וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערב, ישיר באתר: מכבי ת”א-סיינה. בלאט מודאג

בלאט ומכבי ת”א חוששים מסיינה (הערב, 21:05, חי באתר וגם באפליקציית וואלה! באייפון ובאייפד): ”זו קבוצה עם כישרון”

קובי אליהו

אחרי שפתחה ברגל ימין את עונת היורוליג והשיגה ניצחון משכנע בספרד על מלאגה, מכבי תל אביב תקיים הערב (חמישי, 21:05, שידור חי בוואלה! ספורט ובאפליקציות האייפון והאייפד של וואלה!) לראשונה העונה במפעל האירופי משחק בית כשהיא פוגשת את היריבה החזקה בבית סיינה. הצהובים קיימו היום את מסיבת העיתונאים המסורתית לקראת המשחק, בה סיפר דיוויד בלאט על ההכנות ומצב הסגל לקראת ההתמודדות מול האיטלקים, וגם הביע את חששו מהיריבה.

כידוע, מכבי תל אביב מתייצבת למשחק אחרי שביום ראשון היא השיגה ניצחון בכורה בליגה מול הפועל ירושלים, שעשתה לה צרות ברבע האחרון, ועם המוטיבציה הגדולה שיש לשחקנים של בלאט, הם מקווים לרשום כעת ניצחון אירופי שני. מנגד סיינה פתחה רע את העונ ביורוליג עם הפסד לאלבה ברלין, וכעת היא מקווה לרשום ניצחון ראשון באירופה.

דיוויד בלאט מאמן מכבי תל אביב. קובי אליהו
ימשיכו במומנטום החיובי מפתיחת העונה? דיוויד בלאט/קובי אליהו

דיוויד בלאט אמר בפתיחת מסיבת העיתונאים: "אנחנו פוגשים קבוצה כמונו, יחסית חדשה, עם הרבה כישרון שעדיין לא מצאה את האיזון והביחד שקבוצה צריכה בכדי להיות קבוצה מנצחת באופן עקבי, אבל יש שם המון שחקנים טובים. יש שם מועדון מאוד מקצועי והיסטוריה לא קצרה בכלל בהצלחות ובתארים. אנחנו בהחלט מצידנו חייבים להיות מוכנים על הצד הטוב ביותר כדי לנצח את הקבוצה הזו כי היא גם נמצאת במצב של מיני משבר ומגיעה בתקווה לצאת מזה. אנחנו לא צריכים להיות אלה שעוזרים להם לצאת מהמשבר. אנחנו צריכים להיות בשיא הפוקוס ושיא הריכוז, ולרגע לא להוריד את הרגל מהדוושה".

על העובדה שעושה רושם שסיינה מגיעה ללא הרבה ציפיות, הוסיף המאמן: "אני יודע אחרת, יש לי גם את המקורות שלי, והם באו בשיא ההתלהבות והרצון לגנוב בחזרה את הביתיות שלהם בכך שהם ינצחו משחק חוץ ולשנות את הכיוון שלהם, שלפחות בשני המשחקים האחרונים היה פחות מוצלח מבחינתם. המצפון שלנו אומר בצדק כבדהו וחשדהו. אנחנו צריכים לשחק בכל הכוח שלנו".

על מצבו של ניק קיינר מדלי, אמר בלאט: "ניק לא התאמן גם אתמול, אני מאמין שהוא יתאמן גם היום, אבל כבר מספר ימים שהוא לא מתאמן ולא משחק. אני לא יודע עד כמה הוא יכול להיות כשיר ומוכן למשחק, אבל הכוונה היא שהוא ישחק. הוא קיבל מכה בעצם בפיקה, ובבדיקה לא נמצא נזק כלשהו. זו פציעה של כאב, לפעמים פציעות כאלה פשוט מצריכות זמן מנוחה, זה לא משהו שהוא לטווח ארוך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
דווין סמית' שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
עדיין לא ברור כמה זמן הוא יהיה על הפרקט. דווין סמית'/קובי אליהו

בלאט גם סיפק הסבר לעובדה שסיינה לא שכנעה מתחילת העונה, ואמר: "הנסיעות לארצות הברית חשובות תדמיתית למועדונים, אבל מקצועית הן לא מוסיפות הרבה דברים חיוביים לקבוצה ולצוות. זה די מפריע האמת. מבחינת המועדון, לפעמים מבחינה כספית זה מאוד עוזר, אבל לחזור מנסיעה כזו עם הבדלי שעות ואי סדר בהכנות זה בהחלט משפיע לתקופת זמן וזה יכול להיות אחד ההסברים. אני גם חושב שקבוצה חדשה עוברת את הקשיים שלה ואת המשברים שלה, וסיינה היא לא שונה. היא איבדה הרבה שחקני מפתח גדולים כמו דייויד אנדרסון, בו מקאלב, לאברינוביץ', קאוקינאס. לאבד שחקנים בגודל כזה זה לא דבר פשוט בכלל, ויש קושי להתגבר על זה. אני לא במצב של לרחם על סיינה כי יש שם ים של כישרון ושחקנים שהגיעו ממקומות אחרים".

בלאט התייחס למצבו של דווין סמית', ואמר: "הוא התחיל להתאמן בצורה סדירה לפני יומיים, הוא עבר תהליך ארוך, קיבל את הטיפול הכי טוב שאפשר מהצוות הרפואי שלנו. הוא מוכן לשחק, הוא ברשימה, והוא צפוי לשחק על פי התפתחות המשחק". על הבית של מכבי תל אביב הוסיף: "נפלנו בבית עם קבוצות שדומות לנו מבחינת הסגלים והשינויים, ומבחינת הציפיות לשלבים האלה. בעבר זה היה אחרת וגם עבד כי עברנו את הבתים הראשונים בצורה טובה".

המאמן נשאל על הרבע השלישי הבעייתי מבחינתה של מכבי תל אביב במשחקים האחרונים, ואמר: "אני מנסה לזכור אם תסמונת הרבע השלישי נכונה גם לגבי השנה שעברה ולפני שנתיים. יש מעט מאוד משחקים כדי להגיע למסקנות גורפות. התייחסנו לנושא וניסינו לעשות כמה דברים אמנם קטנים. אנחנו לא רוצים לראות יותר מדי עליות וירידות, זה לא דבר חיובי לאורך זמן, ולכן התייחסנו לזה בימים האחרונים".

דייויד לוגן שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
"זה לא ממש משנה מה קורה בקבוצה שלהם". דייויד לוגן באימון/קובי אליהו

גארד הצהובים, דיוויד לוגן: "אמנם המאמן שלהם אמר שהם באים עם סגל חדש לגמרי ושהם עוד צריכים להסתגל, אבל אפשר להגיד בדיוק את אותו הדבר גם עלינו. גם לנו יש סגל חדש כמעט לגמרי. זה שלב מוקדם מדי בעונה כדי להגיד שהקבוצה שלנו מוכנה. התחלנו להתאמן רק בסוף אוגוסט אבל אי אפשר להאשים אף אחד. אנחנו מוכנים למשחק מחר ואני מקווה שגם התוצאה במשחק הזה תהיה טובה עבורנו.

לוגן הוסיף: "זה לא ממש משנה מה קורה בקבוצה שלהם. זה יותר נוגע אלינו. המאמן שלנו בנה לנו תוכנית משחק טובה מאוד לקראת המפגש עם סיינה, ואם אנחנו נעשה את כל מה שהוא מבקש, אז יהיה טוב וננצח כמו שאנחנו רוצים".

דייויד מוס שחקן סיינה. קובי אליהו
"מאמין שנוכיח את עצמנו על המגרש". דייויד מוס/קובי אליהו

מאמן סיינה, לוקה באנקי: "אני מגיע לקבוצה אחרי פיאנג'יאני ואחרי חילופי שחקנים טובים שהתחלפו. עשינו תוצאות מאוד יפות ביורוליג בשנים האחרונות. בנינו קבוצה טובה. הגיע שינוי של אסטרטגיה, התוכניות והשחקנים. אנחנו כמובן רוצים להצליח, אבל השחקנים שהיו לנו היו מוצלחים וכך גם לגבי המאמן. מבחינה כלכלית זה היה בלתי אפשרי להשאיר את המצב כמו שהוא. זה אתגר מרגש עבורי עם השחקנים החדשים, אבל גם קשה כי הציפיות מסיינה הן גבוהות והאוהדים שלנו התרגלו להרבה בשנים האחרונות. אנחנו צריכים להיות סבלניים ונלך עם החבר'ה החדשים בתקווה להשיג הצלחה".

באנקי נשאל גם על מכבי תל אביב, ואמר: "ההתרשמות ממכבי היא שזו קבוצה טובה, ראיתי אותה מול מלאגה. מכבי גם כן עשתה הרבה שינויים. התרשמתי מההגנה שלהם ומההתקפה שלהם. יש להם זהות ברורה ובין השחקנים כולם מודעים למי המאמן ומה סגנון המשחק של הקבוצה. הם משחקים כדורסל טוב".

דייויד מוס הוסיף: "זה הולך להיות משחק קשה מול מכבי, ננסה להוציא לפועל את מה שצריך ואני מקווה שנצא עם הניצחון מחר". על ההפסדים לברלין ו-וארזה הוא הוסיף: "אנחנו צריכים להיות יותר טובים, אני מאמין שמחר נוכיח את עצמנו על המגרש. אנחנו קבוצה טובה ותחרותית. זו קבוצה שונה לגמרי ויש פה הרבה חברים, שחקנים חדשים והכל חדש גם עבורי. ננסה ליצור זהות חדשה".

לוקה באנקי מאמן סיינה. קובי אליהו
"זה אתגר מרגש עבורי עם השחקנים החדשים, אבל גם קשה כי הציפיות מסיינה הן גבוהות והאוהדים שלנו התרגלו להרבה בשנים האחרונות". לוקה באנקי/קובי אליהו
ריקי היקמן שחקן מכבי תל אביב (שני מימין) משוחח עם המאמן דיוויד בלאט, יוגב אוחיון, מורן רוט. קובי אליהו
מימין לשמאל: דיוויד בלאט, ריקי היקמן, יוגב אוחיון ומורן רוט מדברים סיינה/קובי אליהו
גיורגי שרמדיני שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
מוכנים למחר? גיורגי שרמדיני/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully