, דארן מקפאדן טחן 114 יארד על הקרקע. בקנזס סיטי, מאט קאסל סיים עם 218 יארד, טאצ'דאון ואיבוד.

דנבר (3:4) - ניו אורלינס (5:2) 14:34

מהקרב בין פייטון מאנינג לדרו בריס ציפינו לקצת יותר, אבל לברונקוס יש גם הגנה, מה שאי אפשר ממש להגיד על הסיינטס. מאנינג נפצע באצבע, אבל עדיין הצליח להוביל את הברונקוס לשני דרייבים ארוכים של יותר מ-95 יארד ולסיים אותם בטאצ'דאון. הוא סיים 305 יארד ב-22 מ-30 ושלושה טאצ'ים, כשדנריוס תומאס הוא הנהנה העיקרי עם 137 יארד וטאצ'דאון ועל הקרקע וויליס מגאהי תורם 122 וכניסה לאנדזון. 213 יארד, שני טאצ'ים ואיבוד לבריס.

ג'ייסון פייר פול שחקן ניו יורק ג'איינטס חוגג עם סטיבי בראון. Sharon Ellman, AP
העיקר שהם באו לעבוד. פייר פול וסטיבי בראון/AP, Sharon Ellman

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully