וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמיליו בוטרגניו: "הקבוצה שלנו יכולה לזכות בצ'מפיונס"

18.10.2012 / 15:26

חלוץ העבר הגדול ומנהל קשרי החוץ של ריאל מדריד מבקר בישראל. "רק חוסר מזל מנע מאיתנו להגיע לגמר", הוא אומר, מפתיע עם התשובה לשחקן הנערץ עליו (רמז: הוא מברצלונה) ומתייחס, איך לא, גם לכריסטיאנו רונאלדו: "תמיד רוצה לנצח ונותן את הכל על המגרש"

צילום ועריכת וידיאו: דרור פיקלני

אמיליו בוטרגניו בישראל. כוכב ריאל מדריד ונבחרת ספרד לשעבר והיום האחראי על קשרי חוץ בריאל, הגיע לארץ מטעם מנהל קשרי חוץ במרכז השלטון המקומי בשיתוף ארגון שחקני הכדורגל בישראל. בוטרגניו יחנוך את "פרויקט ריאל מדריד", בו ישתתפו כ-500 ילדים מדימונה, חולון, כפר קאסם, עראבה ורמלה.

"ריאל הוא מועדון מהמוכרים בעולם וזה קורה כי יש לנו אוהדים בהמון מדינות", הוא אומר בראיון לוואלה! ספורט, "יש לנו מחוייבות לציבור, אנחנו מקבלים ממנו המון ועלינו להחזיר על האהבה והתמיכה שאנחנו מקבלים. זו הייתה הסיבה לשמה הקמנו את העמותה של ריאל ב-1997. אחד הדברים החשובים לעמותה הוא הקשר עם הציבור, ובתוך זה קיימים בתי הספר החברתיים-ספורטיביים. יש לנו 200 בתי ספר ב-62 מדינות. בישראל עוד לא היה לנו ולכן אנחנו כאן. בחמש ערים שונות נפתח בתי ספר כאלו, תחילה יהיו חברים בהם 500 ילדים. זהו פרויקט לו הייתה הצלחה רבה בכל מקום שהיינו בו, לכן אנחנו כאן".

המועדונים הגדולים בעולם נאבקו בשנים האחרונות בשווקים באסיה ואמריקה, אתה מעריך שעכשיו המאבק הזה ממשיך לישראל ולסביבה?

"בתי הספר שלנו לא מחפשים את כריסטיאנו רונאלדו החדש, לא זו המטרה. המטרה היא עבודה עם קהילות ופרויקטים חברתיים, לשפר את חיי הילדים והמשפחות שאין להן הזדמנויות כמו לאחרות. זו מחוייבות חברתית שיש לנו מול העולם, אנחנו צריכים שותף לדרך, שמכיר את האנשים המקומיים. במקרה הזה המרכז לשלטון המקומי וארגון שחקני הכדורגל הם אלו שיובילו את בתי הספר ביומיום.

אמיליו בוטרגניו כדורגלן עבר. מגד גוזני
"אחד הדברים החשובים לעמותה הוא הקשר עם הציבור, ובתוך זה קיימים בתי הספר החברתיים/ספורטיביים. יש לנו 200 בתי ספר ב-62 מדינות. בישראל עוד לא היה לנו ולכן אנחנו כאן". אמיליו בוטראגניו/מגד גוזני

***

אתה המייצג המפורסם ביותר של "החמישייה של העיט" - חמישה שחקנים שגדלו בריאל (מיצ'ל, מנולו סאנצ'יס, מרטין ואסקס ומיגל פאדרסה, ע.ו.), הייתם צעירים מקומיים והקהל אהב אתכם. היום אתה מגיע לכאן, לעבוד עם ילדים, אבל העונה בריאל יש רק שלושה שחקנים שגדלו בקבוצה - ארבלואה, קאייחון וקסיאס, שהוא הוא היחידי שנשאר במועדון כל השנים. מה אתה חושב על המצב הזה?

"התקופה שלנו הייתה מאוד יפה. זה היה משהו יוצא דופן, שאני לא חושב שקרה בשום קבוצה אי פעם. באותה שנה יצאו מהקבוצה השנייה חמישה שחקנים, שנשארו בקבוצה הראשונה כל כך הרבה שנים וכולם הגיעו לנבחרת. אבל צריך לזכור שבאותן שנים בספרד היו רק שני זרים בקבוצה, וזה גם עזר למצב. היום המצב שונה מאוד, אחרי חוק בוסמן אנחנו יודעים שכבר אין מגבלות מבחינת שחקנים בינלאומיים ולצעירים שלנו יותר קשה להתחרות. זה נורמלי וטבעי, מחלקת הנוער שלנו עובדת מצוין, אבל החלוץ שלה צריך להתחרות עם רונאלדו, בנזמה והיגואין. זו תחרות עצומה, אנחנו מדברים על החלוצים הטובים בעולם. זה לא קל, אבל זה גם לא אומר שמחלקת הנוער שלנו לא עושה עבודה טובה".

יש מה לעשות כדי לשנות את המצב הזה?

"צריך להמשיך לעבוד טוב. הקבוצה השנייה שלנו נמצאת בליגה השנייה היום, יש לה שחקנים טובים. אולי בשלב מסוים תהיה להם הזדמנות, אבל זה גם תלוי באילו שחקנים יהיו בקבוצה הראשונה ומה יהיו הצרכים של ריאל".

ריאל נואשת כבר עשר שנים לזכות בליגת האלופות, אבל בכל פעם שהיא מודחת היא גם נופלת בליגה.

"צריך להיות רגועים. יש לנו עונה קשה מאוד, כבר פעמיים ברציפות הגענו לחצי גמר ליגת האלופות ובשנה שעברה היינו קרובים מאוד להגיע גם לגמר. אני חושב שהיינו צריכים להגיע לגמר, אין לנו ספק שהקבוצה שלנו יכולה לזכות בליגת האלופות, אבל צריכות להיווצר נסיבות מסוימות כדי שזה יקרה. למשל, בשנה שעברה צ'לסי זכתה. מעט מאוד אנשים חשבו שהם יהיו אלופי אירופה, אבל הם הצליחו כי הכל הסתדר להם. מה זה אומר? שצריך טיפת מזל כדי לנצח במפעל כל כך קשה. עובדה שבעשרים השנים האחרונות אף קבוצה לא הצליחה לזכות שנתיים ברציפות".

בשנה שעברה, כשהפסדתם בחצי הגמר לבאיירן, ברצלונה כמעט סגרה פיגור של 10 נקודות בליגה כי הקבוצה נרדמה.

"התחרות קשה מאוד, אתה משחק כל יום ראשון ורביעי, אנחנו רק באוקטובר והעונה עוד ארוכה. התארים מוכרעים בפברואר, מרץ ואפריל, אלו הם החודשים הקריטיים. כשאתה משחק פעמיים בשבוע כל פרט הוא חשוב - פציעה, חוסר מזל, החלטה של שופט. בסופו של דבר, הכל דק וצריך להסתדר כדי שנוכל לזכות בתארים".

"לדוגמה, בנבחרת ספרד, שהיא הנבחרת הטובה בעולם, היו רגעים קריטיים. במונדיאל האחרון למשל, ברבע הגמר נגד פרגוואי, ב-0:0, קרדוסו בעט פנדל. אם הוא היה מבקיע, אולי ספרד לא הייתה עולה. בגמר איקר קסיאס הציל את הקבוצה באחד על אחד מול רובן, כשהיו חסרות 15-20 דקות למשחק. גם ביורו כמעט הסתבכנו ובחצי הגמר נגד פורטוגל הגענו לפנדלים. גם הקבוצה הכי טובה עוברת רגעי מפתח וצריכה שהרוח תנשב בכיוונה, אחרת היא תודח כמו שקרה לנו בשנה שעברה נגד באיירן. בנוסף, בין שני משחקי חצי הגמר שיחקנו בברצלונה, והמשחק הזה באופן טבעי הוציא מאיתנו הרבה. גם זה השפיע על המפגש השני מול באיירן, בו הודחנו בברנבאו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אמיליו בוטראגניו חלוץ ריאל מדריד. AP
"התקופה שלנו הייתה מאוד יפה, היה משהו יוצא דופן שאני לא חושב שקרה בשום קבוצה אי פעם, כשבאותה שנה יצאו חמישה שחקנים שנשארו בקבוצה הראשונה כל כך הרבה שנים וכולם הגיעו לנבחרת. אבל צריך לזכור שבאותן שנים בספרד היו רק שני זרים בקבוצה, וזה גם עזר למצב". בוטראגניו בריאל/AP

***

דיברת על הנבחרת. אני רוצה לקחת אותך למשחק גדול שלך במונדיאל 86 נגד דנמרק. הנבחרת שלך הייתה לא פחות מוכשרת מהנוכחית, אבל לא הצליחה לזכות בתואר.

"הנבחרת הנוכחית טובה משלנו. היא הרבה יותר שלמה, יש לה מזל שהתאספה קבוצה של שחקנים עם המון כישרון, שמבינים את המשחק בצורה דומה וכל אחד מהם בעמדה שונה. נבחרת ספרד של היום היא יוצאת דופן ויש לה שחקנים מהטובים בעולם בכל עמדה אפשרית, מאוד קשה למצוא דבר כזה. יש לך שחקנים כמו קסיאס, סרחיו ראמוס, פיקה, פויול, צ'אבי אלונסו, בוסקטס, אינייסטה, צ'אבי, סילבה, קאסורלה, ססק, וייה, טורס - זו כמות אדירה של שחקנים ברמה בינלאומית".

כריסטיאנו רונאלדו כבש כבר 160 שערים בריאל, אתה 170. כנראה שהוא יעבור אותך תוך שני משחקים...

"מה שכריסטיאנו עושה ראוי להערצה. המחוייבות שלו בכל דקה, בכל משחק, היא מיוחדת. מה שאני הכי מעריך בו זה המקצוענות והאמביציה, הוא תמיד רוצה להיות הטוב ביותר, לתת הכל בכל משחק, בלי להתייחס לתוצאה או ליריב. הוא נותן את המקסימום בכל פעם שהוא עולה על כר הדשא, ומכוכב בינלאומי כמוהו זה ראוי להערצה. לדעתי הוא שחקן מדהים".

האם הוא ראוי לזכות בכדור הזהב השנה?

"אנחנו נשמח אם כל שחקן מהקבוצה שלנו יזכה, זה כבוד עבורנו ששחקנים שלנו מועמדים לתואר. קסיאס ורונאלדו הם כוכבים ענקיים וחשובים מאוד עבורנו".

שחקן ריאל מדריד, כריסטיאנו רונאלדו. רויטרס
"הוא תמיד רוצה להיות הטוב ביותר, לתת הכל במהלך המשחק". רונאלדו/רויטרס

***

מי השחקן הכי טוב ששיחקת איתו?

"היו רבים, אבל החיבור הכי טוב שלי היה עם הוגו סאנצ'ז ומיצ'ל".

ומי השחקן הטוב ביותר שראית משחק?

"כשהייתי ילד זה היה יוהאן קרויף. כשחקן, הטוב ביותר היה מראדונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully