וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייסבול: דטרויט עלתה לוורלד סירייס

19.10.2012 / 8:00

הטייגרס חגגו על היאנקיז והשלימו סוויפ ענק בזכות 1:8. צמד הומראנים לפראלטה, משחק גדול לשרצר. סנט לואיס ב-1:3

דטרויט טייגרס - ניו יורק יאנקיז 1:8 (דטרויט ניצחה 0:4 את הסדרה)

אחרי שנתיים רצופות בהן הייתה זו טקסס ריינג'רס, החל מהלילה (חמישי), יש לנו אלופה חדשה ל-AL, שתייצג את החטיבה בוורלד סירייס 2012. דטרויט טייגרס, שביצעה מהפך בבית המרכז מול שיקגו וויט סוקס ממש בימים האחרונים של העונה, השלימה סוויפ אדיר של ארבעה משחקים מול ניו יורק יאנקיז, עם ניצחון שני ברציפות בעיר המכוניות ותזכה לשחק בסדרת גמר הבייסבול בפעם ה-11 בתולדותיה והראשונה מאז 2006, אז הפסידה לסנט לואיס 4:1.

הטייגרס, ששלטו בסדרה למן הרגע הראשון, כולל בשני משחקי הפתיחה, שנערכו בתפוח הגדול, השלימו ניצחון עצום בזכות משחק נהדר של המגיש הפותח שלהם מקס שרצר, שסיים עם חמישה ושני שליש, עשרה סטרייקאאוטים, שתי חבטות וריצת חובה בודדת, ובעיקר בשל התפרקות בלתי מוסברת של סי סי סבאתיה. הפסים בנו על האס הגדול שלהם, שישאיר אותם בסדרה, לאחר שהוא היה אחד השחקנים היחידים בקבוצה שתיפקדו במהלך הפלייאוף והניצחון בסדרה מול בולטימור נרשם בעיקר לזכותו. אלא שסבאתיה נמשה מהמגרש אחרי שלושה ושני שליש בלבד, כשלחובתו 11 חבטות (שיא עונתי) וחמש ריצות חובה, המספר השני הכי גבוה בקריירה שלו במשחק פלייאוף.

דלמון יאנג הגיע לסי סי כבר באינינג הראשון, עם סינגל שהכניס את עומאר אינפנטה. סינגל של אביסייל גרסיה הכניס ריצה נוספת בשלישי והמגיש האורח התפרק לחלוטין באינינג הבא, כשהוא מרשה שני הומראנים, בני שתי ריצות כל אחד, למיגל קבררה וג'וני פראלטה. דאבל של ניק סווישר הגיע סופסוף לשרצר והכניס ריצה ליאנקיז בשישי, אבל דטרויט לא התבלבלה וסולו הומראן של אוסטין ג'קסון באינינג הבא, החזיר את היתרון לשש ריצות, לפני שפראלטה המשיך בחגיגה הפרטית, עם הומראן שני שלו, באינינג השמיני, כדי לקבוע את התוצאה.

בניו יורק, אין ספק שמדובר בסופה של תקופה. דרק ג'יטר נפצע כבר במשחק הראשון של הסדרה ומצבו לקראת העונה הבאה יתבהר במהלך הפגרה ואילו קרטיס גרנדרסון, שסיים את הפלייאוף עם 3 מ-30, ובייחוד אלכס רודריגז, שהתבזה עם 3 מ-25, ספג אינספור שריקות בוז מהקהל הביתי ועושה את דרכו ככל הנראה מחוץ למועדון, כלל לא היו בליינאפ למשחק האחרון של העונה. איי רוד לא הצליח להשיג חבטה בשתי ההזדמנויות שקיבל ואילו גרנדרסון רשם עוד סטרייקאאוט באוסף המפואר שלו מהפלייאוף הנוכחי. הפסים רשמו רק שש ריצות בכל הסדרה ולא הובילו לכל אורכה.

ממש כמו בשנה שעברה, דטרויט מסיימת את העונה של היאנקיז. אז זה קרה כבר ב-ALDS, כאשר את האאוט האחרון משיג חוזה ולורדה על אלכס רודריגז המנפנף, הפעם הטייגרס עשו את הצעד הנוסף והם יקוו לזכות באליפות מספר חמש בתולדות המועדון והראשונה מאז 1984.

שחקן דטרויט טייגרס, פרינס פילדר. רויטרס
וורלד סירייס ראשון בקריירה לפילדר/רויטרס

סנט לואיס קרדינלס - סן פרנסיסקו ג'איינטס 3:8 (1:3 לסנט לואיס בסדרה)

בעוד ה-ALCS כבר גמור, סדרת הגרמ של החטיבה השנייה עושה את דרכה לאותו מקום ושיחזור הוורלד סירייס מ-2006 קרוב מתמיד. האלופה מסנט לואיס בדרך לקבל את ההזדמנות להגן על תארה, לאחר שהיא שוב מתעלה ברגעי האמת, בניגוד לכל השאר.

הענקים החליטו לערוך שינוי ברוטציה ושלחו למגרש את טים לינסקאם, שלא פתח בסדרה הקודמת מול סינסינטי, עלה מהבולפן פעמיים והיה טוב. הטריק הזה לא עבד וביג טיים טימי ג'ים, שהיה לא יציב לאורך כל העונה, הסתפק בארבעה אינינגים ושני שליש, בהם ספג ארבע ריצות, שסידרו לקרדינלס יתרון מבטיח. גם הבולפן של האורחים לא הבריק ומנגד, אדם ווינרייט, שכל העונה לא שיחק בגלל פציעה, שוב הבריק במאני טיים, עם שבעה וחמישה, כשהוא מרשה ריצה בודדת בלבד. פרננדו סאלאס עלה לשני האינינגים האחרונים, לא היה גדול במיוחד, אבל בסוף סגר את המשחק.

סנט לואיס לא חיכתה יותר מדי ועלתה ל-0:2 כבר באינינג הראשון, מסינגל של מאט הולידיי והקרבה של אלן קרייג. באינינג הבא, האנטר פנס החזיר תקוות לקבוצה מהמפרץ עם סולו הומראן, אבל סינגל נוסף של הולידיי ואחד של יאדייר מולינה בחמישי, הכניסו שתי ריצות נוספות ולינסקאם הוחלף. כאמור, זה לא הפריע לקרדינל וג'ון ג'יי הכניס עוד שתי ריצות באינינג השישי, עם דאבל. מולינה, עם דאבל משלו ופיל קוזמה, סגרו עניין באינינג הבא. פבלו סנדובל ניסה להציל את המולדת עם הומראן בן שתי ריצות באינינג התשיעי על הראש של סאלאס, אבל זה לא הספיק.

הסדרה עשויה להסתיים הלילה (2:00), כשסנט לואיס תארח את המשחק החמישי בסדרה. לאנס לין יפתח עבורה, בארי זיטו בסן פרנסיסקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully