וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקרמנטו קינגס: כאן בונים ממלכה. או לפחות מנסים

מתי ברסקי

15.10.2012 / 7:30

מחממים את הפרקט: אוונס עבד על הג'אמפ, וקאזינס התבגר מעט, אך סקרמנטו תישאר בתחתית המערב. לפחות יש לה בסיס לעתיד, כל עוד שמועות על מכירתה והעברתה לא יהפכו להסחת דעת

אוהדי סקרמנטו קינגס מפגינים בעד השארת הקבוצה בסקרמנטו. AP
השמועות על מכירה ומעבר לא פוסקות. אוהדי הקינגס/AP

מאזן בעונה שעברה: 44:22

סיימה את העונה: מקום אחרון בבית הפסיפי, לפני אחרון במערב

באו: תומאס רובינסון (רוקי, בחירה חמישית), ארון ברוקס (שחקן חופשי, מהליגה הסינית), ג'יימס ג'ונסון (בטרייד מטורונטו)

עזבו: טרנס וויליאמס (שחקן חופשי, דטרויט), דונטה גרין (שחקן חופשי), חסן ווייטסייד (שוחרר)

חמישייה: אייזיאה תומאס, טייריק אוונס, טרוויס אאוטלו, ג'ייסון תומפסון, דמרקוס קאזינס

ספסל: מרכוס תורנטון, תומאס רובינסון, ארון ברוקס, צ'אק הייז, ג'יימס ג'ונסון, ג'ון סלמונס, פרנסיסקו גארסיה, ג'ימר פרדט, טיילר האניקט

מאמן: קית סמארט, עונה רביעית בליגה

מה מי מו

מועמד לפריצה: לאחר שלוש עונות רוויות בפציעות ובמדי ארבע קבוצות שונות - פורטלנד, הקליפרס, הנטס וסקרמנטו - שמו של טרוויס אאוטלו נעלם מהתודעה, ואם נשאר בה, אז רק על תקן השחרור הכי מהיר באמנסטי, פחות משנה וחצי לאחר שחתם על חוזה של 35 מיליון לחמש שנים עם הנטס. כעת הוא מועמד מוביל לפתוח בעמדת הסמול פורוורד התחרותית של הקינגס, הודות למפרק יד שהחלים לגמרי וכבר לא פוגע ביכולת הקליעה שלו (1.2 שלשות למשחק, 38.1% לפני הפציעה). המאמן סמארט, שמתכוון להטמיע בקבוצה את התקפת המשולש, הכתיר את יכולת התנועה וחיתוך ללא כדור של אאוטלו כטובה ביותר בקבוצה, שלצד היד מבחוץ הופכת אותו להתאמה מושלמת בשיטה. הוא זכה לשבחים גם על מאמציו בהגנה, התחום המודגש ביותר באימוני הקינגס, שבו אאוטלו תורם שילוב של גובה (2.06 מטר), אורך, ואתלטיות. לא חסרים סקוררים בסקרמנטו, אבל במידה שהתקפת הקבוצה תיתקע, אאוטלו מסוגל לחלץ אותה עם קליעה בניתור מהמקום, שסמולים יריבים פשוט לא מסוגלים לעצור.

מועמד לדעיכה: אומנם ג'ייסון תומפסון הוחתם מחדש בקיץ על חוזה של 30.2 מיליון לחמש שנים ואמור לפתוח בחמישייה, אך צפו לראות אותו הופך משחקן בינוני המנפק 8-10 למשחק, למחליף שתורם 4-6 ומרוויח על כך יותר מדי, מה שאוטומטית יסמן אותו כבעל ערך שלילי. הסיבה לירידתו של תומפסון לספסל טמונה בבחירה החמישית של הקינגס בדראפט האחרון, תומאס רובינסון (21, 2.08 מטר). הרוקי מפצה על כל מה שחסר לו בהשוואה לתומפסון מבחינת גובה ומסה, עם שילוב נהדר של נחישות, ניידות, ואתלטיות. הדיווחים ממחנה האימונים בסקרמנטו כבר מספרים על התנהלות של וטרן מצד רובינסון, שגם ילמד איך לשמור על שחקנים גדולים ממנו הודות לצ'אק הייז, המומחה בתחום.

אקס-פקטור: מידת השיפור והתיאום של רביעיית הצעירים המובילים בקבוצה. דמרקוס קאזינס החל בפריצתו המהוססת אשתקד עם עלייה של 4 נקודות, 2.4 ריבאונדים, ו-0.4 חסימות למשחק. הוא צמצם באיבודים אך גם באסיסטים, למרות יכולת מסירה טובה, והמשיך לקלוע באחוזי שדה מפוקפקים (44.8%). בסקרמנטו מצפים שקאזינס יפרגן יותר לחבריו לקבוצה וינהיג אותם - במיוחד בהגנה. ממחנה האימונים מדווחים כי הוא הגיע בכושר שיא, עם שיפור ברמה הפיזית והמנטלית.

מרכוס תורנטון שהוביל את הקבוצה בדקות ובנקודות, מיועד לתפקיד השחקן השישי - איך הוא יקבל את מעמדו החדש? בצד החיובי, גם הוא מתפקד היטב באימוני התקפת המשולש, לאור יכולותיו לצלוף ולחתוך. אייזיאה תומאס זכה בעיקר לשריקות בוז מצד אוהדי הניקס בגלל שמו הנודע לשמצה, ושאר העולם נסחף עם הלינסניטי והתעלם מסיפור סינדרלה נוסף אשתקד, של רכז בגובה 1.75 שפילס את דרכו מבחירה אחרונה בסיבוב השני של הדראפט, היישר לחמישייה. ב-37 משחקים שבהם פתח, תומאס העמיד ממוצעים של 14.8 נקודות, 47.7% מהשדה, 1.6 שלשות (40.6%), 5.4 אסיסטים, ואפילו 3.1 ריבאונדים. האם הגעתו של ארון ברוקס כמחליף תפגע בהתקדמות שלו, או שהוא יישאר נחוש להוכיח את ערכו וגם ילמד כמה טריקים מרכז זעיר כמוהו?

ומרבית סימני השאלה מרחפים מעל טייריק אוונס: עונת רוקי ברמה היסטורית הפכה לזיכרון נושן, עקב עונת סופמור רווית פציעות, ואחריה עונה של התאקלמות לעמדת הסמול פורוורד. אוונס עבד כל הקיץ על הג'אמפ שוט שלא היה ממש חד אצלו, וחרף ריבוי הסקוררים בסקרמנטו הוא עדיין המגוון מכולם ומסוגל לייצר מצבי קליעה לעצמו ולאחרים, במיוחד אם שומריו ייאלצו לכבד את הקליעה שלו. לקראת הפיכתו לפרי אייג'נט מוגבל בקיץ, זו העונה שבה אוונס יצטרך להוכיח את ערכו, כסקורר מוביל וכשחקן קבוצתי יחדיו.

ולכדור הבדולח

תסריט אופטימי: קאזינס בעונת 10-20 עם עלייה באחוזים ואסיסטים, אוונס מפרגן לחבריו וסוגר עניינים בקלאץ', תורנטון ותומאס מזכירים את ויני "מיקרו-ווייב" ג'ונסון ואייזיאה תומאס של הפיסטונס, ורובינסון בתנועה בלתי פוסקת אוסף מבטים פנויים, סלי זבל, וריבאונדים בהתקפה. ברוקס ואאוטלו מוסיפים כוח אש, ג'ונסון והייז תורמים להגנה, ואפילו סלמונס נותן מזה ומזה בדרך לשיקום מניותיו וטרייד חסכוני לקבוצה אחרת. הקינגס מנצחים הרבה קבוצות צמרת, מפסידים בעיקר משחקים צמודים בשל חוסר ניסיון, מחמיצים את הפלייאוף אך נשארים בסקרמנטו הודות לתמיכה מחודשת מצד תושבי העיר; ובתסריט פחות אופטימי מבחינת אוהדי הקבוצה, היא נמכרת ומועברת לסיאטל בדרך ליריבות מבטיחה מול אוקלהומה.

תסריט פסימי: האחוזים של קאזינס ואוונס נותרים נמוכים, תורנטון מתוסכל ותומאס לא משתפר בבחירת זריקות ויחס אסיסטים-איבודים, רובינסון מתקשה מול הגופות המאסיביים בליגה. הקינגס שוב מתמקמים בתחתית הליגה מבלי להתמקם בפסגת הלוטרי, והאחים מאלוף משיגים את מבוקשם עם מעבר ללאס וגאס, שם קאזינס מצדיק את שמו והופך למהמר פוקר כפייתי, וג'ימר פרדט מוכנס להסגר ע"י קהילת המורמונים. בקיץ קבוצה שמאמינה ביכולתה להוציא מטייריק את המיטב מחתימה אותו על טיוטת חוזה מקסימום, סקרמנטו משווה והבא בתור הוא...כרטיס לפלייאוף? לא, קאזינס.

תחזית: כישרון יש בשפע, סקרמנטו התחזקה וכמעט לא הפסידה שחקני רוטציה משמעותיים, ובעיקר צפויה להשתפר עם התבגרות הסגל. מחנה אימונים מלא עם סמארט, שקודם למאמן ראשי רק שבועיים מפתיחת העונה, יעשה את שלו והקינגס יתחילו להיראות כמו קבוצה.יישארו בין 3-4 הגרועות במערב האיכותי, אך יגיעו ל-30 ניצחונות ומעלה, כל עוד שמועות על מכירת הקבוצה והעברתה לא יהפכו להסחת דעת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully