וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוטמן: "התיקו של פורטוגל טוב, הכל פתוח בבית"

17.10.2012 / 8:48

מאמן הנבחרת אופטימי. בהתאחדות שוקלים מענק מיוחד על ניצחון מול פורטוגל ואמרו על חמד: "ההתקדמות שלו מטאורית"

צילום ועריכת וידאו: דרור פיקלני

לאחר הניצחון 0:3 על לוקסמבורג אמש (שלישי), ראשי ההתאחדות לכדורגל קיבלו החלטה לפיה משחק הידידות בחודש הבא מול בלארוס ייערך באצטדיון טדי, ולא ברמת גן. על פי ההחלטה, תיערך הצגה כפולה, כאשר לפני המשחק של הבוגרת, תתמודד הנבחרת הצעירה של גיא לוזון מול נבחרתה המקבילה של בלארוס.

כזכור, מאז הקמפיין הקודם נשמעה ביקורת רבה על העובדה שהנבחרת מארחת את משחקיה הביתיים ברמת גן, זאת בשל הריחוק של הקהל מהמגרש והאקוסטיקה באיצטדיון. גורם בהתאחדות אישר אתמול: "שני המשחקים ייערכו בטדי, מדובר בניסיון להעתיק את המשחק לאזור הפריפריה. יחד עם זאת, אין לי ספק שהמשחק מול פורטוגל ייערך ברמת גן".

המאמן אלי גוטמן, שצבר השבוע את ניצחונותיו הראשונים כמאמן נבחרת ישראל, אמר: "אחרי ארבע מחזורים, התיקו של פורטוגל וצפון אירלנד הוא תוצאה שטובה מאוד עבורנו. הכל פתוח בבית".

בהתאחדות היו מרוצים מאוד משני הניצחונות שהושגו מול לוקסמבורג תוך ארבעה ימים והעלו את ישראל למקום השני בבית, עם מאזן נקודות זהה לזה של פורטוגל. "ראינו איך רוסיה התקשתה מול אזרבייג'אן ואיך צפון אירלנד חילצה תיקו בפורטוגל. אם הם עשו את זה, הכל פתוח בבית הזה", אמרו בסביבת הנבחרת. "גוטמן אמר שלא ירים ידיים. יהיה קשה מאוד לעלות, אבל זה אפשרי".

על הנבחרת של כריסטיאנו רונאלדו הוסיף גורם בהתאחדות: "אם לא נעשה טעויות לא מחויבות בדרך, אפשר לנצח אותם. יש סיכוי טוב שנעשה הפתעה ונסיים במקום השני בבית". אותו גורם רמז כנראה על מהפך נוסף בסגל. יחד עם זאת, ההערכה היא שיוסי בניון יוזמן לסגל הרחב לקראת המשחק הזה. טל בן חיים יזומן רק אם יחתום בקבוצה עד ינואר, כשאתמול נודע שהבלם מכוון בין היתר לליגה היוונית. בנבחרת לא מודאגים ונראה כי העובדה שדקל קינן חוזר לכושר משחק עושה את שלה. אתמול עלה רעיון לתת מענק מיוחד לשחקנים אם ינצחו את המשחק במרץ.

שיחת היום בנבחרת לאחר המשחק הייתה היכולת של צמד החלוצים תומר חמד ועדן בן בסט. על חמד נאמר: "הקפיצה שלו בשנתיים-שלוש האחרון היא מטאורית. הוא הגיע מאחי נצרת למאיורקה והיום שחקנים כמו פלקאו מכירים אותו ויודעים מה הוא שווה. זו בשורה טובה לנבחרת". על בן בסט: "אם הוא ימשיך בקצב הזה, הוא יגיע רחוק מאוד. הוא התקדם מאוד בברסט".

חמד כבש אמש את שערו השמיני ב-11 משחקי הנבחרת ובכך עבר את משה סיני. שער נוסף ישווה אותו למאזן השערים של אייל ברקוביץ' במדים הלאומיים. מבין שחקני הסגל למשחק מול לוקסמבורג, חלוץ מאיורקה מחזיק במספר השערים הגבוה ביותר. מבין השחקנים הפעילים, רק יוסי בניון (24 שערים), אליניב ברדה ו-ואליד באדיר (12 כל אחד) כבשו יותר ממנו, כשבניון רשם כבר 90 הופעות בנבחרת ישראל. כזכור, חמד שיחק מעט מאוד בתחילת הקדנציה של גוטמן. הוא לא שותף במשחק הידידות מול גרמניה ועלה כמחליף במשחק בהונגריה.

מאור מליקסון וביברס נאתכו זכו שוב למחמאות על יכולתם. גילי ורמוט יעבור היום בדיקת אולטרסאונד שתבדוק האם הוא סובל ממתיחה או מקרע בשריר הירך האחורי.

"עצם הרצון העצום שלי לחזור לסגל הנבחרת היה אחד השיקולים המרכזיים בהחלטה לשוב לישראל, אני שמח שתוך פחות מחודש חזרתי לעניינים במכבי חיפה וההחלטה הצדיקה את עצמה", אמר הבוקר דקל קינן בהתייחס לעובדה שפתח בהרכב הנבחרת. קינן דיבר גם על הניצחון הכפול מול לוקסמבורג ועל העובדה שהנבחרת כבשה תשעה שערים בשני המשחקים. "זה קשור לביטחון וגם לעובדה שהכרנו את היריבה, מא' ועד ת'", אמר הבלם. "זה בעצם מה שהכריע את המשחקים האלה. ידענו שלוקסמבורג תבוא ותסגר. אלי דיבר איתנו כל השבוע על הסבלנות בהנעת הכדור וכמה היא חשובה, ועל להניע כדור עד שנמצא את הפירצה. זה הוכיח את עצמו גם היום וגם ביום שישי".

בחודש מרץ ממתינה לישראל יריבה קשה הרבה יותר. קינן: "ברור שפורטוגל נבחרת הרבה יותר טובה מלוקסמבורג. נראה את הקלטות שלה, נלמד אותה ואת השיטה שלה וננסה לתת לה פייט רציני. יש לנו נבחרת טובה". לגבי הקהל אמר הבלם: "הקהל נתן תצוגה יפה והמשיך לעודד לאורך כל המשחק, במיוחד באצטדיון כמו רמת גן, שבו היציעים רחוקים מכר הדשא".

ישראל הביסה 0:3 את לוקסמבורג

נבחרת ישראל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully