וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סימן לבאות

11.10.2012 / 7:00

מכבי תל אביב הראתה שוב עד כמה היא תלויה ביכולת שלה לייצר נקודות דרך פעולות של הקו האחורי ובמשחק המעבר. שי האוזמן סבור שלמרות האפרוריות של הסגל, הצהובים רוויים בשחקנים משלימים נטולי אגו ומלאי אנרגיה שייבחנו רק בטופ 16

גיא פניני שחקן מכבי תל אביב (שני משמאל) מול קרונוסלב סימון שחקן מלאגה (אמצע). אתר מכבי תל אביב בכדורסל, אתר רשמי
כשמכבי תהיה טובה היא תשבש את משחקה של היריבה, תציק לה ותנסה לאמללה. פניני מנסה לעצור את סימון/אתר רשמי, אתר מכבי תל אביב בכדורסל

עובדה ידועה היא שדיוויד בלאט הוא מאמן יסודי שמקדיש זמן ניכר לסקאוטינג על יריבותיה של מכבי תל אביב. עובדה שאולי פחות ידועה היא שההשקעה והירידה לרמת רזולוציות משמעותיות איננה בלעדית למשחקי היורוליג או למשחקי הליגה. מכבי של בלאט מתכוננת לכל משחק אימון, חשוב כזוטר, באותה רצינות תהומית. מכבי נותנת התייחסות לכמעט כל ניואנס, שלא לדבר על תרגיל, של יריבותיה. במסגרת ההכנה למשחק הפתיחה של היורוליג אתמול (חמישי), דומה שלא צריך היה להפגין מומחיות יתר בסקאוטינג בשביל לזהות את תכנית המשחק שנבחרה. הצלחת תכנית המשחק אשר נגזרה מהסקאוטינג היוותה את המפתח המשמעותי ביותר בניצחון על מלאגה.

הסגל של מלאגה, כמו גם שיטת המשחק הרצויה לה, שם דגש משמעותי על הקו הקדמי הגבוה והעבה שלה. בשני משחקי הליגה עד כה, קיבלו הדברים ביטוי סטטיסטי משמעותי. מלאגה קלעה עד כה 68 נקודות למשחק בליגה. הקו הקדמי, אשר מורכב ממפלצות אדם כמו ואסקז, פרוביץ', גיסט, זוריץ ולימה היה אחראי ל-32 נקודות בממוצע. 47%. בהתאמה, כל כובד המשחק והאוריינטציה של הספרדים התבטא בלקיחת זריקות מהצבע. מלאגה קלעה עד כה בליגה 50% בזריקות ל-2 נקודות, תוך שהיא קולעת 22 זריקות כאלה למשחק. אין ספק שנתונים אלה הטרידו מאוד את מכבי, ונדמה שהדבר הוביל להחלטת מאקרו גורפת. אם מלאגה רוצה את המשחק, היא תצטרך לנצח אותו דרך הגארדים.

לא תמיד מספר לנו דף הסטטיסטיקה את הסיפור האמיתי של המשחק. היום כן. מכבי הורידה את מספר הנקודות של הגבוהים היריבים מ-32 ל-11 (ואת אחוז הנקודות שלהם מהסך הכללי ל-14%). מכבי הורידה את מספר סלי השדה של הספרדים מ-22 ל-10. את האחוז ל-2 נקודות מ-50% ל-32%. על הדרך, הכריחה את הספרדים להרים כמות זריקות לשלוש שהיא לא רוצה. קבלו מספר: בשני משחקי הליגה שלה זרקה מלאגה 31 שלשות. ביחד. אתמול? מלאגה זרקה 27 שלשות (וקלעה 13 מהן, שזה 3 שלשות יותר ממה שקלעה בשני משחקי הליגה ביחד). במילים פשוטות - הספרדים קלעו אתמול יותר שלשות מאשר זריקות ל-2.

מאמן מכבי תל אביב דיוויד בלאט. ברני ארדוב
מכבי של בלאט מתכוננת לכל משחק אימון, חשוב כזוטר, באותה רצינות תהומית. מכבי נותנת התייחסות לכמעט כל ניואנס, שלא לדבר על תרגיל, של יריבותיה. בלאט/ברני ארדוב

עד כאן הפרק המתמטי שלנו. בואו נחזור לכדורסל. מכבי נראתה נגד מלאגה כמו קבוצה שמודעת לחולשותיה ומבצעת התאמות על מנת להפוך את החסרון ליתרון. רבות דובר על הקו הקדמי הרזה והחלש פיזי. כשמעמידים אותו מול קו קדמי מעובה כמו זה של מלאגה, זה נראה עוד יותר רע. הפתרון שעבד נגדה עסק בנטרולם של הגבוהים. מכבי הראתה עזרה צפופה עם קפיצות למלכודות במצבי פוסט-אפ. במקביל, מכבי עשתה פעולות טקטיות נוספות על מנת לשבש את המשחק של הספרדים, עוד לפני הכנסת הכדור פנימה.

הגארדים של מכבי נכנסו לקווי מסירה של ההתקפה וצמצמו מרחקים לכיוונים של שחקנים עם כדור. הגבוהים, ובמיוחד ליאור אליהו, לא היססו לקחת סיכונים מחושבים במסירות רוחב של גארד לפורוורד. פעולות אלו, בצירוף להגנת המאסקינג המסורתית (מעבר מאזורית לאישית) בה נעשה שימוש בחצי השני, הכריחו את מלאגה לשחק כדורסל שהיא לא רוצה. וכנראה גם שהיא לא יודעת. כשמצרפים לכל אלה את ההצלחה המרשימה בקרב על הריבאונד, ומוסיפים למיקס את ההבדלים המשמעותיים ביכולת של מלאגה עם ובלי קאלוואי, מקבלים את המתכון לניצחון המרשים (למרות ההבטחה לעניין הסטטיסטיקה, קשה להתאפק מלציין את המספרים המדהימים אשר קשורים לקאלוואי. הגארד האמריקאי שיחק 29 דקות. הפלוס מינוס של הקבוצה כשהוא על המגרש, לפחות לפי אתר היורוליג, היה פלוס דו ספרתי. כשהוא נח, מכבי ניצחה בכמעט 20 הפרש. הפרחים למרקוס ווליאמס. ולרפשה).

בצד ההתקפי, לצד משחק מצוין ויציב של אליהו וניצוצות של לוגאן והיקמן, מכבי הראתה שוב עד כמה היא תלויה ביכולת שלה לייצר נקודות דרך פעולות של הקו האחורי ובמשחק המעבר. בהיעדר אופציה של מסירה פנימה, התלות של מכבי מוחלטת ביכולת הייצור של הגארדים הזרים ושל אוחיון, במצבים של אחד על אחד או בפיק אנד רול. ככל שהמשחק הערב הפך אגרסיבי וסטטי יותר, מכבי התקשתה יותר. אין לדעת לאן המשחק הזה היה הולך אלמלא זריקות העונשין הרצופות שהעניקו השופטים למכבי ברבע השלישי. ושיהיה ברור, אין למלאגה שום סיבה להתלונן על השריקות אמש. בלי האובר קולינג של הגברים בשחור, יכול בהחלט להיות שמכבי הייתה סוגרת עניין עוד בחצי הראשון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ליאור אליהו שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
בצד ההתקפי, לצד משחק מצוין ויציב של אליהו וניצוצות של לוגאן והיקמן, מכבי הראתה שוב עד כמה היא תלויה ביכולת שלה לייצר נקודות דרך פעולות של הקו האחורי ובמשחק המעבר. ליאור אליהו/קובי אליהו

סביר להניח שההופעה של מכבי תל אביב אמש היא בבחינת מבוא לקראת מה שצפוי לנו בהמשך. כשמכבי תהיה טובה היא תשבש את משחקה של היריבה, תציק לה ותנסה לאמללה. הצד השני של אפרוריות הסגל שנבנה הוא שמכבי רוויה בשחקנים משלימים נטולי אגו, שמחויבים לקבוצה ולמילוי ההנחיות שמונחתות מהספסל. מכבי תזרוק לכיוון היריבות שלה שחקני אנרגיה בלתי נגמרים כמו מלקולם תומאס (בבכורה מצוינת), שון ג'יימס ושרמדיני, כאשר השאיפה היא שגם קיינר מדלי יכנס למשבצת הזאת. כשיוגב אוחיון יסיים להציק לרכז היריב, יעלה ויבוא מורן רוט (גם הוא בבכורה טובה, עם פלוס 13 בחמש דקות בלבד!) ויעשה את אותו הדבר. ועוד לא דיברנו על פניני. ודווין סמית'. היתרון של היעדר שחקנים ראשיים בקו הקדמי הוא בכך שהדבר משחרר שחקנים רבים מהצורך בספירת עבירות, כי אין באמת הבדל משמעותי בין יכולת ההשפעה של גבוה אחד לשני. לפחות בינתיים. ואם ככה נראית קבוצה שמצויה עדיין בשלב ההכנה, זה בהחלט סימן מעודד עבור החבורה של בלאט.

השאלה המעניינת היא אם כל זה יספיק ואם הסגל הזה והטקטיקה הזו שווים פיינל פור. מעניין יהיה לראות מה יקרה לקבוצות פחות דוגמטיות ומקובעות מצד אחד, ויותר מוכשרות ואינטליגנטיות מצד שני. ההגרלה לה זכתה מכבי השנה משחררת אותה מהמחשבות האלו, לפחות לעת עתה. מכבי תשתמש בשלב הראשון של היורוליג השנה על מנת לשייף את עצמה, להטמיע את שיטת המשחק של בלאט להמשיך ולחייל את כל השחקנים החדשים. רק כשהשלב הראשון יסתיים נוכל כנראה לבחון אם הנודניקים של בלאט מספיק טובים כדי להציק גם לילדים הגדולים בשכונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully