וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק בכר: "אנחנו עדיין קבוצה אנונימית"

תהל אלון

24.10.2012 / 18:23

מאמן קרית שמונה מסמן מטרות לקראת ספרטה פראג בליגה האירופית (ה', 19:00, ספורט1): "רוצים לבנות דרך ומורשת"

עירוני קרית שמונה תפגוש מחר (חמישי, 19:00, ספורט1 וספורט1 HD) את ספרטה פראג הצ'כית, במסגרת המחזור השלישי של שלב הבתים של הליגה האירופית. הקבוצה של ברק בכר מגיעה למפגש לאחר 1:1 מרשים בבילבאו, והפסד דרמטי 4:3 לליון בקרית אליעזר.

ספרטה פראג הפסידה בתחילת שנות ה-90 2:1 למכבי נתניה במסגרת האינטרטוטו. מלבד המשחק הזה, המאזן בין קבוצות ישראליות לצ'כיות עומד על שני ניצחונות לכל מדינה ושלוש תוצאות תיקו של 1:1. ספרטה עצמה לא הפסידה באירופה בתשעת משחקי הבית האחרונים שלה ואילו קרית שמונה לא ניצחה משחק חוץ באירופה מאז יולי 2008.

ברק בכר מאמן עירוני קרית שמונה. אדריאן הרבשטיין
"שני המשחקים הבאים הם החשובים". ברק בכר/אדריאן הרבשטיין

בקרית שמונה נעלו היום את ההכנות, ולמרות שנחתו כבר אתמול, חניכיו של ברק בכר עדיין מנסים להתרגל לקור המקפיא. "על אף ההישג שבהעפלה לשלב הבתים של הליגה האירופית, אנו עדיין קבוצה אנונימית יחסית", אמר מאמן הקבוצה ברק בכר במסיבת העיתונאים. "אנו מאוד רוצים לבנות דרך ומורשת גם באירופה. שני המשחקים הקרובים הם משחקים שבהם חשוב לנו מאוד לקחת נקודות ועל אף הקושי הרב נעשה הכל על מנת שנוציא את המירב".

בכר נשאל לגבי מזג האוויר הקר ואמר: "אני חושב שאם נדע לקחת את זה בצורה נכונה זה יכול לעשות לנו רק טוב, לשפר את רמת המשחק ואת הקצב". המגן דושאן מאטוביץ': אנחנו מגיעים למשחק הזה צנועים אך מוכנים. ברק הכין אותנו בצורה טובה למשחק ואנו מכירים את ספארטה על כל יתרונותיה וחסרונותיה למרות שאין הרבה. אנו מקווים ומאמינים שנצליח ליישם את מה שלמדנו על המגרש ולצאת מהמשחק בצורה טובה".

הקבוצה תחסר במשחק את הבלם סאלח חסארמה, שנשאר בארץ בשל רגישות בשרירי הבטן. מי שמצפוי למלא את מקומו הוא איציק כהן. מלבד הבלם הוותיק יעמדו לרשות המאמן כל שחקני הקבוצה. שינוי משמעותי שכל הנראה ייערך בהרכב הוא חזרתו של המגן דושאן מאטוביץ' ל-11 הפותחים על חשבונו של ליאור לוי.

הרכב משוער: דני עמוס, אלעד גבאי, איציק כהן, שיר צדק, דושאן מאטוביץ', בריאן חרסיסיץ', עדי אלישע, דן איינבינדר, אדריאן רוצ'ט, לאסלו לאנצ'ה, שמעון אבוחצירא.

מארק מטיובסקי קפטן ספרטה פראג. EuroFootball, GettyImages
"נכנסנו לבית הזה בידיעה שאנחנו רוצים לנצח בכל משחק". מארק מטיובסקי/GettyImages, EuroFootball

הקפטן מטויבסקי: "קרית שמונה קבוצה איכותית"

"נכנסנו לבית הזה בידיעה שאנחנו רוצים לנצח בכל משחק", אמר היום קפטן ספרטה פראג, מארק מטיובסקי, במסיבת העיתונאים לקראת המפגש מחר. "אולי זה לא קרה עד עכשיו, אבל אנחנו רוצים לעשות את זה במשחקים שנותרו".

מטיובסקי כבר נפגש בעבר מול יריבה ישראלית, כששיחק עם מלאדה מול הפועל תל אביב בשלב הבתים של גביע אופ"א ב-2006/07, במשחק שנגמר בתיקו 1:1. "אני זוכר את המפגש, אבל לא לפרטי פרטים", הודה הקפטן. "שיחקנו טוב ואני מקווה שגם מחר נשחק טוב. קרית שמונה הגיעו לשלב הזה, אז אני בטוח שמדובר בקבוצה איכותית".

ספרטה ניצחה את בילבאו 1:3, והפסידה בליון. בליגה הצ'כית הקבוצה לא נמצאת במומנטום טוב, ומגיעה למפגש מול אלופת ישראל עם ניצחון מקומי אחד מתוך חמשת המשחקים האחרונים, כשבמחזור האחרון היא עשתה תיקו 1:1 מאכזב מול ויסוצ'ינה. היא מדורגת במקום השלישי, עם 20 נקודות מ-11 משחקים. "אל ליון ואל בילבאו היה לנו קל להיערך", אומר מטיובסקי. "על קרית שמונה אנחנו לא יודעים יותר מדי דברים. אבל אנחנו יודעים מספיק".

"בהשוואה לקבוצות האחרות, קרית שמונה היא פחות ידועה", הסכים המאמן ויטסלאב לאביצ'קה, "אבל היא באמת איכותית. היא שיחקה נהדר בבילבאו ומול ליון. יש לה התקפה מצוינת. לפי מה שראינו, בהגנה היא לא תמיד ממושמעת. היו להם בעיות בליגה, אבל הם שמרו על הסגנון שלהם גם לאחר חילופי המאמנים".

הרכב משוער: תומאש ואסליק, תומאש זאפוצ'ני, מנואל פאמיץ', יירי יארושיק, מארק מטיובסקי, פטר גראייסייר, מריו הולק, ג'וזף הוסבאואר, לדיסלאב קרייסי, וסלאב קאדלץ, בקים באלאי.

שמעון אבוחצירא שחקן עירוני קרית שמונה (שמאל) מול ליסנדרו לופס שחקן ליון. ברני ארדוב
רק כמעט מול ליון. ליסנדרו לופס ושמעון אבוחצירא/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully