וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריק זאבי צפוי להודיע ביום שני על פרישה

18.10.2012 / 10:19

חודשיים אחרי האכזבה בלונדון, יכריז הג'ודוקא בן ה-35, מדליסט הארד באתונה 2004, על סיומה של הקריירה הנפלאה שלו

ברני ארדוב

יותר מחודשיים עברו מאז שאריק זאבי הודח בתוך פחות מדקה מהקרב הראשון שלו באולימפיאדת לונדון, ונראה שביום שני הקרוב (22 באוקטובר, שעה 14:30) יודיע הג'ודוקא האגדי על פרישה. זאבי בן ה-35 הבהיר שלא יחזור להתחרות בשנה הבאה, ובקרוב הוא צפוי להכריז על כך באופן רשמי במסיבת עיתונאים שיכנס. למעשה, זאבי כבר הודיע באופן לא רשמי שיפרוש מיד בתום המשחקים האולימפיים בלונדון, אבל הודה שנותרה לו התלבטות קטנה אם לעשות את זה באופן מיידי, או להמשיך ולהתאמן לקראת תחרות פרישה. נראה כי אחרי השיקולים המקצועיים, זאבי מוותר בסופו שלדבר על הרעיון של תחרות פרישה.

בקריירה הנפלאה של זאבי רשומות ארבע הופעות באולימפיאדה. את טבילת האש האולימפית שלו הוא עשה בסידני 2000 והיה במרחק נגיעה ממדליית הארד כשהפסיד לסטפן טרנו הצרפתי בקרב על המדליה בגלל החלטת שיפוט שנויה במחלוקת. ארבע שנים לאחר מכן הוא הצליח לתקן עם מדליית הארד במשחקי אתונה 2004. במשחקי בייג'ינג 2008 היו ממנו ציפיות גדולות, אבל ההופעה שלו שם הייתה חלשה מאוד עם ניצחון בודד ושני הפסדים שסיימו את דרכו בשלב מוקדם מאוד, וכאמור הקיץ בלונדון הוא רשם אכזבה נוספת.

זאבי הוא אחד הג'ודוקות הטובים באירופה בכל הזמנים, עם חמישה תארים יבשתיים (כולל ב-2012) ותשע מדליות בסך הכל באליפויות אירופה, כולל חמש מזהב. דווקא באליפויות העולם הוא מעולם לא הצליח להגיע לפודיום, פרט לתחרות אחת ב-2001 במינכן בה התחרה במשקל הפתוח אחרי שהפסיד בקטגוריית המשקל שלו וזכה במדליית הכסף.

  • עוד באותו נושא:
  • אריק זאבי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully