וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי גוטמן: "מה יש לנו בארץ חוץ מנבחרת הכדורגל?"

15.10.2012 / 17:34

מאמן ישראל פטריוט מתמיד לפני המשחק השני מול לוקסמבורג תוך ארבעה ימים. מליקסון התאמן וצפוי לפתוח (ג', 18:00, ע' 1)

קובי אליהו

נבחרת ישראל הצליחה לרשום ניצחון ראשון במוקדמות גביע העולם 2014 בברזיל ביום שישי האחרון, כשחזרה מלוקסמבורג עם 0:6 מרשים מאוד. הנבחרת של אלי גוטמן תתמודד מחר (שלישי, 18:00, ערוץ 1) שוב מול הנבחרת החלשה בבית ו', הפעם באצטדיון רמת גן ותנסה להשלים זכייה בשש נקודות אפשריות מולה. כמובן שעוד מוקדם מאוד לדבר על חזרה למירוץ לברזיל 2014, ובכל זאת, אם החבורה של גוטמן רוצה לשמור על סיכוי כלשהו להעפיל למונדיאל, אסור לה למעוד מול הלוקמסבורגים החלשים. לאחר המשחק תקבל הנבחרת מנוחה של מספר חודשים, ותתכנס פעם נוספת בחודש מרץ 2013, כשתארח את פורטוגל של כריסטיאנו רונאלדו ולאחר מכן תתארח אצל צפון אירלנד.

מאמן נבחרת ישראל אלי גוטמן. קובי אליהו
מביט קדימה. גוטמן/קובי אליהו

בינתיים, קיימה הערב הנבחרת מסיבת עיתונאים רשמית לקראת המשחק, כשהמאמן אלי גוטמן והשוער דודו אוואט הגיעו לדבר. לאחר מכן, המשיכו השחקנים לאימון כשעוד לפני כן קיים גוטמן שיחה איתם. איתן טיבי ומאור מליקסון, שסבלו מפציעות קלות, פתחו את האימון עם שאר חבריהם, אבל רק מחר יידעו אם יוכלו לשחק.

אלי גוטמן אמר: "חזרנו מלוקסמברג מרוצים מהתוצאה וגם מהיכולת במרבית דקות המשחק. קיימנו היום אסיפה, ובה נגענו גם בנקודות הטובות וגם שטעונות שיפור. אנחנו יודעים שמחר תהיה אופרה שונה, השחקנים מרוכזים ויודעים בדיוק מה מוטל על הכתפיים שלהם".

על החלק ההגנתי שספג ביקורות לאחרונה, אפילו אחרי ה-0:6, אמר גוטמן: "שלוש הדקות הראשונות במשחק הקודם לא היו מתאימות לרמה של הנבחרת, אבל מאותו רגע לוקסמבורג לא הגיעה למצבים בעקבות טעויות של שחקני הגנה. כולם עשו הגנה - מדודו אוואט ועד תומר חמד".

על הניצחון הראשון בתפקיד אמר גוטמן: "ההרגשה היתה של אושר. נהניתי לראות את השחקנים שלי מיישמים את מה שעבדנו עליו באימונים". גוטמן אף סיפר על נוהל חדש אותו יישם כבר בחודש הקרוב, וסיפר: "אחת לשבועיים שחקנים שנמצאים פה בארץ יתכנסו לימי אימונים, כך אני אוכל להעביר את התשתית של שיטת המשחק שלי לשחקנים המקומיים".

גוטמן נשאל שוב ושוב על נושא אי זימונו של יוסי בניון, ואמר: "ברמה של נבחרת הדבר החשוב ביותר הוא הדבר הקבוצתי. יוסי מנהיג, דודו מנהיג, אבל הדבר החשוב ביותר עבורי כמאמן זה שקבוצת כדורגל תעלה ממוקדת למשחק מסוים, ושכל שחקן ידע מה הוא צריך לעשות. בהתכנסות נגד אזרבייג'ן ורוסיה לא ראיתי שום קליקות או התייחסות חובבנית. ראיתי התייחסות מקצוענית ורצינית. אני יודע איפה הייתי צריך לתקן, אני יודע את הקו והדרך שלי ואמשיך איתו. אסור לי כמאמן להתייחס לכל הדברים שמסביב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
שחקן נבחרת ישראל מאור מליקסון. קובי אליהו
אמור להיות כשיר. מאור מליקסון/קובי אליהו

בהמשך פצח גוטמן בנאום ציוני ואמר: "תגידו לי אתם, במדינה עם שבעה מיליון תושבים, שחיה על חרבה, מה יש לנו כאן חוץ מנבחרת ישראל?". המאמן נשאל מה יקרה לתומר חמד כאשר איתי שכטר יחזור לכושר משחק וישחק בסוונסי, ואמר: "אני מאחל לעצמי ולכדורגל הישראלי שיחזרו לשחק, ואז המגוון יהיה רחב. אם תומר חמד ימשיך לשחק כמו שהוא שיחק, מקומו יהיה מובטח".

שוער הנבחרת, דודו אוואט, שישבור מחר את שיא ההופעות לשוער לאומי, אמר: "אחרי המשחק נגד רוסיה קיבלנו סטירת לחי, זעזוע. אני לא רוצה להתייחס לזימונים של אלי. אני לא מכיר הרבה מאמנים שהיו יכולים להכין אותנו למשחק כל כך טוב כפי שאלי עשה מול לוקסמבורג, והנבחרת עלתה בצורה חלקה למשחק הזה. הנבחרת מחוברת, שלא ינסו לעשות כאילו היה כאן קרע לפני כן או עכשיו. כולם כאן מחוברים, וכולנו מכבדים את ההחלטות של אלי".

מאור מליקסון ואיתן טיבי ערכו אימון מלא היום וצפויים לפתוח בהרכב. כזכור, במהלך האסיפה שערך היום אלי גוטמן פנה המאמן לגילי ורמוט ודקל קינן ואמר להם "תהיו מוכנים לכל מקרה", מה שהצביע כבר אז על כוונותיו של המאמן. מי שכן יפתח בהרכב אחרי שסופסל במשחק האחרון הוא יואב זיו, שיחליף את גל שיש הפצוע.

הרכב משוער נבחרת ישראל: דודו אוואט, יובל שפונגין, איתן טיבי, דן מורי, יואב זיו, גל אלברמן, מהראן ראדי, ביברס נאתכו, מאור מליקסון, עדן בן בסט, תומר חמד.

שוער נבחרת ישראל דודו אוואט. קובי אליהו
"אחרי רוסיה קיבלנו סטירת לחי". אוואט/קובי אליהו

לוקסמבורג: "הלכנו שני צעדים אחורה, נשחק בזהירות"

נבחרת לוקסמבורג מגיעה במצב רוח שפוף במיוחד אחרי התבוסה הכבדה שספגה בבית מול ישראל. לנבחרת של לוק הולץ יש אמנם נקודה אחת משלושה משחקים אחרי תיקו בחוץ מול צפון אירלנד במחזור השני, אבל כבר עכשיו די ברור שהיא תסיים את הבית במקום האחרון.

"בשבוע שעבר, חשבתי שהלכנו שלושה צעדים קדימה מבחינה מנטלית, אבל עכשיו אני מרגיש כאילו חזרנו שני צעדים אחורה", אמר הולץ על ההפסד לישראל, "כל משחק שונה, אבל אנחנו נשחק בזהירות בישראל".

הרכב משוער לוקסמבורג: ג'ונתן ז'ובר, טום שנל, אנטה בוקביץ', כריס פיליפס, מתיאס יאניש, בן פאיאל, ז'יל בטמר, לארס גרסון, מריו מוטש, דניאל דה מוטה, אורליאן ז'ואקים.

שחקן נבחרת ישראל דקל קינן. קובי אליהו
יפתח בהרכב? קינן/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully