וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוריניו האשדודי

אורן יוסיפוביץ נהנה מהכבוד שמקבל יוסי מזרחי, וקובע: אם אשדוד היא קרית שמונה, קרית שמונה היא כנראה הפועל ת"א

one

ועדת ביקורת

חניות: פשוט לעצור איפה שבא. ברחוב, בכורכר, שפע שאין באיצטדיונים רבים בארץ

קופות: 20 שקלים לילד/חייל/נוער, 40 שקלים למבוגר

כמה המשחק שווה באמת: יופי של ערב באיצטדיון הי"א, אבל כל עוד משחק בליגה הבכירה משוחק באיצטדיון כזה, גם קלאסיקו יהיה שווה רק 40 שקלים

קהל אשדוד: אולטראס של 30 צעירים; תא כבוד שנותן תחרות לגוש המעודד; כ-2,500 איש שנראים כמו קהל NBA משנות ה-90 ופשוט באים ליהנות ממה שיש להם בעיר; 1 ישראל קטורזה. שלטי דולפינים לרוב. חומר למחשבה: אפשר כבר לשנות את הכינוי ל"כרישים". ציון: 7

קהל קרית שמונה: נספרו 25, וגם זה בנדיבות. על תפאורה אין מה לדבר, נשמעו כמה קריאות "ברק בכר" לפני השריקה. לאחריה, לא נשמע כלום. מצד אחד, מראה עד כמה מדהימה היתה האליפות של העונה שעברה. מצד שני, מראה שגם אלף אליפויות לא יעזרו לגרעין העידוד בעיר הזו. ציון: 2

הרגע של המשחק: דקה 77. שלט החילוף הדיגיטלי מראה את המספר של דוד רביבו. בעבר, מכה מוראלית קשה לבחורי אשדוד. בהווה, שער יתרון תוך שלוש דקות

המספר הנוסף: 0. מוליכת ליגת העל פוגשת את אלופת המדינה. הקבוצה הלוהטת של הליגה מול זו שנתנה פייט לליון והדהימה בבילבאו. שידור ישיר אין. צודקים, אתם שם, שהחלטתם לשדר את הפועל חיפה נגד הפועל באר שבע. אגב, כמה נגמר באמת בקרית אליעזר?

שחקני מ.ס אשדוד. ברני ארדוב
משחק עונה זה לא, אבל אחלה ערב היה באצטדיון ה-י"א/ברני ארדוב

***

יוסי מזרחי שוב יצא ענק. החילוף ציון צמח מסר לחילוף סאנדי ארצ'ון, שגמר את העסק עם 0:2 חגיגי. דני עמוס, מבואס וחיוור, הוציא את הכדור ה-11 מהרשת של קרית שמונה העונה. 11 שערי חובה בשישה משחקי ליגה. בעונה שעברה, מקווה שאתם יושבים, עמוס ספג את השער ה-11 במחזור ה-23. זה שכבש את השער ה-11 בעונה שעברה, ברק יצחקי, נמצא בכלל בקפריסין, איפה שנמצא רן בן שמעון, איפה שנמצאת המשמעת הטקטית. קפריסין זה עוד קרוב, חצי יום הפלגה והגעת. כדי לגמוע את המרחק בין היכולת ההגנתית של האלופה העונה לזו של העונה שעברה, צריך כנראה חללית. מדובר בספירה אחרת.

עם סיום המשחק, ירד הבוס איזי שירצקי מיציע הכבוד, וכינס שיחה עם המאמן החדש ברק בכר. בכר נראה נורא. האיש שנקרא לדגל בקושי גרר עצמו לאזור הראיונות, פלט משפט פה משפט שם, המשיך להתנהג כמו חייל טוב וניסה שלא להראות סימני שבירה. אבל מרגישים שכבד לו. ביציאה סינן: "אפילו מזל של מתחילים אין לי".

קרית שמונה חיפשה ניצחון ראשון אי פעם במשחק ליגה באשדוד, אבל חטפה עוד 2:0 כואב (כל ארבעת ההפסדים של הקריה במגרש הזה נגמרו באותה תוצאה). הצפוניים סופרים כבר 11 נקודות מרחק מהטופ, ולמרות המשחק החסר זה לא נראה טוב. יותר מדי תנודות קורות אי שם ליד הגבול, יותר מדי זעזועים, יותר מדי עצבים. "אף פעם אל תזלזל בלב של אלופה", אמר אמריקאי חכם במילניום הקודם, אבל הפנים אתמול אמרו הכל.

אם מ.ס. אשדוד הצוהלת היא באמת עירוני קרית שמונה של העונה שעברה, אז עירוני קרית שמונה של העונה היא הפועל תל אביב של העונה שעברה. סגל מוכשר וקצת נחת מאירופה, אבל בוס לא יציב, פיטורים, מאמן חדש ויותר מדי מכות בליגה. פתאום גם הקבוצה הכי נוחה ומזמינה במדינה אוסרת על שחקניה להתראיין, שטח סטרילי א-לה צפון קוריאה. נכון לעכשיו, קרית שמונה לא מדברת גם במגרש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
איזי שרצקי בעלי עירוני קרית שמונה. אדריאן הרבשטיין
הפועל תל אביב של העונה שעברה. איזי שרצקי/אדריאן הרבשטיין

***

ובצד השני, כאן גרים בכיף. ילדים בקהל, שמחה על הדשא, יוסי מזרחי על הקווים. בסיום שחרר המאמן "יש" ענק עם היד. אוהד ותיק לא התבלבל. "מוריניו", צרח לעברו. מזרחי העיף מבט של תודה ועשה לאוהד את היום. אחרי אתמול, שום דבר לא יוריד לאשדודים את החיוך מהלחיים.

בטח לא את של דימיטאר מקרייב. כמה דקות אחרי השריקה, הבולגרי מתיישב בחדר, נשען לאחור ולא מוציא מילה. פשוט מחייך. באותם רגעים הוא נראה כמו תייר בשבוע השלישי בגואה. רק אל תעירו אותו מהחלום. ובכל זאת, חייבים. אז מה יש פה, מר דימיטאר? "אין לנו כוכבים", הוא משקר בטון ובמבטא של יאני גוגולאק. "כולנו ביחד פה, הולכים, משחקים, נהנים וזו התוצאה. אף אחד לא ציפה שנהיה במקום הראשון אחרי שבעה מחזורים".

בעונה שעברה, אשדוד בלי מקרייב התקשתה מול הקריה וסחטה 0:0 נורא. "יוסי מזרחי שינה פה המון", אומר החלוץ. "ידענו שיש לנו התקפה טובה, אז אנחנו פשוט עובדים על הגנה. אם ההגנה טובה, אנחנו נסתדר. עוד מוקדם לדבר על אליפות, אבל זה ברור לי שאנחנו יכולים לנצח כל קבוצה בליגה הזו".

מקרייב חזר לבית החם באשדוד אחרי חוויה "רעה" בסמארה הרוסית. "היה נורא", הוא נזכר. "נפצעתי ולא נתנו לי הזדמנות לרגע. עכשיו אני רוצה ללכת קדימה, להראות לכל האנשים שם כמה הם טעו איתי". והם כנראה רואים. לבולגרי כבש שישה שערי ליגה, לא שזה מעניין אותו. "אני פה בשביל הקבוצה", הוא מבהיר. "אני לא חושב על הגולים שלי. גם כשלא היה מזל במחצית הראשונה, והחטאתי שלוש נגיחות מטר מהשער, לא דאגתי. פשוט הייתי בטוח שנבקיע".

יוסי מזרחי בדיוק עובר ליד החלוץ שלו וקרב החיוכים נמשך. מקרייב ממצמץ ראשון. "זה הכל בגללו", הוא מצביע על הקואץ'. "הוא הסיבה שכולנו נראים ככה".

שחקן מ.ס אשדוד, דימיטאר מקרייב. ברני ארדוב
"מוקדם לדבר על אליפות, אבל זה ברור לי שאנחנו יכולים לנצח כל קבוצה בליגה הזו". מקרייב/ברני ארדוב

***

הורדה לקרקע, קרית שמונה: גם בעונה שעברה, אחרי שישה משחקים, הקבוצה היתה עם שבע נקודות.

הורדה לקרקע, מ.ס. אשדוד: גם בעונה שעברה הקבוצה נתנה חצי עונה לספרים, ואז, קצת אחרי אמצע העונה, החל רצף של 15 משחקים במהלכו ניצחו המזרחיים רק משחק אחד.

***

ינואר 2013.

"הלו, מיסטר ביטון?", בקע הקול ממכשיר הטלפון. "יס", אמר הקשר הצעיר בטון מבויש, והקול השיב: "דיס איז רוברטו פרום מנצ'סטר סיטי. החלטנו טו טייק יו". "נו תאנק יו", ענה ביטון בתקיפות, "יש לי אליפות לקחת".

דודו דהאן וג'קי בן זקן יכולים לנגב את הזיעה מהמצח, זה היה רק חלום. אבל מזמן לא נראה במדינה כוכב כזה נחשק. אתמול, ביציאה מהי"א, יותר מ-50 ילדים התאספו מחוץ לגדר. כשניר ביטון יצא, מבחינת הילדודס הוא כבר משחק במנצ'סטר סיטי. צילומים, חיבוקים, חתימות, אין סיכוי לברוח. בלי להעליב את קרית שמונה, זה לבטח זה היה החלק הכי קשה בערב שלו. כשביטון סוף סוף התחמק ממבול הזאטוטים ונכנס לאוטו, צעק לעבר ילד: "ניר, אל תלך. בלעדיך אין פה כלום". חבר של אותו ילד, אולי בן שבע, ענה לו: "איזה שטויות אתה מדבר. יש פה אחלה קבוצה". צודק.

שחקן מ.ס אשדוד, ניר ביטון, בין שחקני עירוני קרית שמונה, דרקו טאסבסקי, בריאן חרסיסיץ'. ברני ארדוב
מזמן לא נראה בעיר הנמל כוכב כל כך נחשק. ניר ביטון/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully