וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק תביאו את הדרבי: גם באוסטרליה יש הפועל

22.10.2012 / 16:52

מכבי היא ארגון ענק באוסטרליה? הכירו את האלטרנטיבה החדשה במלבורן, הפועל FC, שכבר זוממת על דרבי חם

בשבוע שעבר הסתיימה העונה בליגת מחוז 1 מזרח של ארגון "ויקסוקר", והפועל FC חגגה עם חלוקת פטישים למצטיינים. לפי עמוד הפייסבוק של הקבוצה, ה-MVP היה אדם בקהאם, "בקס" בפי החבר'ה, ואם ישר עולה לכם השאלה "איפה לעזאזל יש בישראל אדם בקהאם?", התמיהה הזו מוצדקת. הפועל FC היא קבוצה אוסטרלית. השם זהה, הסמל אחד לאחד, אבל המועדון החדש (בן שנה) משחק בדאון אנדר. ומכיוון שזו קבוצה מהניילון, הם התחילו ממש מלמטה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חדש, חדש - אבל כבר בועט. הפועל FC/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אנחנו עדיין חובבנים", מודה היו"ר, אלי חמראווי ("המקור עיראקי, אבא הגיע מבאר שבע") בשיחת טלפון מאוסטרליה, שנערכת בעברית מחוזקת. "אבל אנחנו שאפתנים, מלאים תשוקה לעלות למעלה". למה הפועל? למה אדום? למה הסמל? "יש פה קבוצה גדולה, בקהילה ובכדורגל, של ארגון 'מכבי'. זה ארגון ענק, קבוצה של עשרות שנים. אבל אנחנו רצינו משהו אחר, רצינו לתת לאנשים בקהילה היהודית מקום אחר לשחק בו, מקום אחר להשתייך אליו, מקום עם אווירה אחרת. אצלנו אף אחד לא יותר טוב מהשני וכולם שווים".

המקימים, כמעט כולם בני 20 עד 30 - יהודים אוסטרלים, יהודים דרום אמריקאים וישראלים שקפצו לביקור - עבדו במשך כל שנת 2011 על מנת ליצור מועדון מאפס. הכדורגל שם משוחק ממארס ועד אוקטובר, ושנת 2012 היתה עונת טבילת האש האדומה. הפועל סיימה במקום השמיני מתוך 10 קבוצות, ושם בטוחים שזו רק ההתחלה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זו רק ההתחלה, אבל הם כבר חושבים על מכבי/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפועל, הפועל, אבל לא משחקים בשבת

"היו הרבה בעיות", אומר חמראווי, יליד אוסטרליה, שמחלק את זמנו בין הפועל ובין ייצוג בינלאומי של להקות. "ניסינו להצטרף להתאחדות המרכזית – פוטבול פדריישן ויקטוריה – אבל שם לא אישרו לנו שלא לשחק בשבת. יש לנו אצלנו כמה מסורתיים בקבוצה, ובפדרציה לא התפשרו. אמרו לנו שהמגרש שלנו לא טוב ושאנחנו לא מספיק מוכנים, ושנבוא אליהם אחרי שנשתשפף קצת. אמרנו להם שזה לא פייר, ושמכבי גם משחקת באמצע השבוע. הם אמרו שמכבי פה הרבה זמן ואנחנו לא".

אז הם הלכו ל"ויקסוקר". גם שם יש דרגות, גם שם הפועל למטה. "מאוד קשה להתחיל", מספר היו"ר. "אבל בעונה הבאה יהיה יותר טוב. השגנו לא מעט ספונסרים, יש כבר כסף. אנשים יהודים שרוצים לתרום. עכשיו בדיוק אנחנו מחשבים תקציב לעונה הבאה". כמה? "עשרות אלפי דולרים. לא תהיה בעיה".

חמראווי חוזר בכל כמה דקות למכבי. כמו בקבוצת המקור, לא נראה שיש שם הרבה אהבה. "אנחנו קמנו כדי לעשות הכל ההפך ממכבי", הוא אומר. "זה לא שאצלנו כולם אוהדי הפועל תל אביב מישראל. אבל אנחנו פשוט אוהבים את הרעיון של הפועל, את מה שהשם מייצג. כולם עובדים, כולם נותנים, כולם פועלים. יש כבוד. מכבי זה פשוט אנשים אחרים. יש שם הרבה קיקים, אין הרבה כבוד. אצלנו, גם אם מישהו שמן, ניתן לו הזדמנות. אבל שלא יהיה ספק, אנחנו רציניים ונתקדם מהר מאוד".

בבלומפילד היית?

"האמת שלא", הוא מודה. "המשפחה שלי מבאר שבע, אז כשהייתי בביקור בישראל הגעתי רק לווסרמיל. תמיד רציתי ללכת למשחק של הפועל תל אביב. אני אוהד".

שחקני מכבי תל אביב חוגגים עם מהראן ראדי אלירן עטר. אדריאן הרבשטיין
מסתבר שגם באוסטרליה הרחוקה יש מי שלא מת על המכביזם/אדריאן הרבשטיין

250 שקל לחולצה?

"העונה, בגלל הלחץ עם הקבוצה והמוסיקה, אני פחות עוקב", חמראווי מודה בביישנות, "אבל אני בקשר רציף עם אוהדי הקבוצה מהארץ". זה בגלל הטירוף לחולצות. מאז שהפועל FC קמה, ויותר נכון – מאז שנחשפה לאוהדי הפועל תל אביב, אלו חמים על החולצות של הדודים מאוסטרליה. חמראווי תזמן כבר 300 בקשות. "הבנתי שאנשים ממש רוצים את זה בגלל הסמל, ובגלל שזה של אדידס", הוא אומר. מקורות יודעי דבר במו"מ החולצתי מוסרים שהדרישות של הפועל FC, מעל ל-250 שקל פר חולצה, בעייתיות, ויכולות לגרום לפיצוץ העסקה.

הניהול, כך נראה, מתוקתק. בהפועל FC כבר מדברים על שלוש קבוצות בוגרים וקבוצת נוער החל מעונת 2013. הכי קשה, כמו בישראל, יהיה למצוא מתקן טוב. "יש פה חוסר", מעיד חמראווי. "כסף יש אבל מתקן פנוי אין. יש פה כל כך הרבה קבוצות באיזור, אי אפשר למצוא מגרש שלא משחקים עליו".

בהפועל תל אביב התלהבו כששמעו על קבוצת הבת. "כמובן שאנחנו בעד הפועל FC ", אמרו בהפועל במועדון הישראלי. "אנחנו שמחים להוות מודל חיובי והשראה לאדומים בכל מקום בעולם, בטח באוסטרליה הרחוקה. הלוואי ונוכל לערוך בעתיד משחק ידידות איתם. בינתיים נמשיך לעקוב אחריהם בעמוד הפייסבוק של הקבוצה".

החלום של חמראווי והאוסטרלים? לא חשבתם אחרת. "בעזרת השם, תוך שלוש, ארבע או חמש שנים נגיע לליגה של מכבי ויהיה לנו דרבי ושמחה לכל הקהילה היהודית", מוסר היו"ר. דרבי? שמחה? חכו חכו.


לטוויטר של אורן יוסיפוביץ

orenjos@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully