וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורט שילינג: "דטרויט הפיקה לקח מ-2006"

24.10.2012 / 19:15

פרשן ESPN, שתשדר את הוורלד סירייס, הוסיף בשיחת ועידה בהשתתפות וואלה!: "לורלאנדר יש 'יתרון ביתיות' בכל משחק"

וורלד סירייס 2012, בין סן פרנסיסקו ג'איינטס לדטרויט טייגרס, ייצא לדרך בעוד שעות ספורות (ה', 2:00). כל משחקי סדרת הגמר המרתקת של ליגת הבייסבול ישודרו ישירות בערוץ ESPN ולקראת פתיחת הסדרה, הצטרפו צמד פרשני הרשת קורט שילינג ואורל הרשייזר לשיחת ועידה.

כמובן שהמעמד לא זר לשניים. שילינג הגיע לאורך הקריירה ארבע פעמים לוורלד סירייס: הפסד עם פילדלפיה ב-1993 ואליפויות עם אריזונה ב-2001 ובוסטון ב-2004 ו-2007. להרשייזר אליפות בודדת, עם לוס אנג'לס דודג'רס ב-1988 ושתי הופעות נוספות בסדרת גמר ה-MLB, עם קליבלנד ב-1995 ו-1997. בנוסף, הוא השחקן האחרון שזכה בתואר ה-MVP הן בגמר הנשיונאל ליג והן בגמר האמריקן ליג.

קורט שילינג פרשן ESPN. Jared Wickerham, GettyImages
אי אפשר כבר לחכות. שילינג/GettyImages, Jared Wickerham

השאלה הראשונה שעלתה היא מה אנחנו עומדים לראות בסדרה: "סן פרנסיסקו תצטרך להשיג הרבה חבטות, גם קטנות יותר כמו סינגלים, כדי לנצח. יש להם בעיות עם שמאליים מול ימניים. בגלל האצטדיון של הג'איינטס, זו לא הולכת להיות סדרה עם הרבה התקפה בכל מקרה", מצהיר הרשייזר.

אחד הנושאים המדוברים ביותר בימים האחרונים היא ההגשה של דטרויט, שמאחורי הרביעייה הפותחת שלה, הכוללת את ג'סטין ורלאנדר, מקס שרצר, דאג פיסטר ואניבל סאנצ'ז, מחזיקה בפלייאוף הנוכחי ב-ERA הנמוך מבין כל הקבוצות, 1.78 בלבד.

"שרצר, ורלאנדר ולמעשה כל החבר'ה האלה זורקים מצוין כרגע, אבל מה שיכול לקבוע עבור הטייגרס זה הבולפן, בעיקר הקלוזר, וכרגע לא ממש ברור מה המצב שם", אומר שילינג, "יש להגשה של דטרויט המון ביטחון והקבוצה לא צריכה למהר ולברוח לבולפן שלה, מה שיעזור לה בסדרה כזו".

הרשייזר מוסיף: "אין עוד משחקים חוץ מאשר בפלייאוף, בהם הולכה אחת מביאה איתה תחושה של תחילתו של אינינג גדול. כל הולכה קטנה בפלייאוף מעירה את הקבוצה וגם הלידאוף יכול להכניס את כולם לטירוף, כי כשאתה פוגש מגישים כל כך טובים, לא תשיג יותר מדי. לכן חשוב שיהיו לך חובטים מהירים בתחילת הליינאפ וחזקים בהמשך. זו באמת תחושה שקיימת רק בפלייאוף".

מאט קיין שחקן סן פרנסיסקו ג'איינטס. Dilip Vishwanat, GettyImages
בפלייאוף, כל הולכה היא התחלה של משהו גדול, אז כדאי לו להיזהר. מאט קיין/GettyImages, Dilip Vishwanat

סן פרנסיסקו תחזיק ביתרון הביתיות בסדרה ותארח את משחקים 1 ו-2. הרשייזר לא בטוח שזה ישנה יותר מדי: "לשחק מול הקהל שלך בוורלד סירייס שווה המון, אבל לנצח בחוץ זה עוד יותר גדול ואני בטוח שורלאנדר מסוגל לעשות את זה. הקלוזר הכי טוב של דטרויט עשוי להיות המגיש הפותח שלה בכל משחק, אם הוא יצליח לסחוב, כי כרגע לולורדה אין כל כך מה למכור והוא יתקשה להשיג את האאוט הגדול באינינג התשיעי".

שילינג בוחן את התמונה הכוללת: "הקבוצות ב-AL משתמשות בעיקר בליינאפ הקבוע שלהן, הן כמעט לא מעלות שחקנים מהספסל, הן לא בצורה כזו והמגישים שם עסוקים רק בלהגיש. ב-NL זה לא אותו דבר וזה עוזר לקבוצות שלהם כשמגיעים למצב של עייפות, כמו עכשיו, לקראת סיום העונה". אבל גם שילינג בטוח: "יחד עם זאת, לורלאנדר יש 'יתרון ביתיות' בכל פעם שהוא נוגע בכדור. כמעט בלתי אפשרי להתמודד מולו"

בכלל, המגיש המפלצתי של דטרויט, שיפתח עבורה את הסדרה, הופך מהר מאוד לנושא השיחה המרכזי וגם להרשייזר יש דעה עליו: "הוא שחקן שמגיע פעם בדור. הוא התעורר בדיוק בזמן והגיע לפלייאוף הזה בשיאו. ורלאנדר יודע מה צריך לעשות כדי לקחת את האליפות הזו. הוא ספורטאי אדיר, שתמיד רוצה להיות יותר ויותר טוב ואני, בתור מגיש עבר, מאוד אוהב לראות את זה. הוא מגיע עם אותה אינטנסיביות לכל משחק, גם בפלייאוף וזה נהדר".

ג'סטין ורלאנדר שחקן דטרויט טייגרס. Carlos Osorio, AP
אורל הרשייזר כבר מאוהב. ורלאנדר/AP, Carlos Osorio

לבסוף, גם אנחנו בוואלה! ספורט זכינו לשאול שאלה וביקשנו להחזיר את צמד הפרשנים לאוקטובר 2006. באופן מדהים, ההיסטוריה חוזרת על עצמה כמעט לחלוטין. דטרויט הדיחה אז בגמר ה-AL את אוקלנד בארבעה משחקים, כמו שעשתה עכשיו ליאנקיז. לאחר מכן, היא נאלצה להמתין שישה ימים ליריבתה בוורלד סירייס, שכן סנט לואיס נזקקה לשבעה משחקים על מנת לעבור את המטס. הפעם סנט לואיס הייתה זו שהודחה וסן פרנסיסקו תגיע לגמר, אבל שוב דטרויט יצאה מעט מאיפוס והשאלה היא מה הטייגרס יכולים לעשות על מנת למנוע את מה שקרה לפני חמש שנים, אז הם הגיעו לא מפוקסים לוורלד סירייס וחטפו 4:1 מהקרדינלס.

שילינג משוכנע: "מה שהפריע אז לדטרויט זו הגנה, שהלכה לאיבוד. הם הגיעו לוורלד סירייס וביצעו שמונה טעויות בחמישה משחקים, רוב הטעויות האלה הפכו לריצות. מגישים שכחו איך מעבירים את הכדור לבסיס הראשון, דברים מוזרים כאלה. אתה לא רוצה לקרוא לקבוצה שזכתה בתואר 'פוקסיונריות', אבל דטרויט הפסידה את הסדרה הזו יותר מאשר סנט לואיס ניצחה בה ואני מקווה שזה לא מה שיכריע הפעם".

הרשייזר מוסיף: "הבעיה הגדולה של דטרויט אז הייתה שהם נאלצו לחכות כמה ימים ויצאו מאיפוס. הם עברו מהר מדי מרמת האימון, לרמת המשחק, לרמת הוורלד סירייס, שם ההגשות יותר חזקות והמשחק יותר מהיר. ג'ים לילנד למד את הלקח והפעם הוא שלח אותם למגרש, לשחק בהילוך גבוה גם באימונים, לראות פאסטבולים אמיתיים ועוד הגשות כאלה ואחרות, לא רק אימוני חבטות קלילים. הם ממש משחקים באימונים. בייסבול הוא ספורט של שגרה ואם אתה מאבד אותה, אתה בצרות. צריך לשמור על החדות, הקשר בין השחקנים. זה חשוב מאוד והפעם דטרויט מנסה לעשות את זה".

שילינג מסכם את השיחה ונזכר בימיו בבוסטון: "ב-2004 היינו בפיגור 3:0 מול היאנקיז ב-ALCS וב-2007, בפיגור 3:1 מול קליבלנד באותו מעמד. מה שעזר לנו לעבור את האינדיאנס זה הניסיון שהיה לנו מ-2004, למדנו לא לוותר והפקנו לקחים. לילנד היה שם לפני חמש שנים והוא למד מהחוויה שלו ומתקן את הטעויות. הסיטואציה, מבחינת מזג אוויר, ימי מנוחה וכו', היא די דומה והוא עושה הכל כדי שמה שקרה אז, לא יקרה שוב. מגיע לו כל הכבוד על זה".

בייסבול בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully