וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביל הנחש: השבוע ההפכפך של מכבי חיפה

28.10.2012 / 14:07

קטן לא בהרכב, בוקולי פגוע, הפועל תל אביב מתאכזרת, שחר משהה את השיחות עם עטר, שחקנים נגד המאמן, שחר מגבה את עטר, שחקנים בעד המאמן. מבולבלים? איציק יצחקי עושה סדר בשבוע ההפכפך שעבר על מכבי חיפה. מה תהיה ההתפתחות הבאה בכפר גלים?

עוד שבוע לא פשוט עבר על ראובן עטר ומכבי חיפה. לא פשוט, ובעיקר הפכפך. כבר לפני המשחק מול הפועל תל אביב החלו הדרמות, שהגיעו לשיאן עם הדחת יניב קטן מההרכב. כמובן שהתבוסה לא עשתה טוב לאף אחד במועדון, במיוחד לא למאמן. מה בדיוק קרה שם? זה הזמן לסכם.

קפטן מכבי חיפה יניב קטן לצד אייל גולסה. ברני ארדוב
מיד אחרי ההדחה מההרכב שחקנים כבר דיווחו: הזעזוע הזה יפגע בקבוצה. קטן על הספסל/ברני ארדוב

יום ראשון (18:00): יממה לפני המשחק, עטר לא עורך אסיפה

24 שעות לפני המשחק בבלומפילד, ראובן עטר עורך אימון מסכם אבל להפתעת השחקנים לא עורך אסיפה מסכמת ובמקום זה מקרין לשחקנים שתי קלטות של היריבה, מבלי לשים דגשים טקטיים. באימון עצמו עטר ערבב בין שחקני הסגל ולא אפשר לשחקנים לדעת מה יהיה ההרכב הפותח. השחקנים מתוחים מאוד לקראת היציאה לבית המלון ומאוחר יותר מודיע אדום קייסי לגוסטבו בוקולי ודלה ימפולסקי: אתם שוב לא בסגל.

יום שני (08:00): ערב המשחק, שחקנים מדווחים: בוקולי פגוע

ערב המשחק בבלומפילד, שחקנים במכבי חיפה מדווחים שבוקולי פגוע מאוד מהמאמן וכעת הוא גם משנה עמדה: "גוסטבו גמור ממה שעשו לו. אם זה המצב, אולי בינואר הוא כבר לא יהיה פה. מאז שהוא הגיע לישראל לא קרה לו שמאמן הושיב אותו ביציע שלושה משחקים ברציפות. הוא פגוע מאוד ולא יישאר בכוח". המקרה הזה מתווסף לתלונות של שחקני מכבי חיפה על יחס מזלזל של עטר, עליהם פורסם בוואלה! ספורט. מוקדם יותר מקבל גם אוראל דגני הודעה כי הוא לא בתוכניות למשחק לאחר שפתח במשחק האחרון, ועליו לשבת ביציע. אייל משומר חוזר מהיציע היישר להרכב.

יום שני (18:00): עטר מזעזע ומודיע לקטן: אתה לא ב-11

ראובן עטר מפרסם את ההרכב ויניב קטן לא נמצא ב-11 שלו. מתברר כי הקפטן נלקח לשיחה חשאית בחדר במלון בו הודיע לו עטר: לא התאמנת באופן סדיר השבוע, הייתה לך פציעה, אני מעדיף לפתוח עם עידן ורד. קטן מקבל את ההחלטה בהבנה ולא מדבר על כך עם השחקנים עד פרסום הסגל. מיד לאחר פרסום ההרכב שחקנים מדווחים: הזעזוע הזה יפגע במכבי חיפה.

יום שני (22:40): חיפה יורדת מובסת מבלומפילד, שחר לא מתכוון לפטר את המאמן

מכבי חיפה יורדת מובסת, 3:0 בבלומפילד. קטן עולה במחצית השניה ומחמיץ פנדל. גורמים במכבי חיפה מבהירים מיד אחרי המשחק כי יעקב שחר לא מתכוון לפטר את ראובן עטר. כעת עולה השאלה האם עטר ישים את המפתחות. המאמן שנשאל על כך עוזב את עמדת הראיונות מבלי לענות על השאלה, אך מאוחר יותר מספר למקורביו כי הוא לא מתכוון להתפטר. שחקנים במכבי חיפה מעידים: "זאת אחת התקופות השחורות בשנים האחרונות".

שחקני מכבי חיפה אייל משומר, דקל קינן מאוכזבים. ברני ארדוב
ככה זה נגמר. קינן וידין אחרי התבוסה בבלומפילד/ברני ארדוב

יום שלישי (08:00): בחיפה מעריכים: הפסד נוסף יוביל לפרידה. השחקנים מתלוננים על היחס

גורמים במכבי חיפה מעריכים שמעידה מול בני יהודה, במחזור הבא, ולא יהיה מנוס מפרידה. "למיטב ידיעתי, אין שום כוונה לפטר את עטר", רומז גורם במועדון באותו בוקר ומבהיר: "יחד עם זאת, התוצאות מאוד מאכזבות. אם אתה שואל אותי, עוד הפסד אחד ואז ראובן יהיה בבעיה". בשלב הזה, שחר ועטר עדיין לא מדברים. גם בטלפון. השחקנים יוצאים נגד ההתנהלות ומדברים בגלוי על איבוד חדר ההלבשה, היחס המוטעה לקטן, בוקולי וגולסה ועל העובדה שעטר שינה את תפקוד שחקני ההתקפה פעמים רבות במשחק, מה שגרם לבלבול. בנוסף, ממשיכות להגיע תלונות על כך שעטר לא מדבר עם השחקנים. דקל קינן מפרסם הודעת התנצלות בטוויטר.

יום שלישי (16:15): שחר מגבה את המאמן, שמדבר לראשונה עם השחקנים

שחר מפרסם הודעה בה הוא מדבר על המצב בו הקבוצה נמצאת. בהודעה הוא מבקש לתמוך במאמן ומחזק את עמדת אותם גורמים במועדון, שטענו שאין בכוונתם לפטר את עטר. "בכאב על המצב בו אנו שרויים, אני שוב אומר שרק הביחד יחזיר אותנו למסלול", אמר שחר בהודעה. "כולנו, המאמן, הצוות שלו, השחקנים וכל בעלי התפקידים במועדון, צריכים להתרכז בעשייה, להשקיע יותר ולהתעלם מההערות, הכתבות והתוכניות העוסקות במצבנו. כולנו אשמים במצב, אז כולנו ביחד, בעבודה ובמחויבות, נמצא את הדרך לצאת ממנו". מאוחר יותר, בצעד מפתיע משהו, עטר מחליט לדבר אל לב השחקנים. "אני יודע שהתקופה הזאת לא קלה לכם, בדיוק כמו לי. הפתרון יגיע דרך עבודה קשה ודרך הביחד. אנחנו חייבים כולם להתעלות, צעירים וותיקים כאחד. יש לנו שבועיים להתכונן למשחק הבא, רק ביחד נצליח", אומר המאמן. למרות דבריו, במועדון עדיין מעריכים כי הפסד נוסף והמאמן יעזוב.

יום רביעי (11:00): ניסיון להפשרת המתיחות בין עטר לשחקנים

במכבי חיפה מדווחים על ניסיון להפשרת המתיחות בין עטר לשחקנים. "הוא צריך לעשות יותר שיחות. גם קבוצתיות וגם אישיות", אמרו במועדון. עטר מבין את המסר, ובאימון הערב הוא מחלק את השחקנים לשתי קבוצות, לובש מדי משחק ומתופקד לצד יניב קטן בחלק ההתקפי. במועדון מעריכים כי מדובר בצעד חשוב להתקרבות בין המאמן לשחקנים. במועדון מדווחים על בעיה בהתנהלות בנוגע להחתמת שחקנים בקיץ ומנסים לתחקר מספר שחקנים בנוגע לדברים שנאמרו בעילום שם בתקשורת. אף אחד מהשחקנים לא מעז להודות שדיבר בעילום שם ומאוחר יותר הם אומרים: "מה הם ציפו, שנגיד להם שיש בעיה? אם הם לא מבינים לבד שהקבוצה במצב לא טוב, יש להם בעיה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חיכה כמעט 24 שעות לגבות את המאמן. שחר עם עטר/מערכת וואלה!, צילום מסך

יום חמישי (11:00): עטר משחק באימון לצד קטן

במועדון מעריכים כי לאור מה שהתפתח באימון אתמול, יניב קטן יחזור ל-11 של עטר ויפתח במשחק הקרוב. במקביל, הם שולחים מסר לעטר ואומרים: "אם הוא ימשיך להיפתח בדרך הזאת, כל הקבוצה תרוויח". במישור המקצועי, במועדון מעריכים שפציעת ניר דוידוביץ' תתארך ומנסים לגרום לעמאשה לחזור מוקדם יותר למגרשים.

יום חמישי (18:00): עטר לובש בגדי אימון ומשחק לצד ימפולסקי וגולסה

ההערכות של השחקנים מתחזקות. ראובן עטר שוב לובש בגדי אימון והפעם, באימון הערב, הוא לוקח לצדו את דלה ימפולסקי ואייל גולסה הממורמרים ומשתף איתם פעולה. עטר מבשל מספר שערים במשחקון פנימי בו הוא מפסיד, אבל בקרב השחקנים ישנה תחושה שהוא מתחיל להרוויח את חדר ההלבשה בחזרה. "ככה מאמן צריך להיות, מחובר לשחקנים שלו", אמרו לאחר האימון. יניב קטן סובל מכאבי גב, אבל במועדון מדווחים שמדובר בפציעה לא חמורה, וכי הקפטן יחזור במהרה.

יום שישי (13:00): שחר מתכנן פגישה עם המאמן

מבדיקה עולה כי מכבי חיפה תוכל לשבור שיא שלילי נוסף העונה אם לא תנצח את בני יהודה. מדובר בשיא אותו קבע דרור קשטן לפני 15 שנה, כשהקבוצה השיגה שבע נקודות בלבד בתשעה מחזורים. שחר מתכוון לזיום שיחה עם עטר לאחר שובו מחו"ל ולגבות אותו, מתוך הנחה שהמאמן יוציא את הקבוצה לדרך חדשה. עטר מעניק חופשה בת יומיים לשחקנים, שיחזרו להתאמן ביום ראשון. קצת יותר משבוע עד המשחק מול הזהובים, האם הקרח נשבר באמת?

יום ראשון (09:00): בוקולי ממתין לפגישה עם המאמן

מכבי חיפה מקבלת בשורה לפיה ויאם עמאשה לא ישחק נגד בני יהודה. המאמן שרצה לבצע שינוי בחלק ההתקפי יצטרך לתמרן בין שאר השחקנים. גוסטבו בוקולי ממתין לפגישה עם המאמן. הקשר היה היחיד מבין השחקנים הממורמרים שלא שיחק עם המאמן באימון, אלא בקבוצה היריבה. "יכול להיות שעטר לא מעריך אותו מקצועית, אבל הוא חייב לדבר איתו", אמרו במועדון. עטר, שדחה את השיחות האישיות, מתכוון לבצע אותם השבוע.

צרות חדשות במכבי חיפה: חזרתו של עמאשה תידחה

שחר ייזום עוד שיחה עם עטר

רועי גורדנה שחקן הפועל תל אביב (שמאל) מול גוסטבו בוקולי שחקן מכבי חיפה. ברני ארדוב
עדיין מחכה לשיחה. בוקולי/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully