וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ידין להפועל ת"א: "אתנהג כמו נאצי, אהרוס את הקבוצה"

כך, בכתב תביעה מדהים על סך 250 אלף יורו, טוענת הפועל ת”א כי התבטא הקשר. פרובוקציות, מזימות, שקרים: הכל בפנים

הפועל תל אביב הגישה היום (שני) כתב תביעה כנגד אביחי ידין על סך 250 אלף יורו בגין פגיעה כלכלית ותדמיתית במועדון. במועדון טוענים כי הקשר שעבר למכבי חיפה השתמש בשיטות פסולות וביטויים חריגים בקיצוניותם כנד המועדון בזמן היותו שחקן הפועל תל אביב. כמו כן, בכתב התביעה נטען כי הקשר כבר הגיע לסיכום עם מכבי תל אביב על חוזה והוא וסוכנו רקמו מזימה מחושבת להעבירו אל הצהובים, וכי המשא ומתן היה מנוגד לחוק והשחקן הציג משא ומתן זה כביכול עם קבוצה מחוץ לארץ.

בכתב התביעה נכתב בין היתר: "על מנת לחסום כל אפשרות של הקבוצה לאכוף את ההסכם – ייצר השחקן שרשרת של פרובוקציות מכוונות כלפי הקבוצה, בתקווה כי הקבוצה תגרר ל"משחק" שנכפה עליה, ותעניש את השחקן (כפי שראוי היה לעשות), הכל על מנת ליצור באופן מלאכותי תשתית שתאפשר לו לטעון להפרת הסכם מצידה". כמו כן, נכתב: "... במקרה בו יבקש השחקן לעבור ולשחק אצל אחת ממתחרותיה הישירות של הקבוצה, ביקש המועדון להשאיר לעצמו את האפשרות לנהל מו"מ ישיר מול הקבוצה. השחקן, באמצעות סוכנו, סרב לכך, אך מאידך טרח להבהיר כי אין לגביו כל התעניינות, וודאי לא הצעה קונקרטית, מקבוצה כלשהי בישראל". הדברים הללו מגיעים שבוע בלבד לפני המפגש המסקרן בין הפועל תל אביב ומכבי חיפה במסגרת הליגה.

אביחי ידין שחקן הפועל תל אביב. קובי אליהו
עזב בטונים צורמים. ידין/קובי אליהו

"כשנשאל השחקן על ידי יועמ"ש המועדון מדוע הוא מבקש להשתחרר לאלתר ענה השחקן כי "איננו יכול לראות יותר את המקום" (באחת מהתבטאויותיו היותר עדינות) כשדבריו מכוונים למתחם האימונים של המועדון וכי נקעה נפשו מן הקבוצה, מן השחקנים שבה ומן הסגל המקצועי, וכי הוא אינו יכול לשאת עוד את השהות בה. לנוכח דברים ברורים ובוטים אלו אלה הודיע היועמ"ש לשחקן כי כאשר יביא הצעה מתאימה מקבוצה קולטת הוא ישוחרר. לשאלתו של השחקן, מה יהיה אם לא יביא הצעה, נענה השחקן כי במקרה כזה יש הסכם ויש לכבדו והוא יאלץ לשחק בקבוצה עד תום חוזהו. תגובתו הכוחנית של השחקן הייתה כי "מבחינתו אין חוזה", וכי אין הוא מתכוון לכבד את החוזה. השחקן הגדיל והוסיף כי במידה ויאולץ לכבד את החוזה ינקוט בשביתה איטלקית, ובמילותיו - "בשביל מה להשאיר אותי? בכל מקרה לא אעשה כלום"".

בהפועל תל אביב הגיבו בכתב התביעה על דרישת ידין להשתחרר באופן מיידי מהקבוצה עקב הפרת חוזה ועל אי יציאתו למחנה האימונים: "פנייתו של השחקן לבוררות בתביעה בה דרש שחרור לאלתר עקב "הפרות הסכם", כביכול מצידה, לא היתה אלא שלב נוסף בשרשרת הפרובוקציות המכוונות של השחקן וסוכנו, ונעשתה בחוסר תום לב, שכן נסמכה היא על שניים: אי יציאתו למחנה האימון של הקבוצה והטענה כי הקבוצה החליטה ל"הושיבו ביציע". שתי טענות אלו הן טענות מופרכות בעליל ולא נועדו אלא כדי לאפשר לו לעבור לקבוצת מכבי תל-אביב כפי שתכנון מלכתחילה. אי יציאתו למחנה האימון היתה פרי הסכמה, לנוכח מצג השווא שיצר השחקן במכוון כלפי הקבוצה, לפיו עתיד הוא לעזוב בקרוב לקבוצה בחו"ל ואין הוא עתיד, בכל מקרה, מחמת שכך החליט, לשחק בשורות הקבוצה".

בהמשך כתב התביעה נכתב כי לאחר שלא הגיעו למועדון הצעות לרכוש את השחקן מקבוצות מחו"ל, נערכה פגישה בינו ובין ניצן שירזי, ובה התחרט ידין ואמר כי הוא מעוניין לכבד את חוזהו. "בתחילתה של פגישה זו (לאחר שהשחקן חזר שוב על דרישתו לשחרור מיידי מן הקבוצה תמורת סכום נמוך וללא קבוצה קולטת) הובהר שוב לשחקן על ידי היועמ"ש כי אופציה של שחרור ללא קבוצה קולטת איננה עומדת על הפרק, וכי האפשרויות העומדות בפניו בשלב זה הינן: שחרור לקבוצה אחרת בכפוף לקיומה של הצעה קונקרטית ומגובשת אשר תהיה מקובלת על הקבוצה, חתימה על הסכם ארוך טווח או מיצוי החוזה הנוכחי עד לסיום העונה, אז יהיה שחקן חופש. בתגובה לדברים אלה איבד את קור רוחו והשמיע את הדברים הבאים: "מהיום אני אתנהג אתכם כמו נאצי, אני אהרוס לכם את הקבוצה, אני אהיה כמו ערבי, כמו מחבל"".

אביחי ידין שחקן מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
בשבוע הבא הוא פוגש את האדומים. יהיה חם. ידין במדי מכבי חיפה/אדריאן הרבשטיין

בסעיפים נוספים בכתב התביעה הפועל תקפה את הקשר בצורה חריפה ואף טענה כי ידין איים עליה ועל נציגיה: "לגבי אי שיתופו במשחקי הקבוצה – בשחקן אשר לא היסס לאיים על הקבוצה ונציגיה כי באם ייאלץ להישאר ולשחק בה יגרום לה נזק בדרכים שונות (שביתה איטלקית, עבירות והרחקות מכוונות, הרס המרקם החברתי וכו'), באופן שהקבוצה חששה, מבחינה מקצועית ומבחינה זו בלבד, לאפשר לו לשחק (ובשלב מאוחר יותר גם להשתתף באימוניה), מחשש מובן מאליו כי איומים אלו ייצאו מן הכוח אל הפועל וכי השחקן יממש את איומיו לחבל בקבוצה".

במועדון האדום ציינו כי מדובר ב"שלב נוסף במסכת ההתשה כנגד הקבוצה של שחקן אשר חצה את כל הגבולות המותרים בהתנהגותו שלוחת הרסן, ואשר לא היסס להשתמש כנגד הקבוצה בכל נשק שעמד לרשותו, לרבות הפרות משמעת והפרות הסכם בוטות, הכל תוך הכפשות בלתי פוסקות, איומים מרומזים ומפורשים בלשון פיגולים אשר הנייר אינו סובל, והפעלת אמצעי לחץ על הקבוצה, תוך איום מפורש וחוזר באי קיום החוזה ובפגיעה במועדון".

על המעבר למכבי חיפה, נכתב כתב התביעה: "השחקן, אשר סרב בתחילה להיפגש עם אנשי מכבי חיפה (תוך שהוא מניח כי מזימתו תצלח והוא יוכל לעבור באופן "חלק" לשחק במכבי תל אביב), ניאות לשאת ולתת עם אנשי מכבי חיפה ולעבור לשחק בשורותיה רק משהבין כי לאור השתלשלות העניינים, לא יצליח להשלים את מזימתו. השחקן התנהל בצורה מבזה, משפילה ודוחה כלפי המועדון אשר נתן לו במה והעלה אותו לתודעת עולם הכדורגל הישראלי, ובמילים פשוטות – ירק לבאר ממנה הוא שתה".

ההנהלות של הפועל תל אביב ומכבי חיפה הוציאה הודעת תגובה משותפת: "בין הקבוצות שוררת מערכת יחסים טובה ופוריה. בנוגע לאביחי ידין, הדברים בעת היותו שחקן הפועל ידונו בבוררות ומכבי חיפה אינה צד בעניין. לבוררות זאת אין נגיעה למשחק שבפתח ואנו משוכנעים כי רוח ספורטיבית תשרור במגרש ומחוצה לו ושהקבוצה הטובה תנצח".

עורך דינו של אביחי ידין, רועי רוזן, מסר בתגובה: ?טרם עיינו בכתב ההגנה של הפועל תל אביב ובכתב התביעה שכנגד שהוגש ביחד עימו. לאחר שנתעמק במסמכים שהוגשו נגיב לדברים בצורה מסודרת וסדורה, בניגוד להפועל תל אביב... שהפועל תל אביב לא הסתפקה בהליך המשפטי אלא החליטה גם להשתלח בשחקן דרך כלי התקשורת ועל גבי כל במה אפשרית, במטרה להשפיל אותו ולבזותו. מעיון ב?ציטוטים נבחרים? המופיעים בשעות האחרונות בכלי התקשורת עולה תמונה מטרידה של מועדון אשר נהג בכוחניות, נקמנות ובחוסר הגינות כלפי שחקן, שנתן רבות למועדון, בלי להסס להכפיש אותו בהכפשות פרועות ושקריות באמצעות כלי התקשורת. חבל, מיותר ובעיקר פוגע. האמת תצא לאור בהליך המשפטי המתנהל ובינתיים אנחנו נשקול, כמובן, את צעדינו המשפטיים לאור הנזקים התדמיתיים החמורים אשר נגרמו ונגרמים לאביחי בשעות האחרונות בשל דברי לשון הרע שמופצים על ידי הפועל בצורה בלתי מרוסנת?.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully